[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 19:20

Op mezelf moet lukken hoor, gewoon wat lage sprongen en laten kijken.

Pfoe, 3x dosis bij verdoving... ook gene kak! Icaro moet ook zwaarder dan normaal maar zo zwaar nou ook weer niet. Begrijpelijk dat je daarvoor naar Merelbeke gaat. Is het zo erg dat je 2x/jaar moet qua slijten en haken?

Hanne, als je graag gaat wandelen mag je Icaro ook altijd eens lenen :) het is dat Tibor niet bomproof is, anders mocht je die van mij wel leasen ofzo.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 19:27

Ze moet minimum 2x per jaar gaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 19:46

Kostelijke grap :(

PrietPraat

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 20:33

Ja wadde :P. Idd een kostelijk grapje!

Kmoet zeggen, Canch heb ik nu in december haar tanden laten doen, en da was de eerste keer sinds de twee jaar dat ik ze heb, en eigenlijk was dat dus de eerste keer in haar leven :+. En het viel dan nog lee ook, voor een paard dat nog nooit haakjes was weggeslepen. Juist een enkele kant enkele kleine haakjes. Ze heeft een goeie beet wellicht.

Degene die ik heb laten komen was ene die werkte in Merelbeke. Caroli.ne Vlaem'inck ofzix.

Hanne, de zomer zal wel gevuld geraken. En mss deze zomer zie je het wel al weer zitten voor de Nieuw projectje, of ga je wachten tot na de studies nu? Zodra je weer zin hebt om op een paard te zitten en je kan met je voet, give a call :)!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 21:47

Oohhh zo lief van jullie. :o

En laatste operatie, das nog geen garantie. Als er nog zouden kunnen volgen, zullen die dan in AZ Mari.a Mi*ddela.res in Gent zijn. 'k Heb wel al stress. :=

Nieuw projectje... Tot na m'n studies ga ik niet kunnen wachten vrees ik. :+ Maar er is geen haast. Er komt wel eens een leuk paard op m'n pad, ook al moet 'k dr mss lang op wachten. Al kijk ik occasioneel wel eens op sporthorses of kapaza. Heb 'k altijd wel al gedaan. 'k Ga nu wel kieskeuriger zijn. :+ (moet fysiek sterk zijn, én ik wil zeker laten keuren) Nuja toen ik met vorige eigenaar had over Shuddy, praatte ik ook over dat het gans aanpassen zal zijn zonder een paard. En mij werd er dan verteld dat ze nog een jong paard hadden staan, (haar naam is H.inde) een volbloedmerrie. En dat ik er mij wel eventueel mocht mee bezig houden. Maar das niets concreets ofzo. Nu ben 'k dr nog niet klaar voor, maar mss binnen aantal weken eens gaan polsen ofzo. We zien wel... :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 22:10

Vriendin van me heeft een 15-jarige ruin te koop/te lease, maar die is dressuur gefokt en breekt zijn benen bij bakjes lopen vrees ik. Is wel een leuke om mee op buitenrit enzo te gaan, maar niet echt wat jij voor ogen hebt waarschijnlijk... Tibor is een project op zich haha, zal wel leuke huppel kunnen maar de vraag is allereerst al hoe bomproof die ooit kan worden... met je enkel eveneens niet echt wat je zoekt denk ik.

Icaro wel maar die geef ik niet af, tenzij ik een been breek en lang uit de running zou zijn :)

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 10:38

@Antonius: zo zwaar verdoven is toch niet goed? Stellen ze niet voor om eerst wat minder te verdoven en dan eventueel bij te geven? :) allez Colorado moesten ze ook voor 1000kg verdoven om te scheren maar ik heb besloten om dat dit jaar niet meer te doen. Ik ga me volgend jaar zelf een scheermachine kopen en het zelf rustig aanpakken :)
Bij het veilen van de tanden kregen ze dat mondstuk bij hem niet eens aan. Hij hing tegen het plafond van de stal. Maar uiteindelijk zeer rustig gebleven en de praam erbij genomen en het is gelukt zonder verdoving.

De dierenkliniek van m.erelbeke ben ik niet tevreden over omwille van VEEL redenen (ookal woon ik er 5min. van) :(

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 10:39

florence123 schreef:
@Antonius: zo zwaar verdoven is toch niet goed? Stellen ze niet voor om eerst wat minder te verdoven en dan eventueel bij te geven? :) allez Colorado moesten ze ook voor 1000kg verdoven om te scheren maar ik heb besloten om dat dit jaar niet meer te doen. Ik ga me volgend jaar zelf een scheermachine kopen en het zelf rustig aanpakken :)
Bij het veilen van de tanden kregen ze dat mondstuk bij hem niet eens aan. Hij hing tegen het plafond van de stal. Maar uiteindelijk zeer rustig gebleven en de praam erbij genomen en het is gelukt zonder verdoving.

