[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 07:57

Goedemorgen!

Welcome back in black, Simmie ;)

Ik sta op de reservelijst voor een dressuurwedstrijd 2 mei... Nu hopen dat ik er bij zit. Die dressuurwedstrijden zitten trouwens snel vol allemaal (ivm springen!).

Vanavond ga ik bijlezen!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 08:26

Goeiemorgen!
@PB: Dat is nog eens een leuk hoofdstel voor een leuk prijsje! Heb je een link :o
@Simmie: Volgens mij ben jij toch een flinke tijd mod geweest?! In ieder geval welcome back in black!
@WL: Fijn dat Wo zo lekker kan staan met haar maatje! Ik vind het altijd wel erg leuk om te zien hoe sommige paarden met elkaar omgaan.

Gisteren was weer een latertje op het werk, nu dus nog een beetje :O
Vanavond vergadering op de club, hoop dat ik voor die tijd nog even snel Jipje kan longeren.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 08:31

Ja watertrens heb ik ook geprobeerd, heb ik hem in het begin mee gereden toen hij net onder het zadel was. Maar daar blééf hij maar op kauwen en knabbelen en dat hielp niet echt aan een rustig beeld.
Ben er wel achter dat enkelgebroken voor ons beter werkt dan dubbelgebroken. Dat dynamic-bit van jou is dubbelgebroken PB? Want die heb ik dus ook. Als het een enkelgebroken is, zou ik hem wel eens willen proberen.

Nou, ga nu eerst dat stuk afmaken. Even een ban erop dus ;)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 08:36

Succes Noor ;) ..

Simmie, back in the black 8-) .. :)

Ik heb Wo ook heel snel van de watertrens afgehaald, de aanleuning was steeds los vast los vast, door te veel gerommel in de mond, daarnaast stond ze steeds met de neus te schuren aan de benen, die ringen namen haar lippen steeds mee en irriteerde haar mateloos..

Ik ga net als Noor even in de ban, want vandaag ga ik echt aan de opdrachten, wil het vandaag allemaal af hebben :) .

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 08:40

Link voor JN. Hij heeft ook een Schockemohle Kansas te koop.
http://link.marktplaats.nl/334193923

Simmie: Met een watertrens kunnen paarden nogal onrustig worden in de mond en soms het bit niet mooi aan willen nemen. Als je dan ook nog dubbelgebroken hebt dan beweegt het bit aan alle kanten. Heb er een als je die in doet dan loopt hij ook bijvoorbeeld achter de loodlijn, bustrens erin en dan loopt hij super. Ik vind dat een bit altijd zo stabiel mogelijk in de mond moet liggen van een paard.

Noor: Ik heb ook alles op een enkelgebroken bustrens, hou niet zo van dubbelgebroken, maar die dynamic is een uitzondering. Dit komt door de mooie vorm van het mondstuk. Die is heel mooi naar de mond gevormd, maar toch is het heel stabiel. Is bij mij het enige dubbelgebroken bit wat erin komt.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 08:43

Mijn paard loopt op een enkelgebroken HM D-trens. Deze heb ik meegekregen van de vorige eigenaresse die zo ongeveer alle bitten al had geprobeerd. De aanleuning op eigen terrein is niet zo fijn als op vreemd terrein. Hij wil er nog wel eens achter kruipen...

PB, mooi hoofdstel, maar ik ben niet zo'n mexicaanse neusriem-fan!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 08:58

@Noor en WL: Succes met jullie stukken/opdrachten afmaken!
@PB: Bedankt voor de link!
@Mo: Hier zitten dressuurwedstrijden inderdaad ook al erg snel vol.

Ik rij Jipje in de dressuur op een enkel- soms dubbelgebroken watertrens, alleen de laatste tijd is hij niet meer zo fijn constant in de aanleuning. Toen heb ik er ook over nagedacht om zo'n sprenger dynamic te kopen, alleen heb ik deze nog nergens in 14/14.5 cm zien liggen en 13.5 cm is toch eigenlijk echt te klein voor mijn reus.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 09:02

JN, Wat een grote mond heeft jouw paard!

