[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:12

Ik heb hem besteld! :)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:13

leuk Noor!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:20

Inderdaad leuk Noor! Mijn zusje heeft nog wel een los neusbontje erbij besteld om onder de neusriem te doen.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:21

dat zou ik wel doen, is wel fijn voor het paard én het ziet er heel stoer uit ;)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:21

Niet heel duidelijk, maar zo zit hij bij haar paard. Incl dat neusbontje

Afbeelding

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:31

Oeeh, dan doe ik die er nog wel bij :j

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:45

Gave foto's PB van Trakkie!
Gefeliciteerd Evie
Fijn dat Corion braaf was met de clinic Mo!
Jij hebt je dagen altijd goed vol gepland Benthe :P !
Mooie voortuigen PB! Wel aan de prijs := en idd niet echt leuk voor je bankrekening :P
Ik wil ook graag een stekkie van het geldboompje als hij gevonden is ;)
Jammer dat het veulen er nog niet is Mandy, wij hebben er 1 die al een maand overtijd is op stal staan
Beterschap met je arm Lotte!
Dat 5punts Rossner voortuig is er pas vanaf mei, mam was er al om heen geweest omdat Yoeri zijn borsttuig eigenlijk niet zo mooi past
Balen dat je weer geopereerd moet worden Benthe!
Fijn dat je niet weer terug mag komen Caroline! Maarsbergen L staat nogal wat heb ik gehoord, maar Ilse is er destijds met Mars voor het eerst L gegaan meen ik!
Welkom terug Margries
Welkom Steffie!
Ik duim voor je dat alles goedkomt Kim, je hebt je er zo op verheugd!

Ik lees zo verder, moet even van lokaal wisselen ;)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:55

zit je op school?
Leuken lessen heb je dan :P

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:59

Kim beterschap dan maar! Wat een gedoe met je thailandreis! Maar ja ik zou daar idd ook niet in zo'n gevecht willen zitten! :n
Evie balen zeg van bando! En natuurlijk ook erg jammer dat je die clinic niet kan rijden!
Jipje jeetje jij ook al pech! Sterkte met je hand!
Vief jij hebt dan wel weer genoeg treinen van binnen gezien!
Rosalie mooi cijfer!
Noorwijdenes ik zoek ook een mexicaans hoofdstel wat betaalbaar is met zilver beslag! Doe er nl ook een kneveltrens in. Heb er ondertussen 1 gevonden bij schockemohle op de site maar daar staat geen prijs bij.
Tientjeh die is idd wel mooi!
Mirthe leuke school! :D

Zo ben een dagje thuis van mijn werk, voel me nog niet optimaal na westerbork. Het is wel super mooi weer!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:02

Minnie_muis, Schockemohle heeft een duitse webshop. Als het goed is staan daar de prijzen wel bij!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:22

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:25

Wel gaaf zo'n mexicaans hoofdstel :j

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:30

Ik heb ook een hoofdstel met mexicaanse neusriem, heb er altijd 1 van kieffer gehad en nu ook nog 1 van prestige :D Vooral die laatste vind ik erg mooi!
@MM: Wat een leuke schimmel heb jij zeg!!!

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:33

Toevallig dat jullie het over die mexicaanse hoofdstellen hebben. Ik wil er ook nog steeds één voor het springen en crossen, en niet te duur natuurlijk. Die van EJ was een leuke prijs, maar ik ben niet zo van de bling-bling steentjes. Volgens mij moet ik er echt tegenaan lopen, want als ik zoek kan ik nooit precies de goede vinden :+

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:33

wat is het nut van zo'n mex. hoofdstl eigenlijk?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:12

bvw schreef:
zit je op school?
Leuken lessen heb je dan :P

Ja alleen was vergeten dat ik het vorige uur presentaties had
Heb eigenlijk de hele dag alleen lessen op de pc, had een tussenuur dus ging ik ook maar op de pc.

:(:) Evie en Benthe!
Shanouk, echt een onwijs gaaf topic!
Vief, jij treint echt onwijs veel :+ Ik had tot oktober nog nooit in de trein gezeten, toen met de gewone trein half NL door om naar de ICE te gaan, in DLD de hele tijd met de metro en de terugweg net andersom
Noor, ja hoor, heb ik ook met mijn spul! Lijkt helemaal niet verkeerd ;) Ik deed 'vroeger' panisch als iets niet helemaal goed bij elkaar kleurde, maar zeker met bruin is dat onwijs moeilijk, het kan me nu niets meer schelen.
Netjes Rosalie!
Noor, mexicaanse hoofdstellen hebben ze onwijs veel bij de Equimatch
Ik heb zelf dezelfde (in het bruin voor Meno) als het zusje van Tientje, en nog dezelfde maar dan van een ander merk (bij de Equifox weg) in het zwart voor Yoeri, allebei met een extra neusbontje eronder, met niets eronder vind ik niet zo. Heb een van de Equimatch met elastiek in de neus voor Kino, en voor het paard een van Profi Rider met een U frontriem.
Leuk dat je hem hebt besteld!

Zo, ik ben weer bij!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 12:33

Noor: Mooi hoofdstel! :D
Mirthe: jij hebt een makkelijk dagje school, beetje bokken :+

Ik heb ook een mexicaans hoofdstel voor het springen en crossen. Heb 1 van kiefer.

