Evelien neemt een dressuurwedstrijdbreak Snoek dat is goed nieuws Kris brrrr EB fijn dat het rijden zo goed ging
Ferrose heeft vandaag een vrije dag.
TeeGee
Geplaatst: 21-11-11 16:49
Heerlijk weekend gehad! Ttje weer lekker thuis en het eventingfeest was top!
Zaterdagochtend gelijk naar Ttje en zadel erop en naar buiten. Hij begon heel braaf maar hij was toch best wel heeeeeel vrolijk. Zondag had ik bedacht dat ie met 2 streepjes tranquigel wel rustig zou zijn. Nou hij kwam amper meer vooruit, stap ging nog net maar draven niet eens een poging gedaan. Dat was iets te rustig dus. Maar wat anders verzinnen.
Eef, hoe groot was dat paard waar je was kijken? Lau, wijnproeven en dan de BOB, balen zeg! Shanouk, wat een geluk zeg! Marijke, oeps! Helemaal je verjaardag gemist, nog van harte!! Sim, ik mag nu onder het zadel stappen, 30 min en daarbij een paar keer aandraven. Over 2 weken mag ik het draven gaan uitbreiden. Over een week of 8 zou ik hij weer redelijk normaal aan het werk mogen als alles goed blijft gaan. Mirthe, Beautje gaat lekker dus! Oh reed je zelf slecht? Door je rug? Leli, stoere foto! Mendy, wat een leuke hond zeg! Danielle, wow wat een mooie omgeving! Bianca, mooie punten zeg! Sim, ik kom nog steeds een keer naar “jouw” bos hoor! Corien, mooie punten! Goed bezig! Henny, balen van je punten zeg! Sanne, oei das wel laag Lielle, mooie punten! Kim, mooie afsluiter voor het springverlof! Mootje, oeh lekker zeg met banaan! Met ananas klinkt ook goed! Eef, kop op, misschien gaat het de volgende keer wel weer goed Mandy, wat lekker dat je Zetje weer onder het zadel hebt zeg. Ik stap en draaf ook een beetje Shanouk, musicalganger! Evie, gewoon routine opdoen in het rijden van proefjes.
Sultank
Geplaatst: 21-11-11 16:50
Ik zit in de trein naar huis vanaf school! Heb een heerlijk weekend gehad. Zaterdag eerste dressuurwedstrijd met dit paard in de B 190 punten en 5e, was dus helemaal blij! En 's avonds eventingfeest, was super gezellig! Gister maar lekker een luidagje gehad, ga nu maar even bijlezen.
Gewoon goed vasthouden, Karen Hoeveel mag je nu met hem doen?
TeeGee
Geplaatst: 21-11-11 16:54
Dapper he haha! Remco mee op Bari en het ging eigenlijk best heel goed. Tot ie in de gaten had, dat we daar eerder altijd in galop gingen. Ik heb "muisjes" (??) gekregen van een stalgenoot en dan moet ie 3 theelepels even van te voren. Rem heeft hem vandaag 30 minuten gestapt en hij was heel braaf.
Noor, ik heb een schema meekregen voor blokken van 2 weken. Blok 1: 30 min per dag stappen onder het zadel en daarbij een aantal keer aandraven. Blok 2: 30 min per dag stappen onder het zadel en 5 min draven. Verdeeld over de gehele rijtijd (bijvoorbeeld 10 min stap, 1 minuut draf, 8 min stap, 2 min draf enz enz) Blok 3: 30 min per dag stappen onder het zadel met een draf en een klein galopje. Blok 4: bovenstaande iets intensiveren maar langzaam aan!
rowo
Geplaatst: 21-11-11 16:59
Nou best dapper idd Maar T'tje is dus iig weer helemaal fit.
En voor je het weet zit ie weer volop in training. Wat zijn de vooruitzichten mbt de sport?
Sannnn
Geplaatst: 21-11-11 17:02
Klinkt goed Karen van TG! Gelukkig. Hopelijk houdt hij zich redelijk rustig.
