[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

florence123

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 21:12

Ook nog goed nieuws:
Mijn thesis is goedgekeurd voor het Internationaal Nursing Research Congress in Kaapstad :D Hij wordt daar voorgesteld, hopelijk mag ik mee naar Kaapstad, dit moet nog besproken worden met UGent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 21:24

Dikke proficiat met die goedkeuring! Ik duim dat je mee mag +:)+

K.C. is K.obe neem ik aan? Ja, die banen daar zijn echt smal, altijd spannend dat er dan geen tegenligger komt die moeilijk doet.
Het is de eerste keer dat ik hoor dat een paard zo nijdig doet als andere eten krijgen, alé, toch tijdens het werk. Icaro trekt een zure kop en draait rondjes/dreigt, Tibor ramt keihard tegen de deur of zijwand en eentje van de stalbaas begint te bokken in de stal. Zo'n beetje de meest algemene uitingen van "kom op met dat eten".
Zo'n ruk geven als ze bokken, dat is toch altijd makkelijker gezegd dan gedaan. Dat weegt al flink wat kilo's en als ze dan nog eens in hun ster hebben om dat hoofd tussen hun benen te houden, dan heb je in feite bijna niks te zeggen.

Volgens de mail duurt de selectieprocedure ongeveer een uur. Mijn cv en motivatiebrief gaan onder andere besproken worden, er komt een casus en ik vermoed waarschijnlijk ook persoonlijkheidstesten en dat soort dingen. Er zullen vast veel kandidaten zijn die in het UZ willen werken, het is dan ook openbare sector en dat betaald goed hè + vastbenoemd als ik me niet vergis. We zullen zien, stel dat ik slaag maar er is een sterkere kandidaat dan kom ik in de wervingsreserve. Ben ik ook al blij mee.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 10:47

Spannend veel succes Varekaj!

Wat leuk Florence! Hopelijk mag je mee :D!

Hier was mijn paard gisteren ook echt niet te genieten. Tot nu toe heeft die painissi.mo het omgekeerd effect, ze is nog nooit zo erg geweest deze winter :/. Khoop dat het toevallig en éénmalig was :+.

Aach stress momenten met de vanne :+ dood gaan :P. Ik heb altijd stress als ik ergens naar toe moet en ik ben er nog nooit geweest en ik dus niet weet hoe de baantjes liggen :+.

Wel NZ bezoeken was wel een must voor mij, ik wilde dat ooit gedaan hbben en nu is die moment daar :).
Verder heb ik wel nog 3 landen die ik ooit graag wil doen, maar die zullen niet voor direkt zijn :).

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 11:18

Ja brrr ik ben zelf maar 22 dus nog niet zoveel rij ervaring met de vanne.
Enfin ik rij eigenlijk enkel maar naar K.C., op wedstrijd gaat mijn moeder altijd mee.
Gelukkig was ik maar op weg met 1 paard en hebben de tegenliggers (die ook les nemen bij K.C.) me geholpen om ferro van de vanne te doen en die mens heeft dan de camionette eruit gekregen :+
ik voelde me echt een dutske

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-16 11:27

Onze trailer is super groot, zo groot als een camion, qua breedte, maar ik heb er eigenlijk geen probleem mee om er mee te rijden. Soms denk ik, ik blijf staan, dat de andere het maar uit zoekt.
Deze hebben wij
http://images.boeckmann.com/im/bmbr/pbo ... 5/bild.jpg

Ik rij ondertussen al 3 jaar bijna 4 jaar met de trailer. Nadat ik 18 werd direct mijn B en 3 maanden later mijn BE

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 11:36

Daaphh schreef:
Onze trailer is super groot, zo groot als een camion, qua breedte, maar ik heb er eigenlijk geen probleem mee om er mee te rijden. Soms denk ik, ik blijf staan, dat de andere het maar uit zoekt.
Deze hebben wij
http://images.boeckmann.com/im/bmbr/pbo ... 5/bild.jpg

Ik rij ondertussen al 3 jaar bijna 4 jaar met de trailer. Nadat ik 18 werd direct mijn B en 3 maanden later mijn BE

kunnen er daar 3 paarden op? en mag je dan met een BE rijden? :)
heb nu een 3de paard en ben ook naar zoiets aan het uitkijken

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-16 11:42

Ik denk dat er wel 3 paarden op zouden kunnen. Maar wij hebben gekozen voor de grote zadelkamer.
Die is echt super groot, heel handig aangezien ik mijn materiaal er in laat liggen omdat ik hem dagelijk gebruik..

