[SGW] [HK] Bij de crossers in Deel 15,is geen orgaanvlees te zien!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:36

Eef_Bam schreef:
Na 3 weken al stuk lijkt mij ook niet de bedoeling :n .
Ik denk dat ik dan maar voor de Bow-balance ga, die spreekt mij het meest aan en bij de gpg krijg ik gelijk zo'n "pogostick" idee :+ .

Dat is nou juist de grap; je merkt (op de eerste keer na) niks van die vering in de zin van dat je aan het pogoën bent. Je merkt wel zeer zeker dat je minder/geen last hebt van je knieen en enkels.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:40

Ok, ik heb alleen gelukkig (nog) helemaal geen last van mijn knieën of enkels, dus daar heb ik geen belang bij, helpen ze ook voor je balans?

Sim

Re: [HK] Bij de crossers in Deel 15,is geen orgaanvlees te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:42

Geen idee eigenlijk. Vraag me af of beugels je uberhaupt helpen bij een betere balans. Die balans zit imo in je eigen lijf en niet in een paar beugels; die kunnen tenslotte geen significante houdingverandering teweeg brengen.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:47

Ik denk zelf dat die adaptars/ veren juist minder goed zijn voor je balans, je veert immers.
Je balans is iets wat je denk ik zelf moet trainen en leren, moet je geen beugels voor 'gebruiken' zeg maar.

Noor en Margreet heel veel sterkte morgen.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:49

Dat het vanuit je lijf moet komen snap ik en werk ik ook hard aan, maar ik vroeg me af of een bepaald soort beugels hierbij zou kunnen helpen, waar ik voornamelijk naar op zoek ben zijn veiligere beugels en als ze ook nog zouden helpen voor een betere balans zou dat helemaal top zijn :) .

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:50

of ze echt helpen voor je balans weet ik niet maar ik heb zelf wel het idee dat ik makkelijker druk kan houden op mn beugels

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:51

Met die GPG adapters had ik het idee dat ik minder balans had juist, dus die zou ik dan niet nemen Evie. :)
Moest er eerst ff aanwennen echt, nu gaat het prima. Maar ga denk ik toch over op de Bow Balance, ga ik waars morgen proberen bij vriendin.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:56

Zo'n vermoeden had ik inderdaad van die gpg's inderdaad, daarom spreekt de bow balance mij ook meer aan en met dat bredere voetbed met die inleggers lijkt de grip mij ook nog beter.
Bedankt voor het advies en de ervaringen allemaal +:)+ .

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 23:01

Celine mooie foto's vooral de laatste springfoto
Evony gefeliciteerd met je prijs en punten voor het springen en jammer dat je dressuurpunten voor je gevoel niet klopten
Mistid BB moet goed komen
Ik heb voor springen gewone beugels en die vind ik eigenlijk het fijnst. Voor dressuur GPG's. Ik heb ooit 1x met bow balance gereden en ik had spontaan last van mijn knieën terwijl ik dat nooit met paardrijden heb :Y)

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 23:03

Ik kan ook totaal niet met Bow balance rijden. Vroeger bij Nijhof zaten ze ook aan sommige zadels, vreselijk! De gpg zijn wel stabiel onder je voet. En de bow balance had ik echt het gevoel dat mijn enkels niks geen steun hadden.
Ken je niemand in de omgeving EEF waar je ze van kunt proberen? Straks koop je ze en vind je het niks.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 23:05

Na het lezen van jullie ervaringen ga ik inderdaad eerst even kijken of ik ze een keer van iemand kan lenen, zometeen schaf ik die dingen aan en dan blijkt dat ik er niet mee kan rijden :Y) .

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 23:21

ik heb van iemadn gehoord dat als je dreigt te vallen met bow balance...dat je dan ook gaat...

