[SGW] SGWayers deeltje 10; wie niet weg is is gezien!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WolinLotte

Re: SGWayers deeltje 10; wie niet weg is is gezien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:15

Lielle schreef:
zo te zien (ook op je avatar) buig je teveel voorover vanuit je knieen. Door de hoek in je heupen en je knieen kleiner te maken blijf je dichter bij je paard, en kun je makkelijker in balans blijven.

Viel mij idd ook op, op je avatar. Je beugels een gaatje korter is zeker een pré, je moet wel kunnen veren in je enkels en knieën. Wanneer ze te lang zijn, 'sta' je alleen maar en valt er weinig te veren (dus niet bevorderlijk voor je gewrichten). Je kunt het oefenen door in galop te gaan staan, beugels gaatje(s) korter, en dan zo je positie aan te nemen; billen naar achter en ga maar veren in je enkels en je knieën. Vooruit blijven kijken, voelen wat je paard doet. Rijd dan ook even een stuk flink vooruit in galop en weer terug, zo leer je voelen hoe je moet veren terwijl je je tempo terug neemt, dit kan namelijk een meer 'pompend' effect hebben en moet je dus meer gewicht opvangen, en voel hoe je je bovenlijf strekt wanneer het paard ook strekt(tempo versneld) en je billen gewoon boven het zadel blijft. Het is het beste als je net iets achter de beweging bent van een paard, zo blijft namelijk altijd je gewicht op één plek en dat is namelijk boven je paard en niet boven de hals waarbij je je paard uit balans brengt en OOK jezelf, bovendien wat ik al zei: Je kan je paard en jezelf sneller corrigeren, want je hebt 'meer tijd' als het ware. Als jij voor je paard uitspringt, zoals op de geplaatste foto te zien is en hij stopt bijvoorbeeld, kan je je evenwicht niet meer corrigeren. Stel dat het een afsprong is; jij hebt ook geen tijd meer en ook de balans niet om je paard te ondersteunen (lees: corrigeren). Je paard kan na een sprong ook weer sneller 'optrekken' als jij hem niet lastig valt boven zijn hals Knipoog en je gewicht gewoon op één plek is, je paard rolt als het ware onder je door bij een sprong, want jouw balans/gewicht blijft op dezelfde plek.

Heb vanavond twee staldekens overgenomen van iemand van mij op stal, een overgangsdeken 100 grams en een 300 grams(dacht ik), beide Harry's Horse en nog in superstaat Haha! , twee voor 50 euries Haha! . Zitten super. Ben er erg blij mee.
Was met Wolin gaan wandelen, tussen de boompjes door, schrikt ze van een pink met een gekke bui, Wolin hup op de achterbenen en blazen. Ik moest wel lachen, toen ze zag dat het een koe was, leek het wel alsof ze zich even stond af te vragen of iemand het zag Bloos ROFL . Vond ook weer mijn springschoen terug op het pad. Haha! Pling
Straks nachtdienst Doei, doei .

Edit: Pfff wat een verhaal!!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:40

Fijn dat Ramona haar eerste cross zo goed liep Marieke! Wat een lange cross moet dat zijn dan, met een ideale tijd van 8 minuten! Jammer dat je met Excell zoveel weigeringen had, maar fijn dat ie t springen zo lekker deed Lachen Gelukkig is het vertrouwen er weer Lachen
Heleen, nogmaals bedankt voor je uitgebreide antwoord Haha! Ik heb gereageerd in het verslagentopic.
Die waterbak zou ik me maar niet teveel zorgen om maken als hij het normaal wel doet. Misschien een keer extra oefenen. In Lisse is de waterbak niet fijn, zo ineens vanuit het bos op die open plek met een hoop toeschouwers, en deze waterbak vond ik ook een beetje raar. Het was meer een grote modderplas, en er dreven allemaal gekke blaadjes op. Ik kan me voorstellen dat een paard dat raar vind! Met Vorstin had ik er ook wel een twijfel op verwacht, maar uiteindelijk zijn we daar nog niet eens geweest natuurlijk.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 22:46

Ik zag het net Snoekiej.
Voor de mensen die niet bij Princenhage waren, hier een foto van de modder-waterbak:
Afbeelding
En het springparcours:
Afbeelding
Afbeelding

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 23:12

peanutbutter schreef:
BV: Haha, dat kan heel goed ja. Het was geen heel mooi parcours, maar hij kwam rond.

haha.. Hij had er iig veel zin in!!!! Lachen.. Je viel me op met je mooie borsttuig (waar al zo veel over gekletst is Lachen )

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 23:13

Vanavond les gehad, dat ging heel fijn Lachen
Ik zou eigenlijk nu nog naar de Zuidlaardernacht gaan, maar voel me niet echt lekker en heb ook geen zin meer.

