[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

viefdepief

Re: [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 20:20

Nou dan heb je wel lang geslapen Andrea..
Voel je je nu wel wat beter dan?

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 20:21

beterschap andrea, hopelijk voel je je nu wel wat beter dan

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 20:27

beterschap andrea

trouwens, we hebben eindelijk serieuze kopers voor FF.

andrea16Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 20:30

Het gaat wel... misselijk en verkouden, heb net wat yoghurt gehad maar dat is niet echt goed gevallen geloof ik :S

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 20:31

herkenbaar Andrea

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 20:32

beterschap Andrea!

andrea16Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 20:36

Bedankt allemaal! Hoop dat het gaat werken

Nog even een vraagje: m'n telefoon is gisteren in de wc gevallen
Gelijk uit elkaar gehaald en laten drogen. Ik heb net gekeken of ie het weer deed maar nu doen niet alle toetsen het meer, zou het nog goedkomen?
Het is een nieuwe, heb em nog maar een paar weken en ik heb eigenlijk geen geld voor een nieuwe

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 20:49

andrea16 schreef:
Die heeft ook een paar keer foto's van mij geschoten op concours, heb er 1 keer 1 laten afdrukken. Maar ze hebben helaas geen site kreeg ik toen te horen...
Ik heb vorig jaar ook een foto bij hem af laten drukken, maar toen stonden ze met een kraam op de wedstrijd. Die heb ik nu niet gezien (en mijn moeder ook niet zegt ze net )

Verder beterschap en volgens mij heeft Chantal ervaring met zwemmende telefoons

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 20:53

oeeh, handig andrea
ik heb mijnes wel is in mn broekzak laten zitten en is toen de wasmachine ingegaan, hij heeft het wel overleeft.

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 21:29

Klinkt bekend Andrea! Ik heb de mijne toen opgelapt door hem te fohnen, daardoor krijg je aardig het laatste vocht ook weg. Echt geweldig wordt het waarschijnlijk niet meer, maar dan kun je hem nog wel even gebruiken.

andrea16Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 21:37

Canter schreef:
Klinkt bekend Andrea! Ik heb de mijne toen opgelapt door hem te fohnen, daardoor krijg je aardig het laatste vocht ook weg. Echt geweldig wordt het waarschijnlijk niet meer, maar dan kun je hem nog wel even gebruiken.

Bedankt! Ik heb gisteren ook al geföhnd maar zal dat morgen nog even proberen, als dat niet helpt moet ik maar weer een andere kopen

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 21:49

balen andrea..
hopelijk gaat hij het nog weer doen!
ik heb geen ervaring met zwemmende telefoons..

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 22:00

Ik had mn gsm een keer in mn rijbroek toen ik en vief door de zee gingen.. door al dat gespetter was ie drijfnat.. (en kapot)
wij naar de winkel en opgestuurd en gezegt dat hij t 'ineens' niet meer deed en toen hebben ze m gemaakt

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 22:05

dat zou je ook kunnen proberen andrea, ook omdat je hem nog maar net hebt

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 22:08

wow dat is netjes Kimdepim! zat er geen zandkorreltje in ofzo?! meestal zeuren ze daarover!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 22:28

even een vraagje
die vos is april 2004 rontgen goed gekeurd, enige bemerking was een chipje thv het kootgewricht, maar stond duidelijk achter dat het geen belemmering voor de sport was.

wat moet ik nu doen?! vragen of de eigenaar de foto's heeft en op wil sturen naar mijn eigen da, zodat hij ze kan beoordelen(wat mij natuurlijk geld kost) of gewoon bij een goede arts paard klinisch en rontgen laten keuren(uiteraard niet door eigen arts verkoper)

als ik de oude foto''s laat zien en mijn da vind het niet acceptabel, dan heb ik geen gedoe met keuren enz, en kost het me geld

als ik meteen opnieuw laat keuren... tja dan houd ik denk ik het gevoel dat ik het bij mijn eigen da had moeten doen en zit ik dus wel te zenuwen
of moet ik bij goedkeuring de nieuwe foto's ook door mijn eigen da laten bekijken?

