[SGW] Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 12:06

Hoe zit het daar met het weer? Hier blijft het er met momenten met bakken uit vallen.
Hoewel ik op zand start vrees ik voor de bodem, ben zowat bij de laatste combinaties van de dag.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 19:31

Wauw, ben opnieuw verliefd geworden op mijn Ny'ke <3 wat een paard wordt dat! Ze pakte zo geweldig aan op elke hindernis, nergens een vlaag van twijfel, heb een vlot tempo aangehouden zonder haar op te jagen en we waren 24 sec te vroeg binnen, laatste stuk had ik wel ingehouden, dus ze loopt uit zichzelf nu al de snelheid van L *\o/* uiteindelijk 4e plaats.

Jumping met Fi is qua resultaat niet zo top, 2 balken, maar het gevoel zat wel goed. Alle afstanden kwamen goed, ritme heel constant, heb ze niet onder mij teruggepakt dus ik kan eigenlijk niet teleurgesteld zijn. Jammer maar goed, das sport.
Morgen nog crossen, terrein zal heel slecht liggen, dus ik ga niet specifiek voor de tijd rijden. Ik ga gewoon galopperen en zien hoe goed ze zich redt op de bodem. Lukt dat binnen tijd zoveel te beter, maar ik ga niet jagen.

Varekaj hoe ging je dressuur? Hier was het koud maar wel droog... maar terrein ligt verzopen helaas.

Mila: ik heb al gespiekt naar de uitslag, ik kijk uit naar je verhaal maar nu alvast *\o/* :):)

PP: wat is er gebeurd?

Winnie: jij ging ook vlotjes ~~}>

Hanne: hoe wa je les gisteren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 20:43

Zag net de filmpjes Antonius, wat een drive zeg! Alsof het allemaal de doodnormaalste zaak van de wereld is gaat ze er overheen...
Proficiat! Zowel met de uitslag als met je top fokproduct!

Uiteindelijk 9e van 13 (of 14. Niet iedereen is komen opdagen) met 63,6%. De kop is eraf, ben blij!
De grasterreinen waren rampzalig, alles compleet verzopen. Voor de parking stonden ze dus met traktors gereed. De pistes lagen echter zo goed als perfect.
Bij het inrijden paar keer stevig moeten doorpakken maar opt einde liep hij zalig. Tot iemands jonge paard rodeo ging houden, meisje vloog eraf en kon niet direct recht van pijn. Ben direct afgestapt om te helpen. Na paar minuutjes was het in orde, dus ik stap op en roepen ze mij direct binnen. Spijtig genoeg was ik de flow compleet kwijt dus regelmatig verzet/tegen de hand, te weinig op been reageren en daarmee veel punten verloren.
Ik kan het wel goed kaderen, mijn eigen keuze/fout. Ben al bij al meer dan content dat ik met deze score naar huis kon komen.

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 20:53

Oh super van Ny Antonius! Op de filmpjes ziet het er inderdaad mega goed uit, pakt super aan en springt mooi vanuit haar galop! Jammer van je balkjes, maar wel positief dat het gevoel goed zat, dat is het allerbelangrijkste! Veel succes morgen, ik kom nog in de namiddag kijken! Bodem is inderdaad wel echt zwaar sommige stukken!

Ja ik ging een beetje te vlotjes :o
30 seconden voor de ideale tijd dus 10 seconden te vroeg! Maarja ze pakte wel heel goed aan, enkel wat kijkerig naar alles naast haar zoals bij hindernis 4a een bergje zand haha gelukkig sprong ze wel! En combinaties gingen ook allemaal goed en het water ook ingesprongen en zij (en vooral ik) twijfelde niet, dus we zijn terug vertrokken! Onze kopjes zitten goed :D

Proficiat met je mooie resultaat Mila_furrie!!

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 21:03

Proficiat Antonius! Ze ging idd als een speer uw mooi dametje. Vooral omdat de cross toch niet zo gemakkelijk stond en je was er toch ook niet zo zeker van dan is het zo fijn als ze alles goed aanpakken :-)

Varekaj: oh ja ik ken het gevoel van mij is het ook zo als ik toevallig moet plassen of ze even los laat dan moet ik vaak weer herbeginnen. Maar de kop is er af op naar de volgende! Wij hebben gelukkig in Waregem geen regen meer gehad. Er waren wel wat slechte stukken maar al bij al heb ik er weinig van ondervonden.

