[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CoriienRN

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 21:33

Ja klopt snoek, ze baalt als een stekker!! zou ik ook doen, heb liever die trainingen niet en dat ze zelf rijd natuurlijk, maar als ik op die data's niet kan dan probeerd ze der geld terug te krijgen, als dat lukt.

Ja jackson begint het spel nu een beetje door te krijgen :)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 21:49

Simmie schreef:
Ik ben idd weer zwart. Het was mooi geweest.

PB wat bedoel je precies met dat paarden van een watertrens "los in de mond" kunnen worden?

Pff, wel even wennen zeker ;) ? Snap wel dat je het nu een keer zat bent, gaat volgens mij onwijs veel tijd in zitten.

Die van mij hebben eigenlijk ook allemaal een klein hoofd.
Bitten zit ik nooit teveel mee te veranderen, Yoeri heeft enkelgebroken water, Kino enkelgebroken bus, Meno dubbelgebroken water (maar die moet binnenkort maar een keer iets anders testen) en Ultra enkelgebroken pelham. Cuby loopt nu op een enkelgebroken bus meen ik, dat was het enige bitje die klein genoeg was, die is van Dwarrel, de B pony _O- . Heb Ultra ook nog op een dubbelgebroken knevel gehad.

Fijn Shanouk +:)+
Fijn Bianca dat Frits de goeie kant op gaat!
Balen van de auto Shanouk!
Arme Frits, maar ziet er niet slecht uit hoor!
Wbt overschakelen zwart-bruin, dat kan heel snel gaan. Ik heb mijn bruine springzadel van een vriendin die hem net een jaar had overgekocht, op MP kwam ik iemand tegen die hoofdstellen en borsttuigen van Profi Rider verkocht, dus die gekocht (2x brosttuig, 1x hoofdstel) en zusje heeft later nog een hoofdstel voor Meno in het bruin gekocht voor bij het bruine dressuurzadel. Toen was ik binnen een half jaar geswitcht. Alleen de bruine singel ontbreekt nog.
Shanouk, mijn oma heeft Parkinson en het is idd heel erg zielig. De dokter wimpelde het in het begin alleen af (noemde het gewoon spierspanningen) waardoor ze eigenlijk te laat met de medicatie begonnen is. Hoe 'oud' ze er dan zo snel (binnen 5 jaar) uit kunnen gaan zien is echt niet leuk, mijn oma is nu 61 dus nog helemaal niet oud. De colleges klinken heel interessant!
Wat een lieve veulens Shanouk!
Gekke Jackson Corien!

Ik ben net op wedstrijd geweest met Meno.
Zou aanvankelijk alleen L starten, maar hij sprong me veel te simpel, dus had M bijgeschreven. Sprong hij super foutloos rond, barrage een balkje. Nu even rustigaan, hij moet immers volgens zijn paspoort nog 5 worden (weliswaar over 10 dagen, maar wil hem ook niet overvragen, hij doet het nu super en wil hem niet in de stop rijden. Hij heeft er echt plezier in nu en dat wil ik zo houden). Heb nu iig wel de zekerheid dat ik met zws 2 op de regio kan starten, denk namelijk niet dat Kino dan al is verkocht, die heeft haar haar nog niet terug en voordat het terug is zetten we haar niet weer te koop.

Afbeelding
:+:
Braaf beest :+:

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 21:55

Mooie foto zeg!
Wel een jonkie idd :)

Ik ga een flimpje bekijken achter me luikjes :wave: :z

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 21:59

Mooie foto van Meno Mirthe!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 22:00

Evie had je al wat flimpjes ge-upload?? O:)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 22:13

@ Shanoek: je weet zelf het beste wat Vorstin aangeeft. Als je twijfelt, zou ik lekker voor dat buitenritje gaan! 28 mei wordt trouwens ook heel lastig...helaas. Lieve veulentjes. Zucht, anders had ik vanaf komende week op stal gaan slapen waarschijnlijk |( |(
@ Rosalie: heb je ook al een enkelgebroken geprobeerd? Misschien is dat wat?
@ Mirthe: mooie foto zeg. Goed dat je hem de tijd geeft verder.
@ Caroline: schattig die kleintjes! Ik vond ze in Westerbork ook zó stoer. 1 meisje had allemaal strass-steentjes in haar voortuig en zweepje <3 Lief toch?!
@ Corien: Stoute Jackson dus. Slaap lekker. En succes met de crosstrainingen!

