[SGW] [HK]Muts mee met SGWay! (deeltje 9)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marieke_xXx

Re: [HK]Muts mee met SGWay! (deeltje 9)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 22:22

Bij ons staan ze ook elke dag buiten in het weekend van s ochtends tot savonds door de weeks van 12 tot het donker is,
anders moet ik hem om half 7 al buiten zetten, en als het donker is vind ik het maar niks! Haha!
Ik doe ze nooit beenbescherming om, maar wel altijd als ik rijd!
Vanmiddag even wat cross hindernissen gesprongen, alles ging kei netjes,
alleen was er 1 hindernis met een waterbak onder waar ik hem eerst niet overkreeg, na 3 weigeringen toch wel! Lachen
Weer wat bijgeleerd! Lachen

Weer bijgelezen, gezien dat Loes weer netjes gereden had, maar de rest weet ik niet zo goed meer! Bloos

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 22:27

miss_jumpy schreef:
Ingridje16 schreef:
Wat een flut weer, ga zo even snel langs stal uitmesten.
Heeft ie vandaag ieder geval een schoon bed.
Als het droog word vanmiddag kan die nog wel even naar buiten en anders moet ie zich maar vermaken met z'n buurman vandaag.
Moet om 11 uur werken en ben eigelijk te laat Clown

Mogen de paarden bij jullie niet naar buiten als het regent?
Os staat gewoon in de wei, hooguit dat ze weer iets eerder naar binnen gaan al moet ik zeggen dat Os er niks om geeft, onze pony wil wel eerder naar binnen met regen. Maar even een uurtje benen strekken in een paddok zou wel fijn zijn toch? Anders worden die paarden zo opgefokt, 24 uur stil staan...
Ik heb net zelfs staan longeren in de regen, dat vond ik erg fanatiek van mezelf Haha!

zondag zien de meeste mensen bij mij op stal als een rustdag voor de paarden.
Dus sommige gaan een rondje buiten maken, of ff een paar uurtjes buiten.
Maar met deze regen blijven de paarden op hun rustdag lekker binnen, reed nu net langs en toen stonden er een paar paarden in de stapmolen.
Al die zeiknatte paarden zit de stal eigenaresse ook niet op te wachten.
Moet ze in der eentje alle dekens verwisselen etc.

En het land is bij ons in de winter echt niet begaanbaar.
Dus we moeten het doen met de padocks.
In de bakken en longeerring mogen ze ook niet los, dressuur mutsen he Clown

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 22:31

Zo zie je maar weer iedereen doet het anders Clown

Ik was vanmiddag even wezen rijden, vond hem al zo loom maar niet echt om me nou zorgen te maken.
Lekker slobbertje gemaakt na het rijden en die smikkelde hij ook meteen op toen ik het voorschotelde.
Dat was om een uur of 3. Wordt ik om 5 uur gebeld.. Max ligt en wil niet opstaan... hij wil ook niet eten...

Ik naar stal, hij zag er heel zielig uit, hangend met z'n hoofd. Hij had ook wel wat liggen rollen want hij was behoorlijk smerig. Beetje koliekerig toch wel.. Maar gaan wandelen met hem en de veearts gebeld.
Hij heeft een spuit gehad en de staleigenaar zou hem in de gaten houden. Arme Maxie Ach gut

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 22:38

Arme Max Ach gut Hopelijk is ie snel beter!

Ik ga lekker douche en slapen.
Weltrusten iedereen Dromen

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 22:41

@ Psst: 1 week geleden heeft die van mij het ook gehad!
Echt zo zielig als ze zo staan te kijken van help mij... Ach gut

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 22:50

Vandaag op het werk, was heel druk dus ik liep met dienblaadjes en papiertjes mensen te helpen.
Loop ik zo met drinken langs een tafel trekt er opeens een meisje aan me shirt.
Dus ik draai me zo om, zegt ze zo; mevrouw ik vind jou echt heel mooi.
Ik heb me nog nooit zo oud gevoelt Clown
Ik wist ook ff niet meer wat ik moest zeggen Vork
Ik maak veel mee in de horeca maar dit nou nog nooit Clown

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 22:51

Heb nog niets gehoord en geen nieuws is goed nieuws dus ik ga lekker slapie doen.
Morgen voor het werk maar even wandelen met hem.

Dat wordt vroeg opstaan.. Dromen

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 22:52

weltrusten

Zo ben vanavond uit eten geweest met een paar vrienden, was erg gezellig. Zat al snel bomvol pfff

TeZzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 23:00

Goeieavond! Lachen

Hilde: jammer van je punten Ach gut En nog gefeliciteerd met je veulentje! Wat een schatje zeg! Haha!
Vief: gaat goed met jou en Wedgewood! Haha! Gefeliciteerd met je wp's!
PB: jammer van je balk.
Amber: haha knap dat je bent blijven zitten!
Anthea: wat een leuk paardje zeg! Haha!
J_N: fijn dat je vakantie zo leuk was!
Loes: fijn dat je zo lekker hebt gereden! Haha!
Psst: hopelijk is Max snel weer beter Ach gut
LZ: fijn dat het zo gezellig was!

