[SGW] SGW Hoogenweg

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 11:03

Dat is vreemd. Ik heb hem hier nog open staan. Wat is je naam?

tjoepatjoep

Re: SGW Hoogenweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 11:08

Bonita Mollema,

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 11:13

Uitsluiting in de cross helaas.

tjoepatjoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 11:15

Ja had het al verwacht, aangezien ik ook de lage kant van 13 heb gesprongen, maar ik vond dat wel vreemd, aangezien er aan de zijkant een bordje stond met B(pijltje naar rechts) en L pijltje naar links.. dat was dus om de richting na de hindernis aan te geven denk ik, niet zo duidelijk maar helaas! heb het vertrouwen weer een beetje omhoog gewerkt en dat was mn doel! :)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 11:17

Ik had een 5 zonder enig commentaar bij de 2de jury. Weet niet helemaal wat ik daar nou zo verkeerd deed, alleen dat ik niet heel kort om ging naar de verplichte doorgang (paard heeft soms een afwijking naar links).
Bij de puntjes een 7.6, maar daar ging ik zo'n beetje DOOR de brug :') Laars heeft een paar flinke krassen erop, beugelriem idem.

Tjoepatjoep: ik had exact hetzelfde (maar had wel de hoge gesprongen). Stond wel raar aangegeven! Kan het niet heel raar vindenn dat mensen die verkeerd hebben gesprongen, het kwam bij mij ook over dat we de rechter moesten springen (ondanks dat die wel heel laag dan stond voor de B).

l_iesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 11:24

De ruiters/amazones voor het brons en zilver zijn allen geslaagd. De ruiters/amazones voor goud hebben niet allemaal goud gehaald

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 11:26

Helaas is de andere foto van H13 mislukt, maar op deze zie je duidelijk de rode vlag en het nummer. Altijd links van de rode vlag blijven ;)

Afbeelding

tjoepatjoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 11:34

achja, had sowieso al 2 weigeringen en ik heb heel rustig gereden, zelfs hele stukken gedraafd omdat paardje het zo spannend vond! kan me er niet druk om maken! volgende keer beter! :)

Anoukss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 11:59

Pff wat een natte en lange dag. Super banketstaaf voor diegene die uitgesloten zijn vanwege die hindernis. Ik vond het ook niet echt helder aangegeven. Maar gefeliciteerd voor diegene die wel tevreden zijn en misschien wel een prijsje hebben gewonnen ;)

Melford had er weer eens super veel zin in. Ik ging me melden bij de dressuur jury en meneer stond op de plek te galopperen bij de auto..haha kon er wel om lachen. Ik dacht dat wordt em heeelemaal niet, maar best nette proef. Alleen geen middenstap. Maar wel stap. Had 184 punten.

Toen bijna 6 uur in de regen gewacht tot we mochten springen. Ondertussen was alles behoorlijk nat. Ik had met mezelf afgesproken dat als Melford niet wilde remmen in de cross, dat ik zou afgroeten. Wil em wel weer heel mee naar huis. We hadden dikke mazzel, want op het moment dat ik Melford ging opzadelen voor springen en cross werd het droog en was er zelfs wat zon. Totdat ik weer afgezadeld en al was. Dus was wel errug fijn :D

Maar goed eerst springparcours, stond echt wel heel laag, maar goed. Mel had er zin in, maar moest van mij rustig door het parcours. Netjes over 1, Melford wilde veel gas, mocht niet bokbok stuiterstuiter en toen waren we bij hindernis 2 beland. Haha maar goed toen ging ie zich toch gedragen. Verder netjes foutloos rondje.

Cross ging ik dus echt rustig doen. Ging ook echt goed. Hij liet zich goed rijden. Hindernis 1 ging hij volgens mij wel 60 cm te hoog overheen echt een belachelijke mega sprong, haha maar wel lekker fanatiek paard. Hindernis 2 lagen we bijna samen in het weiland omdat Melford vroeg en HOOG afging, bij de landing struikelde ie, maar t ging net goed. Daarna ging alles heel netjes. Hij had er echt zin in, maar bleef ook netjes bij mij. Dus foutloos, alleen 30 sec te langzaam, maar harder wilde ik ook echt niet. Vond het veelste nat overal!

duss 2 winstpuntjes en een 6e prijsje :)

Ik vond het een leuke dag en thumbs up voor de organisatie die inderdaad maar bleef lachen ondanks de regen.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 12:08

iemand enig idee wie toevallig gister federatievertegenwoordiger was :) ?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 12:22

