[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 06:58

sterreke98 schreef:
Even binnenvallen; iemand die nog een leuke BB cross weet omgeving Twente? En liever na juli oid

Iets eerder weet ik er nog 1. Namelijk 28bmei bij Snorrewind in Markelo

maj0

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 10:02

Ja juni heb je ook nog Bathnen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 12:19

Die reacties snap ik ook niet. Het is al triest genoeg idd.

nicootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 21:52

_Elke schreef:
SusanH schreef:
Heel erg wat er in Oudkarspel gebeurd is. Heftig voor alle betrokkenen.

Erg heftig ja.. Heb het zien gebeuren en kan je zeggen dat was niet zo fijn.. Erg sneu hoe sommige op social media reageren. Echt bizar..

@ Elke. Ik ben wel eens benieuwd over enkele dingen.
Laat ik voorop stellen dat het voor zowel organisatie als deelnemer vreselijk is dat dit gebeurd en ik vraag dit alleen aan jullie en bemoei me verder nergens mee.

Dat meisje heeft een keer bij mij een paard uitgeprobeerd maar dat was hem niet geworden om verschillende redenen en uiteindelijk is betreffend paard haar aankoop geworden.
Doordat ik dat weet en ik vervolgens met mijn eigen paard wel eens tegen haar heb moeten rijden heb ik van haar moeder en van haar een kleine indruk ( misschien is die wel helemaal fout, kan zo maar zijn hoor)!
In Etten Leur kreeg ze in het Z 3 weigeringen en nu dan dit. Wat ik me dan af vraag.
Zijn ze zo vreselijk ongelukkig gevallen, of zat er al een andere reden achter?

Jan van Beek heeft dat paard eerst gereden omdat hij te sterk was voor haar. Later als combi heb ik momenten gezien waarvan ik dacht hmm is dat wel een goede combinatie samen?

Dit zijn slechts momenten, ze zullen gegarandeerd ook hele goede momenten hebben gehad.

Ik wil zulke dingen meer heel erg analyseren voor mezelf. Wat is de reden dat zoiets gebeurd en zouden we als ruiters en organisaties hiervan kunnen leren om het een volgende keer te voorkomen?
Het is super triest dat het gebeurd, maar kun je er iets positiefs uit halen om bijvoorbeeld andere paarden en ruiters te besparen dan is het paard niet helemaal voor niets gestorven.....

_nfcd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 22:29

Woehoe *\%/*
De oefencross ging super gister!
Dit was voor Dakota (de zwarte) haar tweede oefencross, ze liep binnen met 1 stop naar het einde. En buiten helemaal foutloos *\o/* Zelfs over de picknicktafel mijn grootste angst -O-
Va Va Voom (de vos) liep haar eerste oefencross, in het begin had ik het angst zweet overal dik staan :') Ze is heel erg wedstrijdgericht en vind het helemaal geweldig als ze weer mee mag op de wagen. Wegen gezondheidsredenen is ze lang niet weggeweest en was ze dus over enthousiast dat ze weer mee mocht. Ondanks mijn angst ivm met haar grootse enthousiasme liep ze zowel binnen als buiten foutloos!

Zie hier wat foto's van een heel erg trotse ruiter <<)

Afbeelding
:#

Afbeelding
O:)

Afbeelding
<<)

Afbeelding
Onze eerste echte afsprong <3

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 22:34

Leuke vraag nicootjuh. Ben ik ook benieuwd naar :j

Ik moet eerlijk bekennen dat ik na het terug kijken van fotos van de boscross in staphorst de waterbak levensgevaarlijk vind daar zo. Ga er een mailje aan wagen denk ik want ook zoiets gaat een keer genadeloos fout. Of t nou tijdens een oefen of officiele gebeurd.. wil het toch kwijt aan de organisatie..

