Lielle schreef:zo te zien (ook op je avatar) buig je teveel voorover vanuit je knieen. Door de hoek in je heupen en je knieen kleiner te maken blijf je dichter bij je paard, en kun je makkelijker in balans blijven.
Viel mij idd ook op, op je avatar. Je beugels een gaatje korter is zeker een pré, je moet wel kunnen veren in je enkels en knieën. Wanneer ze te lang zijn, 'sta' je alleen maar en valt er weinig te veren (dus niet bevorderlijk voor je gewrichten). Je kunt het oefenen door in galop te gaan staan, beugels gaatje(s) korter, en dan zo je positie aan te nemen; billen naar achter en ga maar veren in je enkels en je knieën. Vooruit blijven kijken, voelen wat je paard doet. Rijd dan ook even een stuk flink vooruit in galop en weer terug, zo leer je voelen hoe je moet veren terwijl je je tempo terug neemt, dit kan namelijk een meer 'pompend' effect hebben en moet je dus meer gewicht opvangen, en voel hoe je je bovenlijf strekt wanneer het paard ook strekt(tempo versneld) en je billen gewoon boven het zadel blijft. Het is het beste als je net iets achter de beweging bent van een paard, zo blijft namelijk altijd je gewicht op één plek en dat is namelijk boven je paard en niet boven de hals waarbij je je paard uit balans brengt en OOK jezelf, bovendien wat ik al zei: Je kan je paard en jezelf sneller corrigeren, want je hebt 'meer tijd' als het ware. Als jij voor je paard uitspringt, zoals op de geplaatste foto te zien is en hij stopt bijvoorbeeld, kan je je evenwicht niet meer corrigeren. Stel dat het een afsprong is; jij hebt ook geen tijd meer en ook de balans niet om je paard te ondersteunen (lees: corrigeren). Je paard kan na een sprong ook weer sneller 'optrekken' als jij hem niet lastig valt boven zijn hals

Heb vanavond twee staldekens overgenomen van iemand van mij op stal, een overgangsdeken 100 grams en een 300 grams(dacht ik), beide Harry's Horse en nog in superstaat

Was met Wolin gaan wandelen, tussen de boompjes door, schrikt ze van een pink met een gekke bui, Wolin hup op de achterbenen en blazen. Ik moest wel lachen, toen ze zag dat het een koe was, leek het wel alsof ze zich even stond af te vragen of iemand het zag

Straks nachtdienst

Edit: Pfff wat een verhaal!!