[SGW] Oefencross Broekelo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_

Re: Oefencross Broekelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 22:25

:j

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 22:26

Tot morgen! Ben blij dat het weer zich als het goed is een tijdje rustig houdt, het wordt wel heel koud.

Goldy wilt het liefst hard, maar dat betekend niet dat ze niet netjes kan galloperen (al is dat lastiger buiten omdat ze gewoon erg temperamentvol is, en angstig is aangelegd, maar in een cross gaat het knopje om op springen. Alleen paraplu's gaan nog wat lastiger worden, en overwachte mensen).

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 22:42

Ik zie net dat ik over het parcours 32 minuten heb gedaan :Y)
Hoezo ik heb lekker rustig aan gedaan & super genoten!!

&& ik ben dan natuurlijk ook laatste geworden :+

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 22:48

shirleyp schreef:
Aah jongens, hou eens op! Mag iedereen zelf beslissen of hij of zij gaat of niet? We hebben allemaal het beste met onze paarden voor. Je hebt altijd koekenbakkers die niet weten waar ze mee bezig zijn, maar de meeste posters hier komen over alsof ze hun paard goed kennen en kunnen inschatten.

Ga wel of ga niet, maar hou op met aanvallen en verdedigen...

_/-\o_

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 06:09

Goedemorgen, ik ga er heen en kijk wel hoe het gaat.
Las over iemand die het lusje over heeft geslagen, lijkt me net iets voor mij en mn paardje! Als ze op dat punt al vrij moe is ga ik dat ook maar proberen.. En anders er een lekker bosritje van maken en rustig aan :D

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 06:12

hesterv schreef:
Las over iemand die het lusje over heeft geslagen, lijkt me net iets voor mij en mn paardje! Als ze op dat punt al vrij moe is ga ik dat ook maar proberen.. En anders er een lekker bosritje van maken en rustig aan :D

Wij gaan er met dezelfde insteek naartoe. Ben ben klaar om richting stal te gaan. Succes vandaag! Volgens buienradar blijft het tot ergens 13 uur droog. Ik moet om 10.46 uur starten :D

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 07:29

Ik wilde nu eigenlijk erheen rijden om te gaan verkennen, na een brakke en korte nacht :+
zie hier alleen allerlei verhalen waardoor ik toch maar afhaak.
Wil het paard dan toch liever heel houden, zeker met de overijsselse kampioenschappen sgw over 2 weken.

2 jaar terug was het ook ontzettend gesteld met de bodem, daar heb ik me toen flink op verkeken. Paardje heeft er toen beduidend meer last van gehad dan bij andere sgw's, dus ik waag me er niet aan.
Zonde, had wel graag willen weten wat ie met het monument had gedaan...

Mensen die gaan, veel plezier en hou je paard heel :j

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 08:06

Iedereen die wel heen gaat:
Heel veel plezier!!!

Kyaral

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 08:16

wij gaan straks ook, kijk wel hoe het erbij ligt. De tripalon in laren gaat in ieder geval gewoon door zag ik.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 09:02

Het is hier gelukkig een droge nacht geweest en ziet er nu nog wel goed uit. We gaan dus gewoon en nemen lekker onze tijd, we hebben gister goed verkend en weten waar we gewoon rustig aan moeten doen. We gaan gewoon genieten.

@ Nessie, heb je vaak genoeg met Goldy zien rijden en weet ook zeker dat je haar netjes rijdt en weet wat ze kan en haar ook goed onder controle hebt.

@ Amber, ik zie jou denk ik nog wel, ik ben de eerste van groep 7, jij ergens halverwege toch?

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 09:11

hesterv schreef:

Als je na de Trakhener rechtdoor gaat over het maisveld en niet weer linksaf het bos in, dan sla je de laatste drie hindernissen voor de waterbak over. Je komt dan aan de bosrand weer op het parcours, daar ga je rechtsaf en dan kom je bij de waterbak, de laatste hindernis.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 09:20

Gewoon het spoorover het veld volgen, dan zie je vanzelf de bocht nog wel :D

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 09:29

Hahaha idd, genoeg sporen :P

Jaa ik mag bijna als laatste ! Hoop wel dat wij ook nog in droogte rijden hoor O:)
Hier is het ook nog droog !

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 09:30

Amber_ schreef:
Hahaha idd, genoeg sporen :P

Jaa ik mag bijna als laatste ! Hoop wel dat wij ook nog in droogte rijden hoor O:)
Hier is het ook nog droog !

Hier nu ook nog wel, aan het eind van de dag zou het weer wat gana regenen, tja we zien het wel :D

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 09:31

Klopt !
Zag wel dat de bui om 1 uur hier zou zijn haha.. Balen !
Ik zou bijna zeggen, dat ik van suiker ben O:) ! Word extra kleren meenemen

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 09:48

Succes iedereen die wel gaat vandaag! :)

En de eerste foto's staan op de site! Echt slechte foto's := jammer!

Daannn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 11:47

Bailey_4ever schreef:
Succes iedereen die wel gaat vandaag! :)

En de eerste foto's staan op de site! Echt slechte foto's := jammer!

waar staan de foto's kan ze namelijk niet vinden.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 11:49

Op de broekelo site zelf. Home page bovenaan in een link :) Die van de fotograaf zijn er nog niet.

