Hier echt rot weer, regen en niet zo zachtjes ook. Dus na een half uur fietsen kwam ik zeik nat en bibberend binnen.

Al de saaie voorlichtingen over die opleidingen, je raakt er moe van.
Wel zin in vanavond, heb weer springles maar 1 les later en dan heb ik geen last van stoppende paarden omdat mensen eigenwijs zijn en dus perse bij ons in de les willen, er is niet voor niks een balkjes les.
We springen dan wel 90 cm a 1 m maar ik spring nu B en ga binnenkort naar het L dus wil dan toch eigenlijk wel wat hoger springen en zoiezo een heel parcourtje op me wedstrijd hoogte, want soms was daar niet eens tijd meer voor. En me vader ook weer blij want die schuift dan ook 1 les op, ja ons paard is in top conditie, hij rijd 2 lessen van 45 min achter elkaar. Eerst dachten we van na dat kan niet, maar meneer kan het zonder moeite volhouden nu. En eerst sprong me vader niet hoger dan 60cm en met met uitzondering 70 cm. En me vader springt thuis parcourtje van 70 a 80 cm en 1 hindernis ook wel op 90 cm .Maar in de les moet er soms meegelopen worden met een paard omdat hij dan echt niet wilt. Dus ook veel oponthoud. Wordt wel laat, heb dan nog tot half 10 les maarja .....Ik ga door de stromende regen naar stal om de stallen te doen en dan de paarden te doen, want die willen vast graag naar binnen.