Zal mijn verslagje eerst eens typen:
Dressuur van Ramona vond ik zelf niet echt lekker gaan, de grond trapte zwaar en daardoor was ze niet echt voorwaarts..
Toch had ik 200/260 punten met dressuur, een voorlopige 1ste plaats, wat ik echt niet verwacht had! 
Toen met Excell in de L dressuur, ging wel fijn, kon er wel lekker aan rijden, voorlopige 6de plaats. 
Toen met Ramona gaan springen, was ik foutloos!
Toen moest ik naar de cross, inspringen ging fijn, ze pakte lekker aan,
daarna in de cross, was haar aller eerste cross,
wist niet zo goed wat ik moest verwachten!
Bij de 1 moest ik haar wel wat doorduwen, ze twijfelde een beetje, maar daarna sprong ze alles heel fijn!
Er lag een boomstammetje voor de waterbak, dan ging het enkele meters een beetje bergaf, en dan was het water...
Ik kwam iets hard aangereden op de boomstam, met gevolg dat ze iets erna een meter naar links sprong en wou omdraaien,
ik draaide haar snel de andere kant op en liet haar richting het water stappen, ze stapte er zo in en ik heb haar nog een rondje erdoor laten wandelen.. 
Dan ben ik verder gereden, en voor de laatste hindernis stond mijn moeder me op te wachten,
maar bij hindernis 1 was het gele stuk van mijn horloge eruit gevallen, we hadden dus geen idee van de tijd!
Ik riep naar mijn moeder dat ik rustig had gereden, ze zei rij maar rustig door dan..
Was ik over de finish, riep de omroeper dat ik binnen was in een tijd van 6.53 en de ideale tijd was 8.00 ,
echt balen, heeft me de eerste plaats gekost!
Maar ik was nog 5de, en ben allang blij dat ze de eerste cross zo goed aanpakte!
Toen ben ik met Excell gaan springen,
gaat al een tijdje niet zo lekker maar met inspringen trok ie erg fijn aan op de hindernissen,
foutloos parcours! 
Mijn moeder was super trots, en ik was ook erg blij!
Toen naar de cross, bij de 1 twijfelde hij wel,
heb ik hem doorgeduwd, maar hij sprong nogal hard tegen de hindernis aan,
hij liep vanzelf gewoon door, en ik voelde niks dus was doorgereden,
bij 3 had ik een weigering, had ik niet echt verwacht,
ik twijfelde zelf wel, daarna ging het weer lekker!
Tot aan hindernis 18, daar had ik weer 2 weigeringen, was weer mijn eigen schuld, ik twijfelde!
Toen kwam er nog een greppel, daar heb ik het alternatief genomen, doordat ik eerst nog een weigering had..
Toen ben ik doorgereden, en bij de laatste en 1 na laatste had ik nog een weigering, ik dacht dat ik er al was en was er niet genoeg meer bij..
Ook was Excell al best wel moe, het was de eerste cross van het seizoen en 3.5 kilometer...
Ik was nog gefinisht in een tijd van 8.04, met een ideale tijd van 7.51, met 6 weigeringen...
Maar ben wel blij het vertrouwen is er terug! 
Oei het is een beetje lang geworden.