Ik heb enkel mijn BE rijbewijs, dus ik veronderstel dat dit mag. Ik ben 1 keer tegengehouden en toen heb ik toch geen problemen gehad..
Maar ik denk dat het maar nipt is, de ene denkt dat het wel mag, de andere niet.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 11:44

Daaphh schreef:
Ik denk dat er wel 3 paarden op zouden kunnen. Maar wij hebben gekozen voor de grote zadelkamer.
Die is echt super groot, heel handig aangezien ik mijn materiaal er in laat liggen omdat ik hem dagelijk gebruik..

Ik heb enkel mijn BE rijbewijs, dus ik veronderstel dat dit mag. Ik ben 1 keer tegengehouden en toen heb ik toch geen problemen gehad..
Maar ik denk dat het maar nipt is, de ene denkt dat het wel mag, de andere niet.

ja het is zeer moeilijk om daar duidelijkheid over te vinden. Wil niet graag zo een 3 paards trailer kopen om dan toch maar 2 paarden te mogen vervoeren.
Heb even op de site gekeken, de trailer weegt zo'n 1.100kg (een ander model maar wel voor 3 paarden)
kan iemand duidelijkheid brengen of ik dit dan mag trekken?

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 11:55

Je mag met BE rijbewijs een aanhangwagen trekken met een MTM van ten hoogste 3500 kg.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-16 11:57

Maar vergeet dan ook niet je materiaal te tellen qua gewicht he

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 11:58

Ja ik heb ook eens op de site gekregen en vind toch makkelijker gewichten terug van 1800 kg voor de trailer. Als je daar dan 3 paarden op zet en materiaal, dan kom je wel over 3500 kg.
Hier vind je meer info
http://www.goca.be/nl/p/definitie-categorie-BE

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 12:17

materiaal zit in de camionette bij ons he :)
dus dan telt enkel de trailer + gewicht paarden en moet ik zorgen dat ik niet boven 3.500 kg kom?

edit: je hebt een trailer voor 3 paarden 1400kg en een groter model voor 3 paarden 1830kg (gok dat ik dit model zou moeten hebben aangezien 1 paard toch echt wel groot en breed is)

+ paard 1 weegt 500kg, paard 2 600kg en paard 3 ik gok 550kg

dan zou het net uitkomen

Nu alleen nog sparen en de juiste auto kopen :')

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 12:35

pp: pianissimo had bij mijn paard ook geen effect. ben nu overgeschakeld naar fiber force :) daar doet ze het nu prima mee :)

wij hebben een 2 paardscamionette. We zijn zeker overladen, maar iedereen rijdt er zo mee rond denk ik dan.
het is toch echt een heel gedoe met hoeveel je mag laden en zo. ik vindt dat allemaal beetje overdreven. Zoals bij de camionetten ook. je mag zo gezegd 2 paarden laden want ja daar zijn ze voor gemaakt. maar staan er twee paarden op dan ben je overladen. dan mag je al jou materiaal en jezelf nog niet bij tellen.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 12:36

florence123 schreef:
materiaal zit in de camionette bij ons he :)
dus dan telt enkel de trailer + gewicht paarden en moet ik zorgen dat ik niet boven 3.500 kg kom?

edit: je hebt een trailer voor 3 paarden 1400kg en een groter model voor 3 paarden 1830kg (gok dat ik dit model zou moeten hebben aangezien 1 paard toch echt wel groot en breed is)

