[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:59

Florence, klinkt goed zeg jouw rondje op FH!

Leuke training Daphh! Heb ook zin om terug buiten te gaan trainen!

Ik was niet zo tevreden over mijn rondje indoor... Kreeg niet echt het goede ritme te pakken en geregeld een te dichte afstand, hoewel het op video wel meevalt... ze doet ook weer heel moeilijk in de mond, het minste dat ik eraan kom, zit ze met haar hoofd omhoog, zeker als alle sprongen zo kort op elkaar komen, ik had nergens tijd om ze wat bij elkaar te rijden.
Enfin, uitkijken naar de outdoors dus!

PrietPraat

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:23

Tzag er nie zo slecht uit hoor! Juist die bij de letter A en de sprong erna gingen wat minder vlot. Maar die kwamen dan ook erg snel na elkaar!

Ik ben blij met vandaag! Ze was erg flink! Hindernis 1 wel een stopje, ze snapte er niets van, zoals verwacht... Maar erna deed ze alles goed! Op de hindernissen was ze helemaal niet kijkerig. Wel dop de spandoeken aan de zijkant :/. Het blijft een spookje :). Maar toch weer beetje blijer na de fiasco van twee weken geleden...

Ik vond het wel jammer dat het niet in de paddock was. Ik was erg verbaasd... Het was wel de bedoeling geweest maar uiteindelijk toch binnen voor het publiek en de twee bars enzo. In de paddock hadden ze thans meer ruimte, ging voor jouw wel beter geweest zijn Antonius.

Leuk van de studentencup! Zo in een drukke piste zou niets voor mijn paard zijn vrees ik :D

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:38

Dacht al dat ik jou verkeerd begrepen had, dacht ook dat het in de andere piste ging zijn... Was dus een stuk kleinere piste dan in zeeland :P nu goed, staat voor iedereen hetzelfde he, dus moeilijkheidsgraad was voor iedereen even hoog. Vond de 1 wel heel dicht op de startbox, zeker omdat je ook niet vanuit draf al de bocht mocht nemen...
Ja op die 9 stopte ze om dan toch te springen, heel raar, doet normaal nooit. Maar ik kon weinig druk zetten omdat ze zo moeilijk in de mond was, dus had het ook niet zien aankomen...

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:39

Ik had ook gedacht dat het in de paddock ging zijn! Ik vind dat zo'n mooie piste, zoveel licht en zo groot.

Die spandoeken waren inderdaad soms spannender dan de hindernissen zelf, mijn paard probeerde er ook voor uit te wijken! Verder had ik bij allebei een heel goed gevoel op de hindernissen!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:46

Ik heb meeste van de 2e reeks van de 80/90 gezien. Bij mij piekte het heel hard alleszins. Shuddy zou da fantastisch gedaan hebben. :)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:50

Wat dat ik helemaal niet fijn vond om te zien dat er iemand op zijn/haar paard ('k weet al niet meer wie), begon te meppen met de zweep nadat hij/zij was gevallen, allez komaan hoe onsportief! Zelfs de jury riep van stop stop!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:55

Dat was die amazone net na Antonius :/ was idd niet schoon! En moest het nu nog het paard zijn schuld zijn, maar was niet zo :/. Swat...in het heetst van de strijd zeker...

Ja paddock was beter geweest. Desnoods hadden ze er maar tentje gezet van 5 meter breed. Dan nog was die piste stuk ruimer geweest.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 22:05

Fijn dat ze het goed oppakte na de 1 PP! Ga je haar outdoor starten?

Anthonius , ik denk dat blits dat ook moeilijk zou vinden zo binnen. Reageert ze buiten ook zo op haar mond?

Niet sportief can die amazone! Ik reageer daar meestal op als ze zo onterecht straffe. Op de kop slaan kan ik ook niet zo goed tegen.

Fijn dat je een goed gazvoel had Winnie!

Jaa Hanne, dat zou hij zeker goed gedaan hebben! Begrijpelijk dat het piekte... :(:)

Zo met de studenten zou ook niets voor mij zijn. 1ik drink geen alcohol & 2 blits zou veel schrik hebben denk ik.