Caka, wat verschrikkelijk kl0ten
Verder veel fijne verslagen.
Loetie heeft verkeerd gereden, het stond heel duidelijk aangegeven.
Anne, wat vervelend. Heb je zien vallen, echt balen.
Saar, ik zei al dat is niet goed, maar toen zei iemand anders dat je misschien net zo lang had geprobeerd langs de pallet te komen, dat ze je hebben gedisqualificeerd.
Inderdaad Kris! Ik vond het ook een echt leuke cross.
Badkuip? Wit geverfde stronk? Pallet? Heb het allemaal niet gezien :+ wel de tuinstoelen naast hindernis 4, daar was Beau bang voor, en die stront/waterslang op het maisveld.
Ik heb bij het puntje gewoon niet zo netjes gereden, en bij de opsprong heb ik het ook 'anders' gedaan dan anderen. Al vond ik wel dat ik hem netjes ondersteunde, nette aanrijdlijnen.
Tjoepatjoep, vervelend dat je bent uitgesloten, maar dan heb je met lopen gewoon niet goed opgelet. De lage kant van hindernis 13 stond niet afgevlagd, dus was het meteen duidelijk dat ze met die bordjes (links - rechts) de richting na de hindernis bedoelden.
Rox, ik heb helemaal geen commentaar gehad. Weet dus ook niet wat ik fout heb gedaan (nouja, wel een soort van, maar toch).

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 12:27

Ik vind het raar dat het eerst wel goed ''geregeld'' is mirthe toen ik met de hindernisrechter + organisatie stond te praten.
En nu achteraf toch niet, als ze dat op dat moment zelf hadden gezegd had ik officieel bezwaar in kunnen dienen + eventuele ‘’getuigen’’. Maar nu krijg je te horen dat het goed is, en dat je dus naar huis kan want ze begrijpelijk vonden met dat put weer en dan toch achteraf gezeik krijgen.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 12:27

tjoepatjoep schreef:
Ja had het al verwacht, aangezien ik ook de lage kant van 13 heb gesprongen, maar ik vond dat wel vreemd, aangezien er aan de zijkant een bordje stond met B(pijltje naar rechts) en L pijltje naar links.. dat was dus om de richting na de hindernis aan te geven denk ik, niet zo duidelijk maar helaas! heb het vertrouwen weer een beetje omhoog gewerkt en dat was mn doel! :)

Dat zei mijn collega dus ook ... En aangezien ze heeft nagevraagd aan de hindernisjury, is het raar dat dit zo gegaan is.
Ik heb het niet nagevraagd en heb ook niet op de plaatsing van de rode en witte vlag gelet. Had de aanname gedaan L=hoog, B=laag... In dit geval is het dus ook wel een beetje mijn eigen schuld :o Vond ik over het hele parcours wel dat het niet duidelijk was hoe of wat met hoogtes en veranderingen van L naar B. H 10 en H 11 was bv ook niet onwijs duidelijk. En tis dat ik iemand sprak, maar anders had ik niet geweten dat in de B de coniferen weg gingen en was ik dus voor het alternatief gegaan. Nu zonder hegjes kon ik makkelijk rechtdoor. Hoop dat ze dat voor volgend jaar wel even verbeteren :j

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 12:37

Ik was sowieso van plan om de afsprong met coniferen te nemen. Was bovenop de opsprong en toen zag ik pas dat er geen coniferen meer waren!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 12:40

Achteraf had ik ook gewoon de afsprong moeten doen, maar wil daar nog iets meer op trainen. Hier in de buurt hebben we niet zoveel aan afsprongen, en in Lelystad wilde Beau eerst niet.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 12:59

Kris schreef:
Ik was sowieso van plan om de afsprong met coniferen te nemen. Was bovenop de opsprong en toen zag ik pas dat er geen coniferen meer waren!

Bij mij zou het er aan liggen of we lekker gingen of niet en of wel al weigeringen aan onze broek zouden hebben. Maar het hoort niet zo te zijn dat je achteraf pas achter dat soort dingen komt. Net als het feit dat een heleboel hindernissen gewoon op L hoogte bleven staan. (voor zover je het L-hoogte kon noemen ;) )

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:03

Kris schreef:

:')

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:08

Kris @ goed gedaan
caka @ ik hoop dat je vandaag weet wat er aan de hand is met je paard. :(:)
Valyra @ mijn groom was mee en heeft het springen en de cross gefilmd onder de overkapping.
Loetie @ hebben jullie wel de verplichte doorgang gereden ??

