[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 07:35

Rustig dames, het feit dat vriendje en vader vinden dat ik niet goed ben, betekent niet dat mijn moeder en ik ons daar ook maar íets van aantrekken hè! :D volgens mij was het ook meer als grapje bedoeld want zowel vriendje als vader vinden het allemaal wel best normaal gesproken... :Y) Ik was best bereid om over een alternatief na te denken, maar ik kan nog niets verzinnen. Dus tenzij ik nog een brainwave krijg, zijn we gewoon van de partij vanavond!

Oefencross ging gisteren trouwens niet door, dus ik hoop dat het nu STOPT met regenen!
Zit al op het werk, lekker vroeg begonnen, mag ik Word en Outlook niet opstarten. >;) Dat schiet lekker op,kan dus niet verder met mijn 'werkstuk' ;)
Even iets anders nuttigs verzinnen, de to do lijst is lang genoeg, maar dan heb ik toch echt Word enzo nodig...

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 07:35

Simmie schreef:
WolinLotte schreef:
Heerlijk :D

Ik kan niet waaachteeennn tot ik mijn B en E heb, mijn eigen dikke vette 4WD ( _O- ) en trailer heb :):) ... :D

Ik heb hubbies Volvo XC maar ingepikt. Mijn mini cooper kan onze trailer niet trekken..... :o

Oowwwwwwwww een mini Cooper = mijn droomautootje! :)

Edit: ik kan weer aan de slag! Viel mee dus.

Mootje

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 08:06

Simmie, Mini Cooper is leuk :))
Noor, Hier is het echt pestweer. Ik ga heel hard duimen dat het droog wordt en de grond goed genoeg om te crossen!
Rowo, Heeft iemand anders je paard gereden in de tijd dat jij uit de running was? Hopelijk gaat het rijden pijnloos!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 08:12

@ Rowo: had jouw bericht niet gelezen, sorry.
Ga je weer op Avi zitten of op Zetje?

In principe is het nooit een probleem hoor om ergens heen te gaan ;) Alleen gister kreeg ik er een opmerking over omdat ik een uur ga rijden om ergens te kunnen trainen. Nou ja, je moet er wat voor over hebben toch!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 08:13

Rowo gefeliciteerd en succes met rijden na 5.5 weken :)

Ik heb me verslapen.. nu snel naar de dokter!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 08:29

Oh ja, Rowo is jarig! :D Gefeliciteerd!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 08:30

Ow, die was mij ontgaan! Gefeliciteerd Rowo :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 08:34

_Noor schreef:
Oowwwwwwwww een mini Cooper = mijn droomautootje! :)

Hij is eventueel te koop hoor! :D Staat toch maar voornamelijk te staan omdat ik meestal de Volvo pak.

Rowo gefeliciteerd! En wat lekker dat je weer te paard gaat! Hopelijk kun je een beetje pijnloos rijden.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 08:59

Paarden zijn niet doorgetraind. Na 4 weken ben ik weer begonnen met longeren en bokker Malloesje heeft nu weer 2x op beide gezeten. Ze zijn gelukkig erg braaf. Volgende week moet en zal ik weer starten :=

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:27

Mini coopers zijn leuk!! Zulke gave auto's :D

Gefeliciteerd Rowo! Hopelijk lukt het rijden vanmiddag een beetje goed! :) Wat heb je volgende week voor wedstrijd dan?

Bokt gaat vanavond naar biddinghuizen. Ik twijfel nog beetje i.v.m. haar wond. Hopelijk wordt het weer wel beter!

Net honden wezen uitlaten in het bos.. Kwam ik zo'n beetje tussen roedel reeën terecht. :+:
Helaas alleen wel zeiknat geregend :(

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:28

Hier regent het ook weer en ik moet met het fiest naar mijn werk :(

Volgende week is ons eigen concours en heb ik 2 dagen dressuur opgegeven. Ik wil iig Zetje L1 starten... die moet eind dit jaar wel een keer M1 zijn :j

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:33

Eerst maar even kijken hoe het gaat Rowo? Of gewoon knallen? :P

@ Simmie: aanlokkelijk aanbod, maar heb nog geen 2 maanden geleden een nieuwe auto gekocht ;)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:40

Morguh!!

Mandy gefeliciteerd!!! Hopelijk geniet je er toch een beetje van.

Lotte: wat een geweldige foto!

Noor, ik ga ook naar Biddinghuizen, in mn uppie. Das wat minder maar komt vast wel goed. Hoop dat het doorgaat dan??!!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:40

Morgen :wave:

Rowo:
Afbeelding

Gebruik geen praam, doe het meestal alleen en dan wil het niet als je ook nog bij der oren wilt komen..
Maar eens vragen om wat assistentie en dan nog eens proberen met praam :)

Spannend dat je er vandaag weer op gaat! Heb je er gewoon nog veel last van?
Duim met me mee dat je het droog houdt! Ik moet zo ook op de fiets naar Woll (halfuur fietsen, wat ook maar spannend is met dit weer :=) Sleutel van de auto ga ik zo maar weer afgeven, kon geen sleutelbus vinden daar.. Hoop dat het wat meevalt met de auto, dan wil ik net als Mandy ook gaan starten volgende week :D

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:45

Oh iemand nog tips, Bari haar manen zijn echt te lang en te dik. Maar kan 1 plukje trekken en dan is ze het al zat. Met praam proberen of met iets anders?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:47

@ Rowo Gefeliciteerd met je verjaardag!
@ TG ik knip alleen nog. Bij die van mij wordt het echt gevaarlijk om manen te trekken.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:50

TeeGee schreef:
Oh iemand nog tips, Bari haar manen zijn echt te lang en te dik. Maar kan 1 plukje trekken en dan is ze het al zat. Met praam proberen of met iets anders?