+ paard 1 weegt 500kg, paard 2 600kg en paard 3 ik gok 550kg

dan zou het net uitkomen

Nu alleen nog sparen en de juiste auto kopen :')

Ja dan zou het net gaan. Je moet zien dat de trailer ook zoveel gewicht mag dragen, sommige hebben een lagere MTM

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 14:22

Vergeet je volle benzinetank niet mee te tellen, dat rekenen ze er ook bij als je op de weegbrug staat :+

Ja 't is allemaal iets dat vervoer, en nu ze met die wegentaks zijn afgekomen voor vrachtwagens gaan er nog meer mensen overgaan op de combi auto + trailer volgens mij. Toch als ze maar 2 of 3 paarden meepakken. Ipv een camion een pickup of zo'n landrover defender aanschaffen, veel van die auto's mogen ook 3500kg trekken en dan val je buiten de wegentaks van de camion, maar het blijft (met wat aanpassingen) toch ook lichte vracht.

Ik had gehoopt om te kunnen uitkijken naar een 2-paards trailer maar het zal een 1,5 worden. De auto die vriendlief op het oog heeft mag maar 1800 trekken, en Icaro alleen weegt al rond de 500kg. En ik zie het niet zitten om op het randje te gaan zitten knutselen en puzzelen, als dat spel eens zou beginnen scharen heb ik toch graag genoeg tegengewicht en kracht bij de auto zitten. Moet wel mijn BE nog doen, maar denk niet dat dat probleem gaat geven.

Daaphh schreef:
Soms denk ik, ik blijf staan, dat de andere het maar uit zoekt.

Dit doe ik zo vaak als ik met de camionette op de baan ben }> Ik probeer zo voorzichtig mogelijk te rijden en als ik kan stoppen doe ik dat ook. Maar als ik een hele rij geparkeerde auto's aan het oversteken ben, ik kan nergens opzij en dan komt er ineens eentje toch nog in de tegenrichting doorgevlogen ipv te wachten, ja dan heeft die toch pech... Als ik ze op voorhand zie afkomen wacht ik wel maar als ik al over halfweg ben en dan komt er eentje pas tegenop, spijtig.

Of in die smalle baantjes, madammeke met ne chique jeep of 4x4 maar te bekakt om een stukje in de graskant te rijden want zie dat de auto vuil wordt, daar kan ik ook nijdig om worden. Dan ga ik ook niet altijd opzij :o

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 17:55

Florence, mijn ouders hebben een trailer voor 3 paarden en daar mag je met een BE mee rijden. We hebben daar wel maar een paar keer 3 paarden opgezet, vroeger met 3 pony's ging dat heel vlot, maar 3 paarden is heel zwaar voor de auto. En daarbij als ze eens ambetant doen tegen elkaar dan voelde je dat heel hard. Dus maar beslist om er uit veiligheid geen 3 paarden meer op te zetten. Nu staat het schut in het midden voor 2 paarden en die hebben natuurlijk een zee van ruimte.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 15:42

Florence: proficiat metje thesis! Ga jij morgen soms ook naar Aalter voor het vrijspringen?

Varekaj! Ik dacht eigenlijk dat er een job op je wachtte als je afgestudeerd was? In ieder geval veel succes in het Uz!

PP: wellicht iets gemist maar heb je een nieuwe vriend dan? Beetje nieuwsgierig hoor O:)
Mij zegt zo een verre reis niets, maar voor iemand als jij die daar al lang van spreekt, moet het geweldig zijn om dat dan eindelijk te kunnen doen!