Ik vind het wel oneerlijk dat er in 2 ringen wel prijzen worden verdeeld in de B en de L niets ???? ben ik zeker de enige die dat raar vind....verdeel dat dan een beetje

Mijn verslag :
madam word toch steeds heter op concours merk ik al, dus ook met Myler bit is ze me behoorlijk sterk waardoor ze nog teveel de strot erop drukt in mijn dressuur en dat kan gewoon nog veel mooier zoals ze thuis wel zakt, maar 192 en een gedeelde 8/9e plek. Nu als ze 1 cm zakt met de has pakt ze ook gelijk 10 cm bodem erbij.... :D dus 5 cm zakken is een halve meter bodem erbij pakken....draak.....
Springen, kalm aan gehouden, alhoewel je voelt dat ze naar voren wil en liever op groot wil springen....foutloos.

Cross wilde ze gelijk eruit spurten en de blubber deert haar voor geen meter, dus H1 kreeg ik een vreemde grote afstand en toen gelijk even erin gehangen dat ze kalm aan moest blijven lopen....was ze niet mee eens. Op het veld dat goed was wel even meer tempo aangehouden. Beetje korte afstand op de sprong voor het maisveld in. Toen flink aan de rem gehangen dat ik wilde draven, maar ze bleef op de kont gallopperen... :D voor de brug wel terug gekregen en haar laten stappen de brug over. handgalopje op rechts de punten rechtdoor gepakt, toen een beetje geschakeld in tempo op rechte stukken en bochten, waterbak even flink terug gezet omdat ik daar de wal naar benee ook niet supertof vond, de wal ging lekker, bochtje naar rechts (met dank aan Kris :D ) (beetje idioot om een verplichte doorgang te maken voor een volte van 10 meter extra ??? :? , maar goed, anders had ik na de wal linksaf gestuurd vond dat veel logischer en dan had ik dus FOUT PARCOURS gehad.... :+ )
De laatste hindernissen gingen ook prima, moest er wel veel aan sjorren om haar lager in tempo te krijgen en te houden.....moet echt mijn hand op de hals zetten kort pakken en met de andere even flink terug trekken voor ik reactie krijg.....nu is het wel een heel eerlijk dier, maar ik denk dat een ander bit wat toch wat scherper inwerkt het rijden voor mij wat rustiger maakt en het er ook wat mooier uit gaat zien, vind het er nu soms wat slorig uitzien.. :o maar ja dat vind ik van mezelf......maar moet maar even kijken wat dan een oplossing is. In trainingen gaan deze bitten goed, maar op concours komen er toch 3 turbo's bovenop en dan word ik wat meer verrast.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:11

Ik moet ook nodig op zoek naar een ander bit. Ik had geen rem en geen stuur meer :n

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:12

Verplichte doorgang hadden we wel gezien hoor! Maar ook die was niet echt duidelijk volgens mij. Want toen ik langs reed zei er iemand langs de kant "o die snapt het tenminste wel" of iets van die strekking...

Viktorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:19

Ik kan de uitslag nergens vinden. Gisteren was ik zo nat en koud dat ik er niet op wilde wachten. Bij hindernis 19 (geen sprong maar over die heuvel heen) twijfelde mijn paard maar heeft niet stil gestaan of een stap achteruit gezet (viel terug in stap). Ik vroeg me af of ze dat als weigering gerekend hebben. Nu wil ik weten of ik 1 of 2 WP heb...

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:22

Ik heb de lijst opgeslagen op mijn pc. Ik kan niet openen, maar moet altijd downloaden...
Dus geef je nr even door, dan kan ik kijken (mag ook per PB)

*edit: 0 punten in de cross...

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:30

Afbeelding
Afbeelding

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:45

Jaaa, toch nog wat foto's! Vind het altijd zo leuk om wat terug te zien.

Kreeg overigens net het verlossende telefoontje... Geen Goud zoals ik al verwachte. Hoop nu dat ik het volgend jaar in MB weer met mijn eigen paardje kan proberen, want volgend jaar weer hier heen heb ik niet zo'n zin in. Vond het echt te ver rijden en te lang wachten tussendoor.

Anoukss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:52

Ahh balen Loetie! Y;(
Gave foto's Bianca! Ik hou ook altijd van foto's van de cross, maar ga er maar ff niet vanuit dat die er zijn van gister :P