[SGW] Wedstrijdkalender 2011 deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kimdepim

Re: Wedstrijdkalender 2011 deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 08:42

Ik heb me net deze week afgemeld voor Maarsbergen B en L. Dus er is weer plekje vrij :).

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 08:44

Jammer Bianca, ik moet me echt op mijn examen storten. Anders had ik graag gewild, ben nog nooit in Hernen geweest.

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 09:03

bianca1980 schreef:
OPROEP @ wie wil er mee lessen op zaterdag 28 mei om 13 uur bij Rob ??

Ik heb net een mail gestuurd aan de mensen die zich bij mij gemeld hadden over het lessen bij wendela
Daar het ik de 28e ook voor je meegenomen, maar dan dus bij Wendela ipv Rob...

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 09:14

kimdepim schreef:
Ik heb me net deze week afgemeld voor Maarsbergen B en L. Dus er is weer plekje vrij :).

hoezo?

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 11:50

Carmen85 schreef:
bianca1980 schreef:
OPROEP @ wie wil er mee lessen op zaterdag 28 mei om 13 uur bij Rob ??

Ik heb net een mail gestuurd aan de mensen die zich bij mij gemeld hadden over het lessen bij wendela
Daar het ik de 28e ook voor je meegenomen, maar dan dus bij Wendela ipv Rob...

wanneer gaan jullie nog meer naar wendela? Dan zou ik graag mee willen als er nog een plekje is??

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 13:17

@Danique, zie hieronder. Als je mee wilt in die groepjes, pb mij je e-mail adres dan even.

Carmen85 schreef:
@Mirreille Vind het wel een leuk idee om een klein groepje met 3 a 4 combinaties te maken om af en toe te trainen bij Wendela! Zal haar morgen ook eens vragen wat de kosten dan p.p. zouden zijn.

Beetje hetzelfde niveau is in zo'n groepje wel handig. Ik zou zeggen meerdere B crossen gestart of L SGW. Of zelf ervaring met SGW en paard in ieder geval gestart in springen/dressuur. Is een vrij ruim begrip, maar gaat mij er vooral om dat we een beetje wedstrijd gericht trainen en niet 1 iemand achterblijft omdat het paard niet wil springen bijvoorbeeld.

Als er mensen zijn die interesse hebben, stuur mij even een pb!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 14:14

Mag ik vragen waar die trainingen bij Wendela zijn?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 14:17

In Ede op haar eigen terrein :)

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 20:31

bvw schreef:
kimdepim schreef:

hoezo?

Sofie is na Westerbork weer met TE veel lucht gaan springen. Dus wil ik eerst meer cross trainingen doen voor ik weer ga crossen :).

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 21:22

Te veel lucht Kim? Wat bedoel je daarmee?

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 21:35

Ze springt weer op z'n Sofie's ... aso hoog :+
Ik denk dat ik me ook af ga melden voor Maarsbergen, paard zal wss nog niet genoeg opgebouwd zijn na lichte blessure.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 21:44

ponyparadijs schreef:
Te veel lucht Kim? Wat bedoel je daarmee?

Dit dus ;)
Afbeelding
Maar dan in het gewone springparcours. Erg lastig springen ;).

Inderdaad zoals LL zegt, aso hoog.
Jammer dat je je ook moet afmelden LL. Maar goed opbouwen is ook erg belangrijk.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 21:45

Oke! En dat doet ze wel eens meer?
Die van mij doet dat alleen als we niet regelmatig genoeg springen!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 21:46

Jammer Kim en LL :(:)

Ik heb me afgemeld voor VP, ik kan nog steeds niet goed in het zadel zitten. Mag toch hopen dat het een beetje gaat verbeteren, anders komen er nog wel meer (SGW)wedstrijden in de knel.

Beetje stomme vraag misschien maar; Bij wedstrijden in België krijg je dan ook gewoon winstpunten net zoals in NL?
Ik zit een beetje 'noodplannen' te maken, mocht ik veel crossen in het voorseizoen moeten afzeggen.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 21:53

Ik vind het toch altijd mooie plaatjes opleveren Kim :P Hoe onhandig het voor haar en jou ook is.
Je wilt niet alsnog met Bobo heen?

@ Jetske ... stuitje? Die kan heeeeeel vervelend zijn :=
@ PP .. herkenbaar :+ Dat doet die van mij dus ook, maar dan de 1e 3x als we over een enkel balkje gaan :))

Ik had wel zin in Maarsbergen! Nog nooit geweest, maar zie aan de foto's dat het een hele mooie plek is ... zo op zo'n landgoed :)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 21:57

Nu die van mij wat meer 'ervaring' heeft is het ook alleen nog maar de eerste paar met inspringen.
Voorheen deed ze het een heel parcour. Het wordt met de jaren wel steeds minder.
Overigens maakt ze dat soort wappers nooit op cross hindernissen!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 22:23

JETS @ heb je jezelf wel na laten kijken ?? dat het niet gebroken is of zo ?? Ik heb ooit eens een val achterover gemaakt bij het beleren van een jong paard, opstijgen ging niet goed en ik klapte achterover, gevolg was dus drie maanden amper kunnen zitten en al helemaal mijn billen niet kunnen aanspannen. later hoorde ik zelfs hoe gevaarlijk een val op je stuitje kan zijn........daar was ik me nooit van bewust.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 22:33

