[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 19:24

Uitslag van het overleg met mama: morgen de notaris een keer bellen om te informeren over hoe en wat van de stukken grond die te koop liggen :D Eerst even kijken hoe en wat over het stuk van 34 are dat vrij van pacht is, waar dat exact ligt. En aangezien er op die blok van 1ha 2 bordjes staan, en een deel hooiland is en een ander deel maïs, tegelijk informeren of ze ook apart te koop zijn en hoe het zit met de huidige pachter, of daar wat mee te regelen valt.

Zou prachtig zijn, mocht ik erin slagen om op die manier binnenkort 1ha weiland in eigen bezit te hebben :D

Pittig detail: als de blok op 100m van mijn weide haalbaar is, dan ga ik op termijn azen op het stuk dat er nog tussenin ligt. Dat is ook ongeveer 1ha, en dan zou het idee van een eigen crossterrein wel een keer realistisch kunnen worden...

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 19:41

dank je wel daaph!!!
voor Genk parkeren wij altijd bij de kattevennen...vandaaruit liggen al een paar hindernissen vlakbij.
zutendaal zou ik ook wel willen weten, parkeer je daar waar ook op de wedstrijd wordt geparkeerd? op die landweg?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 00:15

Inderdaad, als je naar Genk wilt, best op de manege parkeren. Dat is het makkelijkste.

Voor zutebdaal parkeren wij altijd in het wegje waar de camions staan. Dus je hebt de dressuurwei links en als je dat straatje door rijdt heb je rechts waar de tent staat, op het einde van die wei begint terug het bos en we zetten hem dan aan de rechterkant van de weg af.

Het afres voor Zutendaal is hoef.aartseweg. Daar parkeren we ook. De hindernissen liggen den rechts.

Maar als iemand eens in Zutendaal pf Genk wilt gaan en kent de weg niet, ik wil hem wel eens tonen hoor, als ik kan natuurlijk :)

Fijn dat je al eens kan horen bij de notaris! Top dat je je niet laat belemmeren door je vriend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 00:29

Hij is in Lissabon wel mee gaan kijken naar een training van de Portugese Rijschool met Lusitano's, dus eerder de klassieke hogeschool dressuur. Daar was hij wél flink van onder de indruk, zeker omdat we de dag erna een arena zijn gaan bezoeken waar de gids vertelde dat alle stierengevechten in Portugal te paard gebeuren, met een aantal filmpjes. Dat vond hij dan weer heel interessant en machtig om te zien. Hij zou het veel leuker vinden als ik Icaro bijvoorbeeld zou leren steigeren op commando, knielen, zitten etc. Mijn shet Kootje kende jambette en steigeren op commando van bij de vorige eigenaar. Icaro heb ik jambette zelf aangeleerd en als ik wat oefen moet een soort "spaanse pas" vanop de grond ook weer lukken, maar al de rest zou ik absoluut niet weten hoe ik eraan moet beginnen... En met een paard dat lang hengst is geweest met een goed stel hersens weet ik niet of het wijs is om hem zoiets aan te leren. Maar Icaro zou het op zich wel heel leuk vinden, dat wel.

Springen is volgens mijn vriend "voor de simpele mensen" want een balk is een balk en tijdsoverschrijding is dat je niet genoeg gas hebt gegeven _O-

Cross vindt hij stoer qua hindernissen, maar stom omdat je als toeschouwer niet 1 combi het hele parcours kan volgen tenzij je meevolgt op de fiets naast de route.

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 11:16

Ik las hier een stukje terug dat iemand nog eens wou gaan trainen bij Kobe of ergens anders. Als het een beetje in mijn agenda past zou ik zeker ook willen aansluiten :) is gezelliger dan alleen en vervoer heb ik zelf. En heb zondag gemerkt dat nog eens wat crosshindernissen zien geen kwaad zou kunnen :D les hoeft niet persé voor mij, maar mag wel. Eventueel kan ik zelfs iemands paard meenemen als het wat in mijn buurt is. En anders zal ik eens tot in Genk moeten gaan bij jou Daphne ;)

