[SGW] SGW Dijkgatbos 2013

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:59

Sho: Je hoeft je echt geen kneus te voelen! Iedereen die Hetje kent weet dat hij idd een ervaren paard is, maar zeker niet een simpele-ik-doe-alles-wel geit is.
Ik denk overigens wel dat Ede hem meer zal liggen qua cross. Wat jij al zegt in een bos waar het niet zo overzichtelijk is, is hij snel wat loerderig.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 15:01

Wat leuk Marije :D , dat waren wij inderdaad, in het groen :-)

Mijn ouders (die niets met paarden hebben) kwamen ook kijken (tante en oom ook mee), ik geloof dat ze onder de indruk waren. Na afloop van de cross kwamen ze even gedag zeggen en toen gingen ze weer snel terug naar de waterbak, want dat was toch een stuk interessanter :)) . Ze hebben er nog echt een goed uur staan kijken :D

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 15:04

bvw schreef:
Goldie wat een mooi paard heb je :D

Dank je :)

Haha ja leuk is dat dan he! De ouders van mijn groom kwamen kijken, geweldige opmerkingen maken die mensen dan soms :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 15:05

Margreet, de 'fout' ligt bij de website dressuurproeven.nl ..... Daar staat dat B 5 gereden moet worden voor de eventing op dit moment.
Nog een reden om alleen maar KNHS sites / documenten te vertrouwen :=
Katja, Leuk dat je ouders het zo naar hun zin hadden!

Goldie

Re: SGW Dijkgatbos 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 15:08

Klopt degene na mij begon ook verkeerd.
Wel geniale actie met de rugnummers bij de dresuur :+ Heleen was er toen nog niet, toen mocht ik de rugnummerdrager van 12 lenen, dus ik na m'n proef hup dat ding af, 11 eruit gehaald en zei snel weer omgedaan :')

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 15:39

Mootje schreef:
Waar wij ons wel over verbaasden is hoeveel mensen het reglement niet (goed genoeg) kennen en sommigen hadden de cross ook niet goed verkend....
Net als mensen die op zondag de verkeerde proef van dressuurproeven.nl voorlazen en het secretariaat de schuld geven :n
Op dressuurproeven.nl staat namelijk B 5 als proef, terwijl in het KNHS boekje en het VP B 4 staat :+

Haha, dat mensen het reglement niet goed genoeg kennen verbaasd mij ook steeds erg. Zo zie ik op de uitslagen dat iemand die op een stand van M-4 staat toch in WW in het M is gestart... M-4 betekent degradatie naar het L. Die persoon start ook aankomend weekend in het M in Ede- Putten zie ik op de startlijst. Dat kan toch ook niet zomaar... Ben benieuwd of de KNHS er wat mee doet.

Je moet je echt geen kneus voelen hoor MT!! Zoals Laura al zegt weet iedereen dat Hetje niet de makkelijkste is en vaak zijn paarden die wat meer gewend zijn juist lastiger op het lagere werk. Gewoon lekker door gaan, de aanhouder wint!! :)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 15:41

Ahum, hier nog eentje die het reglement niet goed bleek te kennen. Sporen die in de gewone dressuur en het gewone springen wel mogen, mogen dus niet bij de sgw :o? 8)7

Nou bedoel ik natuurlijk niet alle sporen, maar dit betrof gladde wieltjes
Laatst bijgewerkt door texelse op 12-08-13 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 15:42

Welke sporen zijn dat dan?

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 15:42

gladde wieltjes

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 15:45

Ah, dat wist ik ook niet. Ik kan me inderdaad voorstellen dat als je ze gewoon voor springen en dressuur mag gebruiken dat je dan denkt dat het voor SGW ook mag :-)

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 16:23

Zo! Alle pb'tjes beantwoord als ik je vergeten ben geef maar even een gil!
Ik hoop dat iedereen blij is met z'n foto's! Ik heb me best gedaan, ze zijn niet allemaal even super maar het is iets!
Ook als er niet bokkers zijn kun je de link natuurlijk altijd doorsturen naar diegene!

Hier de link naar de foto's van zaterdag:
https://plus.google.com/u/0/photos/107476483094766689044/albums/5911242326927175777

Hier de link naar de foto's van zondag:
https://plus.google.com/u/0/photos/107476483094766689044/albums/5911241215367966433

Mocht je nog vragen hebben, of een afdruk willen hebben pb eventjes!

Ik zou het heel erg op prijs stellen dat als je mijn foto gebruikt op forums of social media, je niet mijn watermerk eraf knipt! Alvast bedankt!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 16:27

Ik heb me zondag opperbest vermaakt als hindernisjury bij de waterbak. Veel beginnersfouten gezien op het aanrijden van de boom voor en de waterbak zelf. Ook nog een paar combi's kunnen helpen door ze o.a. Op het alternatief te wijzen waar de meesten niet van wisten. Dus ondanks dat ik zelf niet mee kon rijden dit jaar heb ik toch een leuke dag gehad.

ziea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 16:27

Ik heb mijn debuut gereden gisteren. Wat heb ik genoten. Ik wil de organisatie en de vrijwilligers bedanken!
Ik was zoooo benauwd om te veel strafpunten te pakken in het springen, dat ik zelf een heel beroerd rondje reed en ook nog bijna te veel strafpunten pakte. Maar daar was de vriendelijke ringmeester springen, die me vertelde dat het toch echt goed genoeg was. Op naar de dierenarts, die ook super vriendelijk was en mij een complimentje gaf over mijn paard.
In de cross vooral heel erg genoten! Helaas was de waterbak wel erg eng.... Maar ook hier trof ik een super aardige vrijwilligster! Ik weet niet of ik haar op dat moment wel heb bedankt, dus voor het geval dat je dit leest: Super bedankt!
Nu op naar Norg!
En als er nog iemand is, die een goede tip heeft om water te oefenen. Ze gaat achter een ander aan wel, maar alleen is "nieuw" water moeilijk!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 16:30

Dat was ik dan denk ik ziea. Wat heb ik gedaan? :D

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 16:35

Er heeft iemand foto's gemaakt bij de dressuur. dit had ze ook gemeld in dit topic maar ik lees er denk ik overheen, dus wie???????

