dat wordt de noordpooluitrusting mee dit weekend, wat een kou. Maar dat mag de pret niet drukken!
hetismij
Geplaatst: 22-03-13 13:52
Hoe kan je nou met zo'n dag je paard het beste warm houden? Meteen na springen deken op tot vlak voor de cross ofzo? Klinkt misschien als een beetje domme vraag, maar vraag me gewoon af hoe andere mensen dat doen/zouden doen.
Ik zou mijn paard denk ik tussen springen en cross in beweging houden met een (zo mogelijk wind dichte) uitrijdeken of in elk geval iets over die billen om te hard afkoelen in de voorspelde wind tegen te gaan...
Ik heb heerlijke tijden en heb onwijs veel zin in mn eerste crosswedstrijd van dit seizoen! Toch maak ik me wel een klein beetje zorgen omdat het volgens mij (ook door het weer) wel een hele zware wedstrijd gaat worden....
Ik heb er ook zin in maar ik hoop dat mijn paard zich beter gedraagt dan vandaag. Dus als je iemand heel lomp haar paard door het springparcours ziet trappen, dat ben ik
Ik heb dr ook super veel zin in maar ben aan het verzinnen hoeveel dekens ik mee ga nemen Gisteren nog heerlijk gesprongen en vandaag nog water kunnen oefenen dus ik ben er klaar voor
Ik doe gewoon fleecedeken met regendeken er overheen voor op de trailer. Neem dan nog een extra fleecedeken mee. Eventueel kan ik ook nog dikkere winterdeken meenemen.
Zal het zelf ook nog wel flink koud krijgen. Dus dat wordt denk ik een legging onder mijn rijbroek.
Ik doe zelf een panty onder mn rijbroek en een extra shirt met lange mouwen onder mn shirt. Verder uitrijdeken en zweetdeken mee voor uitstappen/instappen en voor tussendoor dr gewone dikke staldeken en eventueel het zeiltje van de trailer dicht (mochten we precies in de wind staan).
Ben net gaan lopen. Terrein ligt er top bij. In de cross maar 3 meter waar het glad is en in het springparcours 1 modderige plek. Parkeren ligt op het terrein waar vroeger het springen was. Is al iets beschutter als waar normaal het parkeren en dressuur was. In de cross heb je weinig last van de wind.
Lielle: jou hindernispost plek ligt praktisch uit de wind door de bomen en door dat dat stuk lager ligt.
Ik neem een skibroek mee voor tussen de bedrijven door. berichten over de temperatuur worden al iets naar boven bij gesteld. vandaag was het daar iig goed te doen zonder muts en wanten (als je bezig bent)
Winddichte uitrijdeken moet ik hier ook nog ergens hebben. Maar volgens mij is lichtjes blijven rijden ook een prima methode om warm te blijven voor de paarden.
MargreetW
Geplaatst: 22-03-13 18:52
Iedereen heel veel succes morgen. Denk goed om jezelf en je paardje, speciaal vanwege de kou.
Ik heb mijn auto gewoon volgeladen met alle dekens die ik heb voor hem, dus kan alle combinaties maken.. maar absoluut een waterdichte uitrijdeken tijdens het losrijden en tussen het springen en crossen.. ik ben speciaal afgelopen woensdag in de regen/sneeuw val in het bos gaan rijden om te zien hoe hij erop reageert..brrrr... en extra handdoeken ingepakt...vliegenspray neem ik voor de zekerheid toch maar mee
mijn moeder twijfeld of ik wel moet gaan, want ze vind het weer wel erg om een eerste wedstrijd in te rijden.... ik ben nu dus flink aan het piekeren.... ik wil wel graag, maar wat is dan weer de beste keus? zucht* lastig altijd!
xxitsmexx
Geplaatst: 22-03-13 21:35
gewoon gaan. koud kun je je op kleden toch? misschien valt het nog wel mee daar
Zorgen om je paard? Zou je hem morgen ook binnen houden dan? Bij ons gaan ze gewoon naar buiten met dit weer dus vind ik hem ook niet zielig als hij lekker (warm) mag werken ipv op 1 ha kaal land moeten staan.
Muriel
Geplaatst: 22-03-13 21:56
Wij gaan ook gewoon! Veel dekens mee, zelf veel laagjes (doe ook panty onder mn broek haha) aan en thee mee en zolang de grond goed is (wat ik meerdere malen heb gehoord) dan heb ik er alle vertrouwen in! Heb er zin in!!! Dus zie je morgen een knaloranje combinatie.. grote kans dat wij het zijn