[SGW] [HK] Bij de crossers in Deel 15,is geen orgaanvlees te zien!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 20:48

Joki: Fijn dat de springopleiding van Ferose zo goeg gaat :D !
Celine: Mooie foto's :D ! ik vind de laatste springfoto ook de mooiste. Je gaat trouwens wel heel ver mee naar voren/dicht op je paard op beide springfoto's, heeft dat een reden :) ?
Noor: Fijn dat je even lekker gereden hebt :) .

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 20:54

Eef_Bam schreef:
Joki: Fijn dat de springopleiding van Ferose zo goeg gaat :D !
Celine: Mooie foto's :D ! ik vind de laatste springfoto ook de mooiste. Je gaat trouwens wel heel ver mee naar voren/dicht op je paard op beide springfoto's, heeft dat een reden :) ?
Noor: Fijn dat je even lekker gereden hebt :) .

dat heeft zeker een reden
anders zit ik haar tegen in haar mond (of ik moet mn teugels langer maken maar da's niet zo handig aangezien ik dan in een parcours alleen maar aan het teugels langer en korter maken ben)
+ dat het niet echt mogelijk is om wat rechterop te zitten omdat ze je dan ahw uit het zadel werkt en het lastiger is om mee te zitten op de sprong
dus het ziet er een beetje overdreven uit en zou misschien anders kunnen of beter zijn alleen voor mij werkt dit goed en heb ik het idee dat ik haar op de sprong niet tegen zit

Evony

Re: [HK] Bij de crossers in Deel 15,is geen orgaanvlees te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 20:55

hello :D

Celine: nee want dat weekend er op heb ik sgw wedstrijd en anders vind ik het te veel worden voor haar ;) mooie foto's trouwens! Vooral die tweede springfoto!
Barbera: fijn dat je springles goed ging! Gaat de goede kant op dus!
Sann: :(:)
Noor: fijn dat je even lekker hebt kunnen rijden!

Net wedstrijd gehad met Beat, eerst gesprongen, ze sprong uit het boekje *\o/* Foutloos en 50,5 stijlpunt wat resulteerde in een 6de prijs :):)
Dressuur eerste proef ging ook erg lekker, helaas 177 punten was ik het niet echt mee eens, tweede proef ging aanzienlijk minder en daar had ik 176. Erg jammer dus.

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 20:56

Evony schreef:
hello :D

Celine: nee want dat weekend er op heb ik sgw wedstrijd en anders vind ik het te veel worden voor haar ;) mooie foto's trouwens! Vooral die tweede springfoto!
Barbera: fijn dat je springles goed ging! Gaat de goede kant op dus!
Sann: :(:)
Noor: fijn dat je even lekker hebt kunnen rijden!

Net wedstrijd gehad met Beat, eerst gesprongen, ze sprong uit het boekje *\o/* Foutloos en 50,5 stijlpunt wat resulteerde in een 6de prijs :):)
Dressuur eerste proef ging ook erg lekker, helaas 177 punten was ik het niet echt mee eens, tweede proef ging aanzienlijk minder en daar had ik 176. Erg jammer dus.

super gesprongen, jammer van de dressuur en tja.. dresuur een jury sport :S

Leuk!! waar ga je heen? en k snap dat het dan te veel wordt dan zou ik het ook niet doen! k kom je daar vast nog wel eens tegen :P

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 20:58

Hahah dat denk ik ook wel!
Dressuur was wel jammer inderdaad, heb de punten niet nodig maar vind het zo jammer dat als je zelf een goed gevoel hebt de punten niet overeen komen :Y)

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 21:13

Evony schreef:
Hahah dat denk ik ook wel!
Dressuur was wel jammer inderdaad, heb de punten niet nodig maar vind het zo jammer dat als je zelf een goed gevoel hebt de punten niet overeen komen :Y)

ik ken het! daarom is springen ook leuker :P

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 21:15

Hoi allemaal

Wat jammer Evony dat je een fijn gevoel had maar de punten tegen vielen.
Leuke foto's Celine, die bloemen foto is echt super. En de 2e springfoto vind ik ook beter.
Is verder niet zo veel blijven hangen.