Edit.
Hierboven: ziet er leuk uit! Zo door gaan :)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 22:40

Nfcd leuke foto's

Ik vroeg me na al die ongelukken dit weekend ook al af of er geen aanpassingen aan sgw (moeten) komen om te zorgen dat het een geaccepteerde sport blijft. Nu is alleen de pvdd tegen maar als het zo door blijft gaan dan is er echt een risico dat de publieke opinie zich tegen de sport keert en dat zou zonde zijn

Morniclum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 23:25

Ik Ben als vrijwilliger zaterdag de hele dag in Oudkarspel geweest maar heb de bewuste combinatie niet onderuit zien gaan. Een heleboel andere ervaren combinaties wel, ook op diezelfde sprong.
Ik kan dus niet met zekerheid zeggen of het aan de combinatie lag maar ben geneigd te denken dat dat dus niet zo was, maar dat het echt aan de moeilijkheid van de sprong lag.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 07:01

De betreffende punt in Oudkarspel is al een aantal jaar een punt van discussie. Elke keer gebeurt er daar wel weer wat. Nu helaas met dodelijke afloop.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 07:08

Heel kort: het is een klote punt die op een plek en manier gebouwd ataat die vraagt om ongelukken.

En ja er gaat iets gruwelijk mis in onze sport. Als er paarden en mensen overlijden en we dat bijna normaal gaan vinden, moet er echt iets veranderen.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 07:56

Ik lees hier af en toe nog mee. Heeft iemand een foto van die punt? Zit die er ook in voor de gewone wedstrijd, niet internationaal?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 08:03

We mogen dit nooit normaal gaan vinden. Het is heel triest wat er gebeurd is.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 22:56

Ik ga morgen reageren met wat ik gezien heb.. druk hier met nieuwe paarden proberen :)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 23:54

Heb je al een leuke gevonden? :D

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 12:37

We gaan gestaag door met zoeken :) wel eentje die ik as zaterdag ga proberen in het terrein en is al goedgekeurd :D

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 12:40

Spannend Elke! We duimen weer voor je!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 13:14

Was degene van FB nog wat Elke?? Waarover we appte?

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 20:05

maximiliano schreef:
Was degene van FB nog wat Elke?? Waarover we appte?

Nee.. Dit is een speciale ;)

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 20:31

Spannend, hopelijk is dat hem. *\o/*

nicootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 20:41

Spannend elke!

Ik ben vorig jaar L en M gestart in oud karspel. Er stond toen wel een puntje maar daar was niets mis mee....

En we mogen het zeker niet normaal gaan vinden!
Enige wat ik me daarbij dan weer afvraag is het niet altijd zo geweest, maar werd het eerst altijd in de doofpot gestopt en nu niet meer?
Bij het springen zie/ hoor je ook steeds meer dat paarden vallen met fatale afloop....

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 22:35

Die punt was indd niks bijzonders in het L Nicootjuh. Deze in de 2* was wel ff andere koek. Vooral de locatie speelt ook mee.

Oehhh spannend Elke!!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 22:41

Van wat ik heb gezien.. Ze maakte een iets was rare bocht ( was tussen een hek door) en kwamen er niet fijn voor. Heleboel paarden kwamen hetzelfde aan en die stopte allemaal .. deze niet, deze wurmde zich erover en knalde keihard erop en erover. De krak hoorde je door merg en been. Amazone rolde eraf op haar arm (sleutelen gebroken) en paard stond op 3 benen.

Aan de ene kant was het volle vertrouwen in de amazone van het paard , hij wou dit voor haar doen.
Amazone misschien niet de lijn gereden die ze wou met dit als gevolg. De DA heeft het paard in een gips been gezet en met heel veel pijn en moeite in een trailer gezet naar Utrecht.

Ze stond bij ons in de stal gang .. erg triest :(

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 22:51

Gatver. Wat sneu voor t paard om zo te sterven.
Ook behoorlijk zwaar voor de amazone dat het zo is gebeurd zeg.. vergeef je je niet snel denk ik.
Heb t niet gezien. De lijn ook niet. Dus kan verder niet oordelen. Maar dat je t niemand toewenst lijkt me logisch..

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 23:38

Een inschattingsfout kan zo gebeuren, en als een paard dan besluit voor je te gaan getuigd dat van heeel veel respect van beide kanten, anders had dat paard dit nooit voor haar gedaan, dat dat dan zo moet aflopen is heeel triest :(

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 08:58

bah, je moet er niet aan denken |(