[SGW] [HK]Muts mee met SGWay! (deeltje 9)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Re: [HK]Muts mee met SGWay! (deeltje 9)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 12:33

Knoflook heb ik al geprobeerd. Behalve dat je paard enorm uit zijn bek stinkt helpt het niet tegen de dazen.

Maismeel/maisvlokken mag ik van mijn DA niet voeren. Er zit enorm veel vet in en weinig echte voedingsstoffen. Toen Ienie een periode heel dun werd moest ik PAVO Gold voeren. Spul is best duur, maar ze at dat iig wel (moeilijke eter) en ze kwam er ook echt van aan. Bij Oro heb ik ook eens een periode gehad dat ik hem snel dikker moest krijgen. Dan is 2 weekjes dat spul voeren wel een goede optie. Daarna stap ik dan weer over op het gewone voer.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 12:38

Scum schreef:
Knoflook heb ik al geprobeerd. Behalve dat je paard enorm uit zijn bek stinkt helpt het niet tegen de dazen.

Maismeel/maisvlokken mag ik van mijn DA niet voeren. Er zit enorm veel vet in en weinig echte voedingsstoffen. Toen Ienie een periode heel dun werd moest ik PAVO Gold voeren. Spul is best duur, maar ze at dat iig wel (moeilijke eter) en ze kwam er ook echt van aan. Bij Oro heb ik ook eens een periode gehad dat ik hem snel dikker moest krijgen. Dan is 2 weekjes dat spul voeren wel een goede optie. Daarna stap ik dan weer over op het gewone voer.

Hm, van Pavo Gold knallen ze ook meteen uit elkaar van energie, daar zou ik zomaar niet aan beginnen.. . Ultra krijgt Zemelen, Gebroken mais en Pavo Energy Control (en lucerne en hooi uiteraard). Daarmee kijg ik hem nu voor het eerst op gewicht. Maar ben nog steeds op zoek naar een (werkend!) alternatief voor de mais.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 12:40

Oro moest toen ook meer energie hebben, dus dat was wel gunstig.
Ienie heeft altijd energie over, maar ik kan toch niet zeggen dat ze daarna lastiger te hanteren was.

Zal ook wel per paard schelen?

Gras is ook een goede dikmaker. Alleen moet je zo oppassen dat ze niet teveel ineens krijgen.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 14:05

Olie bijvoeren is inderdaad ook altijd een goede optie. Vooral voor de hittepitjes, ze kunnen er zelfs iets matter van worden als je het ipv brok voert. En voor de spierbevangen-gevoelige paarden is het ook beter om een deel brok te vervangen door olie.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 14:20

Eén van onze pensionpaarden was vorig jaar op een gegeven ogenblik ook erg duf en traag (is die altijd al wat, maar toen nog veel erger). Bloedtest wees uit dat ie te weinig energie/vit/min., vooral energie had. Die moest ook aan de Pavo Gold, daar knapte die heel erg van op. Ik heb dat slome logge beest nog nooit zo prachtig in z'n vel en uitstraling gezien na een paar weken voeren met dat spul. Daarna werd ie helaas toch te heftig voor z'n eigenaresse en is ie weer op het normale voer terug gezet. Maarja, eigenlijk geeft dat gewoon aan dat z'n tekorten aangevuld zijn en dat je zowiezo gewoon kunt stoppen.

Die olie, dat vind ik idd voor de hittepetitjes super. Weet niet of Lady er wat matter van werd .. maar ook niet heftiger oid. De combinatie van maismeel, beetje brok, zonnebloemolie, lucerne en veel ruwvoer werkte vorige winter erg goed bij Lady. Ze was mss iets evenwichtiger in haar karakter. Rantsoen puur voor het 'vet-kweken', energie had ze ten overvloedde.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 14:26

Ik ben weer terug van school Lachen. Duitse schrijftoets ging wel goed geloof ik Tong uitsteken. Cijfer maar even afwachten.
Heb ook mijn mondeling gehad. Ging heel goed Haha! . Ik had een 7.5 , blij dus Haha!.

Vanmiddag heb ik dressuurles Lachen.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 14:52

Zo hier ook even vanuit school.
Laat me zadel toch nog maar niet opvullen, dat zou een week duren.
Ben nu net lekker bezig en het is eigelijk niet hoognodig.
Dus ik wacht er nog even mee.
Het is echt saai, moet tot half 5 naar school.
Daarna snel naar stal, lekker rustig rijden, heb hele erge spierpijn van gister.
En daarna snel naar huis moet nog hockeyen vanavond.

wat een wintersporters weer! Veel plezier Cool
Laatst bijgewerkt door Ingridje16 op 07-03-08 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 14:52

Paar daagjes afwezig geweest, woensdag heel de dag met school een excursie van tekenen.
En gistere avond naar Deurne naar de open avond geweest, erg leuk ook naar de flat geweest! Lachen

Scum: Pavo Gold is dus goed om te voeren als je ze wat dikker wilt hebben en wat meer energie.
Want risky moet ook echt nog wat aankomen, anders is het na de cross een graatje ben ik bang! Scheve mond
Zal het er eens met Suzanne over hebben!

Vanmiddag Joery springen en zondag ons L debuut (opnieuw) maken Tong uitsteken!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 15:07

Je kunt het allicht eens proberen met 1 zak Loes.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 15:21

Ingrid: Duurt opvullen bij jullie een week?????
Wij hebben een zadelmaker die aan huis komt (Godfried) en die doet dat binnen een half uur waar je bij staat. En die man is echt steengoed.