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 23:39

@Celine: Mooie foto's zeg ;) Ik vind ook de 2e springfoto het mooist.
@Mootje: Als ik zo je berichten lees zou ik er dan ook niet meer op gaan en hem op een andere manier beweging geven.
@Caro: Balen dat er nog altijd geen veulentje is.... Hopelijk laat ze nu toch echt niet meer te lang op zich wachten!
@Kim: Wat leuk dat jullie Sofie al hebben laten dekken! Hopelijk pakt ze in 1 keer!
@Evelien: Hopelijk pakt Wendel in 1 keer!
@Margriet: Jullie zijn alweer snel met de drachtige merries ;)
@Joki: Springles was dus wel weer geslaagd ;)
@Mistid: Komt vast goed met Beau in de BB!
@Noor: Jer heeft je dus even flink wat afleiding gegeven ;) Heel veel sterkte voor jullie allemaal morgen :(:) Zal aan jullie denken!

Ik heb ook Bow Balance beugels en vind ze echt heerlijk :o Heb ook de GPG's geprobeerd maar ik kreeg hele blauwe benen op de plekken van die ronde 'kokers'.... die kwamen tegen mijn schenen aan en dat was niet echt een prettig gevoel. Gewoon te korte pootjes of zo :P
Ik ga nog even snel douche en dan maar is mijn bedje in. Morgen wedstrijd met Jipje en moet hem morgen nog wassen en vlechten, wordt dus vroeg op :o

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 23:56

Celine gave foto's!

Barbara wat fijn dat het al zo snel vordert zeg! Echt super. Ook fijn dat je nu niet meer alleen bezig bent met het stoppen, maar ook meer kunt werken aan de afwerking.
Ik ben net trouwens bezig geweest met een paar van je tips. Was maar lastig :o

Moo, gewoon niet doen als je geen zin hebt. :) Hoe sta je nu tegenover de verkoop? Een opluchting dat het nu toch echt definitief is, of is het vooral moeilijk? Uit je berichten lijkt het of je een dansje gaat doen zodra hij weg is. Wat ga je straks doen met aaaal die vrije tijd!?

EF ik heb van die simpele veiligheidsdingen met elastiek.

Ik baal trouwens :( Ik zit al een paar weken op mijn eczeemdeken te wachten die bij de zadelmaker ligt om gemaakt te worden. Hij moest de binnenvoering vernieuwen, want die was vergaan (het gladde stofje zeg maar) de gesp bij de borst en als hij toch bezig was mocht hij meteen het kleine scheurtje bovenaan doen.
Ik had hem van de week gemaild waar hij bleef en hij was hem vergeten te brengen, want hij was wel al gemaakt. Vanmiddag was hij zomaar gebracht! Ik na het rijden dus helemaal vrolijk dat ik hem weer op kan leggen. Haal dat ding uit de hoes en het eerste wat ik zie is de kapotte borstgesp.... Ik beter kijken... Zit er ook geen nieuwe voering aan... -O- Het scheurtje is wel heel mooi gemaakt, maar dat had nu net geen prioriteit.
Nu kan hij hem dus nog niet op en krijgt de zadelmaker morgen van mij een belletje dat hij iets vergeten is.

Zo en nu douchen en naar bed! Slaap lekker dames (en heer)!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 23:58

Ik heb ook de Bow Balance. Ik vind het hele fijne beugels en ik moet zeggen dat ik ook minder last van mijn rug heb met rijden :). Weet niet of dat echt door de beugels komt hoor ;). Maar ik vind ze fijn in ieder geval.
Zo nog even een uurtje werken en dan duik ik mijn bedje in. Morgen middag springwedstrijd met beide paarden :). Gelukkig morgen ochtend de tijd om ze te wassen. Kunnen ze eerst nog even dik uurtje buiten lopen en was ik ze dan even.