Net op buitenrit geweest, in stap is ze dan heel relaxt maar zodra je aandraaft is ze helemaal hyper, lopen lopen lopen. Eenmaal in het bos, konden we lekker rond rijden :D

Aangezien het mooi weer is voor de boeren is het nog al druk met tracktors enz, bij ons, ze staat namelijk tussen de boeren aan landweggetjes. Tracktors van voren zijn niet eng :D maar als ze van achteren komen is het nog best spannend, gelukkig doet ze dan niet heel raar! Ze wend er gauw genoeg aan zo :D

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 13:16

Hoi Allemaal weer, Ik heb me een maandje even wat meer terug getrokken, heb toch best wel wat problemen gehad op de stal.
Er zijn wat conflicten geweest op stal (ik zal verder niet uitwijden hoe of wat) maar ik rijd dus de Fries niet meer.
Bull heeft zich tijdens mijn wintersport NIET meer laten pakken behalve door 1 vriendin, tot 2 weken terug hij zich ook door haar niet meer liet pakken. Toen ben ik hals overkap savonds laat uit mijn werk naar stal geweest om hem uit de paddock te halen.
De stal zet Bull dus niet meer buiten en met de conficten eromheen heb ik besloten daar weg te gaan. Bull gaat per 1 mei naar een andere stal.

Mocht iemand een echte paardekenner kennen op het gebied van gedrags therapie dan zou ik dat graag via PM horen. Ik moet er toch echt voor zorgen dat Bull meer vertrouwen krijgt in andere mensen. Nadat ik 1 week terug was van wintersport was ik weer helemaal zijn "ding" en heb ik inmiddels ook weer twee keer gereden. Dat hij me de eerste dag over het hek lanceerde is denk ik gewoon even pure spanning geweest dat hij niet precies wist dat ik het weer was en is hij mogelijk volledig in paniek geraakt, want normaal bokken was het niet meer.
Ik zat al te denken om iemand als Annemarie van der Toorn in te schakelen en Bull door zo iemand te laten beoordelen.
Volgende week ga ik ook met hem naar een homeophaat, alhoewel je daar wel wat voor open moet staan, maar goed, als ik niks doe blijft Bull zo extreem eenkennig. Hij is waanzinnig lief met mij doet alles voor en met mij, maar een ander, zeker mannen, kunnen niet zomaar zijn box instappen. In grote ruimtes zoals paddock kom je helemaal niet in zijn buurt, want hij loopt steeds weg.

Dus mocht iemand tips en ideeen hebben, ik sta overal voor open.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 13:23

Jeetje bianca wat jammer van die fries! En flink balen van bull.

Over mixicaanse hoofddstellen, ik heb er ook 1 van dobert en heb er zelf een bondje onder gedaan van een stuk bond van een singel (die je er om heen kan doen)
en vind het een erg fijn hoofdstel.

Heb lekker pauze maar niet voor lang meer helaas moet ik zo weer beginnen.

Bij de tandarts was alles perfect! :D mag over een half jaar weer.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 13:25

Goedenmiddag allemaal :)
Ik kom net bij Vorstin vandaan, die vond het allemaal wel weer gezellig. Straks werkgroep en daarna nog even aan de powerpoint voor de Fokvereniging.

Ik heb ook tijdelijk een mexicaanse neusriem gehad, maar ik vond het niet zo mooi staan bij Vorstin:
http://i285.photobucket.com/albums/ll58 ... ewerkt.jpg
Ik had gewoon een losse neusriem bij Van Rijs gekocht.

Veel succes met treinen Vief :D
Sterkte met je hand Benthe
Mooi cijfer Rosalie :D
Leuk hoofdstel heb je besteld Noor :D
Gave foto's Margriet!
Fijn dat je lekker hebt buitengereden Ilse!
Sorry Bianca, ik kan je niet helpen!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 13:31

Shanouk, dat doet inderdaad niet veel voor Vorstins mooie hoofdje!

Ik heb zelf ook altijd met een mexicaans hoofdstel gereden. Maar nu ik de gewone schockemohle heb, heb ik de mexicaanse de deur uit gedaan. vergeleken met een gewoon hoofdstel was dat nogal wat bombarie op Uk zn hoofdje.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 13:35

Toch vind ik een mexicaanse ook mooi op Uk Tientjeh! En die bruine HB vind ik ook erg mooi op hem. Ben benieuwd naar je Schockemohle hoofdstel!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 13:36

@ SteffiY: mexicaanse neusriem werkt wat meer in op de neus van het paard, bijvoorbeeld als hij zijn mond opendoet iod.
@ Bianca: wat vervelend allemaal zeg. Misschien kan iemand als AvdT je inderdaad helpen. Zou verder niet echt iemand weten, het lijkt echt een vertrouwenskwestie.
@LZ: heerlijk zo'n buitenritje. Echt jammer dat ik hier alleen door de polder kan rijden...

Ga mezelf even bannen. Dat lastige stuk is nog steeds niet (schiet wel aardig op trouwens).

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 13:36

Zal binnenkort eens een foto maken van mijn schockemohle. Uk kan wel redelijk veel hebben op zijn hoofd, maar vind mijn Schockemohle toch echt het mooist staan op hem!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:02

Bianca: Wat vervelend allemaal zeg :(:) Ik kan je helaas ook niet helpen.
LZ: Leuk dat je lekker een buitenritje gemaakt hebt :D
Margriet: Mooie foto's van jullie :D
Tientje: Wat voor type is het? Ik ben voor Woll ook naar een ander hoofdstel aan het kijken, toch een bruine voor bij mijn springzadel en kwam toen bij een Schockemohle Kansas uit. Mooi chic hoofdstel met teugels die het helemaal afmaakten.. :9
Deze van een Zweedse site vond ik ook wel wat hebben, maar heeft dus een te donkerbruine kleur... http://www.hooks.se/Product.aspx?productid=300345

't Is wel heerlijk weer zeg 8-)
Hoop straks nog eventjes een Haarlems zonnetje mee te pakken :)