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 15:34

Scum: Ok, ik zal het er in ieder geval met Suzanne eens over hebben. Want dat zou wel erg fijn zijn! Lachen

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 16:40

Goeiemiddag Doei!

Jenga: heel veel plezier!

Loes: Veel succes alvast voor zondag Knipoog

Ik heb vandaag de shuttle run test gelopen op school, als maximaaltest. Pfff, ik ben echt doorgegaan tot het gaatje, m'n benen werden zwaar, werd misselijk en kon echt niet meer. Resultaat: een maximale hartslag van 216 terwijl de vuistregel 220-leeftijd is Nagelbijten / Gniffelen
Waarschijnlijk komt het door m'n astma, dat de hartslag dan gaat compenseren. Ben nu ook helemaal kapot, ga nu ff slapen want ik moet vanavond nog werken. Dromen

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 17:04

Ik ben ook weer thuis!
En nu ga ik snel naar stal!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 17:05

Tjee, Andrea, dat is een erg hoge hartslag!! Arm hart van jou Knipoog.

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 18:02

Mijn paardje staat weer mooi op ijzers, maar ga vandaag niet rijden. Morgen even lekker een buitenrit maken en dan zondag weer wedstrijd Lachen

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 18:11

Uk staat weer gewassen en gevlochten op stal Lachen
Morgen weer es wedstrijd, voor het eerst met 2 paarden op pad.. Uk en Vortella, ben benieuwd Nagelbijten / Gniffelen
Ze liep vandaag wel fijn Lachen

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 18:31

Die van mij had daar ook last van, dat hij snel mager werd. ik voerde hem geweekte pulpbrok. Helpt echt goed, en geeft geen extra energie(iig bij die van mij) Lachen

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 18:44

Ben zojuist gestart met maismeel.
Ze werden allebei toch wel redelijk schraal. Zeker nu het verharingsseizoen begint.
En ik ga maiskiemolie halen. Hopelijk over een maandje weer wat meer spek op de botten.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 18:51

Ruudjw schreef:
Ben zojuist gestart met maismeel.
Ze werden allebei toch wel redelijk schraal. Zeker nu het verharingsseizoen begint.
En ik ga maiskiemolie halen. Hopelijk over een maandje weer wat meer spek op de botten.

Dus ligt het echt beetje aan het seizoen ?

Hmm, ik heb nu die Hypostar van de DA aangereden gekregen. Daar ga ik is Pavo Gold proberen ! Wat kost zon zak dan ?

@ Lappie_Lap, Ik ga vanavond is kijken wat er op staat.

Ik heb van hetzelfde merk bij de DA vandaag een zak kruiden opgehaald, 50 EURO
Daar moet iedere dag 5 schepjes van over zijn voer. Dat is voor zijn verteringsstelsel. Omdat hij ook beetje dunne ontlasting heeft...

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 19:00

Doei!

Ben ook weer terug van stage. Morgen een dressuurwedstrijd.
Mars mocht ook meer energie en is ook niet gauw erg dik ( ook niet dun) maar mag soms wat meer.
Die krijg pavo kruidenmelange, heeft wel iets meer energie maar niet heel veel.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 19:04

Hier krijgen ze allemaal brokken en Calyp krijgt er ook nog granenmix bij. Als k Zetje wat fanatieker ga rijden krijgt zij dat er ook bij. Ze doen het er allemaal goed op, dus zie geen reden om te veranderen.

Vanmiddag ook nog ff bij onze 3 jarige wezen kijken... Ze wordt echt een paard nu Haha!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 19:10

rowo: mooi zo Haha!

Ik ga even eten en dan weg, heb vanavond een oriflam party, ben zeer benieuwd Haha!

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 19:46

@ Amber: Toen ie bij ons kwam (september 2006) was ie heel normaal, hij is ook smal gebouwd.. Maar in het voorjaar werd hij heel traag en doffe vacht en mager.. De dierenarts laten komen ook allemaal onderzoeken...
Kwamen we erbij uit dat ie leverbot had.. Kon komen doordat hij op moerassig land heeft gestaan.. Boos!
En soms begon de ziekte pas het paard te verzwakken na een half jaar... Ze konden er zelfs aan dood gaan... Boos!
Heel veel geluk gehad dus! Toen medicijnen gehad..
Maar het dik worden heeft erg veel tijd nodig dus hij is er nu nog altijd beetje mee bezig... Haha!
Je ziet zijn ribben wel al niet meer.. Maar mijn lesgever kent de vorige vorige baas van hem, en die had vertelt dat het bij hun altijd een dik paardje was...
Maar dat ze spijt hadden dat ze hem verkocht hadden want bij de mensen waar hun hem aan verkocht hadden (en wij hem dus van gekocht hebben) kreeg hij bijna geen eten!
Hij krijgt ook onbeperkt hooi, maar als je teveel geeft gaat hij er op staan p...! Bloos

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 20:39

Ik ben er ook weer!
Vandaag heb ik weer op Vorstin gereden Haha! Het ging goed. De fysio gisteren zei dat mijn springzadel voor geen meter ligt, dus die moet ik gaan verkopen. Mijn dressuurzadel is alweer opgevuld, en die ligt wss nu weer goed.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 20:52

Snoekiej: fijn dat het rijden weer goed ging!
Rowo: mooi dat je 3jarige al een echt paard word
Onze 3jarige lijkt een beetje een kruising tussen een pony en een veulen No Cheer