Stagebegeleider was ziek, dus mocht zelf aantal patiënten behandelen. Vervelend dat hij ziek is, maar vond het zelf wel leuk. Ook wat eerder vrij daarom, niet heel erg. Wou gaan rijden maar het is nog zo mistig hier dat ik hem maar dagje vrij geef. Zie nog minder dan gisteren.
TeeGee
Geplaatst: 21-11-11 17:03
Die zijn eigenlijk wel heel positief maar het blijft afwachten natuurlijk. Hij ziet er ook nog best goed uit, wel wat wollig en hoekige heupjes en hij ruikt heel steriel
Hihi, een steriele geur Nudine heeft in het verleden ook muisjes gehad toen ze van volle wedstrijdconditie in 1 keer stil kwam te staan ivm peesklap. Werkte voor geen meter, ik maakte evengoed dagelijks een (bijna) buikschuiver
Kris
Geplaatst: 21-11-11 17:11
TeeGee, dapper hoor en wat moet het fijn voelen om er weer op te zitten. San, vreemd joh, hier in Nijmegen echt dichte mist en 10 km verder naar beneden (malden) in het zonnetje gereden! Wel lekker dat je erder klaar bent. Nette punten hoor Sultank. Ik mag zondag voor het eerst in een lange tijd weer de ring in. Zul je altijd zien, coupons nooit aangekomen en ivm overstappen naar startpas geen reserve coupons meer.....
Rijden vandaag ging bar slecht. Paard driftig, ik driftig en dus maar gestopt. Arm dier.... Ik moet daar echt beter mee om leren gaan. Als het goed is komen ze zo naar mijn gas aansluiting kijken
_Noor
Geplaatst: 21-11-11 17:29
Hier ook al de hele dag mistig, deprimerend hoor... Bah.
Karen, dat is het voordeel van de therapie die hij al heeft gehad natuurlijk. Je kunt gelijk weer 'iets' doen.
rowo
Geplaatst: 21-11-11 17:31
Wij hebben het hele weekend overdag prachtig weer gehad. Zonnig en warm genoeg om zonder jas te lopen. Vandaag was het wel licht mistig, maar toch zonnig.
@ Karen: toch fijn dat je meteen weer wat kan gaan doen. En je ziet wel wat de toekomst brengt. Al besloten over je 4 paardjes of er 1 weg moet en zo ja, welke?
Hier ook veel mist...trieste bedoeling al dat grijs..
Kris, morgen weer met goede moed een nieuwe poging.
Mandy, ze mogen allemaal nog even blijven Even kijken hoe het gaat met de tijd enzo.
Noor, ja hij ruikt naar ziekenhuis!
AntheaV
Geplaatst: 21-11-11 18:10
Hier ook al de hele dag mist helaas. Gister was het wel heel erg zonnig en best warm
TG: Fijn dat je gelijk weer met hem aan de slag kan Kris: Wat balen zeg. En hopelijk kunnen ze zo wat aan je gasaansluiting doen. Sultank: Nette punten hoor, gefeliciteerd Sann: Leuk dat je nu zelf patiënten mocht helpen
muts_marijke
Geplaatst: 21-11-11 18:18
oooooh wat heb ik lekker gereden hij was zoooo lekker fris, had helemaal witte oortjes van de mist maar hij was zoo los.
@ Karen wat fijn dat je al direct weer op TG mag. En dat opbouw schema klinkt goed.
Ik ga gauw naar paps en mams, die hebben lekker wittekoolstampot gemaakt en ik mag zo aanschuiven. Lekker met rookworst spekjes en spare ribs
Leliaardje
Geplaatst: 21-11-11 19:25
Ik zie dat er allerlei mensen heerlijk gereden hebben en een paar helemaal niet lekker . anthea: goed dat je even rust geeft. Hopelijk is het dan weer okay! TG: spannend hoor. Lekker gevoel dat je weer wat met hem kan gaan doen. Moet dit op harde of zachte bodem? Pff, verder weet ik het niet meer: oh ja, Kris zit in de kou en er zijn er ook nog een paar brak.
Nou ja, lekkere bijlees actie .
