[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 10:13

Helaas moeten afzeggen voor vandaag. Stappen gaat, een trap op met moeite en traag maar trap af is nog steeds voetje voor voetje. Het voelt alsof er in het midden een plaat zit die buigen moeilijk en pijnlijk maakt. Kan me ook niet "afduwen" op dat been dus springen is uitgesloten. Gelukkig is de auto van mijn vriend een automaat en kan ik daarmee wel naar stal.

Baal er zo hard van! Keek er naar uit om de draad op te pikken, flikt meneer dit. Maar er onderuit komt ie niet }> en onder werk nog minder. Als rijden niet gaat mag hij aan de longe zijn ding doen.

florence123

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 10:41

ach jammer Varekaj! maar 't komt wel goed, hopelijk is er niets gescheurd.

Leuk dat je goed hebt gereden Daaph!

Ik ben gisterenavond op dressuurwedstrijd geweest met Colorado in M1, fijn proefje gelopen wat resulteerde in een 1ste en 6de plaats (groot juryverschil blijkbaar) en in totaal een 3de plaats.
In het tussenklassement staan we voorlopig 2de maar het verschil is klein dus er kan nog vanalles gebeuren.
Straks op jumping met Ferro :) weeral een overvol paardenweekendje dus, I love it!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 11:11

Ik heb een piepklein rood puntje midden op mijn knie dus ik heb de hoek denk ik vol daar tegen gehad. Mijn vriend lacht er nog mee onder het motto sporten is gezond. En de lesgever (die niet weet hoeveel last ik intussen heb) riep op dat moment "nu weet je waarom het aan te raden is om tussen de palen aan te rijden en erover te gaan ipv ernaast".

Ga inderdaad beter opletten in de toekomst ja :P

Leuke resultaten op wedstrijd!

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 22:14

Jammer Varekaj, hopelijk kan je snel weer rijden!

Proficiat Florence met je mooie dressuurresultaat! Jumping even goed gegaan?

Wij hadden weer geen goede dag. En op training ging het de laatste keren echt super. Er zit ook wel veel verbetering in onze parcours, maar we hadden 2x een stop vandaag. Ben goed kwaad geworden, hopelijk leert hij het snel weer af. Geen provinciaal voor mij dus.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 10:26

hier ook vrijdag nog eens op oefenjumping geweest na mijn stops van zondag op jumping. gewoon de 80 gereden als vertrouwens rondje. maar helaas ook een stop op een blauwe hindernis. ik begrijp het niet goed, mijn afstand was goed, het was ook niet snel dacht ik. maar ja jammer. we blijven proberen eh. kwas wel redelijk teleurgesteld.

Zondag was er dan dressuur. na 5 maand terug eens een wedstrijdje gereden. Ik had me na de cross in anzegem voorgenomen om eerst aan mijn lengte in de hals te werken voor ik op wedstrijd terug ging. omdat als mijn paard nerveus word ze zich erg op krult. probleem is dat je dat heel moeilijk kan afleren :( nu heb ik echt 5 maand er echt aan gewerkt om ze meer met lengte in de hals te kunnen rijden. Gisteren was dus mijn test. In het inrijden was ze super rustig en echt heel leuk te rijden. (wat niet altijd het geval is) toen ik in de piste kwam was ze iets nerveuzer maar ze liet haar wel leuk rijden :) tot ik bij c in rechtergalop op de cirkel moest en terug bij c op draf moest. Er had iemand doodleuk zijn statief van zijn camera opengezet pal in het midden van de ingang van de piste. Gezien mijn kijkerig paard alles ziet ;) was dat natuurlijk om zeep. heb toen geroepen dat ze het weg moesten doen. toen kreeg ik ze weer lekker en waren mijn punten ook weer veel beter. ik was begonnen met 7 s en 6 n voor die oefening 3 en 4 en dan weer 6 en 7 s voor mijn andere oefening. ondanks het probleemke was ik heel tevreden na zo een lange tijd geen ring meer gezien te hebben :)

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 10:32

Klinkt goed Mila_furrie! zo frustrerend he als van die d*mme mensen dingen doen naast de ring zonder rekening te houden met de paarden.

Jumping ging redelijk, 1m opnieuw een volte gereden, afstand kwam niet uit, ik reageerde te traag, ferro wist niet wat hij moest doen, verruimen of... dus hij stopte. Daar was ik wel teleurgesteld.
1.10 heb ik mezelf een schop onder mijn kont gegeven en fijn rondgebold :) Ligt echt wel aan mij,
wanneer een hindernis niet goed uitkomt of we er scheef op aanrijden moet ik meteen reageren en duidelijk maken wat hij moet doen, ik laat hem nog teveel aan zijn lot over.

