[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 18:12

Waarom is ons topic verplaatst naar YRT?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 20:52

Gevalletje overijverig modereren? Enfin, met mijn bijna 30 jaar kan ik me nog eens jong voelen :D

Overpelt is 165km voor mij, is mij te ver voor 1 dag. Zal wel Waregem worden, nog even dubben welke reeks...

jorieke1 schreef:
wat is eigenlijk het verschil tussen eventing en crossen? of is er geen verschil?

Eventing is de samengestelde wedstrijd bestaande uit dressuur, jumping en cross. Cross is dus maar 1 onderdeel van eventing.

Hanne_SP

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 20:53

Dat is idd maar raar hoor die verplaatsing. :+

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 20:55

Allen temmen dat het terug naar oorspronkelijke categorie Eventing moet. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 21:10

Heb ik al gedaan Hanne :D

Ik ben binnensmonds keihard aan het vloeken. Op een goeie 100m van mijn huidig stuk weiland liggen een paar stukken te koop die samen iets meer dan 1ha vormen, voor een hele interessante prijs. Alleen heb ik momenteel het budget niet, en ik denk niet dat vriendlief in zoiets wil investeren.
Echt balen, met dat stuk erbij zou ik genoeg grond hebben om ze het hele jaar rond 24/7 van weidegang te voorzien ipv pension in de winter...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 21:34

Ohh dat is balen Varekaj! Misschien toch proberen je vriend te overtuigen?

Ik heb ook een pb gestuurd.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 21:41

Daaphh schreef:
Waarom is ons topic verplaatst naar YRT?

Moderatoropmerking:
Omdat deze moderator een fout gemaakt heeft en ipv een bericht te wissen het hele topic heeft verplaatst. Sorry beste mensen, ik maakte een fout :oo .

Groeten pien_2010.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 21:42

Aangezien het vorige week knallende ruzie was ivm transport en de tijd die in de paarden kruipen denk ik niet dat hij er voor open staat.
Het kwam er op neer dat hij verwacht dat ik in zijn thuisperiode de paarden volpension zet en hooguit in het weekend even een uurtje ga rijden "als het uitkomt". Wil ik intensiever aan de slag, dan moet dat maar in de periodes dat hij weg is.

Ik krijg het écht niet uitgelegd dat constante "training" beter is als je wedstrijden wil rijden dan 6 weken aan de bak en dan 6 weken voluit vakantie...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 21:45

Ohh dat is vervelend! Hij kan toch niet van u verwachten dat je 2 verschillende levens gaat leiden. 1 als hij thuis is en een ander als hij weg is...

Geen probleem mod! Kan gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 22:02

't Is een speciale op dat vlak :7

Hij is aan de ene kant enorm blij dat ik mijn bezigheid heb als hij er niet is, en dat ik het investeer in de paarden ipv eindeloos shoppen, uitgaan en dat soort dingen. Aan de andere kant vindt hij het een onwijs dure hobby die enorm veel tijd vreet.
Hij is trots als ik blij van wedstrijd/les/wandeling terug kom, maar komt zelden kijken. 2 minuten tijdens de proef en erna is hij weer foetsie. Het interesseert hem gewoon niet.

Hij heeft me ooit een keer gevraagd of er niks bestaat zoals een handleiding voor paarden die hij van buiten kon leren. Vanaf dat moment heb ik het opgegeven :))

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 08:13

Eerlijk Varekaj? Ik vraag me af dit gaat blijven werken... Hij verwacht dat jij beschikbaar bent als hij er is, je stoort je hier nu al aan (terecht!!) en je moet eigenlijk nog starten met wedstrijden rijden... hij wil trouwens niets betalen voor de paarden, maar jij zou voor 4 paarden wel volpension moeten nemen als hij er is? Zou ik zeggen dat je akkoord bent, als hij dat betaalt. en dan kan Bert Icaro rijdt, dan staat hij goed getraind als jij weer eens buiten mag }>
Nee echt, hier krijg ik gewoon zo de kriebels van...hij kiest voor een leven waarbij hij geregeld lange tijd van huis is, dan moet hij hier ook de gevolgen van dragen. Hij kan niet alleen de leuke dingen ervan willen, aan alles zit wel iets negatief...
Wbt weiland, geen optie op een kleine lening te nemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 11:11

Ga deze middag eens met mijn moeder om tafel om te kijken wat de opties zijn ivm de grond. Ze ziet het ook als investering, grond zal altijd wel waarde houden.

Hij vindt vooral de dagen zonder uur van thuiskomst lastig. Zoals de TA die kwam. Die is er om 10u maarja, hoelang heeft ze werk? Dat kan ik niet inschatten. Daarnaast moeten ze allemaal met verdoving bij mij, dus ik moet sowieso blijven tot dat uitgewerkt is. Zelfde met de smid. Die is niet altijd op tijd, en de ene keer heeft hij meer werk dan de andere keer.