Hanne vond trouwens deze zalig foto nog van september van mij en ponylief :D nu ben ik helemaal in zomercross sfeer^^

https://www.flickr.com/photos/139730819 ... 972371913/
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 05-03-16 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: puntje uit naam gehaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 11:20

Laat die zomer maar komen! Wat een roteer gisteren en deze morgen zeg. Nu schijnt de zon bij een blauwe hemel maar het heeft hier echt al lelijk gedaan. Als dat zo blijft pik ik vanavond de paarden van de weide en gaan ze terug naar pension. Dacht ze een weekje buitenvakantie te geven, was geen schitterend plan precies.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 11:35

Als er niets onverwacht tussenkomt, en we kunnen op het terrein bij Kobe, dan zou ik graag vrijdag 11/3 gaan trainen. Geef maar een gil als je ook wil gaan!

Coole foto lene!

Varekaj: het gaat nog een week regenen...

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 12:59

Varekaj schreef:
Hij vindt het vooral lastig dat ik niet kan zeggen "om dat uur ben ik thuis". Meestal kan ik wel een schatting maken en dan pak ik die ruim en dat werkt wel prima. Dan regelt hij zelf ook iets om te doen en dan stoort het niet. Maarja, verkeer dat tegen zit, een paard dat niet wil laden, vertraging op wedstrijd... voor ons normaal, voor hem lastig.

Hij wil deze zomer wel mee naar tornooien als hij thuis is. De mannen van de club waren heel enthousiast op het ledenfeest en dat leek wel te klikken. Dan heeft hij "lotgenoten" om mee te pintelieren :))

Over onze transportdiscussie zijn we wel uit intussen. Ik laat de eis 4x4 vallen en hij is toch akkoord voor een trekhaak als we samen een auto kopen. Hij heeft info opgezocht en gemerkt dat de auto die hij wil het best goed doet als trekauto, dus zijn angst dat het chassis er na een jaar onderuit ligt is van de baan.

sorry dat ik even hier in spring maar ik heb ook een lastige vriend!
In het begin stond hij erg open tov paarden. Hij begon te rijden en zijn eerste drafjes maar
paard sloeg op hol en hij viel eraf en had zijn rug gebroken. Echt dom want ik ben al 100x gevallen en nooit iets gehad en hij valt 1 keer en direct prijs.

Sindsdien is hij erg veranderd tov paarden. Maar we praten er zeer veel over. Wij wonen nog niet samen maar soms heb ik wel schrik voor de toekomst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 13:14

Op dat punt mag ik dan absoluut weer niet klagen! Hij gaat er van uit dat ik wijs genoeg ben om rekening te houden met risico's en geen onnodig gevaar ga opzoeken. Zoals nu met mijn knie, hij lacht er wel mee dat ik het decor moet laten staan maar maakt er geen drama van. Moet hij ook niet proberen trouwens, hij heeft al een keer zijn neus gebroken en problemen gehad met zijn ligamenten/verschoven springbeentje in zijn voet door basket. Toen heb ik 'm geholpen met douchen, aan- en uitkleden ivm de gips, de spuiten gezet tegen flebitis (klontertjes), nadien dan elke keer zijn voet en enkel ingetaped toen hij weer stilaan mee mocht trainen etc. Qua geldbesteding, hij vloekt wel eens dat het een dure hobby is maar zoals gezegd, ik betaal het zelf dus écht klagen, dat valt mee. De grote struikelpunten zijn de tijd die erin kruipt en dan jah, dat transport. Maar daar zijn we nu over uit.

