[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:24

Middag!
Ik zit nu ook op school, hierna nog 1 uurtje. Heb alleen niet meer zoveel zin, het is ook zulk mooi weer.

Kim: Wat ongelooflijk balen zeg! Maar bij een negatief reisadvies zou ik ook zeker niet gaan, hoe jammer het ook is :(:)
Benthe: Wat balen van je hand! Gelukkig dat je hem nog wel kunt gebruiken.
Margriet: Mooie foto's hoor, W is wel superstoer zo 8-)
Ilse: Het is inderdaad supermooi weer voor een buitenrit :)
Steffi: Welkom!
Bianca: Wat vervelend allemaal zeg.

Ils_K

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 14:28

Bianca: balen zeg, erg vervelend allemaal.
Noor: nog even doorzetten dus!
Vief: dat hoop ik ook voor jou, lekker ff een terrasje pakken :D
Anthea: gelukkig bijna vrij, kan me voorstellen dat je geen zin meer hebt.

Ik heb net met de hond nog lekker in het bos gewandeld. Nu zo douchen en nog wat dingen opruimen en dan om half 5 werken.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:33

leuke foto's Margriet !!!! paard met een mooie uitstraling en boven de sprong laat hij mooi de hals zakken.

benthe @ het zit je ook niet echt mee he !! hoop dat het niet te ernstig is allemaal.

Ik heb ook een Schockemohle hoofdstel, gewoon de standaard zwart met aansnoerneusriem, heb er zelf een mooi frontriem op gezet.
ben ook nog bezig met een Rob Schumacher neusriem voor aan mijn wedstrijd hoofdstel.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 15:00

Leuke foto's Margriet, en je paardje is ook gaaf :D

Bianca, echt balen allemaal! Helaas kan ik je ook niet helpen...

En over de mexicaanse neusriemen gesproken, vallen die niet vaak wat klein?

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 15:03

@Bianca: Wat balen allemaal! Hopelijk vind je snel een oplossing voor zowel Bull als jou :(:)

Ik heb niet echt het idee dat een mexicaanse neusriem kleiner valt als een gewone neusriem, zowel bij Jipje als bij Nika pasten de gewone maten bij hen.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 16:22

Vief, ik heb de schockemohle sports bristol!

Overigens heb ik ook gister een springzadel geprobeerd. Hij lag eigenlijk perfect op Uk en hij zat als een huis! Mocht er dus nog even over nadenken, maar ben er eigenlijk al uit. Heb al een berichtje gedaan dat ik hem wil bestellen.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 16:35

Gaaf Jantine :D
Ben benieuw hoe hij eruit ziet!

Wiso heeft een groot hoofd en die past wel vaker een neuriem niet. Ik denk dus dat een mexicaanse ook niet gaat passen omdat ik altijd het idee heb dat die klein vallen.
Weet eigenlijk niet of het ook wel zo mooi is bij wiso...

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 16:38

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 16:52

Jeetje Bianca, dat is erg vervelend... Het is ook niet normaal dat een paardje nog steeds geen vertrouwen heeft in mensen.. is er niks voorgevallen bij de mensen die hem moesten vangen? Zoals boos worden toen ze hem alsnog te pakken hadden gekregen.. Annemarie van der Toorn is ontzettend goed, maar ik ben ook zeer te spreken over Petra Vlasblom die samenwerkt met Annemarie, van haar heb ik de trailertrainingen gehad met Wolin. Ik zal je hierover PB'en :) .

bianca1980 schreef:
Hoi Allemaal weer, Ik heb me een maandje even wat meer terug getrokken, heb toch best wel wat problemen gehad op de stal.
Er zijn wat conflicten geweest op stal (ik zal verder niet uitwijden hoe of wat) maar ik rijd dus de Fries niet meer.
Bull heeft zich tijdens mijn wintersport NIET meer laten pakken behalve door 1 vriendin, tot 2 weken terug hij zich ook door haar niet meer liet pakken. Toen ben ik hals overkap savonds laat uit mijn werk naar stal geweest om hem uit de paddock te halen.
De stal zet Bull dus niet meer buiten en met de conficten eromheen heb ik besloten daar weg te gaan. Bull gaat per 1 mei naar een andere stal.