Vrijdag doe ik mee in Flanders expo (studentencup) dus daar ga ik echt moeten rijden en gaan! geen aarzeling, niet afwachten :) (terwijl spreek ik mezelf nu wat moed in :+ )

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 11:32

Wow Hanne! Moeilijke beslissing, maar zonder twijfel de juiste. Steeds maar stalrust en moeten laten afzien is ook geen leven. Zeker niet voor een paard dat graag buiten staat en bezig is! Hij mag echt blij zijn om jou als baasje te hebben gehad! Veel sterkte nog gewenst!

Varekaj: stom van je knie! Heb ik ook al eens gehad, doet inderdaad super veel pijn, gelijk zeker in de winter :p !

Florence123: succes vrijdag! Is het ook verkleed? Ik ben een "oud"-stud*entenruiter :)!

Ik heb vrijdag nog eens (sinds heel lang) les gehad! En man, het deed deugd! Zowel aan mij als aan de pony :) ! Eens een uur stevig werken en letten op m'n houding etc, het was nodig :+. Hij draaide weer niet naar rechts, dus echt een uur lang gewerkt op correcte houding (want ik zit echt helemaal fout en onstabiel), en correcte hulpen geven. Springen was ik nog niet bekwaam voor zei hij :+.
In galop lukt naar rechts draaien nog steeds niet, maar in draf begin ik het door te hebben! Zo een goede lesgever kan toch echt veel doen hoor. Vanaf nu elke week! Het is duidelijk, het lukt me echt niet alleen zonder les!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:40

Hanne, je hebt de juiste beslissing genomen, hoe zwaar die ook was. Je hebt shuddy alles gegegeven wat je kon en je hebt er een gelukkig paard van gemaakt en zo is hij ook gestorven :).

MF, aaaghr daar kan ik ook echt zo boos van worden! Sommige mensen hebben echt olie in hun kop! Maar al bij al toch een mooie proef! Test geslaagd dan toch :)! Wel mottig van de oefenjumping :/. Ik kan alleen maar zeggen, I know how you feel :+.

Voor derest beetje wisselende resultaten lees ik hier!

Ai dat klinkt erg pijnlijk varekaj :\. Stoem dat je training nu niet is kunnen door gaan! Wat is nu het plan?

Ik heb niets specaals gedaan dit weekend. Zaterdag eens over een boomstam gesprongen in VB van zondag de indoor cross. Tot zover mijn voorbereiding :Y). Ze was wel enthousiast. Laten we hopen zondag ook :+. En gisteren heb ik betje gespeeld met haar na het rijden. Het was erg rustig en de piste was leeg. Kheb ze eens los gelaten maar ze deed echt niets ze bleef gewoon bij mij staan :P. Overal waar ik liep, liep ze achter en mee draven enzo ook. Kheb dan 6 cavaletti balkjes gelegd en ze draafde er braafjes over mee :D. Zulk een lammetje soms :+. Er stonden meisjes te kijken en die waren helemaal onder de indruk haha. En dan te bedenken dak ik ze niet van de weide kan halen zonder wortels mee te hebben :+ :+ :+.

Ik ben erg benieuwd naar zondag, khoop dat ze flink is... Ze gaat het wss niet snappen al die crosshindernissen binnen. Ik ben ook erg benieuwd wat ze er van gaan maken!

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:46

@Steph: jaa het is verkleed!

@Prietpraat: ik heb met Colorado al 2 keer een indoor eventing gedaan in Zeeland en hij keek naar niets en zoefde overal over. Dacht ook dat hij raar ging kijken en het niet ging snappen maar hij maakte daar geen spel van.
Moet wel zeggen dat hij (eenmaal hij start) nog nooit heeft geweigerd :)
Denk gewoon dat je zelfzeker moet rijden en gaan met die banaan! dan komt het zeker goed

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:54

Mijn paard is niet zoals uw paard vrees ik :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 21:14

Knie is nog altijd stijf, maar al beter dan dit weekend. Komt wel in orde denk ik. Voorlopig 1x/week springles op de planning, 2x/week naar buiten en de rest hangt af of de piste bruikbaar is.

