Jeetje Bianca, dat is erg vervelend... Het is ook niet normaal dat een paardje nog steeds geen vertrouwen heeft in mensen.. is er niks voorgevallen bij de mensen die hem moesten vangen? Zoals boos worden toen ze hem alsnog te pakken hadden gekregen.. Annemarie van der Toorn is ontzettend goed, maar ik ben ook zeer te spreken over Petra Vlasblom die samenwerkt met Annemarie, van haar heb ik de trailertrainingen gehad met Wolin. Ik zal je hierover PB'en
.
bianca1980 schreef:Hoi Allemaal weer, Ik heb me een maandje even wat meer terug getrokken, heb toch best wel wat problemen gehad op de stal.
Er zijn wat conflicten geweest op stal (ik zal verder niet uitwijden hoe of wat) maar ik rijd dus de Fries niet meer.
Bull heeft zich tijdens mijn wintersport NIET meer laten pakken behalve door 1 vriendin, tot 2 weken terug hij zich ook door haar niet meer liet pakken. Toen ben ik hals overkap savonds laat uit mijn werk naar stal geweest om hem uit de paddock te halen.
De stal zet Bull dus niet meer buiten en met de conficten eromheen heb ik besloten daar weg te gaan. Bull gaat per 1 mei naar een andere stal.
Mocht iemand een echte paardekenner kennen op het gebied van gedrags therapie dan zou ik dat graag via PM horen. Ik moet er toch echt voor zorgen dat Bull meer vertrouwen krijgt in andere mensen. Nadat ik 1 week terug was van wintersport was ik weer helemaal zijn "ding" en heb ik inmiddels ook weer twee keer gereden. Dat hij me de eerste dag over het hek lanceerde is denk ik gewoon even pure spanning geweest dat hij niet precies wist dat ik het weer was en is hij mogelijk volledig in paniek geraakt, want normaal bokken was het niet meer.
Ik zat al te denken om iemand als Annemarie van der Toorn in te schakelen en Bull door zo iemand te laten beoordelen.
Volgende week ga ik ook met hem naar een homeophaat, alhoewel je daar wel wat voor open moet staan, maar goed, als ik niks doe blijft Bull zo extreem eenkennig. Hij is waanzinnig lief met mij doet alles voor en met mij, maar een ander, zeker mannen, kunnen niet zomaar zijn box instappen. In grote ruimtes zoals paddock kom je helemaal niet in zijn buurt, want hij loopt steeds weg.
Dus mocht iemand tips en ideeen hebben, ik sta overal voor open.
Wat betreft hoofdstellen; ik hou het liever zou simpel mogelijk, al die toeters en bellen..
Wolin heeft een hoge neusriem en ik rij haar met een dubbel gebroken bustrens met aurigan mondstuk, ik geloof 16 of 18 mm..
Heb heel de dag Symposium gehad van werk.. sommige stukken waren erg intressant, sommige stukken ook weer niet.. Zo maar naar Wotekol
.