[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 09:33

kijk, jij hebt connecties

Scum

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 09:47

Gatver, wat is die Paulus Pietsma toch een eikel! Heb ik hem gisteren een mailtje gestuurd dat ik beter weer wil, en nou ligt er 2 cm sneeuw!
En niet dat hij ff laat weten dat het niet gelukt is !!!!!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 10:01

Tja, ik zie het somber in voor morgen! vandaag zou er volgens mij ook in Brabant sneeuw vallen en dan kun je dus echt niet trainen. Heb gister met veel moeite met de traktor 1 grote volte sneeuw vrij gemaakt en eerst gelongeerd en toen een zit-training gedaan (zonder beugels).

Maar met ijzers en sneeuw valt niet te trainen. Van mij mogen ze alles een weekje opschuiven, maar ik snap dat dat voor jou rot uitkomt Lielle! Irritant he als je hele planning in de war geschopt wordt!

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 10:08

Scum schreef:
Gatver, wat is die Paulus Pietsma toch een eikel! Heb ik hem gisteren een mailtje gestuurd dat ik beter weer wil, en nou ligt er 2 cm sneeuw!
En niet dat hij ff laat weten dat het niet gelukt is !!!!!

Heb je er wel bij gezegd wanneer je dat betere weer wil
Of heb je de juiste lokatie niet opgegeven. Want hier in Friesland is het echt wel beter, ondanks dat het uitzicht nog een beetje wazig is.

Marieke er is wel een goeie oplossing voor met ijzers in de sneeuw rijden, enhet werkt echt goed!!!
men neme 4 plasticdeksels van die plastic emmers, zet je paard er met de hoef op en teken rondom af. knip dan het deel uit wat iets groter is dan de binnenkant van het ijzer. en met een beetje wrikken klik je het zo vast tussen het ijzer en de hoef. Dan nog ff goed insmeren met hoefvet. Wel een beetje n gedoe om het te maken, maar dan heb je ook wat
Afbeelding

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 10:10

marieketencate schreef:
Maar met ijzers en sneeuw valt niet te trainen. Van mij mogen ze alles een weekje opschuiven, maar ik snap dat dat voor jou rot uitkomt Lielle! Irritant he als je hele planning in de war geschopt wordt!

behoorlijk Ik ga toch echt skien (anders heb ik thuis heibel, en bovendien wil ik dat zelf ook) maar ik zou wel helemaal ziek van zijn. Ik ben trouwens idd benieuwd of ze het tempo gaan aanpassen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 10:15

Ik zie net mijn starttijden van Arnhem dressuur staan. Op zich fijne tijden. Maar ik moet wel tegelijk losrijden op hetzelfde moment dat Bitwise moet starten. Damn, ik mis een extra groom!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 10:16

da's minder Scum

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 10:19

Ga ik zeker proberen RK! Dank voor de foto! Ik zit er toch wel een beetje mee dat ik nu zo weinig kan trainen. Dressuurmatig komt dat allemaal wel goed, maar het springen en bij vooral bij Rex de conditie laten nog aardig te wensen over!

Ik snap je gevoel helemaal Lielle, ik laat zelfs een reisje schieten voor Castenray...ik zei nog wel heel stoer dat ik in castenray niet mee zou doen, maar dat voelt gewoon niet goed (op kantoor verklaart iedereen me voor gek....gelukkig heb ik steun van een mede-stagiaire die in het Nederlands hockey team van Athene heeft gezeten en dus ook niet zo vaak aan de sociale verplichtingen kan voldoen )

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 11:51

nou hier is het inmidels wit en koud

gomir les ging wel ok met de ene,de ander wat minder, maar had ook verkeerde bitje in en dat was te merken

Talida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 11:54

Zou het wel doorgaan zondag

MJ_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 11:54

Talida schreef:

goede vraag??