en hebben jullie je paard verzekerd? zoja waarvoor en wat betaal je ongeveer?! want ik snap er dus echt geen drol van...BLONDTTT

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 22:33

Andrea --> Uit elkaar laten liggen, simkaart eruit, accu eruit, hoesje eraf als dat kan. En dan laten drogen. Die van mij maakte na een dag of 4 nog kortsluiting op de accu. Ik heb toen een nieuwe accu besteld en waarempel deed ie het weer! In het begin waren alle schermpjes nog wel onder water, maar naar verloop van tijd werd dat steeds beter en mn mobiel is nu weer helemaal de oude!

Beterschap trouwens, ik voelde me ook al niet lekker vandaag (gister ook al niet eigenlijk...) Krijg je met dit maffe weer hè!

Ik heb een beetje hulp nodig bij het halthouden en achterwaarts, dus wie tips heeft... BRAND LOS!!

Cheval is echt een rampje de laatste tijd met halthouden en achterwaarts.
Ik probeer hem netjes op mijn zit terug te laten komen, dat gaat goed. Maar 2 passen voor het halthouden gaat het fout, dan dramt hij door en gaat vervolgens met de kop hoog in de lucht halthouden. Ik blijf dan rustig, geef wat been, zet wat druk op de teugels en na enige tijd komt hij wel naar beneden. Maar van harte gaat het niet. Een heel aantal jaren geleden heeft hij een ongelukje gehad met halthouden, hij is toen omgeklapt, dus vandaar wss dit verzet. Maar ik krijg het maar niet beter. Als ik het was vaker oefen met rijden wordt het vaak zo erg dat hij de lucht in komt van voren. Als eerste moet ik dat doordrammen eruit krijgen, maar hoe?? Hij reageert kennelijk niet genoeg op mijn zit en been om te gaan halthouden, maar hoe krijg ik dit nu beter. Want als ik maar iets begin met de hulp voel ik hem al spanning opbouwen.
Hetzelfde geldt voor het achterwaarts. Dan gaat ook de kop in de lucht en kan hij niet lekker achterwaarts lopen (duh..). Ook dat moet in ontspanning en RECHT! Maar ja, zie is die angst eruit te krijgen.
Ik begin aardig vast te lopen op dit probleem dus ik hoop dat jullie wat weten!
Het is een hele tijd beter gegaan, maar sinds een maandje is het weer zo erg met het halthouden en achterwaarts.

RT --> Phoe moeilijk hoor... Wat had het paard al gedaan toen hij in 2004 gekeurd was? Als het paard toen nog ingereden moest worden zou ik hem nu opnieuw laten keuren.
Ik heb mijn paarden overigens niet verzekerd.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 22:39

keuren wordt sowieso gedaan...nu de nog de vraag of ik de oude foto's van te voren moet laten zien aan eigen da

paard is al 3 jarige gekeurd, en liep dus niks

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 22:59

oh, niet weer een zieke... Sterkte Andrea, Chantal trouwens ook natuurlijk!

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 23:04

alle zieke mensen, beterschap!
rt; bij ons is maar 1 van de 3 pony's verzekerd, maar wat het kost, geen idee..
chantal, weet zo ook niet ff iets om hem goed achterwaarts te laten gaan.. ik denk heel veel oefenen ook gewoon aan de hand.. omdat hij daarmee ongeluk heeft gehad en nu dus bang is..

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 23:08

Als je toch gaat keuren zou ik de oude foto's niet meer laten zien in Slootdorp. Als je toch hun mening wil zou ik de nieuwe foto's die kant op laten gaan(al heeft dat dan nog maar weinig zin eigenlijk )

Foto's van 1,5 jaar geleden zeggen me toch weinig, zeker als het paard in die tijd in het werk gekomen is.