Wat een weer he vandaag, ben lekker met de hondjes naar het meer hier in de buurt geweest, ikke pootjebaden en de hondjes zwemmen.

sorry dat ik vandaag niet over iedereen een reactie weet te plaatsen.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 21:43

Caro, dat veulen van jou wacht gewoon totdat je een naam hebt gebacht :+
Fijn dat het zo vooruitgaat Joki!
Mooie foto's Celine! Lupicors springen nogal goed in de manieren, regelmatig extreem. Als je niet oplet lig je zo een paar meter verderop in het zand. Ik heb ook een paar keer een hele goeie Lupicor gereden die het even niet meer zo goed deed, maar die was echt heel fijn op de sprong.
Netjes gedaan Saar! Jammer van je dressuur

Ik ben niet zo van het fokken, ben meer van de sport. Maar vind Lupicors en Corlands altijd erg fijn springen. Silverstones ook.

Beau heeft 42,19% volbloed en Ul 38,28%

Vanavond voor het eerst een proefje tussen de bordjes met Beau geoefend, gaat nog wat slingerend maar zaten al goede stukken tussen. Daarna even een parcourtje gesprongen die in de bak stond. Ging ook erg goed en keek er niet naar. Wilde wel wat hard waardoor ik haar wat teveel terugpakte en de achterhand dan vergat waardoor ze balken aftikte. Moesten ff de balans vinden en die was er aan het eind zeker :D . Gewoon niet te dicht laten komen dan springt ze supervoorzichtig. Had het tussen de 80 en 105cm neergezet. Volgende week BB.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 21:55

Wat een mooie foto's!
Mirthe, de bb moet vast goed komen :)
Sarah, fijn gesprongen dus vandaag!

Paard zijn stal is al bijna helemaal leeg. Hoef ik dat zondag niet meer te doen. Verder even gelongeerd zonder lijn en zweep, want die heb ik al niet meer :+
Zit in dubio of ik er morgen even op kruip. Eigenlijk niet zo'n zin in :o

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:01

Celine: Daarom vroeg ik het me inderdaad ook af, het ziet er zeker niet uit alsof je haar in de weg zit, maar het lijkt inderdaad best overdreven. Als dat het beste werkt kun je dat inderdaad beter gewoon doen :) .
Evony: Gefeiliciteerd met je prijs! en ach die jurysport ;) .
Mistid: Fijn dat Beau alles zo goed oppakt!
Mootje: Ah die laatste dag, ik zou er wel nog een keertje opkruipen hoor!

Ik vraag me trouwens af met wat voor beugels jullie allemaal springen/crossen?
Ik heb namelijk gewone standaard beugels aan mijn springzadel, en ben ben een beetje aan het rondkijken voor beugels die wat veiliger zijn en die mij misschien ook kunnen helpen met het krijgen van een betere balans, met name in de verlichte zit.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:02

Lekker laatste keer ook niet een klein beetje genieten Mootje Lekkere buitenrit? (Sorry als ik zeur maar ik snap echt niet dat je zo ineens de lol er af kunt hebben en ik ben gewoon een veel te jankerige bad muts :+ :o .)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:04

Mo, niet meer rijden denk ik. Zo te horen ben je er echt wel klaar mee.
Evony, gefeliciteerd!
Eef, ik heb de GPG's (die veiligheids uitvoering) met vering, heerlijk voor mijn knieen. Weet dat er ook veel met van die lichtgewicht kunststof beugels wordt gecrosst.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:06

ik heb de bow balance beugels super fijn :D
bij zoeff hangen ook zoiets aan maar dan namaak

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:07

Eef: ik heb hele fijne beugels, weet niet precies meer hoe ze heten maar dat kan ik voor je opzoeken! Extra breed, met ijzere ''blokjes'' zodat je goed grip hebt, en ze zijn zo dat als je ze verliest ze goed blijven hangen zodat je zo je voet er in kan zetten. Echt ideaal! Al verlies je ze bijna niet door die extra grip.
Mootje: als je er geen zin in hebt niet doen, word je ook niet vrolijker van!
Mirthe: corlandjes zijn top :D fijn dat beau het zo goed aanpakt!
Celine: ik weet eigenlijk niet of ik springen leuker vind :Y) vind dressuur ook erg leuk moet ik zeggen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:07

Marijke, een badmuts := :D
Als ik ergens klaar mee ben, wil ik er meteen mee stoppen... net als mijn vorige sporten en baan bijvoorbeeld.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:08

Ik vind de gpg ook super!!! Had als eerste paar ook die met die veuligheids draai erin en nu de gewone. Bevallen echt super. Die lichtgewicht heb ik ook wel eens mee gereden. Ook heel fijn. Plus met die ben je gewoon echt nooit meer je beugels kwijt tijdens het rijden.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:09

Ik heb ook die GPG adapters, maar ik denk dat ik over ga naar Bow Balance. De laatste tijd hoor ik hem steeds kraken en hij is er al eens uitgeknald die veer, gelukkig reed ik toen dressuur. Maar ben er niet heel fan meer van en ben bang dat hij het binnenkort weer begeeft.