De dierenkliniek van m.erelbeke ben ik niet tevreden over omwille van VEEL redenen (ookal woon ik er 5min. van) :(

Wij laten overigens de paarden maar 1 keer per jaar doen.

Laten jullie trouwens jullie zadel regelmatig nakijken? Hier op bokt hoor je dat regelmatig.
Moet zeggen dat ik het enkel bij aankoop heb laten aanpassen (als ze 4 jaar waren) en op 6 jarige leeftijd opnieuw. Sindsdien niet meer

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 11:06

Ze beginnen altijd met verdoving voor 500kg en moeten steeds bijgeven omdat er gewoon niet aan te werken valt. En 't is niet dat ze gehaast zijn, want eer dat de prof komt, is ze al lang onder zeil. Voor scheren en dergelijke moet ze zelfs niet verdoofd worden, zelfs voor het hoofd is geen neusnijper nodig, maar haar mond doet gewoon pijn dus logisch dat ze daar zo sterk op reageert.
Na anderhalf uur is die zware verdoving bij haar ook alweer helemaal uitgewerkt trouwens.
Ik ben wel tevreden van Merelbeke, ze hebben er mijn veulen doorgehaald dat nagenoeg geen overlevingskansen had, dus ik ben ervan overtuigd dat ze daar echt wel weten waar ze mee bezig zijn. Moet ook zeggen dat de studenten bij moeilijke gevallen niet veel mogen doen, dus veel verkeerd kunnen ze niet doen denk ik. En voor 'kleine' gevallen ga ik niet naar daar.
Bij dat veulen van ons zat gedurende 2 weken constant 24/24 uur een student erbij zodat die meteen alarm zou kunnen slaan bij problemen, als je die service in een gewone kliniek wil, betaal je je blauw.

Zadels laat ik niet nakijken, moeten ook op meerdere paarden passen, dus naar 1 paard kan het hier toch niet aangepast worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:28

En ik zit te wachten op een RX van de knie, mogelijk een barst in de knieschijf. Bah.

Ben ook tevreden van Merelbeke, maar gelukkig nog maar weinig moeten gaan. Zadel zou ik nog eens moeten laten nakijken. Doe ik niet constant maar probeer wel 1x/jaar aan te houden.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:42

Waar laten jullie dan het zadel nakijken? Bv vullen kunnen ze toch niet doen zonder te passen op het paard (wat dus al moeilijk wordt met meerdere paarden)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 15:27

Ik ga bij Watté in Ninove. Die komt ofwel aan huis ofwel ga je met je paard daarheen. Dan vullen ze op passend aan het paard. Gewoon opvullen kan ook, dan hoeft je paard niet mee maar geen garantie dat het 100% ligt natuurlijk. Beide kost 80€ normaal gezien, binnen de week klaar en zadel hoeft niet bij hen aangekocht te zijn

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:28

ik had dat laten doen in Aalst (weet nu even de naam niet meer) hij kwam aan huis; nam de maat van het paard en gaf dan het zadel mee aan iemand van Prestige.

Nu heb ik 2 paarden en voor beide een spring- en dressuurzadel. Voor mijn 3 jaar ga ik niet opnieuw een spring- en dressuurzadel kopen. Anders zit ik met 6 zadels en dat is er echt over.
Ga eventueel wel enkel een dressuurzadel kopen met de tijd als ik zie dat mijn huidige zadels niet passen op hem aangezien dat toch wel meermaals per week wordt gebruikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 13:45

Was dat Gino van H.orselounge? Die winkel zit aan de Dender, zo oud fabrieksgebouw precies. Daar ga ik regelmatig om gerief, tot nu toe altijd al enorm goed en vriendelijk geholpen. Niet altijd de goedkoopste maar soit.

Knie gaat iets beter maar nog niet rijklaar. Gelukkig was op RX geen barst te zien maar als de pijn blijft moet ik volgende week wel terug voor een MRI.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 15:52

Mijn springzadel heb ik nog maar een goed jaar en aangezien ik er niet vaak me rij, nog niet laten controleren. Vorig jaar heb ik mijn dressuurzadel laten controleren. Maar ieder jaar? Nee...

Ik heb goeie uren voor zondag. Ik heb wel het idee dat ze nogal nauw gerekend hebbe, 3 minuten per combinatie en je maar per combinatie binnen. Nuaj we zullen zien :).