Onze pony had ook watervrees, wij zijn diverse malen op verschillende locaties met instructie wezen trainen en dat heeft goed geholpen!
verder rijden we nu door iedere plas heen die we tegen komen op buitenrit, misschien alleen het idee, maar toch.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 16:46

_Sim_ schreef:
Ik heb me zondag opperbest vermaakt als hindernisjury bij de waterbak. Veel beginnersfouten gezien op het aanrijden van de boom voor en de waterbak zelf. Ook nog een paar combi's kunnen helpen door ze o.a. Op het alternatief te wijzen waar de meesten niet van wisten. Dus ondanks dat ik zelf niet mee kon rijden dit jaar heb ik toch een leuke dag gehad.

Leuke plek om te zitten volgens mij!

Ik hoorde heel wat mensen lachen toen ik mijn paard zo beloonde, die zullen wel gedacht hebben.. dat kind is niet wijs :+

ziea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 16:51

Ah Sim, je bent er. Bedankt! je hebt me verteld dat ik 3 weigeringen had, maar dat ik het nog wel even mocht proberen. Toen de volgende ruiter er aan kwam, kon ik op enige afstand van haar toch nog het water door!
Als je niet vertelt had dat ik het nog even mocht proberen, was ik zo uit gaan stappen! Nu is het toch nog gelukt!

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 18:06

Mootje schreef:
Margreet, de 'fout' ligt bij de website dressuurproeven.nl ..... Daar staat dat B 5 gereden moet worden voor de eventing op dit moment
Ook ja, maar er waren er ook 2 die dus wel "op de boom" hadden gekeken en zodoende de verkeerde proef hadden gereden. Die vertelden dat nl. bij de keuring.
Maar hoe ze het ook gedaan hebben, het blijft een beetje dom.

Horsemaniac

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 18:07

vickers schreef:
Ik vond die picknick tafel niet echt een probleem.
Het koeienbord bij de laatste wel:)
@ roos wat leuk dat jij daar zat, heb je helemaal gemist:)
Volle concentratie:)

ja dat koeienbord! :o die zag ik net op de foto's staan! volgens mij was ik in de zevende hemel zaterdag want die heb ik ECHT niet zien staan :P of het past te goed bij het landschap ofzo _O-

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 18:19

ziea schreef:
Ah Sim, je bent er. Bedankt! je hebt me verteld dat ik 3 weigeringen had, maar dat ik het nog wel even mocht proberen. Toen de volgende ruiter er aan kwam, kon ik op enige afstand van haar toch nog het water door!
Als je niet vertelt had dat ik het nog even mocht proberen, was ik zo uit gaan stappen! Nu is het toch nog gelukt!

Fijn!
Ik vind namelijk dat een cross voor B paarden een positieve ervaring moet zijn en dat ze er iets van moeten leren. Daarom liet ik degenen met drie weigeringen daarna wel nog door de waterbak stappen om zo goed af te sluiten. Vaak is dan de druk van de wedstrijd er bij de ruiters af en lukt het alsnog om het paard door het water te krijgen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 18:55

Even een tip voor alle B ruiters. Als je 2 weigeringen op het water of 3 totaal, dan mag je een stukje van het water wachten op degene die na jou gestart is. Uiteraard zorg je dat je niet in de weg staat. Dit is dan geen weigering (mits ze het water in gaat). Je krijgt dan heel veel tijd fouten, maar kan wel doorgaan en goed eindigen. Wel 50 meter afstand houden en evt in het water een volte draaien om afstand en vertrouwen op te bouwen.
Niet overal mag je nog even door het water

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 19:01

Hartstikke mooie foto's XxJustinexX!

Even een algemene vraag; hoeveel gaatjes hebben jullie de stijbeugels korter met de cross?

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 19:03

Ik zit 1 tot 2 gaten korter dan met springen.. Afhankelijk van welk paard.. Op de vos 2 korter, op de bruine 1 korter..

Goede tip Roos!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 19:11

Hier ook 2 gaten korter, 5 korter dan dressuur, soms zelfs 6

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 20:11

Ook nog even m'n verslagje (even op de uitslag gewacht ;) )

Dressuur wat lauw met paar mooie stukken en paar echte fouten: 191 punten.
Springen liep ze met inrijden super, in het parcours wat vlakker, één pechbalkje.
Cross ging vanaf het 'inspringen' al top! Mooie wappers, overal meedenken en gas geven na de sprong. Alleen de greppel even stapje terug en toen eroverheen. Daarna nog superlekker gereden, ze had zo'n mooi ritme. Alleen het water nog rustig in gegaan.

Had nog paar tijdfouten erbij. Maar mooie stijlpunten, bij hindernis 4/5 alleen 7'ens, bij de waterbak alleen 8'en. Toch wel trots op, maar het ging ook lekker dus mn paardje heeft ze verdiend :).

Ik zag op de uitslag dat we 9e waren in onze baan. Dik tevreden!

Complimenten aan de organisatie, ook super fijn dat het terrein goed was om te parkeren, goed van alle vrijwilligers, leuke afwisseling in de cross tov de voorgaande jaren.