Mijn merrie ging ook echt super leuk.
toen ik aan het inrijden was zag ik op het pleintje daar een paard weigeren en niet meer staan op zijn been. Moet toegeven dat ik toch niet zeker was van mij stuk en dat speelt dan wel in mijn hoofd. Maar het was voor niks nodig. Ze ging overal over. Af en toe had ik wel een slechte afstand vond ik maar dat ligt dan weer aan mezelf te veel sleutelen denk ik :-p uiteindelijk ben ik foutloos binnen gekomen met een seconde tijd. Ik had mijn chrono aan min verkeerde hand gedaan en blijkbaar niet op mijn knop gedrukt bij de start en had dus geen chrono om te rijden. Het was dus echt gewoon op haar tempo. Op het achterste plein had ik een iets wat grote bocht naar de 13 denk ik en daar mss wat tijd verloren. Ik ben 8 ste geëindigd en heb zo toch nog een prijsje mee gepikt. Ik ga dus heel goed slapen. Hopen dat het morgen ook nog zo is.
Hier al een klein souveniertje aan furrie airlines
Afbeelding

Jammer pp van jou wedstrijd :-(

Winnie had ik ook nog gezien! Super blij dat het voor jou ook zo goed ging !

Sannnn

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 21:43

Hallo,

Sorry dat ik zo inbreek in jullie topic.
Maar na het af lassen van Etten Leur was ik aan het kijken naar andere opties.
Nu zag ik Overpelt staan. Hebben jullie ervaring met deze cross? Ik zou hem dan in de L of M reeks willen rijden. :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 21:48

Wat leuk alle verslagen te lezen!

Overpelt is een leuke, in het bos.
M staat ( als ik me herinner, redelijk zwaar)
L is dan mss wat makkelijker

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-18 23:07

Proficiaaaaaaaat allemaal! :D En veel succes morgen!

Hier gisteren inderdaad les gehad en echt, zeer tevreden! (en beetje afgezien hihih zoals het hoort)
We hebben genoeg huiswerk alleszins. Doel is dit jaar een deftig niv. 1 proefje rijden (minstens 60%).
Focus lag vooral op tempo bepalen (Luxor is liever lui dan moe) en rechtrichten. Qua oefeningen veel overgangen gemaakt. Op middellijn op verschillende plaatsen halthouden en hem recht houden. Want hij duwt dan bvb met zijn schouder door naar links, daar moet ik dan bijtikken op de schouder voor/tijdens overgang om te corrigeren. Kleine tips gehad om recht te houden tijdens t rijden van middellijn. Zoals bvb mijn handen ietsjes breder zetten om meer steun te geven. Ook wijken eens gedaan. 'k Deed dat wel eens maar trok op niet veel en maar gelaten voor als ik weer eens les volgde. En gisteren vroeg Jessica (m'n lesgeefster) of ik wijken al deed en ik zo van bwaa niet echt. En zij van gow we gaan dat eens doen. En ik dan van ja tga niet op veel trekken ze dan :P Vond ze natuurlijk niet erg hoor haha. :P En eens gedaan en door kleine tips zit wijken er op op beide handen. Hupla. :+
Overgang van draf naar stap niet te bruusk doen. (Luxor lui = ik laat het stilvallen te hard toe.) Overgang naar galop hielp ik ook iets teveel mee, daarmee ook aan de slag gegaan.
Dusja met dit huiswerk ga ik me nu mee bezig houden. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 08:35

Fijn hè Hanne als je zo voor niveau 1 aan de slag kan. Je voelt jezelf je grenzen verleggen en nieuwe dingen bijleren en als het dan lukt :D

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 15:12

Proficiat allemaal met de mooie resultaten! :D

Hier ook een leuk weekend. Genesis dubbel nul en 5de. Nu terug onderweg naar huis van een bezoekje Wallonie Equestre Event. Ik kan maar 1 merk laarzen dragen en moest er dringend nieuwe hebben dus helemaal naar daar gereden :Y)

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 18:29

proficiat met je resultaat! Welk merk laarzen draag je? Ik moet ook dringend eens nieuwe hebben!