Het manentrekken heb ik opgegeven bij Jer. Hij heeft ook ontzettend dikke manen (en staart). Vlechten is een crime! Maar hij gaat echt helemaal uit zijn dak: hangen, steigeren (recht omhoog!), hij staat te trillen van angst...Al meerdere halsters en opstapjes aan grootjes. Dus daar begin ik niet meer aan.Is gewoon gevaarlijk.
Ik zet de schaar erin voor de lengte en heb een uitdunschaar voor de dikte. Een hels karwei, maar doe het elke 3 maanden even goed en dan kunnen we weer even vooruit.

@ TG: ik heb toch een brainwave gehad om naar het IJsselmeer te gaan vlakbij ons. Is meteen ook weer 'nieuw' water. Dus we gaan even kijken hoe we dat kunnen realiseren. Als dat bevalt, kan ik daar namelijk met regelmaat heen om even te water te gaan! Even over nadenken, maar wellicht dus toch geen Biddinghuizen!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:51

Rowo: gefeliciteerd! ambiteuze plannen met Zetje, hopelijk gaat het rijden goed vandaag.

Vief: Weltsieger moet met oren uitknippen ook altijd een praampje op. Meneer vind dat maar niks terwijl je hem verder eigenlijk alles kunt maken. Kleintje hebben we de oren ook uitgeknipt met praam. Die werd echt link: kwam omhoog met maaiende voorbenen. Praampje erop en zo mak als een lammetje. Dus het is het proberen waard met Wol.
TG, Noor en de rest: veel plezier bij de oefencross van Alice!

Het is hier zowaar droog en de zon schijnt af en toe! Hier is in 2 dagen tijd 40mm aan regen gevallen. Helaas was dat wat teveel voor onze bak. Paarden staan dus al 2 dagen stil. Hopelijk vanavond weer rijden. Ze staan wel gewoon in de wei dus ze kunnen hun energie wel kwijt. Pancho was gisteravond zo gek dat opa hem niet te pakken kreeg om hem binnen te doen. Iedere keer als hij erop af liep om hem te pakken ging hij weer rennen. Dus ik ging even helpen. Sta ik bij de draad met mijn touw en stukje brood, stopt hij mooi voor mijn neus en kan hem zo meenemen. Raar paard. Opa stond al 5 minuten in de wei (en die voert altijd dus meestal kan opa ze wel pakken).

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:53

Gefeliciteerd met je verjaardag Mandy!
TG, ik zou het dan ook knippen. Misschien niet zo mooi als trekken, maar je doet je paard er vast meer plezier mee.

Gisteravond is de vader van een vriendin om het leven gekomen bij een eenzijdig ongeval. Heb er zo slecht van geslapen, vind het zo vreselijk!!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:53

TeeGee schreef:

Wij maken de manen eerst korter door ze af te snijden met een kam met scheermesje erin en daarna uitdunnen met een uitdunschaartje van de kapper. Op die manier heb je een natuurlijk effect terwijl er toch een boel haar uitkomt. En belangrijk: het doet geen pijn!

Rosalie: sterkte! Wat naar, daar ben je wel even stuk van zeg.

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:01

Ik heb voor de manen een speciaal kammetje. je doet hetzelfde als met mannentrekken maar in het kammetje zit een mesje die de manen afsnijd. Daardoor krijg je ook een natuurlijk effect.
Kan met mijn pols namelijk geen manen meer trekken en dit is wel ideaal.

Gefeliciteerd rowo.
Sterkte Rosalie. Kan me voorstellen dat je er niet van slaapt.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:04

Zo'n mesje heb ik ook, maar Jer gaat al uit zijn dak van het geluid :P
Ziet er inderdaad wel mooier uit dan knippen! :j

Veel sterkte Rosalie, wat ontzettend naar. :(:)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:11

@ karen: Ik heb er ook zo 1 gehad die helemaal ging flippen. Gewoon door blijven trekken en op een gegeven moment ging het en gaf ze op. Alleen bij Zoé was het missie kansloos.

@ vief: nou hield je het droog? Ik moest ook op de fiets en helaas regende het wel!
En ik heb een lange praam die ik aan het halster vast kan maken. Zo hebben ze EN een praam EN ik kan manen trekken :j

@ noor: Zetje is 6, dus mag ondertussen wel een keer richting de M :j En ach, met lopen en zitten heb ik er ook nog last van, dus dat maakt geen verschil.

@ rosalie: wat vreselijk zeg! Ook jij veel sterkte! Helaas weet ik wat het is |(

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:52

Rosalie wat erg! Strekte meid :(:)
Mandy gefeliciteerd!
Noor en Lotte, wat een leuke honden <3

Het is hier nu droog en een zonnetje, hopelijk blijft dat ook zo want ik ga vanavond met beide paarden trainen in Roden

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:20

@Rowo: Gefeliciteerd!! :D

@Karen: Gewoon knippen.. :P Wolin heeft namelijk Afrohaar, hele kleine krulletjes, dus ze loopt 9 van de 10 keer met pijpenkrullen rond (nog net geen rasta's ;) ).. Rechte manen vind ik toch wel erg netjes staan. Ik knip het dan wel met de halsboog mee.