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 00:00

Ik heb niet bijgelezen, gaat niet lukken, misschien iets te veel op O:) (drank)
Wil iedereen alvast succes wensen op concour, ik zelf heb in Hierden nog binnen springwedstrijd. Super warm natuurlijk!!!! :wow:
Slaapse iedereen !!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 00:12

Mo, niet doen waar je geen plezier aan beleeft. Dan krijg je er alleen maar een naar gevoel over.
Evie, ik spring & cross met beweegbare beugels van Kieffer en Intec. Zit 'fietsenketting' in de kieffers en de Intecs kunnen niet alleen van voor naar achter maar ook van links naar rechts. Die beugels zitten dus ook aan mijn bruine zadel en heb daar metalen blokjes in. Zit als een huis :D . Heb met gewone beugels ook sneller weer last van mijn rug. Bij Kino had ik de Kieffers eraan. Dezen lijken me ook erg fijn (en tevens in crosskleur(en) te bestellen) http://www.horseridersclassics.nl/conte ... assic-line
Saar, vind Cantosjes trouwens ook erg fijn.
Sanne, jij zuiplap ;)

Ik verwacht ook niet al te veel problemen met de BB omdat ze de vuurdoop al heeft gehad in Tolbert *afkloppen* (zijn denk ik weinig wedstrijden in het Noorden waar zoveel te zien is als daar tijdens het SIT), maar wil woensdag ofzo eigenlijk nog wel even op een andere locatie springen.

Ga nu snel slapen, maar moest van mam wachten tot de droger klaar was :+ . Alles gaat hier de laatste dagen fout, camera stuk, laptop stuk, wasmachine 1 stuk, beugel van een bh in wasmachine 2 _O- , veel kleine dingen aan de machines stuk enz. enz., huis in de fik kunnen we er niet bij gebruiken _O-

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 02:15

Concoursgangers, succes over een paar uurtjes. :D
Kim, dat wordt vast een knap veulen!
Celine, jou Lupicor doet mij wel denken aan mijn Lupicor, die is alleen nog wat extremer in de manieren. Wel grappig dat ze zo herkenbaar zijn.
Mirthe, die beugels zijn echt gaaf!

Ik heb ook de Bow balance beugels, vind ze erg fijn! Vooral met de metalen zooltjes.
Over volbloed percentages;
Wendel heeft 40% volbloed
Caap heeft 35% volbloed, zou je niet zeggen. :+
Scene heeft 42% volbloed
Flippie heeft 60% volbloed

Wendel is gedekt door Flamenco de Semilly.

Zit te wachten op mijn kapsalon. :Y) Moet morgen om 07.00 op, JOEPIE!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 07:41

Kapsalon? Ga jij je haar laten knippen midden in de nacht??

Heb ook Bow Balancebeugels. Had eerst ook GPG, maar hetzelfde probleem als JN.

Ga vlug rijden, het is nu nog lekker. Straks bij Jan mag ik er nog 3 doen en vanmiddag denk ik even rondje trainen met Hetje en Trakkie.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 07:57

Goeiemorgen!
Ik heb ook de Bow Balance beugels, zijn fijn! Vorstin heeft trouwens 37.49% volbloed, beetje gemiddeld denk ik. Gisteravond weer de hele avond gewerkt (garderobe, kwam natuurlijk niemand met dit weer), nu op stal werken en vanavond nog een paar uurtjes werken bij Soldaat!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 08:13

CC gangers succes.
Anne balen dat je exceemdeken niet goed gemaakt is. En tja mijn dressuuropleiding is zeer technisch dus ik snap dat het even wennen is :D
Kapsalon is ook friet met vanalles en ik gok dat het dat was om die tijd ;)

Ik ga zo lekker vroeg even Ferrose rijden in de binnenbak. Ik heb even een paar spiegels nodig om te zien wat ik uithaal :+

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 08:20

-O-

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 08:22

:(:) Noor en Margreet heel veel sterkte vandaag!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 08:22

heel veel sterkte noor

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 08:23

Noor en Margreet heel veel sterkte vandaag :(:)