Gisteravond nog op stap geweest, was weer super gezellig! Haha!
En vandaag met Miriam meegeweest naar crosstraining, was ook weer super gezellig! Haha!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 23:55

Hopelijk wordt Max snel beter Psst Ach gut

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 01:07

ook al staat die van mij een dag op stal en gaat dan naar buiten, dan nog zonder beschermer, ook met bescherming kunnen ze geblesseerd raken. En de stal eigenaar ziet me aankomen, iedere keer bescherming omdoen..

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 08:09

Ingridje16 schreef:
Maar met deze regen blijven de paarden op hun rustdag lekker binnen, reed nu net langs en toen stonden er een paar paarden in de stapmolen.

Denk je echt dat paarden het lekker vinden om 24 uur stil te staan??
Een paardenlichaam is gebouwd om de hele dag te lopen en te zoeken naar eten. En natuurlijk kunnen wij de paarden niet onder natuurlijke omstandigheden houden, maar 24 uur stil zetten zou bij mij niet gebeuren als ik het kon voorkomen. Als het regent kan je best iets met je paard gaan doen om hem beweging te geven!

Verder vind ik dat Vief het heel mooi verwoord, paarden die dagelijks buiten komen doen niet zo gek. Dat zie je vooral bij paarden die net niet genoeg los komen.

Snoekie, ook bij jouw ideen sluit ik me aan!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 08:13

Goedemorgen,
De vakantie is weer voorbij dus ook ik moet weer naar school. En dan ook nog gelijk om 8.30 beginnen. Nou ja niet zoveel aan te doen, ik heb al een week gemist, dus ga maar braaf Knipoog

Ik heb de paarden soms beenbescherming om in de wei. Als ze een tijdje niet in de wei hebben gestaan maar in de binnenbak ofzo en dan weer voor het eerst de wei op hebben ze het eerste uurtje peeskappen en springschoenen om. Maar daarna gaan ze weer af aangezien de meeste paarden hier de hele dag buiten lopen. Heb ooit een paard van een pensionklant gehad en die moest ook helemaal ingepakt in de wei, voor peesbeschermers en springschoenen en achter bandages en springschoenen. Was ik altijd wel even mee bezig voor ik het allemaal om had Bloos

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 09:03

miss_jumpy schreef:
Ingridje16 schreef:

Denk je echt dat paarden het lekker vinden om 24 uur stil te staan??
Een paardenlichaam is gebouwd om de hele dag te lopen en te zoeken naar eten. En natuurlijk kunnen wij de paarden niet onder natuurlijke omstandigheden houden, maar 24 uur stil zetten zou bij mij niet gebeuren als ik het kon voorkomen. Als het regent kan je best iets met je paard gaan doen om hem beweging te geven!

Ik zeg ook niet dat ze het leuk vinden om de hele dag binnen te staan, maar omdat we niet zoveel padocks hebben om alle paarden naar buiten te laten. Gaan alleen de jonge paarden naar buiten en de andere in de stapmolen als het droog is.
En van de zomer gaan ze weer de hele dag naar buiten, in de winter is hier gewoon weinig mogelijk.
En er zijn ook mensen die 7 keer per week rijden, maar dat vind ik dus iets te veel van het goede.

En de padocks zijn ook niet alles, de meeste mensen hebben geen zin in een vies zeiknat paard, met een vieze deken.
Ik had laatst pacific ook buiten gezet, en toen haalde ik hem er na 2 uur uit, toen had ik ook zoiets van nou eigelijk vind ik dit niet zo leuk.
Maar ik zit er dan niet heel erg mee, de meeste hebben geen zin om dekens te wassen en hun paard weer schoon en droog krijgen.
Het is ook maar net met wat voor mensen je omgaat.
Ik stond bij twinkel altijd in de bagger, dus vind het niet zo erg, maar op deze stal hebben ze liever alles netjes.
En ze hebben het er dus voor over dat ze zelf in de regen gaan rijden of lopen inplaats van dat ze alleen hun paard in de regen neerzetten.
Ik had ook liever in de inter wei gehad, maja elke grond is anders, en het is bij ons onmogelijk om daar iets van te maken.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 09:32

Ik las jouw bericht van gisteren alsof paarden met regen op zondag hun hok helemaal niet uitkomen. Maar als mensen gaan rijden of wandelen krijgen de paarden in ieder geval beweging.
Er zijn ook mensen die hun paard rustig een dag niet uit zijn hok halen, daar heb ik weinig begrip voor

Ik heb trouwens een waterdichte deken, die hoeft helemaal niet verwisseld te worden. Mijn paard heeft de hele winter dezelfde waterdichte deken op, wel zo makkelijk Knipoog

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 09:39

Doei! goeiemorgen.