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 18:32

Busato! Italiaans merk. Heel fragiele laarzen, super soepel leder. Altijd binnen 2/3 jaar stuk :P Maar vandaag weer 2 paar gekocht voor 350 euro (met korting hehe) dus voor die prijs mag ik absoluut niet klagen. De mensen daar kennen mijn maten al vanbuiten :+ Rij er al 10 jaar mee rond denk ik :)

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 18:48

Amai das niet veel geld dan! Ik heb ook altijd moeite met de juiste maat te vinden (redelijk lange smalle kuiten) en had nu Pioneers en die zaten als gegoten. Maar vond ze wel redelijk snel ook stuk gaan. Iemand ervaring met cavallo laarzen? Heb er mooie zien passeren, maar weet niet of dat goeie kwaliteit is!

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 18:53

Ik heb de Juniors gehad en mijn mama heeft er ook lang gehad. Altijd heel tevreden van geweest. Ik heb ook moeilijke maten en Busato zijn eigenlijk de enige waar ik in de standaardmaten pas en dus niet naar maatwerk moet :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 19:15

Dat heb ik met Ariat :P
Pioneer ook gehad, zaten ook als gegoten maar al bij al vind ik het leer wel heel dun. Ze zijn wel jaar of 3 meegegaan. Mijn thermische ariats hebben het 5 jaar uitgehouden, ideale laars in de winter. Mijn huidige ariat wedstrijdlaarzen zijn iets meer dan een jaar en de zool aan een neus komt al los -O- gelukkig is dat simpel te herstellen bij de schoenmaker.

Beide merken gaan wel snel stuk aan de bal van je voet, het breedste deel zeg maar. Als mijn huidige laarzen sneuvelen ga ik toch eens kijken voor iets wat langer mee kan.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 19:30

Ik heb laarzen van De Niro en ze gaan tot nu toe al 3 jaar mee zonder kapot te gaan. :P Ben blij dat ik niet lang heb moeten zoeken achter passende laarzen!

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 19:34

Bij mij is het probleem dat 'stuggere' laarzen inzakken bij mijn enkel en ik daar meteen drukplekken oid van krijg. Heb nieuwe Greenfields staan maar kan er gewoon niet mee lopen. Zo'n pijn ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 19:38

Mijn enkels heb ik kapot gelopen op mijn eerste paar leren laarzen, dat waren soubiracs. Eens ingelopen zaten ze heerlijk, maar ik heb een hoop pleisters versleten eer het zover was.

Anielcaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 09:51

Wat een fijne verslagen allemaal! Precies een geslaagd weekend geweest in Waregem!

Hanne: klinkt ook als een heel fijne les! Altijd leuk als je weer eens weet waar je staat en nieuwe puntjes hebt om aan te werken :))

Uugh, laarzen is echt een horrorverhaal bij mij! Ik heb maar een 36 en bijna alle laarzen zijn dan te smal aan mijn kuiten. Rij tegenwoordig rond met Parlanti's in een 37 en die zaten in 't begin zoo strak dat heel m'n voeten er lam van werden tijdens het rijden 8)7 gelukkig zitten ze nu wel als gegoten, alleen niet zo 100% tevreden over de kwaliteit vergeleken met de prijs...
Voor thuis heb ik nepleren laarzen van €80 uit den Epplejeck. Die vind ik ideaal! Bijna geen onderhoud en redelijk waterdicht +:)+

Hier ook een druk weekendje gehad. Zaterdag gaan springen voor de allereerste keer met de 3-jaarse. Zooo tevreden van de pony <3 in het inrijden heeft ie zich gelukkig redelijk goed gedragen. Had er toch wel wat schrik van om met zo'n jonge, schrikkerige pony tussen de A en B-pony's met kleine kindjes in te rijden. In het parcour zelf was ie bang van ALLES wat naast de kant lag, waterbakjes, hekjes, balken, mensen, juryhokje ... maar vanaf er een sprong voor z'n neus kwam was hij wel volledig gefocussed. Was op zich foutloos, enkel 1 volte gedraaid omdat hij na de sprong direct afdraaide. Heb echt wel mijn tijd gepakt om hem overal zo dicht mogelijk tegen de kant te krijgen.
Gucci was ook mee, maar die was nog niet in form helaas.