Net dressuurles gehad met Jer. Hij liep weer als een tierelier. :D Veel overgangen gereden en daarbij goed rond en bij elkaar houden (Jer mag er graag een beetje 'overheen' lopen), beetje aan de wissels gewerkt. Ging ook lang niet slecht. Al met al dus tevreden. Morgen even een sprongetje maken denk ik. Even kijken hoe laat ik klaar ben met mijn werk. :7
Edit: l*l nog even verder. Merrie ook nog even gepoetst en gelongeerd. Ging ze als een gek in de rondte. Staart op d'r rug en haar tuigerbloed kwam weer even boven. Mag ze eigenlijk niet vanwege haar pees, maar goed. Vrijdag komt de DA toch even kijken hoe peesje eruit ziet. Wie weet kunnen we weer wat opbouwen voor wat recreatief gehobbel ;)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 22:19

@ noor had vandaag een jongetje voor het eerst los in de les. Komt niet onder het zweetblad uit. Zegt de hele les van een uur: ik ben niet moe! Ook balkjes al gedraafd en heeft zelfs een kruis op het 2e gaatje gedaan. Hij was zo trots haha

@mistid gave foto

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 22:20

Een heel verhaal over bitjes.

Op het moment rijd ik Uk dressuur en springen op hetzelfde bit. Een sprenger kneveltrens dubbelgebroken. Daar loopt hij nu het fijnst op. Eerder dressuurde ik met een dubbelgebroken K&K van aurigan. Met springen had ik een pelham van K&K, ook in aurigan.

En Schockmohle hoofdstellen... ben er gek op! heb zelf al de Schockemohle bristol!

Overigens ga ik morgenavond de precieze maten/kleuren van het zadel uitzoeken zodat hij besteld kan worden!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 22:44

Goedenavond!

Shanouk, Mazzel dat je vader nog kwam en je de rest van het college wel kon bijwonen!
BVW, Ik vind het een 'mooie' wond, maar wat een rotplek!
PB en Magriet hebben een mooi hoofdstel gekocht.
Tientjeh, Mooi zadel. Ik vind die stiksels eigelijk wel mooi
Mistid, Mooie foto van Meno
Corien, Leuk dat je mee kan doen met de trainingen. Wel balen van haar schouder!
Noor heeft hard gewerkt vandaag.

Ik kreeg met springen echt even een schok. Paard ging vroeg af en stond bij de landing met zijn achterhoef op zijn voorijzer. Hij staat meteen te springen op 3 benen. Wilde zijn voorbeen niet strekken of neerzetten ;( Instructeur heeft zijn been gestrekt en de hoef op de grond neergezet. Toen nog een minuut of 5 gestaan. Hij liep nagenoeg weer rad. Heb hem afgespoten, gestapt en ingesmeerd met traumeel. Morgen voor ik naar mijn werk ga, ga ik even langs om te kijken hoe hij erbij staat.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 23:15

Mo, klinkt niet fijn! Hopelijk staat hij er morgen goed bij
Caroline, wat stoer van dat jongetje :D
Noor, hopelijk ben je niet te laat vrij en kan je nog even lekker een sprongetje maken
Mirthe, wat een super mooie foto! Meno is ook erg mooi

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 23:19

Ik heb de training afgemeld. Ga nu gewoon een buitenritje maken in de Vlietlanden. De week erna train ik wel mee in Lelystad.
Wat ik me trouwens afvraag: Hebben jullie je paard verzekerd? En zo ja: Waarvoor? En bij welke verzekeraar? Ik ben me aan het oriënteren, maar ik krijg niet echt hoogte van de verschillende verzekeringen enzo.

Fijn dat Jer weer zo lekker liep Noor!
Spannend Tientjeh :):)
Dat is schrikken Mo! Kan me voorstellen dat je dan een hartverzakking krijgt! Hopelijk gaat het morgen ook nog goed met hem.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 23:22

Wat een schrik Mo!
Verstandige keuze Snoek. Ik heb Sim volledig verzekerd bij de EFO, krijg dus alles (eigen risico van 250 euro) vergoedt.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 23:24

Wij hebben de paarden niet verzekerd. Alleen bij het paardenfonds, maar dan krijg je alleen een minimaal bedrag als ze overlijden.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 23:24

Ik zit bij Hippozorg. Ik heb het paard max. verekerd incl. uitgebreide ziektekostendekking. Ik heb wel een gat tussen verzekerde waarde en aankoopwaarde, maar de verzekering is hoog genoeg om een paar flinke rekeningen te betalen. Ik betaal bijna 700 euro per jaar aan premie.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 23:25

vind je dat niet heel veel geld?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 23:28

Als je bekijkt hoeveel keer ik de premie eruit had bij mijn vorige paard, nee. Ik betaal ook liever een vast bedrag dan ineens een paar honderd of paar duizend euro. Vorig jaar heb ik 7000 euro teruggekregen van de verzekering. Twee jaar daarvoor 4000 euro... Dat tikt dan aardig aan!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 23:29

bvw schreef:
vind je dat niet heel veel geld?