Ik ga maar weer eens naar school Tong uitsteken. Ben twee uur weer vrij. Dus niet super lang.
Daarna met Sofie naar les Haha!.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 09:42

goedemorgen, ik heb lekker het eerste uur vrij Haha!
psst(ik ben je naam weer kwijt Bloos ): hopen dat max snel weer beter word!

M_J: idd, Bambi staat elke dag altijd even buiten ook als ik die dag rij, zodat hij eventjes lekker buiten is geweest en dan zie ik een aantal paarden in de binnenstal die de hele dag binnen staan en er alleen maar uitkomen om gereden te worden, vind ik ook een wel sneu.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 09:59

goedemorgen!

bij ons staan de paarden ook wel minimaal 8 uur buiten. ongeacht of het nu regend of niet. Ook zonder bescherming.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 10:05

miss_jumpy schreef:
Ik las jouw bericht van gisteren alsof paarden met regen op zondag hun hok helemaal niet uitkomen. Maar als mensen gaan rijden of wandelen krijgen de paarden in ieder geval beweging.
Er zijn ook mensen die hun paard rustig een dag niet uit zijn hok halen, daar heb ik weinig begrip voor

Ik heb trouwens een waterdichte deken, die hoeft helemaal niet verwisseld te worden. Mijn paard heeft de hele winter dezelfde waterdichte deken op, wel zo makkelijk Knipoog

Nee alle paarden komen minstens 1 uur buiten.
Toen ik aan het uitmesten was heeft m'n ma hem staan poetsen, en hij stond gister avond in de stapmolen.
En de paarden gaan per 5 in de stapmolen dus ze staan altijd met buurman/vrouw in de stapmolen of in stal.
Maar er zijn ook mensen die op zondag rijden of wedstrijd hebben.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 10:06

Ik weet dat er ook mensen zijn die de zondag rustdag voor de paarden noemen en waar de paarden dan gewoon niet uit hun stal komen. Ik dacht dat dat bij jou op stal ook gebeurde.
Dat noem ik geen rustdag voor de paarden maar een rustdag voor de eigenaren Knipoog

Leuk dat je moeder meegaat om te helpen!

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 10:11

's morgens, hier ook iemand die 's ochtends (7:00) de paarden weer of geen weer, de wei op schopt en ze pas rond 23:00 binnenhaalt.
En vanaf einde deze maand komen ze alleen nog bij extreem slecht weer naar binnen.
Lopen ook de gehele tijd met dezelfde dekens op (Bucas power turnout light). En och, een vies paard is een gelukkig paard Tong uitsteken

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 10:12

Ruudjw schreef:
's morgens, hier ook iemand die 's ochtends (7:00) de paarden weer of geen weer, de wei op schopt en ze pas rond 23:00 binnenhaalt.
En vanaf einde deze maand komen ze alleen nog bij extreem slecht weer naar binnen.
Lopen ook de gehele tijd met dezelfde dekens op (Bucas power turnout light). En och, een vies paard is een gelukkig paard Tong uitsteken

haha, mooie woorden, kan ik me goed in vinden.

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 10:15

Goedemorgen!
Ik had gister wedstrijd, 186 punten en daarmee mijn afsluiter van de B.
Vandaag ben ik vrij van school, heel Groningen en omgeving zit zonder water.. was ook op het nieuws op tv en staat op de website.. Kan ik mooi nu even rijden, vanmiddag gaat het weer regenen.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 10:16

Ik heb er al moeite mee als Fjordy van 7 saafs tot smorgens 9 binnen staat Bloos En vooral Tootje! Die wordt gek Nagelbijten / Gniffelen

Maarre... Fjordy is beter Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Naja.. nog wel dunnetjes. Maar meneer eet eigenlijk bijna weer normaal *LOL*

En hij is sinds vandaag onzettend in de rui !! Hij laat ALLES los Nagelbijten / Gniffelen

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 10:17

Goeiemorgen Doei!

Wat een discussie over buiten lopen van de paarden... Mijn mening is en blijft dat, ongeacht het paard, het gewoon elke dag buiten moet lopen of het nou regent of niet. De eigenaar heeft meestal zelf meer last van de regen dan het paard zeg, want dan moeten ze weer een paard poetsen.

En zoiets als wat ingridje zei: dat de eigenaresse niet zat te wachten op natte paarden in de stal???? Verward En dekens moest wisselen? Ik heb nog nooit zo'n onzin gehoord en er bestaan nog zoiets als waterdichte dekens.