Bij mijn paard zijn de verhoudingen een beetje zoek :)
Bit 12.5cm
frontriem extra Full is te klein
Peesbeschermers van eskadron en BR zijn te klein

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 09:08

@Mo: De peeskappen van Br hoef ik ook niet om te doen bij Jipje hoor ;) Dan krijg ik de sluitingen niet eens dicht :o laat staan dat ze lang genoeg zijn om de pezen te beschermen. De gewone eskadrons passen ook niet, wel de hoge die eigenlijk voor de achterbenen zijn als ik die om zijn voorbenen doe en de eskadron allround. Maar ja, het dier is dan ook 1.80 en hij heeft best wel flinke benen en een flinke kop :D

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 09:10

Goodmorning! Ik ga straks eens even uittesten hoe Vorstin is onder het zadel!
Ben behoorlijk aan het twijfelen of het wel verstandig is om zondag weer te gaan trainen. Maar aan de andere kant is het zo leuk, en ik blijf van alles afzeggen (wat ik voor Pleun ook vervelend vind).

Wat betreft bitten: Ik dressuur op een dubbelgebroken watertrens met goudkleurig mondstuk (niet van Sprenger). Daar loopt ze fijn op. Ik heb ook enkelgebroken & bustrens gehad, maar daar liep ze toch wat minder op. Met crossen en springen gebruik ik een ongebroken watertrens. Ik merk dat ik daar nu ook niet heel veel meer mee te zeggen heb, maar ik ga eerst kijken of ik het rijtechnisch op kan lossen voor we iets anders proberen. Anders misschien een pelham ofzo, maar die is wel gelijk heel wat sterker en in dubbelgebroken nergens te vinden (aangezien ongebroken niet meer mag). Vorstin krijgt trouwens ook altijd velletjes van die ongebroken watertrens. Niet van die dubbelgebroken. Zou dat aan mijn trekken liggen of echt aan het bit?

Het was mij idd ook opgevallen dat je weer zwart bent, Simmie. Jammer, maar ik begrijp het wel :) Kost denk ik toch veel tijd, dat modden. Hoewel het me wel leuk lijkt!

Fijn dat je zo lekker gespeeld hebt in Hernen! Die ophaaltrens mag je nog niet op wedstrijd dan toch? Want je rijd Hetje nu (nog) M toch? Die Dynamic van Sprenger is idd wel fijn, maar ze zijn zoooo duur := Zeker als je er een aparte variant van wilt
Mooi dat je lekker gereden hebt Anthea!
Hoe is het nu met Bandido Evie?
Lekker dat Jer zo heet was Noor := Succes met je stuk afmaken!
Leuk dat je langs het circus was geweest Corien!
Gaaf dat je eerste wedstrijdje gepland staat Mo! Nu er nog bij komen! En wat een verhoudingen idd :=
Succes met je opdracht afmaken Lotte

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 09:21

Oh oh oh.. toch nog even Bokken hoor :P .. Ik ga van de zomer naar Rome met een vriendin en ik ben al het een en het ander aan het opzoeken en ziet er echt zo leuk :D ... Toevallig heb ik net een blad gekocht, waar een heel artikel in staat over Rome, met allemaal leuke adresjes om te gaan eten, voor Welness, mooie hotels en adresjes waar je echt het een en ander moet bezichtigen, dus het begint wel helemaal te kriebelen :):) :):) !!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 09:53

Shanouk: Mag idd nog niet rijden met de ophaaltrens in Nederland. In België echter wel. De Pelham heb je wel in een dubbelgebroken versie Shanouk, als sprenger dynamic vorm. Heb hem liggen, nieuwprijs is 215,- euro :+ Ben er gelukkig tweedehands en ongebruikt aangekomen. Zou echter wel voorzichtig zijn met zo gelijk dat erin hangen.
Afbeelding

Lotte: Leuk! Ik ga ook deze zomer paar daagjes naar Rome.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 10:25

Morgen

Lees wat over bitten. Mijn merrie liep op een dubbel gebroken watertrens en dat heb ik er maar uitgehaald. Altijd terugtrekken als je een ophouding maakt. Zij loopt nu op een watertrens en dat gaat super.
Mijn ruin loopt met springen op Pelham en dat gaat redelijk. Met dressuur loopt hij op tonglepelbit of dunne D trens (wissel het een beetje af). Hij is een ramp qua mond. Accepteert niet veel en gooit snel zijn tong eruit. Dit is al een probleem sinds hij zqadelmak is gemaakt. Mijn pelham heb ik voor 15 euro op internet gekocht. Een prikkie dus haha en amper gebruikt :D
Qua hoofdstel heb ik 1x kieffer met gecombineerde neusriem en mijn ruin heeft een goedkopere vantiaggo. Hij is een beetje ruw met zijn hoofd en schuurt snel. Mexicaanse heb ik geprobeerd maar dat was bij beiden geen succes.