Vandaag thuis gewerkt en vanmiddag had ik de homeopathe bij de veestapel. Dat wordt weer flink druppeltjes en korreltjes voeren. Alleen Giga hoeft niks: die is gewoon okay . Vervelendste is dat de Seniores Priores voor Brimstone niet goed is. Daar moet ik dus iets anders voor vinden. Daar baal ik vreselijk van, want hij krijgt zo onderhand niets meer binnen wat structuur heeft. Ik ga nu zemelen proberen. En misschien dat hij toch nog aan de luzerne wil. Arme oude kerel. Vanavond springles. Wordt nog even heftig door die mist heen te komen.
@ TG wat top dat hij ook gelijk weer onder het zadel kan. @ Weule ik vind zowel de Padinus als de Wizzerd gaaf op je fb Voor de rest sluit ik mij even aan bij alle bijleesacties
Mijn start met indoorseizoen laat nog even op zich wachten. CC morgen afgezegd. Schimmel heeft teveel last van de spieren en ik vermoed dat het nog van de Barchemactie is. Als je aan de linkerkant met je hand op de plek van de singel komt dan is het gelijk bijten. Gelukkig mag zij woensdag naar de fysio. Arm dier..
Heb mijn cc voor morgen ook afgezegd, Beat is van de ijzers afgehaald maar loopt me ondanks een paar dagen rust nog te gevoelig.
Neem vanavond dus Ruby weer mee naar de springles
daNiielle_
Geplaatst: 21-11-11 19:39
Karen voor je het weet zijn jullie weer op concours
Ik ben net thuis van stage, even opwarmen en dan door naar stal. Vriendje gaat gelukkig mee, door het bos met mist vind ik dan weer net teveel van het goede
Mootje
Geplaatst: 21-11-11 19:42
Wat is het hier rustig
Ka, T ruikt inderdaad niet meer naar paard Muisjes vind ik irritant, vond tranquigel makkelijker werken! Marijke wordt verwend met eten Danielle, Fijn dat vriendje meegaat naar stal.
Ik heb net weer groot inkopen gedaan: 3 grote volle tassen Morgen nog even bij de Blokker kijken of ze daar een walnotenkraker en een vacuumdop hebben...
Snoekiej
Geplaatst: 21-11-11 19:45
Goedenavond! Ik heb er weer college en stal opzitten. Jeetje wat is het koud buiten zeg! Vorstin is ook steeds springerig ervan. Balen, want toen ze een poos geleden in de zomer geblesseerd was, was ze super braaf. Hier is het trouwens ook al een dag of 4 mistig, echt bijna niks kunnen zien.
Wat lekker dat je gelijk weer iets mag doen Karen! Fijn dat je lekker gereden hebt met Zeus MM Gaaf dat je zelf mocht behandelen San Jammer dat het rijden vandaag ff niet ging Kris Fijn dat Giga helemaal ok was Leliaardje Jammer dat je nog niet kan starten Caro Ook leuk Evony Haha Mootje, wel nuttige dingen ?
sanurie
Geplaatst: 21-11-11 19:46
Heerlijk dagje. Heel veel uitval. Was om 12 uur al uit i.p.v. haf 5 Straks weer dressuurles!
Morgen weer dagje vrij!
Karen: Wat mooi dat je al weer op T hebt gezeten, en ziet er goed uit het trainingsschema!
TeeGee
Geplaatst: 21-11-11 19:46
Leli, op een stevige harde bodem, bijvoorbeeld een zandweg was het advies maar die hebben we hier niet. Wel mooie fietspaden en 1 mooi ruiterpad.
Mootje, de tranquigel werkte veel te goed! Haha!
Noor, hoe is Barsingerhorn?
Mootje
Geplaatst: 21-11-11 19:48
Uhm, mijn wijnrek was leeg Verder een hoop aangevuld in mijn voorraadkast (en alsnog de helft vergeten)! TG, ook met maar 1 of twee streepjes? Dat je het doseerrad gebruikt?
Die mist is inderdaad drama. 's Middags kom ik altijd door een onverlichte polderweg zonder berm, maar ga voortaan maar een andere route!