Nat: Fijn dat jou training wel heel lekker ging Lachen En gelukkig dat jou paard rustig bleef toen de mijne op bezoek kwam. Ze was zo bang en ze ging de hele tijd omhoog en dan kon ik haar niet meer vast houden. Maar ik ben blij dat er verder niks ernstigs is gebeurd.. Ik was gister best wel geschrokken en toen ik thuis kwam had ik ook echt overal last van, maar ik kon me niet meer herinneren waar het allemaal van was Clown Ze was volgens mij ook nog een keer met haar gesteiger tegen mijn been geknald want daar had ik ook behoorlijk last van.
Heleen en PB: leuke foto's!
Marieke: super van je eerste cross met Ramona Haha!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 23:14

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 01:20

Goeiemorgen iedereen!! Haha!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 07:15

Dienst zit er bijna op!!! Mag ik heeeeeeeeeeeeeerlijk gaan slapen, als jullie weer moeten werken Extreme duivel Knipoog . Was een rustig nachtje Ja .

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 08:26

Goedemorgen Lachen

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 08:29

Morguh!!!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 08:32

Goeiemorgen!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 08:33

Morgen!

Ik ga boodschapjes doen Doei, doei

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 08:38

Goedemorgen!

Ik ga zo naar school, even wat mensen knippen.

Vanmiddag naar de ikea en makro en vanavond heb ik zo'n Oriflame party. heb geen idee wat het inhoud,maar lijkt me wel gezellig!

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 08:43

Jantine: leuke receptie gehad??? Lachen
Ik bestel ook altijd dingen bij Oriflame.. Erg leuk hoor!!! Lachen

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 08:46

Goedesmorgens,

@Wol, bedankt voor de uitleg, dit komt idd overeen met het verhaal dat me in duitsland is verteld. Ik ga het idd maar eens op m'n gemak in het bos proberen, jammer dat daar geen bomen liggen om te kunnen springen.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 08:49

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 08:53

leuke foto's heleen.. ik ben weer op school druk bezig voor ondernemingsplan

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 09:14

Goeiemorgen Doei!

K ben weer aanbeland op stage!

tientjeh schreef:
Goedemorgen!

Ik ga zo naar school, even wat mensen knippen.

Vanmiddag naar de ikea en makro en vanavond heb ik zo'n Oriflame party. heb geen idee wat het inhoud,maar lijkt me wel gezellig!

Oriflame is leuk hoor... Veel make up en prutjes, maar wel duur soms. Ik haal er sowieso altijd potjes wonderzalf, die helpt echt mega goed tegen van alles.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 09:25

goedemorgen

leuke foto;s voorbij zien komen.
Oriflame altijd leuk Haha! en gezellig!

Nou ik loop alweer zonder krukken, vandaag maar eens kijken of ik kan rijden, loop nog wel mank maargoed.
Zal zo eerst richting zuidlaren naar de zuidlaardermarkt Haha!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 09:29

Goeiemorgen Gaaaap

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 10:14

Goeiemorgen. Ik zal weer eens druk aan de studie Knipoog.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 10:36

Morgen!

Ik heb een heerlijk weekendje in Berlijn gehad, was erg leuk en gezellig! En natuurlijk erg veel gezien. Gisteren nog een paar uur in de zon op een bankje gezeten met een paar biertjes (je mag daar gewoon in het openbaar drinken). Echt heerlijk Cool

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 10:41

Goeiemorgen! Ik moet met een half uurtje weer naar stage. Gister ook drukke dag gehad, had van 5 uur 's ochtends tot 12 uur (tussen de middag) gewerkt. Daarna een autorijlesje en het was zo weer 4 uur dat ik thuis was. Toen Voodoo nog even gelongeerd. 's Avonds nog een stukje gezien van Pirates, daarna was ik echt wel op. Donderdag moet ik ook al weer een vroege dienst doen Scheve mond Ach het brengt allemaal weer centjes op!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 10:42

Klinkt zeer geslaagd Andrea!!

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 10:43

Goedemorgen!
Heb leuke foto's voorbij zien komen.
Mijn les gister ging goed. Hij was alleen nog wel erg scheef na vrijdag en zondag.
Het regent hier wel weer flink.
Ga zo maar even wat leren.