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:16

De ideale tijd stond wel wat traag vond ik. Ik zag veel mensen met een chrono rijden, amai ik zou echt niet naar me tijd kunnen kijken terwijl ik dat parcour reed. Ik zou dan sowieso verkeerd rijden!
Bij de 60 had ik geen tijd om te voet te verkennen, dus heb gewoon naar een paar combinaties gekeken. Het was de eerste keer dat ik tijdens m'n parcour echt naar de nummers moest kijken om niet verkeerd te rijden! Was wel spannend :p

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 23:48

Ja voor de 60 stond die echt heel ruim. Met m'n stopje en stukje in draf had ik 109, dat was big 5 sec binnen tijd. En tis nie dat ik rond vloog. Kzou ook nooit tijd gehad hebben vr chrono te kijken. Er zijn er aantal die hindernis 11 met de groene balk vergaten :P.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 10:36

leuke resultaten van allemaal :) leuk leuk. Ik heb enkele filmpjes zien passeren. het zag er erg leuk uit, maar ik denk niet voor mijn paard. zag dat alles nogal kort en snel na elkaar kwam. mijn paard heeft echt plaats nodig :(

Ik ben zaterdag wel mijn eerste galop training gaan doen op de renbaan en daarna eens in de waterbak en van de but :) ze liep echt goed. wel een vrij hoge hartslag(180-200) vond ik. het was ook de eerst keer volgende keer zal het mss al beter zijn. Zondag ga ik normaal als het weer mee zit gaan trainen naar minderhout :)

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 11:14

Hier een foutloos rondje gehad op indoor "Gavere". Maar wel met veel spanning, dus veel slechte afstanden en twijfel. Maar goed hij bleef wel springen }> Kwam inderdaad allemaal wel héél kort op elkaar. Snap dus ook niet dat sommigen op chrono konden rijden :Y) de winnares van de laagste reeks bvb heeft echt gestapt voor de laatste hindernis. Soit. Geen supergoed gevoel dus. Buiten dan nog eens door de waterbak gegaan. Dat vond hij dan wel weer fantastisch, slaan met zijn voorbenen. Kletsnat was hij. En in de inrijdpaddock nog een paar sprongetjes genomen om de spanning te laten afvloeien… Benieuwd hoe hij vandaag aanvoelt. Laat de échte wedstrijden dus maar komen *\o/*

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 11:37

Ik had ook wat video's gezien. Voor mij zou het ook niet zo evht iets zien. Je rijdt zo precies op bepaalde hindernissen af maar moet die dan toch niet nemen.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 11:50

Even snel tussendoor, eventing tielt is afgelast, heb het aan V.incent zelf gevraagd op FB. Wel straf dat het op equibel of vlp nog niet vermeld staat!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 12:26

Ohh amai! Dat is echt jammer coor hem!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 12:41

Ja dan zijn ze niet snel :+ thans er zullen er veel wel op rekenen , zeker voor de occ reeksen!

Proficiat he Lene, u kleine kadet :D.

Ik ga ook eens gaan galoperen dan, de vooruit er terug steken. Ga wel eens moete zoeken wanneer er geen dravers zijn, want ze is daar doodsbenauwd van.

Canch had het trouwens weer gekunnen he zaterdag. Eerste cross = ijzer af! Hopelijk zet dit niet de toon voor derest van het seizoen. Mn hoefsmid zat in FHE, gelukkig was er snel een andere smid en was het al bij al iets. Gelukkig ook geen grote schade aan de hoef.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:35

ik zag het net op fb passeren van tielt. ik had zowiezo tielt niet op de mijn kalender gezet, wel gavere.

pp: zaterdag was ik helemaal alleen op de renbaan ik was er rond een uur of 16. deze week kan ik niet gaan maar ben wel van plan om de week nadien terug te gaan.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 14:33

Lene: proficiat met je foutloze rondje! Had beter ook nog wat crosshindernissen buiten gepakt, gewoon niet aan gedacht... Stoem :+

Mila: galoptraining klinkt leuk! Wbt hartslag: ik doe zo blokjes galop van 2 of 3 minuten, afhankelijk van hoe ver we staan, in het 1e blokje zit ze rond de 180, maar tegen het laatste blokje gaan we ook boven de 190 als ik dezelfde snelheid aan hou als het 1e blokje. Ik probeer dan net wat trager te gaan om toch de hartslag wat lager te houden.
Waar lees jij op FB dat Tielt niet doorgaat?