Voor de 11e ga ik nog afwachten. Vannacht meerdere keren wakker geworden van mijn knie. Voelde alsof ze er naalden doorheen aan het rammen waren, wat een pijn zeg! Schakelen met de auto is nog steeds geen groot succes en de zware koppeling met de camionette nog minder. Als het tegen dit weekend niet beter is ga ik toch voor extra onderzoek.

mila_furrie

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 15:47

Wij hebben het ook al vaak gezegd dat het waarschijnlijk heel moeilijk zou zijn als 1 van beide geen intresse heeft in de paardensport. Zoals je zegt de tijd en geld die je er aan spendeert is veel.
Ik heb geluk dat wij allebei dezelfde intresses hebben :) Maar ik begrijp zeker dat het niet makkelijk is. Als ik zo zit te vertellen aan vrienden en collega's die niet in de paardensport zitten over hoeveel tijd en geld we er insteken dan zitten die mensen te kijken van whattttttt??? die begrijpen dat heel moeilijk :) maar ja elk zijn hobby zeg ik dan :)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 16:12

Maar dat zijn dan vaak mensen die jaarlijks een grote/dure reis maken, daar hebben wij dan niks mee.

Hier is het wel wat moeilijker geworden sinds mijn dochter er is. Mijn man moet dan altijd babysitten (ongeacht of ze thuis blijven of mee op wedstrijd gaan) en met een bijna 3-jarige is dat lange wachten niet zo fijn natuurlijk. En als ik dan gereden heb, wil mijn man graag wat buurten, maar ja, paard moet nog verzorgd worden, zeker als het een lange cross was, hete temperaturen... Dan zijn er ook geregeld discussies. Zal wel beteren hoop ik als dochter wat ouder en zelfstandiger wordt.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 16:22

Deed hij dat niet zelf spuitjes zetten tegen flebitis? Ik ben al een pro. :+ 't Gaat er in 1 jaar 100 zijn denk ik.
En idd kruipt veel geld in, heel raar hoe dat nu allemaal wegvalt. We houden er veel aan over. := Met de stalling, voer, DA, smid schommelde dat gaat toch al gauw naar +400 euro voor 1 paard. En de laatste maanden enorm veel DA-kosten. Allez operatie is duur enzo, dat zou duurder zijn. Maar voor al die verschillende dingen kon je toch al wa betalen/kopen... Kliniek voor zijn hoeven +400 euro, 2e keer kliniek 100 euro, hoefsmid 180 euro, DA-rekeningen van elk om en bij 200-300 euro, ...
En die passie voor de paarden gaat er sowieso blijven maar zo'n schrik voor weer een teer paard hé... Want Shuddy zijn problemen, zou je niet zien in een keuring als hij kerngezond was op dat moment.
Of Shuddy moet al een vre uitzonderlijk geval zijn qua gevoeligheid, maarja 't is m'n eerste paard 'k heb niets anders gekend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 16:42

Vandaar dat ik ergens heel stiekem hoop dat ik dat stuk land toch kan kopen. Vanochtend contact gehad met de notaris, ik wacht nu op de kaart van het kadaster voor de exacte locatie van de percelen en dan de gegevens van de persoon die het pacht. Wil eens bij die persoon gaan horen of er mogelijkheden zijn voor onderling afspraken te maken ivm zijn pachtrecht en eigen gebruik enzo. Wanneer ze op de weide staan voel ik dat ook goed aan mijn rekening. Met 1ha erbij zou ik op zowat 1ha 74a uitkomen, meer dan genoeg om ze in principe bijna het hele jaar rond 24/7 buiten te houden.

Nee Hanne, hij heeft die spuitjes niet zelf gezet. Iets met niet durven :P Al moet ik eerlijk zijn, ik heb geen problemen om te prikken bij anderen maar of ik het bij mezelf zou kunnen? Kan ik toch ook niet zo direct op antwoorden hoor. 't is nu niet dat ik bang ben van naalden maar bij mezelf ben ik er toch geen held mee :o Hoewel ik vaak genoeg complimenten gehad heb dat ik relatief pijnloos kan prikken, zelfs bij vaccins (in de spieren dus).