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 12:00

Amber_ schreef:
Ja maar omdat ik bijv. wel ga, wil niet zeggen dat ik mijn Pony niet heel wil houden ;)

Het was niet onvriendelijk bedoeld hoor, maar ik neem het risico gewoon liever niet..

Ik snap best dat anderen rustig aan doen en rekening houden met de bodem!

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 12:08

Ik denk dat iedereen uitstekend zelf kan inschatten wat zn paard aankan en wat niet.
Mijn paard heeft niet eerder gecrosst en heb daarom (omdat ik hem vertrouwen wil geven voor zn 1e keer) afgemeld. Als mijn paard al veel meer crossen had gelopen had ik het wél gedaan.
Ik weet nu nog niet hoe mijn paard erop reageert en kies er daarom voor om het niet te doen. Had ik meerdere crossen gereden had ik vast geweten of mn paard het aankon of niet.

Mijn zus is wel gegaan en haar pony kon het uitstekend aan (heeft al crosservaring) :)

Natas_jaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 12:56

Ik ben weer terug!
Heb 5 hindernissen laag genomen, de houtstapel vind ik gewoon dood eng, zit tussen mn oren ;) De trakhener hebben we nog nooit gedaan. Daar wou ik hem niet zo even voor zetten. De brug ook laag, monument laag, had hier een stop verwacht maar hij spring er toch heel fijn door! Achteraf hoog kunnen doen... en de waterbak ook laag, gallopeerde hij erg stoer door!
De bodem tussendoor was inderdaad zwaar, we hebben er geloof ik 27 minuten over gedaan. Lekker door gedraafd...
Oja! Had op de groene gras hindernis een stopje, daar snapte hij echt niks van! ;) Verder trok hij overal super op aan!! :D
De bodem rondom de hindernissen vond ik wel fijn voor elkaar! Hoop voor degene vanmiddag dat het te doen blijft, er komt veel regen aan!

Ik zag nog iemand met een helm camera! Op een bont paard!

_E_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 13:15

Heb gister ook mee gereden. Was de eerste keer voor mij en ook voor m'n paard. Was hartstikke leuk! Had wel paar weigeringen, maar het meeste wel hoog gesprongen. Het monument en de trakhener vond hij eng, weigerde daar op. Maar later sprong hij er wel gewoon over heen.

Tussen de foto's op de site van Broekelo stond nog wel een leuke foto:
Afbeelding

Als er toevallig nog iemand foto's gemaakt heeft, ze zijn welkom! :D

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 13:40

Bar schreef:
thaampjee schreef:
Zooo ben ook weer terug! Heb met Maus een heerlijk rondje gereden! Netjes foutloos, overal hoog. Alleen te snel binnen!

Op de uitslagen staat dat ik 2 keer een lage hindernis heb genomen, terwijl dit echt niet zo is.
Van 1 is zelfs een foto gemaakt. Dus daar heb ik ff een mail over gestuurd!

Volgens mij startte jij net voor Mark met Koss. Lag jij er niet bijna af na de uitsprong uit de waterbak? :(:)

Ja, klopt! Dat kan wel! Lag er idd af na de waterbak, ze gleed zo onderuit. Uiteindelijk nog wel gewoon naarde finish gereden!

Als ik idd de fouten eraf zou halen die niet zo waren was ik 5e geweest, nu 7e! Wel balen! hoop dat ze er nog iets mee kunnen doen!

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:31

zo net terug uit broekelo. hindernissen waren goed te doen alleen sommige stukken werden echt slecht. dus daar of gestapt of gedraaft. Bay deed het super. alleen wilde ik hoog bij H10 ofzo en pony ging laag en bay dacht woppa erachteraan dus ik was al over laag heen voordat ik er erg in had. Verder wel alles zo goed als hoog gesprongen. alleen brug niet maar die had ik achteraf wel kunenn doen. bij piano wel hoog gedaan want vond aanrijdlijn bij laag echt zwaar bagger. Nou dat was dus 1 grote galopsprong en we waren beneden en bay nam ook de 2 trapjes in 1x. waterbak stonden er wel een stuk of 6 te wachten want ze kwamen er niet in.. hoppa juriel (mijn pony) er dwars doorheen en hoppa daar ging bay ook met een giga sprong de waterbak uit. en daar kwam iedereen achter ons aan :D
foto van foto gemaakt in rijdende auto..
Afbeelding
ik was zeer geconcentreerd want bay sprong daar al naar beneden en mijn voet leid een eigen leven.

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:40

Ik ben net ook (heeeeeel tevreden) thuisgekomen :)

Geen afsnijroutes meer gepakt ;) Nog thanks voor de extra mogelijkheden!

Alles wel laag genomen, de vesting (groene grasding), monument en trakehner 1x stop gehad. De trakehner wou ze op zich wel doen maar ze was wat afgeleid door de boomhut van de hindernisjury's. Heb het meeste gedraafd en had het idee dat we beide topfit aan de finish kwamen. Daar ben ik erg blij mee! En het was super weer trouwens, alleen toen we weg gingen, begon het wat te regenen. Hopelijk ist niet erger geworden!