Ik ben gisteren naar merendree geweest... Was een bedenkelijk succes <<) heb de meeste hindernissen kunnen nemen, enkel die in de bochten wou ik niet doen door de modder, ze keek naar niets, voelde goed aan, ik had in het begin klein hartje voor de 'grotere' dingen maar ging heel vlot, dus zover alles goed. Ik draaf een stukje uit en in een heel flauw bochtje, in draf dus, ging ze plots onderuit. Op mijn (slechte) rechterkant gevallen, op mijn hoofd, had gelukkig mijn teugels nog vast... Beetje hoofdpijn op moment zelf, maar erop geraakt en nog gedraafd en gegaloppeerd op het rechte stuk dus viel wel mee.
Vandaag echter een heel stijve nek aan de linkerkant (logica?). Op dat moment gisteren was ik in staat voor mijn broek aan den haak te hangen!!
Dan nog naar t school voor de tanden, alweer klein slagveld, al haar tanden staan scheef, veel moeten vijlen en alle gaten tussen de tanden kuisen en vullen... Moet eens nadenken om eventueel 2 kiezen te laten uitboren, kost wel veel en geen garanties... 2 weken geen bit om alle wondjes van haar tanden te laten genezen, dus ga maar wat bitloos proberen. Heb nu een sidepull en kaakgekruiste gekregen van iemand om te proberen, verwacht er niet zoveel van, als ik ze in conditie kan houden ben ik al blij.
Wel nog super bitadvies gekregen van de prof! Mijn bit blijkt te groot te zijn, en versleten (wist zelfs niet dat een bit kon verslijten 8)7 ). Prof is geen voorstander van dubbelgebroken, hoewel ik dacht dat dit zachter was...
De 3 jaar gevijld en een wolfstandje dus goed dat ik die ook eens meegepakt heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 15:54

Dat dacht ik ook Antonius, heb mijn kandidatuur zoals afgesproken doorgemaild en er staat nog steeds een vacature open zelfs. Tot op heden nog niks gehoord MAAR vorige keer heeft dat ook heel lang geduurd. Elke kandidatuur die ze binnen krijgen, ongeacht vacature of niet, moet eerst langs een hele resem personen passeren, via de directie want is er wel budget, via de hoofdarts en hoofdverpleegkundige van de dienst en zo het hele rijtje af.
Ik ga daar echter niet op wachten en heb sowieso voor de zekerheid nog andere sollicitaties lopen, waarvan dus eentje in het UZ.

Hoe voel je je voor de rest na de val? Die stijven nek is ergens normaal, door de slag gisteren zal die nu aan het compenseren zijn. Rustig aan doen en warm houden.

Sidepull ben ik niet zo fan van. Sturen op zich is geen probleem maar als je eentje hebt die graag zwaar wordt voorin is het wel werken geblazen. Icaro vindt een sidepull ideaal om "door te wegen" zeg maar zodat ik zijn hoofd draag ipv hijzelf. Achterin motiveren gaat wel, hij gaat voorin alleen te diep en maakt zich lang. Op die manier kruipt hij dan onder het meer "bijeenkomen" uit als hij het moeilijk vindt. Met een hackamore is dat probleem ook nog wel aanwezig maar in mindere mate.
Wat mij wel opviel is dat hij bij bitloos veel soepeler is bij het springen, met name in het ruggebruik. Je hebt echter weinig te zeggen als ze naast de sprong willen uitbreken, dan moeten je benen er heel stevig tegenaan liggen om ze toch rechtdoor over de hindernis te begeleiden.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-16 16:57

Ohh jeej Anthonius! Zo "lomp" ben ik ook al gevallen.. Vervelend dat je nog last van je nek had.

Waarom heeft de prof liever geen dubbel gebroken? Ik rij ook met een dubbel gebroken.

Hier vandaag voor de eerste keer direct in de meter gestart. Normaal altijd eerst in de 90 om er in te komen, maar nu niet. Ik denk dat het mijn mooiste parcours ooit was. Echt heel fijn gereden. Ik kende de barrage niet, dus wat lange lijnen moeten rijden coor de hindernissen te zoeken. Hoj gaf me echt super veel vertrouwen.

Morgen gaan we op de cross in Tongeren oefenen. Ben eens benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 20:14

Ik ben weer wat meer grondwerk en VD aan het oppakken. Vroeger deed ik dat veel vaker, als tussendoortje. Dan moesten hun hersens eens op een andere manier aan het werk, maar dat was eigenlijk verwaterd.