Hij vindt het ook absurd dat ik voor les om 15u bij B.ert al ten laatste rond 13u moet vertrekken en pas rond 18u weer thuis ben.

En het speelt mee dat er hier wegenwerken aan de gang zijn voor de komende 2 jaar nog die regelmatig enorm hinder geven. De stal is 10 km ver en ik doe er soms 40min over om er te geraken. B.ert is even ver en daar sta ik op een goed kwartier...

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 11:20

Dat vindt ik eigenlijk helemaal niet kunnen... Zo kan een relatie niet goed (blijven) lopen. Tzou bij mij niet pakken! Ze moeten mijn paard er bij nemen :D. Met mn ex-vriend was dat geen enkel probleem. Steunde mij altijd ivm met mn paard (ook al vond hij haar niet leuk, door haar fratsen). Nuja maar er waren genoeg andere dingen die dan weer niet gingen :+.

Antonius, ik begrijp uw ambities maar is zou toch een rondje L lopen denk ik in waregem eerder! maar je hebt nog even tijd om er over ne te denken ;).

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 12:33

Ola belgische eventers..
Ik lees altijd met jullie mee maar jullie gaan zo snel hier.

Hier een Nederlandse Eventer die regelmatig in BE start.

Weet iemand of je gewoon kan trainen in Genk?
Want ik moet altijd ver rijden voor een crossterrein en iemand vertelde mij dat in Genk ook een mooi terrein is om te oefenen.

En nog een vraagje :o Weten jullie of ik daar ook goed galoptraining kan doen? Of is er ergens een goede galopbaan in belgie waar je mag trainen?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:23

Genk is een openbaar bos, dus daar kan je altijd vrij trainen. Hele mooie lange paden ook voor galoptraining!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 14:40

Varekaj: ik zou persoonlijk niet in zo een relatie kunnen. Als je op wedstrijd bent , vertrek je soms smorgens om 5 u en ben je pad terug tegen 7u..

Genk kun je goed galopperen maar je kan ook naar Zutendaal gazn. Daar is ook veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 16:17

Hij vindt het vooral lastig dat ik niet kan zeggen "om dat uur ben ik thuis". Meestal kan ik wel een schatting maken en dan pak ik die ruim en dat werkt wel prima. Dan regelt hij zelf ook iets om te doen en dan stoort het niet. Maarja, verkeer dat tegen zit, een paard dat niet wil laden, vertraging op wedstrijd... voor ons normaal, voor hem lastig.

Hij wil deze zomer wel mee naar tornooien als hij thuis is. De mannen van de club waren heel enthousiast op het ledenfeest en dat leek wel te klikken. Dan heeft hij "lotgenoten" om mee te pintelieren :))

Over onze transportdiscussie zijn we wel uit intussen. Ik laat de eis 4x4 vallen en hij is toch akkoord voor een trekhaak als we samen een auto kopen. Hij heeft info opgezocht en gemerkt dat de auto die hij wil het best goed doet als trekauto, dus zijn angst dat het chassis er na een jaar onderuit ligt is van de baan.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 16:33

Daaphh schreef:
Hoe is de indoor gegaan ?

Wij zijn naar Overpelt gaan trainen. Was wel leuk

Daaph, mag je daar zelf trainen? of moet dat afgesproken worden met een instructeur?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 16:36

Nee gewoon, je kan er rijden.
Dat is in een bos he :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 16:46

Zoals in minderhout dan? Waarom liggen die terreinen nou altijd zo ver :+

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 16:56

Moet je in minderhout niet betalen? Of laten weten dat je komt?

Hier parkeer je gewoon en ga je trainen. Alleen opletten als je daar wilt starten met de lrv, je niet 15dagen boor de wedstrijd gaat. Vanaf dan mag het niet. De rest vh jaar maakt niet uit

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 17:00

ik ben nog nooit in overpelt geweest, kun je me een indicatie geven waar ik moet parkeren?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 17:15

mmm ik zal zodadelijk eens zoeken, mijn laptop is plat en daar gaat dat makkelijker op :p

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 18:56

Ik heb eens even gezocht en wij rijden altijd de Ho.lvenstraat in. Daar ligt links een straat "Vlaanderen fietsroute" Alle volgens google maps toch. Die straat rij je in en dan heb je aan de rechterkant een veld liggen. Daar staan al 3 hindernissen op. Dat zijn de inspring hindernissen van de cross.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 19:10

Bedankt Daphne. En heb je toevallig ook adressen van Zutendaal of Genk?