Mocht iemand een echte paardekenner kennen op het gebied van gedrags therapie dan zou ik dat graag via PM horen. Ik moet er toch echt voor zorgen dat Bull meer vertrouwen krijgt in andere mensen. Nadat ik 1 week terug was van wintersport was ik weer helemaal zijn "ding" en heb ik inmiddels ook weer twee keer gereden. Dat hij me de eerste dag over het hek lanceerde is denk ik gewoon even pure spanning geweest dat hij niet precies wist dat ik het weer was en is hij mogelijk volledig in paniek geraakt, want normaal bokken was het niet meer.
Ik zat al te denken om iemand als Annemarie van der Toorn in te schakelen en Bull door zo iemand te laten beoordelen.
Volgende week ga ik ook met hem naar een homeophaat, alhoewel je daar wel wat voor open moet staan, maar goed, als ik niks doe blijft Bull zo extreem eenkennig. Hij is waanzinnig lief met mij doet alles voor en met mij, maar een ander, zeker mannen, kunnen niet zomaar zijn box instappen. In grote ruimtes zoals paddock kom je helemaal niet in zijn buurt, want hij loopt steeds weg.

Dus mocht iemand tips en ideeen hebben, ik sta overal voor open.

Wat betreft hoofdstellen; ik hou het liever zou simpel mogelijk, al die toeters en bellen.. :o Wolin heeft een hoge neusriem en ik rij haar met een dubbel gebroken bustrens met aurigan mondstuk, ik geloof 16 of 18 mm..

Heb heel de dag Symposium gehad van werk.. sommige stukken waren erg intressant, sommige stukken ook weer niet.. Zo maar naar Wotekol :D .

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:09

Mooi zadel!
Vind de kleur op de foto ook erg mooi. De stiksel in contrast hebben ook wel wat

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:11

bianca, die stiksels kan je dus zelf kiezen in welke kleur je die wilt. Dat kan dus in deze kleur, hij kan in dezelfde kleur, of in het wit.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:17

Mooi zadel Tientjeh!! Beetje aparte stiksel zijn leuk, maarrrrrrrr je zit er natuurlijk wel aan vast.. ;)

Stuk is bijna af... laatste loodjes, dan lees ik het morgen wel door.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:32

Ben weer terug van de Uni. Heb echt honger, maar er is niks in huis -O-

Lekker dat je een springzadel hebt besteld Tientjeh :D Mooi zadel hoor!
Lotte, maar jij hebt toch ook steentjes ofzo in je neusriem? Dat is niet simpel hoor ;) Veel plezier bij Wolin
Succes nog met het laatste stukje Noor!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:50

Wat een gedoe Bianca! Jammer dat je geen Z hebt kunnen starten met de fries!
Fijn dat je lekker had buitengereden Ilse!

tientjeh schreef:
Vief, ik heb de schockemohle sports bristol!

Overigens heb ik ook gister een springzadel geprobeerd. Hij lag eigenlijk perfect op Uk en hij zat als een huis! Mocht er dus nog even over nadenken, maar ben er eigenlijk al uit. Heb al een berichtje gedaan dat ik hem wil bestellen.

+:)+ hij is ook echt mooi, zeker de kleur van de voorbeeldfoto is gaaf :+: wit is ook mooi, maar dit heeft ook wel wat!

Bij mij is het andersom Bianca, ik heb een mex neusriem maat cob die Ultra eigenlijk nog iets groot is. Die is van profi rider
Succes Noor, met het laatste stukkie!
Balen dat er niets te eten is Shanouk!

Ik heb net Meno even meegehad op buitenrit, en daarna nog even door de waterbak gegaan, ook nog via de boom erin en er uit. Deed hij wel braaf.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:25

@Snoekiej: Nee, dat is waar ;) , maar ik heb geen 'speciale' neusriem, daarnaast.. ik heb niet zelf voor dit hoofdstel gekozen, als ik hem in de winkel had zien hangen, had ik hem nooit meegenomen :P .. maar dan had ik nooit geweten dat ie wel lekker blingerdebling op Wo stond :)) !!