Wat is veel.....
Een koliekoperatie kost al gauw (incl. opname kliniek) 4000 t0t 5000 euro. Dat is veel. Zeker als je dat niet even hebt liggen.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 23:30

@Mistid: Mooie foto van Meno en fijn dat hij zo lekker aanpakt! Maar goed dat je het wel rustig aan met hem doet!
@Snoekiej: Wat een leuke veulentjes zeg! Ik vind het merrie veulen ook wel erg leuk! En wat betreft verzekeringen; Jipje valt met al zijn afwijkingen niet te verzekeren, daarnaast heb ik voor de paarden altijd een spaarpotje waar dat soort dingen uit betaald worden. Heb Nika wel verzekerd gehad toen ze drachtig was, maar daarna niet meer. Kan je er dus ook niet verder mee helpen.
@Noor: Fijn dat Jer zo lekker ging met de les!
@Corien: Stoute Jackson, haha! Volgens mij zit hij wel goed in zijn vel ;)
@Mo: Dat is wel even flink schrikken, hopelijk valt het mee uiteindelijk :(:)
@Caroline: Wat een stoer jongetje, haha! Ik vind het altijd wel erg schattig die hele kleintjes op van die kleine ponytjes.

Net weer terug van vergadering en nu dus lekker mijn luikjes sluiten.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 23:31

Hoezo krijg je geld terug van de verzekering? Of is dat uitgekeerd bedrag? En wat declareer je allemaal?

Ben heel nieuwsgierig, want ik denk er soms ook wel eens over om ze te verzekeren. Helemaal als je zo'n paard hebt als frits...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 23:34

Mijn vorige paard heeft een operatie gehad in Emmeloord waar een MRIscan aan vooraf ging (a bijna 4000 euro). Vorig jaar waren het dure bezoekjes aan Bodegraven en inderdaad een uitkering van de verzekerde waarde!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 23:47

Ja dat tikt wel aan! Ik hoop alleen niet dat zoiets elk jaar nodig is!
Ik neem aan dat er wel een eigen risico is, maar kan inprincipe alles van de da worden uitgekeerd? En als je een merrie laat opvoelen en scannen door de da? Of heb je daar geen idee van ik vraag ook wel veel...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 23:52

Je hebt heel veel verschillende verzekeringen (castratie, vrucht, hengsten) Voor wat welke verzekering dekt, kan je denk ik beter op een site van de verzekeraar kijken)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 23:57

ik zal eens overleggen, maar ik denk dat mijn vader een hartaanval krijgt als ik erover begin dat ik de paarden wil verzekeren. Hij vind sowieso dat we er véél te véél hebben én dat het allemaal te veel geld kost.....

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 23:58

Ik ben verzekerd bij Equipe. Het is op zich veel geld maar ik heb het nu ook maar gedaan sinds ik Bull heb omdat ik ook niet zo even 1 of 2 duizend euro heb liggen als er wel wat is, laat staan als het nog duurder word. Dan betaal ik liever ook elke maand. Het idee van een potje weg leggen is leuk bedacht, maar als er dan toch wat is levert de ervaring wel op dat je toch dat potje moet aanbreken. Als het paard dan wel wat krijgt ben je de L...
Nu met die bultjes etc van Bull was ik ook al even 500 euro kwijt aan medicijnen en laboratorium etc.

Ik heb alles verzekerd inclusief de ziektekosten en heb een eigen risico van 25% per rekening.
Moet zeggen dat de betaling ed uitstekend geregeld is, vlot en correct.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 00:05

Wij hebben ook niet één paard maar op dit moment 5. Als je alle vijf verzekerd voor bv 50 euro p/m dan is dat toch al elke maand 250 euro!

Heb het mijn moeder net ook even voorgelegt, die antwoord heel droog "ik rijd liever even heen en weer naar Emmeloord..."