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:10

Evony schreef:
Eef: ik heb hele fijne beugels, weet niet precies meer hoe ze heten maar dat kan ik voor je opzoeken! Extra breed, met ijzere ''blokjes'' zodat je goed grip hebt, en ze zijn zo dat als je ze verliest ze goed blijven hangen zodat je zo je voet er in kan zetten. Echt ideaal! Al verlies je ze bijna niet door die extra grip.
Mootje: als je er geen zin in hebt niet doen, word je ook niet vrolijker van!
Mirthe: corlandjes zijn top :D fijn dat beau het zo goed aanpakt!
Celine: ik weet eigenlijk niet of ik springen leuker vind :Y) vind dressuur ook erg leuk moet ik zeggen.

haha okee tja.. ik vind allebei erg leuk alleen dressuur wedstrijden kunnen soms zo frustrerend zijn

ik heb ook de bow balance beugels, k ben dr echt zo blij mee! k had eerder altijd last van mn knieen en nu alleen nog als ik erg lange ritten maak

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:10

Dan is het toch simpel Mootje.. ? Dan niet doen.

Geert noemt me heel vaak bad muts als ik aan het ziele pieten ben of aan het zeuren ;)
(tijdens het cross verkennen ook altijd)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:14

Dat Gpg systeem heb ik weleens van gehoord, ik dacht dat dat vooral was om de gewrichten te ontlasten, want dat heb ik eigenlijk niet nodig en het idee van een veer trekt mij niet zo, of krijg je er echt een stabielere zit van?
Bow Balance heb ik even opgezocht en dat spreekt mij wel aan eerlijk gezegd.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:14

Sannnn schreef:
Ik heb ook die GPG adapters, maar ik denk dat ik over ga naar Bow Balance. De laatste tijd hoor ik hem steeds kraken en hij is er al eens uitgeknald die veer, gelukkig reed ik toen dressuur. Maar ben er niet heel fan meer van en ben bang dat hij het binnenkort weer begeeft.

Soms moet je de veren wel eens vervangen. ;) (tenminste, bij de vaste gpg vering, weet niet hoe het met de adapters zit).
Dingen gaan ook roesten van het crossen door de waterbak en de modder (Gorssel vorig jaar). :D
Laatst bijgewerkt door Sim op 22-04-11 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:15

Ik had trouwens Bow balance met gpg adapter eraan, ideale combi!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:19

Ik had die dingen toen net 3 weken toen ze los schoten! Dus ik kan me niet voorstellen dat het toen daar aan lag, heb ze nu nog niet eens een jaar denk ik. Moet je zo snel die veer al vervangen?

http://img.2dehands.be/f/normal/8397131 ... eugels.jpg Deze heb ik, bij Heja vandaan.

Ik heb ze vanwege m'n rug Evie, heb er wel minder last van moet ik zeggen dan met de 'gewone' beugels.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:28

Sannnn schreef:
Ik had die dingen toen net 3 weken toen ze los schoten! Dus ik kan me niet voorstellen dat het toen daar aan lag, heb ze nu nog niet eens een jaar denk ik. Moet je zo snel die veer al vervangen?

Da's wel raar. Metaalmoeheid?

Ik vervang mijn veren elk jaar, ongeacht of ze verroest zijn of niet. Vering wordt toch minder, dus standaard vervang ik ze voor aanvang van het cross-seizoen.

Citaat:

Dezelfde veren zitten in de beugels die ik heb.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:34

Na 3 weken al stuk lijkt mij ook niet de bedoeling :n .
Ik denk dat ik dan maar voor de Bow-balance ga, die spreekt mij het meest aan en bij de gpg krijg ik gelijk zo'n "pogostick" idee :+ .