@Tientjeh: Mooi zadel zeg!!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:40

Over 20 minuten ga ik weer naar school, wat nou chille school :Y)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:49

oliebol net heel verhaal getypt is het weg.

Heb in ieder geval heerlijk getraind met Hetje in de Hernsense speeltuin vanmorgen. Die liep als eendroom. Rijd hem nu op een ophaaltrensje en k heb een ander paard gekregen. Zo simpel en fijn. Geen gevecht meer dat hij teveel wil, maar simpel te rijden.

Net nog even bij vrienden van mn ouders langsgeweest. Die hebben allerlei exotische beesten als toekans, alpaca's en kangeroes en Afrikaanse vogeld. Ik wilde ook el een Alpaca maar toen ze vertelde dat die lieve beestjes 15.000 het stuk zijn werd ik al minder enthosiast. :P

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 19:28

Mirthe sinds wanneer gaan we 's avonds naar school?
Fijn pb! Kan me voorstellen dat het voelt als een ander paard :D
Maar alpaca? nooit van gehoord ga even googlen...

EDIT: oh nu weet ik wat een alpaca voor dier is, ze zien er erg leuk uit!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 19:40

PB: Dan kun je beter een paard kopen voor dat bedrag :D Alpaca's zijn trouwens wel grappig
Tientjeh: Fijn dat je een zadel hebt! Ik vind de kleur op die foto ook heel erg mooi
Mirthe: Wat moet je op school doen dan?

Ik heb net even gereden, dat ging wel goed. Ik kan merken dat ze veel meer kracht begint te krijgen in haar achterhand :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 19:45

Afbeelding
Alpaca :P

Voor dat geld koop ik liever ook een paard ja. Maar goed deze zijn wel heel koddig.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 19:57

kun je ook iets met hun wol doen?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 20:03

Ja! Is de mooiste wol die je kan hebben. Ook heel duur, daarom zijn die beesten ook zo duur. Mijn vader heeft 25 jaar geleden een poncho uit Bolivia meegenomen van Alpaca wol en die ziet er nog uit als nieuw. Is hele zachte wol.

Die mnsen waar we waren vanmiddag gooien het volgens mij gewoon weg en hebben 3 van die beesten staan :+

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 20:08

WL: Wol heeft inderdaad niet het minst opvallende hoofdstel, maar ik vind het haar wel heel chique staan.
Bianca: Vervelend zeg allemaal :(:) .
Ik heb er zelf geen verstand van, maar inderdaad Petra Vlasblom schijnt erg goed te zijn, ze heeft heel lang op mijn stal gestaan voordat ik er kwam, en er waren een hele boel mensen ontzettend tevreden met haar werk!
Snoekiej: Al wat te eten kunnen vinden?
Mistid: Gaaf, je eigen waterbak!
Pb: Fijn dat hij op een ophaaltrens zoveel beter te rijden is, een bit kan veel verschil maken.
Alpaca's : := , bij mijn oude stal in de buurt stond er een in een weitje langs het fietspad, Bandido kee heel verbaasd de eerste paar keer dat we daar langs gingen :+, maar ze zijn wel schattig.

Vanmiddag even gestapt met Bam en gegraasd aan de hand, nu ga ik weer even langs om zijn medicijnen te geven :evaw: .

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 20:16

peanutbutter schreef:
Ja! Is de mooiste wol die je kan hebben. Ook heel duur, daarom zijn die beesten ook zo duur. Mijn vader heeft 25 jaar geleden een poncho uit Bolivia meegenomen van Alpaca wol en die ziet er nog uit als nieuw. Is hele zachte wol.

Die mnsen waar we waren vanmiddag gooien het volgens mij gewoon weg en hebben 3 van die beesten staan :+

het ziet er ook heel zacht uit!
Wel zonde dat die mensen het weggooien...

Helvetia is als de dood voor lama's dus waarschijnlijk ook voor alpaca's. Dus geen alpaca voor mij

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 20:37

Wat een beest :D
Het is net een overbehaarde lama! Wel grappig :P