Icaro kent de jambette al en buiging (of toch iets wat er op moet lijken). Kootje kent ook de jambette en steigeren op commando. Bij Kotemans die dingen gewoon even opgefrist en wat laten rondracen. Met Tibor de héle basis geprobeerd, zoals achteruit gaan op commando maar die is niet zo meewerkend helaas. Icaro daarentegen... Die heeft in 2 minuten tijd geleerd om te knielen _O- Ik wou een buiging vragen maar hij ging overmoedig al met een voorbeen maaien voor jambette. En net wanneer ik corrigeer "nee idioot, buiging!" ging hij zowat op een knie zitten.

Toch maar eens overwegen om daar de draad weer mee op te pakken en de lange lijnen/werken aan de hand erbij te voegen. Dit soort "mindgames" vindt ie namelijk heerlijk.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 03:30

Ik leuk nieuwsje gehad vandaag! *\o/* Al moet ik afwachten tot ik volledig genezen ben met m'n voet. Maar 'k ben te moe om erover te uitbreiden. :+ 'k Zal het jullie wel laten weten! ;)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 09:01

Projectje :D ?

Daaphh: bij dubbelgebroken zouden ze blijkbaar meer wondjes zien dan bij enkelgebroken.
Je jumping klinkt echt goed!
Ik hoop met dat bitloos hoofdstel toch nog eens te kunnen springen de komende 2 weken, ben echt benieuwd hoe ze zal reageren! Morgen eerste keer testen!

Grondwerk is niets voor mij, vind dat maar wat Penny-geneuzel }> :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 09:35

Oh Hanne vertel! Nu zet je iedereen op hete kolen :D

Het heet grondwerk maar eigenlijk is het gewoon opvoeding :') dingen zoals achteruit gaan, opzij gaan etc. Icaro is daar vlot in en het is gewoon enorm handig. Een vingerknip en die gaat achteruit. Tibor daarentegen, die blijft vaak als een tank staan en moet ik echt hard naar achter duwen bijvoorbeeld.

De rest, tgoh ja. Icaro stond altijd te schrapen op de poetsplek en ik was dat beu. Daarom heb ik het commando voor jambette aan gekoppeld. Hij doet het nog maar wel minder omdat hij nu doorheeft "ik krijg toch niks als ze niks vraagt". Voor hem zijn dat uitdagende spelletjes die hem laten nadenken. Hij pikt het enorm snel op. Volgende op het programma is aan de lange teugels laten wijken. Soms moet hij zo eerst iets leren (zoals achteruit gaan) om dan de link te leggen bij het rijden. Hij probeert nu wel maar volgens mij snapt hij nog niet 100% waar zijn voeten naartoe moeten. Als dat op de grond erin zit komt de klik waarschijnlijk sneller.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 13:30

Antonius: Ja. :D

Gisteren dus het nieuws gekregen als mijn voet helemaal genezen is, dat ik me met een 3-jarige volbloedmerrie mag bezig houden. :D De eigenaar rijdt zelf niet (denk ik momenteel, vroeger wel!) , gewoon paarden gehouden vroeger renpaarden. Shuddy kwam ook van hem. :) Hij woont niet zo veel verder van de stalling waar ik de laatste jaren stond met Shuddy. De naam van de merrie is Hinde. Het eerste zelf gefokte veulen van de eigenaar, en hij kan ze daarom niet verkopen. Maar er wordt er momenteel niets mee gedaan. Kent wel al paar dingetjes, zoals longeren en zadel op rug bvb. En wie weet als het echt goed klikt met Hinde, dat de eigenaar ze toch misschien wilt verkopen aan mij, iig spannend! :D Want hij was al blij dat Shuddy bij mij terecht kwam. :) En het voordeel is dat ik Hinde op het gemak kan leren kennen, en moest het niet klikken, zijn er daar niet echt gevolgen van. Ik ben super nieuwsgierig welke talenten Hinde tevoorschijn kan toveren! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 15:23

Jij blijft dus in de volbloeden :D

Super dat je dit aangeboden krijgt, wens je alvast heel veel plezier!