[SGW] SGWayers deeltje 10; wie niet weg is is gezien!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TeeGee

Re: SGWayers deeltje 10; wie niet weg is is gezien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 09:51

Even diverse verslagen topics doorgelezen en een paar pagina's van dit topic. Goede resulaten gelezen maar ook mindere met toch tevreden ruiters. Super gedaan allemaal!

TG en ik zijn kampioen geworden in Barchem, echt heel gaaf. Fototopic volgt zsm.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 09:53

Goedemorgen!

Gister ben ik ook nog even weer naar Barchem meegeweest met mn zusje. Helaas voor haar ging de cross wat minder. Paard wou niet fijn aanpakken, wilde niet meer door het water. En als we ergens gaan trainen loopt hij er zo in.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 10:00

moggel,

@tientjeh, misschien de vele mensen die stonden te kijken, waardoor ze was afgeleid.
Bij mij ging hij ook niet soepel en daarbij zag ik je zusje pas toen we de waterbak al weer uit kwamen.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 10:07

Goeiemorgen!
@Tientjeh: Balen dat het paard van je zusje niet fijn wou aanpakken!

Ik ben ook een weekje vrij van stage! Vind ik toch wel erg fijn moet ik zeggen Clown
Ga zo lekker rustig aan de paardjes doen enz.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 10:09

Ruud: Hij wou laatst in Neede het water ook niet meer in. Te overdonderd op dat moment denk ik. Want ze had nummer 68 en finishte na jou. Ze heeft er in totaal 12.42 over gedaan Tong uitsteken Mijn zusje is gelijk achter jou aangegaan de waterbak in. ( ze was alleen een beetje verontwaardigd over jou manier van een jongetje aanspreken die je de goede weg wou wijzen??)

Ik heb trouwens nog wel een mooie foto van jou op de strohindernis. Zal hem even uploaden

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 10:14

Duh, dat jongetje was mijn vrouw Tong uitsteken, die dacht dat ik verkeerd ging en bracht me daardoor helemaal van de leg. Juist daardoor ging ik verkeerd.
We zijn wel wat gewend, in de endurance noemen we dat "Testosteron vergiftiging".

Die foto lijkt me super.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 10:20

oh haha. Mijn zusje had het over een klein jongetje die daar liep ofzo! haha, ik wist er het fijne ook niet van en mn zusje verder ook niet. Maar ik kon het bij de laatste hindernis horen Tong uitsteken
En mn zusje had zoiets van, laat ik hem maar gauw voorgaan. Mn zusje was onderweg ook al meerdere keren flink uitgescholden door hindernisrechters, dat ze anderen in de weg reed. Maar ze ging netjes voor iedereen aan de kant en probeerde dan haar paard erachteraan te sturen. Dus na de cross was ze een beetje uit haar doen.

Foto:
Afbeelding

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 10:23

Doei!

Ik heb wel vakantie. Naja vakantie... Dit is onze leer week. Hebben hierna weer een week les en dan tentamen week. Dus ik moet echt knetter veel leren deze week. Vrijdag morgen gaan we op familie weekend, ik en mn vriend gaan zondag morgen naar huis, hij moet voetballen en kan ik nog mooi wat doen voor school. Moet wat inleveren volgende week.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 10:24

Thanks, vandaar dat je zusje mij een beetje vreemd aankeek later. Ik heb bewust absoluut geen last van haar gehad. Maar ik kan idd nog al bulderen Tong uitsteken

Vwb de foto, hoe kan ik er nu voor zorgen dat ik dichter bij m'n paard blijf? Ik ben natuurlijk niet de kleinste, maar op veel foto's zie je net zoals hier, behoorlijk boven m'n paard uitkomen.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 10:28

Ruud: Naar mijn idee zit je wel netjes op je paard, maar blijf je in de rug vrij recht boven de sprong. Ikzelf heb hier ook last van, maar ben niet zo lang, dus dat valt minder op. Wat ik op les meekrijg als tip is dat ik in het verlengde van zn hals moet gaan zitten. ( op een overdreven manier meegaan op de sprong). dus meer meeschuiven naar voren, met je lichaam.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 10:34

Hmm, misschien ligt dat deels aan de BP.
Die is wat stug en buigt niet erg gemakkelijk mee. Ik zal die buiging dan vooral vanuit m'n heup moeten maken.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 10:36

Dat is inderdaad mijn probleem ook met onze bodyprotector. Ik heb nu een nieuwe gekocht, die wat korter is aan de voorkant. Ik ben vrij kort in mn bovenlichaam, waardoor de bodyprotector die we nu hebben echt tot aan mn heup komt. Mijn zusje heeft de lengte juist weer nodig en omdat we hem moeten delen. Nu heb ik gelukkig een andere kunnen kopen, waardoor ik hopelijk dat probleem niet meer heb.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:34

Goedemiddag!
Gisteravond heb ik nog eventjes gereden. Dressuurmatig liep ze toen heel fijn. Ik heb ook nog even wat balkjes gedraafd en toen was ze wel een beetje gestresst in het begin, maar opzich heeft ze dat wel vaker. Ze was gelukkig ook niet stijf oid van die vallen. Vanmorgen was ze trouwens ook weer heel zielig. Ze kreeg een schok van het stroomdraad en toen liep ze de hele tijd heel sneu door de bak Clown
Vanavond hebben we clubles, ik hoop dat ze dan wel makkeijk de trailer op gaat, dat ze niet gelijk weer in de stress schiet.