Waar wij als koppel veel vaker last van hebben, is als iemand hoort wat zijn werk is en dan nadien dat ik 2 paarden en 2 shetlanders heb. Mensen denken heel snel dat wij verzuipen in het geld, wat absoluut niet het geval is. We werken alletwee hard (nuja, momenteel alleen hij, ik ben druk aan het solliciteren) voor alles. Ook niet direct een leuk onderwerp als ze er een discussie over aangaan.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 16:42

ja dat zei ik ook. Wij gaan nooit op reis, voor ons zijn de weekends dat we op cross gaan onze reizen. ook doen we vaak zo nog uitstappen maar wel alles in kader van de paarden. Dit jaar gaan we naar badminton. dit is onze manier van leven. terwijl anderen vaak op reis, weekend, gaan uiteten, cinema,... Wij doen dat ook hoor maar mss niet zoveel zoals andere mensen :)

het is zeker een dure hobby maar kzeg het het is een manier van leven, zeker als je je eigen paarden hebt. en uiteindelijk mag het van mij nog duur zijn als je wilt, zolang je ze kan helpen.
Toen mijn paard moest ingeslapen worden en ik de week nadien de rekening kreeg van 1400 euro van de kliniek was het zeer zuur betalen. maar had hij er geweest had ik het met "plezier" betaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 17:00

We waren nog maar pas samen toen mijn merrie werd ingeslapen in Merelbeke door zware koliek, operatie was niet meer redzaam. Een uitspraak waar hij zich nu wel nog steeds aan houdt, is dat hij het vreselijk vond om te zien hoeveel verdriet ik toen had.

Wij gaan wel met regelmaat een keer op citytrip of op reis :o Of toch als we samen verlof kunnen regelen, dat is dan weer ons struikelpunt. Hier sparen we gewoon voor, maar dat gaat wel relatief vlot. Een reis die wel op de verlanglijst staat, of beter gezegd 2 reizen, is een trip naar Toronto in Canada en een cruise naar de pinguïns. Naar de Zuidpool trekt me niet echt, maar blijkbaar kan je een soortgelijke reis maken via Patagonië/Chili etc. Dat zijn 2 serieus dure kleppers. Dat lukt ook niet zomaar in een vingerknip.

Steph1989

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 18:24

Ik heb ook het grote geluk dat we beiden paardensport doen. Hoewel... m'n vriend rijdt beter en is op sommige vlakken fanatieker maar toch klaagt hij er ook over hoor. Hoeveel geld het niet kost en hoeveel tijd we er niet insteken...
Als je erover nadenkt is het ook echt absurd! Maar het is inderdaad geen hobby maar een levensstijl. Dat zeg ik ook altijd tegen mensen als ze me zo vragend aankijken als ik uitleg wat het inhoudt :+ !

Ik reis alleen ook heel erg graag. Ik wil dat zeker niet opgeven. Maar om eerlijk te zijn, als het nodig is, kunnen we de paarden wel "goedkoper" maken. Er enkele verkopen in de eerste plaats (wat ik eigenlijk echt wil/moet doen maar gewoon niet kan!), en de rest dan thuis zetten, waar we alle accomodatie wel bijna hebben en mijn mama ervoor zorgt. Dat scheelt inderdaad echt heel veel. Nu heb ik eigenlijk 3 paarden thuis staan waar ik niets mee doe, en die tijd/plek en geld innemen van de sportpaarden die feitelijk beter thuis zouden staan...

Ik zou in elk geval wel onmiddelijk overstappen naar "2 paardjes op pensionstal" en geen andere zorgen meer, als ik kon...

Fokken is alleen ook een grote hobby van me :+.

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 20:37

Ik heb ook het geluk van beide dezelfde hobby te doen, denk dat het inderdaad anders moeilijk is om een goed evenwicht daartussen te vinden. Een Nederlandse amazone heeft daar ooit hilarische columns over geschreven die ook in een boek uitgegeven zijn: gek van paarden, de lotgevallen van de manvan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 20:49

Daar heb ik al stukken van gelezen, inderdaad hilarisch.

Mijn ex had 0,0 ervaring met paarden, is er via mij wel ingerold. Hij heeft Icaro indertijd gekocht als veulen van 8 maanden, samen opgevoed en toen hij 2,5 jaar oud was heb ik hem overgekocht. Hij is nu nog altijd eigenaar van 1 van mijn merries.
Dezelfde hobby hebben WAS in het begin leuk, maar dat is toen compleet uit de hand gelopen. Ik bracht graag tijd met de paarden door, hij zat veel liever in de bar lol te trappen met anderen die zich uiteindelijk echt overal mee gingen moeien. Op het laatste zat hij vaker op de manège dan thuis en deden we niks meer samen, alleen maar met die mensen erbij.