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 16:12

@ Prietpraat: dat was ook zo in Zeeland! zo een rondje gaat vrij snel. :)

@varekaj: ja het is daar, maar volgens mij werd dat vroeger door iemand anders uitgebaat.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 16:38

Vanavond schakel ik trouwens over op ander voeder voor mijn paard. Ik ga haar nu Cava.lor Pian.issimo geven. Zou helpen om scherpe kantjes af te halen :+. Iemand die het kent? Het ruikt iig heel lekker, hopelijk lust ze het ook.

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 18:15

Ik ken het! Aan de A'do ook al gegeven... ik weet niet hoe het kwam maar ze werd daar NOG feller op :+ ! Maar wie weet werkt het bij u wel :) !

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:51

Pp: mijn kreeg ook pianissimo maar werd er ook niet rustiger van. Ben nu volledig overgeschakeld naar fiber force. Voorlopig gaat alles prima :-) zeer laag aan suiker en zetmeel. Ruikt ook super lekker :-d

varekaj: knieën kunnen lang pijn doen jammer genoeg :-( heb ooit ook eens een stamp gehad en er was ook niks te zien op foto maar wat heeft het lang pijn gedaan. Soms voel ik het nu nog als het zo koud weer is :-(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 12:47

PP, bij ons op stal heeft ook iemand een tijd Pianissimo gegeven aan een pony op rust. Kan eens informeren hoe het bij hun verliep? Intussen staat hij op fiberforce geloof ik omdat ze voer afneemt via de stalbaas, en da's geen cavalor.
Ik geef aveve sport mix zero. Doet Icaro het prima op. Cavalor verteert hij niet goed volgens mij, hij krijgt er snel warme voeten van en hij wordt eerder suf en nukkig.

Mila: die knie werkt echt op mijn zenuwen! Rondlopen gaat nu redelijk, daar klaag ik niet over. Zeker na een tijdje stappen wordt hij soepeler. Maar auto rijden, pfft. Het is de linker, en elke keer de koppeling induwen en loslaten voelt alsof ik hem constant opnieuw tegen een tafel knal. Na 10min auto stap ik uit met de elegantie en soepelheid van een hark... Dat heb ik ook als ik eventjes op een stoel ofzo heb gezeten. Aangezien de spanning opbouwt als ik hem plooi denk ik dat er misschien toch op spier- of peesniveau iets een tik heeft gehad.

Florence: het is een aantal jaar terug inderdaad overgenomen. De mensen die er nu in zitten vind ik eerlijk gezegd sympathieker :+ Vroeger leken ze nogal afstandelijk naar de eerder recreatieruiter of de ruiter met kleiner budget (oftewel, diegene die ook naar een prijskaartje moeten kijken). Nu maakt het niet uit, iedereen wordt super vriendelijk ontvangen en als ze kunnen helpen dan proberen ze dat ook. Om die reden heb ik oa mijn samshield daar gekocht. Een BP ga ik daar dan weer niet halen, omdat ze vooral ervaring en kennis hebben voor dressuur en springen. Voor zoiets ga ik dan liever naar een zaak waar ze meer met eventing bekend zijn zodat ik zeker weet dat ik de goeie info krijg :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-16 13:07

Ik heb geen idee welk voer wij geven. Een blauwe zak van havens. En zemelen.

De resultaten van de wedstrijd in Poetugal zijn gene vette voor de Belgen he!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 13:17

Voer zoals Havens en Pavo is hier niet direct in de buurt te vinden, dan moet ik al minimaal 40min in de auto zitten. Dodson & Horrel zit een verdeler vlakbij maar die is meer dicht dan open :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 10:16

Veel succes en plezier voor diegene die naar de indoor gaan vandaag :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 17:00

Hoe is de indoor gegaan ?

Wij zijn naar Overpelt gaan trainen. Was wel leuk

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 17:54

Jammer dat Overpelt zo ver is voor mij! lijkt me idd leuk :)

Vrijdagavond meegedaan aan de studentencup in flanders horse expo en twas leuk!
Ferro was zeer rustig ondanks de drukke inrijpiste en zeer luide muziek.
Eerst kreeg ik een shotje appeljenever en dan hopppa richting sprong 1! Fijn rondgebold maar 1 balkje op de laatste sprong (was afstandsfoutje, dus ik besloot om te rijden ipv af te wachten zoals vroeger) maar ach ben super tevreden! stond best een pittig parcours met veel oxers dicht tegen de ingang en scheve lijnen.