TG en Tientjeh, ik ben helemaal vergeten om jullie te feliciteren dus bij deze: GEFELICITEERD!!!!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
JN en Melanie: gefeliciteerd met jullie prijzen
Kim: succes met je leerweek. Bij ons was het ook nooit herfsvakantie, dat hadden de leraren. Wij hadden studieweek Scheve mond

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:40

Goeiemorgen
Nogmaals gefeliciteerd TeeGee!
Jammer van je zusje Tientjeh. En ook jij nog gefeliciteerd Haha!
Fijn dat ze lekker liep Anthea

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 13:44

Gefelicieerd allemaal met zulke mooie punten Haha!

Zo ik heb het hele weekend op bed gelegen Boos! en helemaal gaar, en vette hoofdpijn, en lekker op me bed zo. Vreselijk ziek zijn Boos!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 15:37

@Corien: Beterschap!! Ach gut
@TG: Super dat een geslaagde cross is geweest! Pling

BP moet er ook voor zorgen dat je rug recht blijft haha Knipoog , wel zo prettig bij een val Bloos . Maar meest voorkomende probleem is dat ze vaak te lang zijn, waardoor men stug wordt in de onderrug/heup en er vaak contact is met de lepel van het zadel, waardoor men geneigt is verder uit het zadel te komen.
Wat tientjeh zegt over dat meegaan met de sprong klopt dan ook wel: kont naar achteren, bovenlichaam strekken, zo blijft je bovenlichaam stabiel en regel je met je heup het meegaan met de beweging en blijf je dichter bij het zadel en kan je dus sneller je evenwicht of je paard corrigeren en kan je meer meeveren in je enkel en kniegewricht, omdat er dan een vrij constante buiging is, is tevens ook beter voor je lijf Knipoog .

Ik ben richting stal, heb vandaag nachtdienst, dus straks ook misschien nog maar even een tukkie doen Bloos .

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 15:46

Ah oke bedankt voor de uitleg.
We blijven gewoon stug door oefenen.
M'n BP is niet te lang, alleen als ik sterk achterover zit, komt hij in aanraking met het zadel.

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 15:49

ik lijk altijd zo dik in een boddy.. ik ben al stevig, maar door de body lijk ik nog meer een 10 tonner hahaah Clown

voral als je fotograaf je zo lekker onvoordelig op de foto zet..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 15:50

zo te zien (ook op je avatar) buig je teveel voorover vanuit je knieen. Door de hoek in je heupen en je knieen kleiner te maken blijf je dichter bij je paard, en kun je makkelijker in balans blijven.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 16:19

Lielle schreef:
zo te zien (ook op je avatar) buig je teveel voorover vanuit je knieen. Door de hoek in je heupen en je knieen kleiner te maken blijf je dichter bij je paard, en kun je makkelijker in balans blijven.

Helpt het als ik mijn beugels nog een gaatje korter zet? Dan wordt de hoek in m'n knieen in ieder geval kleiner.
Daarbij dan m'n kont ook verder naar achter, zodat ik ter compensatie wel m'n romp verder naar voor moet doen, voor de balans compensatie.

Zijn er oefeningen die je los van je paard kunt doen, om dit te oefenen?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 16:24

Laatst bijgewerkt door Lielle op 20-10-08 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 16:34

Marielle: ik heb hetzelfde probleem. Ik ben ook al stevig en heb ook korte dikke benen. In een bodyprotector lijk ik ook op een rollade kabouter Tong uitsteken

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 16:44

Heb van een duitser al de oefening gekregen, om je voeten op een stepper te zetten, voor je een paar teugels heeel licht vast te houden, en dan zover mogelijk op en neer door je hurken, zonder aan de teugels te gaan hangen.
Daarbij ook je hakken uitdrukken.

Helaas komt het er vaak niet zo van om de oefeningen te doen.

Misschien een keer een trainingsessie doen, waarbij puur op houding wordt gelet.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:34

Je zelf eens laten filmen met rijden Lachen

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:42

Is idd ook een handige manier, alleen onze film/foto camera heeft de geest gegeven. En om nu alleen voor mijn houding een camera aan te schaffen...