Vanuit die ervaring vind ik het dan weer niet erg dat mijn huidige vriend er niks of weinig mee te maken heeft. Het is echt MIJN hobby, en ik kan ze invullen zoals ik wil. Pas op, ik krijg heel graag advies en tips, maar dan wel van mensen die weten waar ze het over hebben en die het ook respecteren als ik niet alles klakkeloos volg zoals zij willen.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 10:04

Mijn partner steunt me gelukkig wel over het algemeen erg goed, ik heb mijn eigen bedrijf en dat maakt het erg moeilijk om weg te gaan.
Maar omdat hij dan voor mij hier is kan ik gelukkig weg.

Mijn ouders hebben het er eigenlijk moeilijker mee, het is uiteindelijk hun levenswerk, en zij vinden dat ik niet voldoende tijd in het bedrijf steek tegenover hun toen destijds. Vooral mijn moeder, en die hoeft niks te zeggen hoor!!! Lichaamsuitdrukking zegt genoeg :roll: -:(- _-:(
Maar mijn ouders waren maar met 1 ding bezig...en dat was de zaak.
En ik wil ook graag af en toe genieten want anders wordt ik een hoopje ongelukkig mens.
Dus dat geeft geregeld hele zware tot schreeuwen toe discussies :n

Vooral de meimaand is afschuwelijk...alleen maar ruzies )sorry dat ik mijn hart hier ook even uitstort'

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 10:27

:( madelene Y;(

Ik heb echt geluk met mijn vriend! Hij heeft niks met paarden maar steunt mij door dik en dun! Hij houdt ervan dat ik zoveel passie heb.
Voorheen toen ik 40 uur werkte en dan elke avond wegwas, was het wel een puntje dat hij vaker zei dat ik er nooit wasz
Maar nu werk ik halve dagen dus ben ik in de middag bij de paarden en zorgen dat om 18:00 het avondeten klaar staat :+

Thnx daaph! Ga volgende week eens kijken bij deze locaties!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 15:28

Madelene :(:) Mijn moeder was ook een workaholic, maar dan wel in loondienst. Nu is ze sinds juni vorig jaar op brugpensioen en daar ben ik eerlijk gezegd blij mee. Die stond ermee op en ging ermee slapen. Als ze had gekund, dan nam ze op vakantie haar laptop nog mee om van daaruit dingen te blijven regelen en opvolgen. Persoonlijk moet ik opletten dat ik niet dezelfde kant op ga, ik kan ook enorm opgaan in mijn werk.

Moest het financieel haalbaar zijn ivm de paarden, zou ik ook liever 4/5 of deeltijds werken. Gewoon omdat je inderdaad meer tijd voor jezelf en de paarden over hebt, en omdat er hier dan waarschijnlijk eentje ook een stuk minder gaat zeuren dat er zoveel tijd in kruipt. Helaas is dat weer nadelig voor je pensioen achteraf....

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 17:13

Ik heb al die zorgen niet :Y), I do whatever I want.

Reizen voor mij hoeft niet, ik doe het graag maar het MOET niet zoals sommige mensen wel hebben. Ik heb het reizen niet van thuis uit meegekregen dus ik ga er niet van dood als ik eens een jaar niet op reis ga. En nu ik alleen ben had ik die behoefte al helemaal niet meer en stak ik al mijn verlof in paarden en meegaan op cross als groom. Maar nu is die er wel weer gekomen dus ga ik dit jaar een maand naar nieuwzeeland :D. Als ik dans eens reis, da wil ik het goed doen ;). Mijn paardje zal wel een maand overleven zonder mij :). En ik zal minder crossen mee kunnen gaan groomen.
Dan wordt het wellicht weer een aantal jaar niets van reizen, want deze reis is niet goedkoop :\, en ik ben nu ook niet van plan om nog 5 jaar thuis te wonen.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 17:28

Super cool dat je naar daar gaat! Ga je alleen of met een groep mee of met enkele vrienden? mijn papa is gisteren voor 6 weken vertrokken (geloof ik). 4 weken Australië en dan de rest ook daar.

