[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Talida

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 12:51

reeskees schreef:

Je bent echt niet lastig, maar we willen er graag alles aan doen om je aan het crossen te krijgen

Oh is dat het!

reeskees schreef:
Want dressuren kun je ook met een springzadel, maar springen met een dressuurzadel... dat is de goden verzoeken...

Is ook maar net wat je gewend ben, ik als dressuurmuts zit heeeel stevig en moet er echt niet aan denken dat met een spirngzadel moet dressuren

mn dressuurzadel heeft 1 nadeel voor bij het springen, als ik mn beugels korter doe dan steken mn knieen over de rand

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 12:56

Biem schreef:
Hallo....
Ik heb geen verstand van zadels dus kan niet meepraten
Ik ben ziek en we gingen nog wel met de klas zwemmen vandaag ..
En vief ben je vandaag vrij? of zit je op school te bokken Haha...
En oja nog gefeliciteerd dat je M2 mag starten vief..

Beterschap
Dankje
Tjsaa.. ik ben niet ziek, en ik bok ook niet op school

Springen met een dressuurzadel??!
Sorry maar volgens mij kan dat echt niet
Hoe is je landing dan?
Knieen voor het zadel

Talida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 12:59

houden jullie wel in gedachten dat het woord springen bij mij bestaat uit huppeltjes van max 50 cm?

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:09

Goeiemiddag, ik zie dat jullie vanmorgen al heel wat afgezwetst hebben!

In Egmond was het vanmorgen stralend weer, vollop zon! Nu hier op mijn werk komt het zonnetje er net niet doorheen, het is hier een beetje mistig/heiig.

Talida: succes met zoeken! En zelfs sprongetjes van 50 cm vind ik niet echt prettig op een dressuurzadel. Ik heb zelf een veelzijdigheid, kan ik lekker alle kanten mee op aangezien ik altijd van alles wat doe met mijn paard en ik toch geen ambities heb om hogerop te komen

Gisteren erg lekker gereden in de les, soms heb je van die momenten dat het er op lijkt dat paard en ik het best kunnen vinden samen Als ze zondag ook zo wil lopen op de wedstrijd ben ik al lang al blij

Talida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:14

Hier is ook zon, heerlijk! Zo moet het zondag zijn voor alles en iedereen die naar buiten en weg moet!

Ben ook niet van plan om met mn dr.zadel te blijven springen, maar ja zolang de ware nog niet is langsgekomen zullen we het saam moeten doen. Of ik ga zonder zadel hahah dan lig ik er pas snel af!

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:24

Klein beetje off topic:
over zonder zadel springen gesproken:
In Ierdland houden ze regelmatig wedstrijd zonder zadel springen en dan is dit ook nog een s puissance springen
Daar springen ze een muur van rond de 1.90 mtr zonder zadel en blijven nog zitten ook! Ik heb ergen dr ergens nog wel fotos van. Best spectaculair.

Talida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:26

ohhhh nou dan ga ik dat toch oefenen hahahaha
vertel eens, hoe kan je bij een gezwam topic on-topic blijven?

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:27

de vraag is meer hoe je dan off topic kunt gaan

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:37

idd RK... moeten ze hier eens proberen ik denk niet dat ik blijf zitten op Muis, al die schrikt lig ik er waarschijnlijk meteen naast

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:45

Springen met een dressuurzadel kan ik wel, maar liever niet hoger dan 70 cm ofzo. En echt lekker zit het niet.
Dressuur met een springzadel vind ik ook vreselijk.
Geef mij maar lekker mijn dressuurzadel voor dressuur en springzadel voor springen.

Vorige week had ik eerst op Online dressuur gereden met het dressuurzadel. Daarna op Ienie met het vzh. Dat zat ook nergens naar toen.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:47

springen met dressuurzadel vind ik boven 50 cm een ramp, dressuren met springzadel wil best lukken.

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:01

Ik kan ook echt niet springen met een dressuurzadel,
Je land dan heel raar, heb ik altijd

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:02

ik heb nooit op een dressuurzadel gesprongen... komt vast omdat ik er nooit op zit
ik dressuur liever met mijn springzadel dan met dressuurzadel

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:04

Ik krijg gewoon geen fijne dressuurhouding op het springzadel. Komt ws door de korte beugels. En als ik er toch mee ga dressuren krijg ik pijn in mijn rug.