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 11:56

Goedemorgen
Heb even tijdelijk een andere avatar, dus niet schrikken

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 11:57

Het is hier koud en groen!

Talida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 11:59

miss_jumpy schreef:
Talida schreef:

goede vraag??

ach heb toch nog geen zadel (ja mn dresuur )

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 12:00

Hier heeft het vannacht nog een beetje gesneeuwd, maar de balkjes waar gisteren nog 20 centimeter op lag hebben nu misschien een laagje van 2 centimeter..
Het grasveld is nog wel erg wit!

@ Talida, kun je divoza of een andere paardenwinkel niet langs laten komen met een paar zadels?

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 12:03

vief, ik vind deze ava ook best leuk!

K hoor net op de radio dat er bij Geldermalsen een flinke kettingbotsing heeft plaatsgevonden... Het blijft dus uitkijken op de weg!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 12:07

Talida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 12:07

Heb de zaken in de buurt al gehad, wil ook niet de hoofdprijs kwijt zijn aan een zadel dat ik 2x per maand misschien gebruik. Mn dresuurzadel is belangrijks, dit is voor erbij. Had een wintec gehaald uit de winkel, maar vriendje zegt: je neemt toch geen plastic zadel. Ok dan maar iets meer uitgeven aan leer
Maar heb net ook de bodyprotector afgerekend, en dan zondag de training afrekenen, dan is mn crossbudgetje alweer aaan het slinken

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 12:14

Lastig hoor..
Maar een vzh zadel dan?
Ik heb met Sam ook 2 jaar met een vzh zadel gesprongen en een jaartje gecrossd en dat ging ook prima
Kieffer Aachen heb ik volgens mij.

Talida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 12:17

Die probeer ik ook te vinden, een goeie VZ. Ik had een Brnsby die echt zo lekker zat, maar ja die kiepte veelste veel naar voren en was door mn (ex)zadelmaker veel te rond opgevuld. Ben al vanaf de herfst bezig! **dikke zucht**

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 12:22

Ik zou eens kijken of je een kieffer kan vinden, passen echt op heel veel paardjes

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 12:24

Talida; heb je al een s contact gehad met de heuvelhoeve gehad, die kan ook heel goed zadels te pas maken.
In Meppel zit van TRiest, dat moet ook een hele goeie zijn, wat ik hier en daar hoor. Ook staan hier op bokt ergens topics over, maar ik weet nooit waar
Misschien dat de bovenstaande je van goeie informatie kunnen voorzien
En dan heb ik zelf die Kieffer Garmisch nog liggen :D

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 12:34

reeskees schreef:
En dan heb ik zelf die Kieffer Garmisch nog liggen :D

I know! maar die was best aan de brede kant toch, en omdat ze vrij recht in dr rug is (ik vind hem mooi recht )en weinig schoft, schuift het ook weer snel naar voren.

Ik heb wel op kieffers gereden maar die vond ik eigenlijk zelf niet zo fijn

Voor de rest ben ik helemaal niet lastig hoor haha

Biem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 12:36

Hallo....
Ik heb geen verstand van zadels dus kan niet meepraten
Ik ben ziek en we gingen nog wel met de klas zwemmen vandaag ..
En vief ben je vandaag vrij? of zit je op school te bokken Haha...
En oja nog gefeliciteerd dat je M2 mag starten vief..

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 12:45

Talida schreef:
Ik heb wel op kieffers gereden maar die vond ik eigenlijk zelf niet zo fijn
Voor de rest ben ik helemaal niet lastig hoor haha

Je bent echt niet lastig, maar we willen er graag alles aan doen om je aan het crossen te krijgen
Zelf ben ik ook niet zo gek op die zadels met zon diepe zit (in vergelijking tot een springzadel bedoel ik dan...) Heb trouwens geeneens een dressuurzadel
Want dressuren kun je ook met een springzadel, maar springen met een dressuurzadel... dat is de goden verzoeken...

Beterschap Biem!