Verzekering weet je van mij al

Chantal; lastig probleem. Ik ga er eens over nadenken zo (in bed )

Iedereen die zich niet lekker voelt; beterschap!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 23:37

Chantal, het enige wat ik kan bedenken is: oefen niet te veel op het halthouden en al zeker niet op het achterwaarts als dat te veel spanning geeft. Ik zou beginnen met schijnovergangen; dwz probeer hem toch terug te rijden op je zit en alleen heel rustig je hand sluiten, absoluut niet vasthouden of terug halen (houd je rug en buik heel los, want hoe harder jij je buik inhoudt en je rug vasthoud, hoe meer spanning je krijgt!!) en zodra je merkt dat hij spanning krijgt rijd je hem weer naar voren.
Je moet eerst van die spanning af zien te komen voor je daadwerkelijk je overgang kunt maken. Oefen die schijnovergangen een aantal keren en laat het dan even voor wat het is en rijdt hem weer lekker naar voren. Dan probeer je het na een minuut of tien weer door eerst weer een paar schijnovergangen te rijden en als hij wat ontspannen blijft maak je de daadwerkelijke overgang. Niet te lang halthouden, 1 sec. is al genoeg en dat kun je steeds verder uitbouwen zolang hij geen spanning geeft.
Probeer in principe ook niet alles te gelijk te willen. Eerst maar een ontspannen halt (en laat dat linker- of rechterachtervoetje maar voor wat het is, dat kun je later altijd nog corrigeren).

Hoop dat je hier wat aan hebt en dat het een beetje duidelijk beschreven is. Bovenstaande heeft voor Killea erg goed gewerkt. Die vond halthouden een drama. Ze kwam ook niet terug op mijn zit maar dramde juist door met het hoofd in de lucht.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 23:40

ja ik denk dat Simmie wel goed punt heeft!
schijnovergangen, dat werkte bij mij ook altijd goed!

andrea16Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 07:28

chantal_cs schreef:
Andrea --> Uit elkaar laten liggen, simkaart eruit, accu eruit, hoesje eraf als dat kan. En dan laten drogen. Die van mij maakte na een dag of 4 nog kortsluiting op de accu. Ik heb toen een nieuwe accu besteld en waarempel deed ie het weer! In het begin waren alle schermpjes nog wel onder water, maar naar verloop van tijd werd dat steeds beter en mn mobiel is nu weer helemaal de oude!

Beterschap trouwens, ik voelde me ook al niet lekker vandaag (gister ook al niet eigenlijk...) Krijg je met dit maffe weer hè!

Ik wou net gaan typen dat een paar toetsen het nog steeds niet doen, maar wat gebeurt er: ik zet mn telefoon aan en nu doet ie het weer helemaal!!!! (volgens mij) Schermpje stond sowieso al niet onder water dus dat scheelt al weer. Hoop dat ie het blijft doen want ik kan het geld wel gebruiken (nieuwe rijbroek )

Ik voel me al wel wat beter maar heb alles nog steeds dichtzitten en daar kan ik echt niet tegen! Eten doe ik ook nog maar even niet zoveel want heb het gevoel dat ik zo weer misselijk wordt... Maar ik ga zo wel naar school want dan mag ik vanmiddag ook weer paardrijden

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 08:26

Beterschap Andrea!

Chantal: ik ga mee met Simmie. Een fractie van een seconde voordat zij haar hoofd in de lucht wil steken (dat kun je al aardig voorspellen), rij je weer verder. Dat bouw je steeds meer uit naar het halthouden. Achterwaarts zelfde verhaal. Eerst zeker weten dat ze de hulp goed snapt (dan maar met hoofd in de lucht), daarna ga je de schijnovergangen doen naar halthouden en richting achterwaarts. Net voordat het hoofd omhoog komt: weer voorwaarts!