Wat een mutsen zijn wij toch!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:04

langere beugels

MissM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:08

Lielle schreef:
langere beugels

Als ik op een van de paarden van mijn juf moet rijden, en zij heeft er als laatste mee gesprongen, dan moeten mijn beugels zeker 9 gaten zakken, en dan zijn ze nog aan de korte kant hoe bedoel je langere beugels!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:10

hangt er ook van af hoe lang jouw juf is

Sinds ik cross ben ik ook veel korter gaan zitten, scheelt zeker zes gaten met een comfortabele dressuurlengte op mijn springzadel.

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:15

ik dressuur zelfs met te korte beugels
en mijn houding is sowieso niet al te best

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:16

Juf is inderdaad niet zo groot , maar we hebben wel altijd lol om het verschil.

Ik doe alles met mijn veelzijdigheidszadel, en dan zitten er zo'n 4 gaten verschil tussen croslengte en dressuurlengte. En dan rij ik met redelijke korte beugels dressuur.

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:19

Beugelmaat vind ik altijd ook een beetje afhangen van het zadel.
Ik zit in m'n vzh zadel netter als ik de beugels wat korter doe. Ik kan ze best op dressuurmaat doen als ik ga dressuren maar dan zitten je knieen niet meer goed tegen de wrongen waardoor je pas echt bagger gaat zitten
Ik kijk gewoon hoe ik het stevigst zit, hoe m'n knieen het mooiste liggen zegmaar

Als ik dan soms ook op wedstrijden kijk, dan heb ik echt zo iets van mens doe je beugels korter of neem een dressuurzadel

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:24

haha idd vief!!! zol lang die beugels... en dan kunnen ze er eigenlijk niet zo goed mee rijden! ik krijg altijd te horen dat mijn beugels minstens 2 gaten langer moeten maar ik ben eigenwijs

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:24

ik rij alleen nog maar op mijn springzadel, ik kan helemaal niet meer lekker zitten op het dressuurzadel van mijn zus. En 1 zadel mee naar de crosswedstrijd scheelt weer ruimte in de auto

Ik ben sinds kort weer een gaatje korter gaan zitten met galopperen, bben benieuwd hoe dat met crossen gaat bevallen, wel goed denk ik!

RK, ik vind het echt knap dat jij off-topic kan gaan hier. Kan je mij uitleggen wat wel topic is

En zonder zadel springen vind ik knap! Vroeger wel eens zonder beugels of met een knoop in je teugels en handen op de rug gesprongen. Vond ik ook al heel wat!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:26

Springen met dressuurzadel vind ik echt verschrikkelijk, ik kom te laat uit het zadel en blijf dus gewoon teveel aan het zadel plakken vind ik.
Dressuren met springzadel wil redelijk, als de beugels maar wel op dressuurmaat zitten. Doorzitten op springmaat is best moeilijk

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:27

marieketencate schreef:

(op kantoor verklaart iedereen me voor gek....gelukkig heb ik steun van een mede-stagiaire die in het Nederlands hockey team van Athene heeft gezeten en dus ook niet zo vaak aan de sociale verplichtingen kan voldoen )

Wie wie?

reeskees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:30

Biertabje schreef:

idd RK... moeten ze hier eens proberen ik denk niet dat ik blijf zitten op Muis, al die schrikt lig ik er waarschijnlijk meteen naast

Nadat ik dat had gezien, ben ik het thuis ook maar eens gaan proberen met Keessie. (vroeger met de pony's scheurden we altijd zonder zadel rond) Maar dat viel me ff vies tegen. Het zonder zadel op zn rug zitten alleen al. Hij is best smal en een beetje dakvormige rug ... het voelde niet echt lekker dus Heb het toen maar bij die ene keer gelaten

Dressuur doe ik ook gewoon op een springzadel met voor mijn begrippen lange beugels. Meestal staat er ook wel zoeiets op mn dressuurkoupon: " dit is geen springwedstrijd" Maar het zit zo goed vind ik en kan fijn zitten.

oja en dat off topic gaan ikku