Zondag met Hircan gaan trainen in Minderhout. Les van I.lonka K.luytmans. Vind haar zooo fijn om les van te krijgen! Hir sprong alles van den eerste keer zonder twijfelen. Specifiek getraind op putjes, trakehners en water en echt nergens een probleem van gemaakt. En ook nog wat extra tips meegekregen voor de controle. Vertrouwen lijkt helemaal terug hersteld voor Vechmaal dit weekend!

Afbeelding

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:04

Sannnn schreef:
Hallo,

Sorry dat ik zo inbreek in jullie topic.
Maar na het af lassen van Etten Leur was ik aan het kijken naar andere opties.
Nu zag ik Overpelt staan. Hebben jullie ervaring met deze cross? Ik zou hem dan in de L of M reeks willen rijden. :)

Hier dezelfde gedachte. Ik heb mij ingeschreven voor de M reeks. Weet iemand of ik inderdaad de LRV proef midden moet rijden? M1 proef 16?

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:25

Fijn Aniëlca! Ik ken het probleem van de laarzen. 36, dikke kuiten en korte benen :P Als je nog eens op Mechelen/FHE bent, ga eens langs Busato om te passen. Wie weet :D

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:26

Proficiat voor alle goede ritjes in Waregem! Ik heb stiekem meegevolgd met eventing*master :P
Zal voor iedereen een fijne opsteker zijn.

Varekaj: het parkeerterrein lag inderdaad nogal soppig. Pistes zijn wel heel fijn! Veel inrijplaats, 2 pistes om los te rijden, ideaal voor een bokkerige Ferro :Y) De kop is er voor jou ook af, nu lekker verder trainen.

Laurie: Genesis springt precies ook fijn constant!

Anielca: leuk dat het vertrouwen terug goed zit, op naar de volgende.

Hier met Ferro in de 1m en 1m10 gestart. Ferro stond wat te fel (denk door de derby vorige week), we kregen 2 balken in 1m echt puur door hem die de gas opentrok. In 1m10 een volte gereden want ik wou terugrijden voor een pasje bij, hij trok gewoon verder door en dan hem op de volte gezet. Afstanden tussen de hindernissen hadden ze laten staan na de 80 dus die stonden overal te kort, dus geen fijn gevoel aan over gehouden. De kop is er wel weer af, volgend weekend studentenjumping, terug 1m10 en dan wat minder nadenken.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:39

Ja over Genesis kan ik zeker niet klagen! Echt een machien, al zeg ik het zelf :D Als ze een fout pakt is het bijna 100% zeker mijn schuld haha.

Oh die afstanden zijn inderdaad niet echt motiverend zeg. Slordig! Waar is het studenten volgende week? Die heb ik precies nog niet op HippoPlanner staan :+

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:27

Ik zweer bij mijn parlanti's, die stijve botten zijn echt niets voor mij.

Hier was mijn cross niet zo een succes :( heb opgegeven dan maar. Maar wel dik tevreden van mijn dressuur en springen, das toch iets :P. Ik onderneem nog een poging in arvill.e

Proficiat aan MF en Antonius!

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:41

proficiat laurie!

Ik heb deniro's op maat gemaakt jammer genoeg. Brede kuiten en lang onderbeen waardoor ik net niet in een standaard model kan :( maar ze zijn wel volledig gepimpt naar mijn zin :) het waren echt dure laarzen :) maar ben er heel te vreden over.

anielcaa: leuk dat je met zo een gevoel kon trainen.

florence: niet zo leuk eh als ze de afstanden niet aanpassen :( dat is ook niet eerlijk tov de paarden toch :s

wij hadden eigenlijk echt een fijn weekend zowel voor mij als mijn vriend. Dressuur was van beide niet super. jumping van beide foutloos en cross ook foutloos. dus wij zijn best te vreden. Mijn vriend is uiteindelijk toch 13 de geeindigd ondanks een slechte dressuur.

pp: wanneer ga je naar arville? Ik ga op zaterdag maar vertrek op vrijdag al. Kom zeker supporteren als het past :D