Veel succes zondag, ik heb dan een eetfestijn waar ik moet meehelpen.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 13:34

Jammer dat je niet kon rijden Varekaj. Nog andere trainingen in het vooruitzicht? Ik zou binnenkort nog eens bij Kobe willen gaan rijden, mocht je zin hebben om dan ook mee te trainen? Moet wel nog eens bellen of zijn crossterrein te doen is, met die regenval...

Florence en PP: ik ga zondag ook naar waregem, heb er superveel zin in! Is alweer zolang geleden dat ik nog een crosshindernis gesprongen heb, kijk er echt naar uit! In principe kijkt Fi naar niets...
Weet iemand van jullie trouwens of dat in de buitenpiste zal doorgaan, of combinatie met die overdekte piste ernaast?
Ik heb trouwens ook het probleem dat als ik mijn afstand niet zie, ik stop met rijden. Thuis niet, maar op wedstrijd word ik op jumping zo snel onzeker...

Steph: Fijn dat je een goede les had! Kan inderdaad heel veel deugd doen!!

Mila: dressuur klinkt wel goed hoor! Heb trouwens je foto's op fb gezien, vind dat je een heel mooi jasje hebt :D

Katharina: jammer van de stops. Was er een specifieke reden?

Eventing in tielt zou trouwens mogelijk niet doorgaan... Vind ik wel stom, zou al niet de eerste keer zijn...

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 13:53

Ja, hoe komt het? waarom zou het niet door gaan?

de indoor gaat normaal door in de nieuwe paddock.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 14:15

blijkbaar parkeerproblemen...

nieuwe paddock is toch vrij klein? Alé, toch voor zo een indoor?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 14:39

Hoh ze is toch 80 lang en 22 meter breed. Das toch beter dan 2 maal een 20 x 40 piste zoals het in Gavaere ging zijn. Nuja ik ben ook benieuwd hoor!

Moh, vorig jaar hadden ze thans goeie parking.

Ik ging nu wss toch tie.lt nie rijden, valt slecht. Maar wel mottig voor de organisatie en diegene die wel wilden starten.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 15:19

Als Tielt wegvalt, ga ik een week vroeger wel naar Waregem, dus qua planning geen ramp voor mij, maar had graag eens iets anders gereden dan Waregem...

Denk qua indoor dat ik verwend ben van in Zeeland :+

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 15:35

Hoe groot is de piste in zeeland?

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 15:47

Antonius: die foto's die ik gisteren op f gezet heb zijn niet van mij hoor :-) dat was een vriendin die voor de eerste keer een dressuur wedstrijd mee reed.

Ik ga wss zaterdag mijn eerste galop training gaan doen gezien ze een beetje droog weer uitgeven. De week nadien ga ik waarschijnlijk naar minderhout gaan oefenen. Kijk er wel naar uit. :-)

in elk geval iedereen veel succes zondag. Zal wel in orde zijn denk ik :-)

Van tielt had ik het ook gehoord. Blijkbaar Door de hevige regenval zou alles echt onder water staan en wss nog niet goed genoeg zijn voor de cross.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 15:55

PrietPraat schreef:

Even gespiekt online maar vind het niet terug. Denk dat ze toch 80x30 is. En dan heb je nog die kleine piste ernaast waar nog enkele sprongen staan... Je hebt daar een immens ruimtegevoel vind ik.

Volgende week vrijdagnamiddag ga ik met Fi naar Merelbeke voor haar tanden (ze moet geregeld gaan), dus in de voormiddag zou ik graag eerst eens naar Merendree gaan voor die crosshindernissen daar eens rond te huppelen. Iemand een idee of het terrein rijdbaar is? De dagen nadien zal haar bekske dan toch wat moeten rusten verwacht ik :P

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:05

mila_furrie schreef:
Antonius: die foto's die ik gisteren op f gezet heb zijn niet van mij hoor :-) dat was een vriendin die voor de eerste keer een dressuur wedstrijd mee reed.

Ik ga wss zaterdag mijn eerste galop training gaan doen gezien ze een beetje droog weer uitgeven. De week nadien ga ik waarschijnlijk naar minderhout gaan oefenen. Kijk er wel naar uit. :-)

in elk geval iedereen veel succes zondag. Zal wel in orde zijn denk ik :-)

Van tielt had ik het ook gehoord. Blijkbaar Door de hevige regenval zou alles echt onder water staan en wss nog niet goed genoeg zijn voor de cross.

Ahja dat kan wel kloppen van die regen... Die grond kan daar echt gene regen verdragen en als het efkes droog is pokke hard.