Bianca, had je mijn val/gevolgen-verhaal van vorige week meegekregen? Zal het hier ook nog even kort toelichten:

Ik ben bij de EHBO geweest, hun conclusie was gebroken of gekneusd (denk zelf gekneusd) staartbeentje. Ze maken geen foto, want ookal is het gebroken kunnen ze er toch niks aandoen.
Ik heb niks te horen gekregen wb rust houden of rustig opbouwen ofzo, ze maakten zich meer druk om mijn hoofd (hersenschudding, ben tot een kwartier na mijn val compleet de weg kwijt geweest. Niet bewust zijn waar ik was, vragen welke dag het was, wat ik aan het doen was etc. Kon/kan me ook niks meer herinneren vanaf het moment dat ik viel tot omgeveer een kwartier later. Terwijl ik in die tijd ben opgestaan, over het veld heb gewandeld, naar de trailer ben gelopen en toen pas kreeg ik alles weer bewust mee) Daar moest ik rustig voor aan doen en niet te ingespannen gaan lezen en wekadvies voor de eerste nacht etc.
Voor mijn stuitje verder geen 'regels' meegekregen. Er valt ook niet zoveel (helemaal niets eigenlijk) aan te doen.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 22:37

JETS @ ik had idd wel meegekregen dat je even de kluts kwijt was, maar niet dat je echt bij de eerste hulp was geweest. Ik wist niet dat ze er geen foto van konden maken ?? lijkt me dat wanneer het gebroken is je wellicht dingen langer niet zou mogen, maar ja...ik ben ook geen arts......ik ben ook niet bij de eerste hulp geweest hoor toen. :o was toen ook wel erg eigenwijs. Maar heb er wel 3 maanden last van gehad, ik vond het behoorlijk pijnlijk. Je denkt op een gegeven moment: het gaat wel weer, maar bij meer inspanning / aanspanning voel je de kneuzing behoorlijk.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 22:39

Ze kunnen wel een foto maken en dan kunnen ze wel zien of het gebroken is. Maar je kan het daar niet tot amper vast zetten. Dus ookal is het gebroken, ze kunnen er weinig aan doen. Zo heb ik het geleerd tenminste op studie. ;)

Wel ontzettend balen Jetske. Hopelijk kan je er snel weer op. :(:)

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 22:59

Idd Sandra, dat zeiden ze daar ook.
Verder hebben ze niks gezegd of, en zoja hoelang, ik rustig aan zou moeten doen. Ook niet hoelang het kon duren.
Eigenlijk wel erg weinig info. Persoonlijk dacht ik op dat moment dat ik in een paar dagen wel weer erop zou zitten. Valt vies tegen en ik hoor van meerdere mensen dat je met een gebroken (of gekneusd) stuitje zo paar maanden zoet kan zijn ..

Opzich kan ik goed bewegen enzo. Fietsen kan alleen niet, paardrijden niet, zitten op harde stoelen niet (loop op school ook rond met een kussen welke ik overal waar ik op moet zitten neerleg).
En idd wat je zegt het voelt wel redelijk totdat je wat dingetjes waarmee je het weer belast gaat proberen. Vandaag haalde ik Bo uit het land en hij schrok ergens van - ruk aan het touw, had ik meteen weer auw #)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 23:16

Jetske: Belgie is gewoon voor punten. Weet alleen niet of je met Lasko mag starten aangezien hij een E is. Moet je even navragen bij de KNHS. Voor Borex moet je in de B reeks rijden en dat is L hier.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 23:22

Als ik zou gaan, ga ik sws met Bo.
Met las zou ik denk ik niet kunnen, aangezien een E daar een paard is, maar ik natuurlijk hier geen paarden startkaart heb. Is niet zo'n probleem, voor Koe is een cross meer of minder niet erg, met Bo wil ik toch wel lekker wat rijden voor zijn ervaring.

Oja, zij hebben geen klasse (gelijk aan het Nederlandse) 'B'. Dan moeten we zeker L startgerechtigd zijn voor we daar zouden mogen starten?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 23:27

Ja, misschien mag je ook al wel doorstarten naar de L gelijk, maar dat weet ik niet zeker of dat al kan met 1x Z pony's.

De B reeks is over het algemeen wel tedoen.
Ik denk dat je opzich wel mag starten met Koe. Is wel een mooie uitdaging. Z pony;s is daar echt een aparte reeks en zit tussen M/Z paarden in (nederlandse klasses)

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 23:39

Ja, nu je het zegt, ik heb toen ik opzoek was naar een paard wel gekeken wat ik eventueel met een groen/B paard zou mogen starten, of ik versneld zou mogen promoveren ofniet. Ik had in mijn hoofd dat alleen B mocht starten, maar toen ik dat uitzocht was ik nog M met Koe. Als je enkel M po/L pa niveau hebt gereden, mag je met een ongeklasseerd of B paard enkel B SGW starten.

Kijk net even opnieuw in die tabel en nu als Z po met winst geklasseerd=M pa, mag ik met een ongeklasseerd/B geklasseerd paard B of L starten. Dat is handig om dat toch weer nagekeken te hebben.

Als ik met Koe zou mogen/kunnen starten zou het leuk zijn, dan kan die ook meteen mee als we toch gaan. Ik zal dat eens gaan uitzoeken, voorlopig heb ik tijd zat om dergelijke dingen uit te zoeken.