PP: ik heb gisteren met 1 ijzer minder gereden. vrijdagmiddag afgetrapt op de wei, wel 'proper' eraf en mijn smid zat ook op FHE. Hij komt ze vandaag beslaan.
Die amazone na mij ken ik trouwens, ze was deze week al verschillende keren gevallen, dus denk dat dit ook meespeelde... Maar ik heb het niet gezien dus ga er verder niets over zeggen.

Daaphh: ze heeft sowieso een moeilijke mond, je kan niets in de mond doen, zonder ze tussen de benen te hebben. En als het dan in het springen zo kort draaien is, vergeet ik weleens ze eerst tussen de benen te pakken, dan kan ik wel simpel links of rechts sturen door openingsteugel, maar ik mag er verder 0 druk opzetten... Ik weet het nochtans hoor maar ja... En ik hoop dat vrijdag de tandarts nog wat verlichting kan brengen!

Ben nu wel weer aan het twijfelen wat ik in Waregem ga starten... In tielt heb ik nog niet gereden, dus zou ik Lo gedaan hebben, maar Waregem heb ik al 2x foutloos in de M gereden, en ik vind die ook niet moeilijk of zwaar, dus ben eigenlijk wel geneigd gewoon M te starten, maar ja, toch die twijfel of ik niet teveel druk leg bij mezelf...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 14:39

Je kan beter een vertrouwens rondje doen. Ookal weet je dat het makkelijk gaat. Even er rustig in komen . Het seizoen is nog lang he om terug naar M te gaan

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 15:52

'k Vind het zo zonde van mijn tijd om 3 dagen naar Waregem te gaan voor rondje L :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 16:24

Is er geen andere cross die je kan doen ipv Waregem dat weekend of de week erna die wat meer uitdaging biedt? Ik ga even de kalender bekijken, wie weet ben ik vrij en kom ik wel even piepen als toeschouwer :) Mijn vriend zit toch weer in het buitenland tot Pasen ongeveer.

Mijn knie is nog steeds niet echt in orde. Stappen gaat best vlot, alleen als ik lang heb gezeten moet ik even weer "opstarten" zeg maar. Autorijden lukt voor korte afstanden, nadien doet het best pijn om steeds de koppeling in te duwen. Ga zo dadelijk Icaro en Tibor voor een aantal dagen op de weide zetten en bekijken hoe het loopt. Lukt het beter, dan regel ik vanaf deze week een tijdje dressuurles bij B.ert ipv springles tot het echt goed genezen is en ga ik op 19/3 de dressuurwedstrijd bij F.onck meerijden. Het is de laatste van deze winter. Lukt het niet, dan wordt het even uitdokteren hoe ik Icaro het best aan de hand en met longeren in conditie kan krijgen.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 16:26

Antonius: ik heb het gezien op de fb pagina van eventing cavalli ofzo. redenen waren te nat en de koers die er passeert en er nauwelijks toegang zal zijn tot het terrein wegens de koers.
ik heb inderdaad ook 3 x 2 min gegalopeert. eerste toer heb ik geprobeerd om een goed en controleerbaar tempo te creeren gezien ze soms nogal onstuimig kan zijn :D maar ze was wel erg nerveus dus die hoge hartslag zal daar dan ook wel mee te maken hebben. de andere 2 min heb ik ze rustig laten galopperen.
kga nu mss een beetje stom maar proberen ook gewoon tijdens het gewone rijden proberen van die galop blokjes in te steken. zondag gaan we dan naar minderhout waar ik ook kan galoperen en zo toch proberen op te bouwen naar waregem. mijn doel is tongeren :) maar de conditie moet wel echt goed zitten, anders start ik niet.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 16:32

De week van tielt is het Overpelt. Weer niet dat dat te doen is qua afstand.

jorieke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 17:26

wat is eigenlijk het verschil tussen eventing en crossen? of is er geen verschil?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 18:00