@ simmie ik kan het mij goed voorstellen. Het lijkt mij heel veel werk.

Ik ga even mijn paarden een bezoekje brengen. Kijken in wat voor bui zij zijn :D

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 11:58

Bianca lastig dat met bull ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Misschien die van de balingehof vragen. Hebben bij ons 1 met trailerladen geholpen en dat was echt super!
Mooi zadel tientjeh!
Alpacas hebben ze ook bij mcLeods daughters toch? Vond het wel leuke beesten! :D
Welkom terug in zwart simmie!
WL ah wat lief, ware paardenliefde! :)

W heeft met de dressuur een dubbelgebroken bitje in en met springen een kneveltrens.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 12:04

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik was idd al een poos mod; vanaf 2006.
Zo'n sprenger dynamic lijkt mij ook wel wat. Heeft ook een mooie lichtgebogen vorm en lijkt me prettig in de mond van het paard liggen.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 12:04

Margriet_ schreef:
Alpacas hebben ze ook bij mcLeods daughters toch? Vond het wel leuke beesten! :D

:j klopt! Leuke serie!! :D

WL: Rome is in 1 woord geweldig! Ben er al 2 keer geweest en zou zo weer gaan hoor. :D
Dit jaar Milaan proberen.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 12:34

peanutbutter schreef:
Jeeeh! Heb net via marktplaats een schockemohle Londen gekocht, nieuw, voor 90,00 euro. (Voor de liefhebbers hij/zij had er nog meer in verschillende modellen :P )

Ik ook! :D

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 12:44

Vorstin liep echt heerlijk <3
In het begin ging het gelijk al lekker en aan het einde werd ze ineens heel voorwaarts en begon ze toch te sjouwen!
Nou vind ik het nog moeilijker om te beslissen wat ik ga doen zondag :=

Rome is leuk Lotte :D
PB, ik ben het ook nog niet van plan. Vorig jaar met de springlessen kreeg ik haar ook wel wat fijner onder controle, dus eerst kijken of dat weer lukt.
Veel plezier bij de paardjes Caroline!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 12:47

oh dat hoofdstel is echt mooi! Als ik ruimer in kas zat had ik met jullie meegedaan! Welke kleur hebben jullie gekocht?

Lotte, wat leuk! Rome lijkt me ook super :D
Simmie, kan me voorstellen dat je naar zo'n tijd wel even weer wat anders wil!

Vanochtend is de da geweest voor Frits. Na omstandigheden zag het er niet verkeerd uit. Er komt nog steeds heel veel vocht uit en de wond is ook nog lang niet dicht. Heb voor het plakboek even wat foto's gemaakt dus voor degenen die graag willen weten hoe het er nu uitziet, dat kan ;)

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 12:51

Margriet_ schreef:
peanutbutter schreef:
Jeeeh! Heb net via marktplaats een schockemohle Londen gekocht, nieuw, voor 90,00 euro. (Voor de liefhebbers hij/zij had er nog meer in verschillende modellen :P )

Ik ook! :D

Zit er nog over te denken :o :o

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 13:25

Grrr, ik zit te wachten op mijn vader. Moet de auto mee naar college, maar mijn vader heeft hem nu en die is niet te bereiken. College is nu dus al bezig..

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 14:18

Lekker dan Snoek. Thuisgebleven?
Zo, 'het' stuk is af! Volgende zaak dient zich alweer aan en heb zo overleg, dus :evaw:

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 14:47

is inderdaad fijn, had zeker ook geen zin meer om heen te gaan als het college al bezig is...
Noor, veel plezier/succes met het overleg. Fijn dat je stuk af is :D

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 15:20

Snoekiej fijn dat vorstin goed liep!
BVW hoe kwam hij aan die wond? Maar fijn dat het er naar omstandigheden goed uit zag! Ik heb een zwarte met zilverkleurige gespen gekocht!
Hahaha nou het is een mooie prijs iig billy! ;)
Wekrze verder noor!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 15:39