[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 12:50

Ik wil geen 4x4, aangezien ik zo veel km's maak en nu al leegloop op diesel terwijl mijn huidige auto gemiddeld 1:17 loopt!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 12:50

Goeiemiddag!!!

Erg druk op werk, gelukkig komt mijn collega maandag weer terug van vakantie.

Arme Edward!!

Wij hebben sinds kort de Kia Sorento en ik ben er echt heel blij mee. Trekt de trailer echt super. En onze trailer weegt leeg al 1000 kilo.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 12:58

Mootje schreef:
Ik wil geen 4x4, aangezien ik zo veel km's maak en nu al leegloop op diesel terwijl mijn huidige auto gemiddeld 1:17 loopt!

Onze mitsubishi outlander kun je omzetten, dus alleen als we de trailer erachter hebben met 2 paarden rijden we 4wd anders staat hij in de 2wd.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 13:01

Ok, dan zeg ik het anders ;) Ik wil geen jeep / SUV / 4x4 achtige!

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 13:02

Ik zeg bmw! ;-)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 13:06

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 13:06

Leuk dat je weer gaat starten Vief, succes alvast!
Chocolade fonduen is echt heel lekker, groot gelijk dat je dan wel naar dat dispuut gaat Snoekiej. :D
Onze auto kan 3500 kg trekken. Hebben 2 paard trailer maar rij bijna altijd met 1 erin. Maar vind het wel superfijn dat hij het goed kan, zoals bv. in Gorssel ook.
Het is nu ook het goede moment om Totilas te verkopen, hij loopt nu super. Hij heeft net gedekt en er is nog niets geboren. Straks valt dat misschien tegen en dan daalt zijn prijs ook erg. Wel ontzettend jammer voor de Nederlandse sport! En voor Edward natuurlijk.

Ben weer terug van de kliniek met, vind ik, goed nieuws. :)
Hetgeen wat ik dacht blijkt nu ook echt zo te zijn. Vero is waarschijnlijk haar hele leven "verkeerd/ scheef" gereden. DA zei dat zulke dingen vaak ten uiting komen als de nieuwe eigenaar het paard ongeveer 1- 2 jaar heeft en dan helemaal vaak bij een nieuwe instructeur. Nou dat klopt bij ons als een bus.. Tot ongeveer half jaar terug heeft ze altijd bij dezelfde gelopen/ gelest als waar ze geboren is. Toen ik naar Hamminga ging zei die al gelijk dat mijn paard scheef loopt en dat ik daardoor scheef ben gaan zitten. Iets wat ik al langer vermoedde, dus de afgelopen tijd ben ik heel hard daarmee aan de gang gegaan. Met als resultaat dat ze nu af en toe kreupel loopt.. Haar spieren zijn aan de ene kant waarschijnlijk een stuk ‘korter’, ook zit het in haar hals waarschijnlijk vast. Heel veel dingen vallen nu ook op zijn plek, bv. het ‘gemene’ weigeren steeds. Dat ze af en toe onregelmatig loopt, kantelen van d’r hoofd. Kan allemaal hiervandaan komen zeiden ze.
Maandag hebben we een afspraak staan bij Jarko, fysiotherapeut, en dan weten we wat precies, welke spieren verlengd moeten worden en welke wervels eventueel vast zitten.
Ze konden niet voor 100% zeggen dat het alleen spierenkwestie was want er kan ook wat naar buiten komen straks, maar foto’s van 1.5 jaar terug zagen er super uit. Dus dat verwachtten ze niet, maar zekerheid kunnen ze je niet geven. Logisch ook. Dus ik ben opgelucht! Komende tijd wordt hard werken maar het komt weer goed! :D Zeg Barchem in ieder geval af, Bathmen laat ik nog even staan al verwacht ik dat ik die niet kan rijden, maar moet maandag naar Jarko dus dan kan ik me alsnog afmelden. Geld ben ik toch al kwijt.
Ben alleen vergeten te vragen of ik nu wel kan rijden tot maandag of rust moet geven. Blond he. :o?
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 14-10-10 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 13:08

Spannend Sannn, maar voor als nog niets superernstigs! Kan je niet even de kliniek bellen dat je iets vergeten bent te vragen?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 13:13

Ik weet neit of het 'arme' Edward is. Hij houdt er denk ik zelf ook genoeg aan over. Daar zijn echt wel goede afspraken over. :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 13:17

ik weet niet of dat geld het verlies van zo'n paard waard is. Maar het zat er idd aan te komen.