Ik reis wel graag, maar moet zoals al eerder gezegd ook niet ieder jaar gaan. Dit jaar heb ik al New York gehad, was leuk. Vorig jaar was ik enkele dagen in Barcelona. Het jaar voor was ik een maand in Zuid Afrika.
En hopelijk volgend jaar 4 maanden naar Texas of terug naar Zuid afrika, maar dat is met school dan.
Misschien dat ik tegen de winter nog eens een klein reisje plan, maar dat zullen we dan wel zien :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 17:32

Reizen is leuk maar geen must, dat niet. Wij doen het om 2 redenen:

1) samen vakantie kunnen plannen is met zijn werk een rotklus. Het is nooit 100% gegarandeerd dat je vakantie doorgaat, zelfs de dag voordien om 22u 's avonds kan er nog roet in het eten gegooid worden door zijn werkgever.
2) lukt vakantie wél, dan verkiezen we als het kan om er minstens een lang weekend tussenuit te piepen. Waarom? Omdat niemand hem dan claimt. Wanneer mensen (familie, vrienden...) weten dat hij thuis is krijgt hij langs alle kanten de vraag of ze wat kunnen gaan doen. Is hij een lange periode thuis dan valt dat nog mee. Soms is hij er echter maar 2 weken en dan zit dat gelijk vol met sociale verplichtingen. Vooral zijn oma is daar een held in.
En tegelijk ook weer ivm zijn werk. Ze weten dat hij thuis is, hij woont 5km van kantoor af dus je kan er prat op gaat dat er elke dag e-mails gestuurd worden en anders bellen ze wel om de haverklap en gaat hij uit frustratie toch maar naar kantoor omdat ze hem anders gewoon niet gerust laten. Zijn andere collega ('s) wonen allemaal veel verder en 9/10 weten ze het zelf niet en verwijzen ze alsnog door naar mijn vriend :') De keren dat hij "foert" heeft gezegd is de boel flink in het 100 gelopen en mag hij het nadien alsnog oplossen.

Behalve Canada en de pinguïns hebben wij niet echt bestemmingen waarvan we zeggen "dat is een must". Citytrips pikken we plekken uit waar we beiden nog niet zijn geweest (best lastig met zijn job) en anders gaat ie met veel plezier mee naar mijn tante in La Douce France 8-)

Zaterdag krijg ik een MRI van mijn knie. Die wil nog steeds niet meewerken zoals het hoort en er zou wel eens spierschade kunnen zijn.
Positief nieuws: ik mag in de loop van de maand op gesprek voor een job in het UZ in Gent :D

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 21:11

goed zo Varekja! sollicitaties zijn in het UZ niet zo makkelijk heb ik gehoord maar je zal het vast goed doen! :)

@Prietpraat: fijn dat je naar nieuwzeeland gaat, lijkt me echt een zotte reis! wat een ervaring

Vandaag met Ferro gereden maar hij had nog geen krachtvoer gekregen. De paarden bij K.C. kregen op het moment dat ik net ging losdraven eten en Ferro werd zo kwaad; echt ik geloof 30 keer gebokt! Niet normaal, hij stelt hem eerst op zijn achterbenen, zodat hij meer teugel krijgt en dan vliegt zijn achterhand omhoog en hoofd tussen zijn benen, en dit wel 30 keer achter elkaar. Zo erg had ik nog nooit meegemaakt. K. riep dat ik hem een ruk moest geven maar ik kon niet, hij was zo sterk! Ik ging me bijna laten vallen want ik kon echt niet stoppen.

In het naar huis rijden met de camionette + trailer in het smalle baantje van K.C. kreeg ik dan een tegenligger en ik moest aan de kant gaan, de auto voor mij stelde hem op een verhard stuk waardoor ik geen plaats meer had en een heel klein deeltje op het gras moest staan. één achterwiel van de camionette stond heel klein stukje op het gras. Gevolg: ik zat vast!

wat voor een dagje was me dat -O-