Waar doe jij galop training?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:07

Antonius schreef:
PrietPraat schreef:

Even gespiekt online maar vind het niet terug. Denk dat ze toch 80x30 is. En dan heb je nog die kleine piste ernaast waar nog enkele sprongen staan... Je hebt daar een immens ruimtegevoel vind ik.

Volgende week vrijdagnamiddag ga ik met Fi naar Merelbeke voor haar tanden (ze moet geregeld gaan), dus in de voormiddag zou ik graag eerst eens naar Merendree gaan voor die crosshindernissen daar eens rond te huppelen. Iemand een idee of het terrein rijdbaar is? De dagen nadien zal haar bekske dan toch wat moeten rusten verwacht ik :P

Was het indoor zeela.nd dit weekend? Heb daar filmje van gezien, kvind die piste nu wel geen 80 x 30 tonen, al is dat wellicht door de hindernissen.

Ik vrees dat het in mere.ndree ook nie fantastische gaat liggen.

Waarom naar merelbeke voor haar tanden?

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:10

Tielt brengt ongeluk. :+
'k Ga wss de indoor toch niet kunnen zien... Morgen heb 'k operatie en mss ga 'k weer in het gips zitten. En 'k ga geen vervoer hebben, ouders niet thuis. Dus 'k ga dan wss meegaan met hen dan in de voormiddag naar de voetbal van m'n broer.

Nu zonder Shuddy veel vrije tijd, nog niet echt gek in een zwart gat gevallen. Ma das met dat slecht weer ook enzo. En schoolwerk genoeg om me af te leiden. Grote taken en opdrachten geraken heel vroeg klaar.
Ma 't ga pas zeer doen als het weer mooi weer begint te worden, de paarden weer op de wei, uitstapjes met de paarden, veel tijd in zomervakantie, ... ;(
En ja in de manege rijden ofzo das nu toch al totaal niemeer voor mij.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:34

Pp: ik ga naar waregem gaan weet zo direct niets in de buurt om te gaan.

Kga smorgens naar flanders horse expo naar het voedingsdebat gaan luisteren :-) heb voor de eerste keer in mn leven eens tickets gewonnen voor iets :-)

tandarts is hier ook net geweest vandaag :-) beetje raar maar we zijn vorig jaar vergeten ze te laten doen en twas wel dringend nodig oh arme :-( heb het ondertussen al in mijn agenda gezet voor volgend jaar dar ik het zeker niet vergeet :-(

Nja ik ging wss zo wie zo niet naar tielt gaan. Dus voor mij niet echt een probleem :-) wel jammer voor de organisatie. Het is een zeer mooie cross maar het terrein kan idd niet veel water aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 17:11

Antonius, ik heb zeker interesse als je naar Kobe gaat, is niet zo ver voor mij. Was ik sowieso van plan om dit jaar eens te doen, had alleen geen idee wanneer. Ik weet dat ze vanuit de club soms ook gaan.

Tandarts is onlangs ook geweest. Hoewel er een jaar tussen zat geen echt grote werken. De enige lastige is Icaro, zelfs flink verdoofd moet die onnozel doen. Da, smid, allemaal geen probleem maar in de mond, oei oei.

Ik denk dat de hemelsluizen al op Veel plaatsen problemen brengen qua buitenpistes en terreinen. Wat er dit jaar al is uitgevallen, amai. Ik hoop op een droger voorjaar en zomer.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 19:15

Waarom Fi voor haar tanden naar Merelbeke moet:
Het begint al met de verdoving, ze moeten haar voor 1500 kilo verdoven alvorens er te kunnen aan werken (niet veel dierenartsen verdoven thuis graag 3x teveel ;) )
De prof vindt haar een zeer interessant geval, helaas :') de studenten mogen er alleen naar kijken, niet aankomen want er mankeert vanalles aan... Voor dit soort paard zouden ze een beugel moeten ontwikkelen zegt de prof... De eerste jaren werd ze thuis behandeld, eerst door gewone DA, dan verdoving door DA met een tandarts erbij en om de duur hebben ze het opgegeven... Nu dus 2x per jaar naar Merelbeke waar ik heel tevreden ben.

Varekaj: ik hou je op de hoogte als ik bij kobe ga, denk binnen 2,3 weken. Ik train daar wel op mezelf, neem geen les bij kobe.

Hanne: nog een operatie? Zou het nu de laatste keer zijn? Als het beter weer wordt, ben je hier altijd welkom om eens te komen rijden als je je verveelt!