Mootje, zou dat niet aan de auto in kwestie liggen? Dit is de 2e Mondeo die we rijden, en ze bevallen echt super.

Sannn, dat is toch wel geruststellend nieuws.

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 13:18

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 13:19

Lielle, Ik denk eerder dat het ligt aan mijn fysieke gesteldheid _O- Ik heb het trouwens bij heel veel auto's!

Ik kan er niet echt wakker om liggen dat Totilas verkocht is :o Dubbeldam zei daar nog iets leuks over in de karige reportage van Nieuwsuur dinsdag!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 13:22

Jaa, ben er ook zeker blij mee met dit nieuws! Moeten we beiden werken aan onze scheefheid. ;) Gelukkig heb ik deze week vakantie dus kon ik gelijk terecht.

Regent het bij jullie ook beetje?

Had ook gebeld maar ze waren weg, spoedgeval. Maar assistente zei dat ze dacht van wel. Nou ja, kijk wel. Zaterdag ben ik hele dag weg na Boekelo, anders ga ik wel lekker met d'r stappen in het bos en doe ik drafje om te kijken hoe ze loopt en eventueel galopje. Kan ze iig rechtuit lopen, dan loopt ze goed.

Lijkt mij goed zuur dat Totilas weg is, maar aan de andere kant voor ongeveer 15 miljoen euro... Eigenlijk ook belachelijk toch die prijzen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 13:23

Mootje schreef:
Ik kan er niet echt wakker om liggen dat Totilas verkocht is :o Dubbeldam zei daar nog iets leuks over in de karige reportage van Nieuwsuur dinsdag!

Ik ook niet :o T was het wachten op het moment dat het zo zou zijn. Tegen zulke bedragen kun je toch geen nee meer zeggen? Had je dat wel gedaan dan lag ie de dag erna geheid dood in zijn stal.
Maar t blijft zonde voor de Nederlandse sport.

@ sann: gelukkig lijkt het mee te vallen. En over dat rijden zou k gewoon weer ff de kliniek bellen :j

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 13:47

Ik kan er ook niet wakker om liggen hoor. Vind het wel jammer voor de Nederlandse dressuursport. Maar ben ook wel zo realistisch dat als er een hoog bedrag geboden wordt, dan het dan is van mooie strik er omheen en weg ermee. Voor zulke bedragen kun je gewoon echt geen paard aanhouden.

Sann: fijn dat Vero alleen maar onregelmatig lijkt te zijn door haar scheefheid (en die van jou). Dat is iets wat opgelost kan worden!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 13:47

Vind het wel jammer door de NL dressuursport maar ja geld moet rollen :D :D

Ik heb een mazda 323 en mag 1300 trekken dus kan op pad met mijn trailer van 525 kilo en een paard van ongeveer 550 kilo..

Sann gelukkig lijkt het mee te vallen met vero! ik zou even overleggen met je DA :)

Ben ziek thuis.. last van me buik.. :\

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 13:48

Corien, beterschap!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:06

Beterschap Corien! Je bent wel vaak ziek of niet? :(:)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:16

MOOTJE @ ik heb een Renault Laguna Hatchback 1.9 diesel, kan 1500kg trekken , rijd dan 1.10 en zonder trailer 1.15 (stad en snelweg door elkaar) zelfs cruise control. Hij trekt de trailer met gemak.
Weegt zelf 1240 dus ook nog niet megazwaar zelf.
Zelfs in Gorssel reed ik er zelf uit !!!! :D :D :D

Verkoop van Totilas vind ik wel jammer, die mensen waren al zo rijk daar hoef je het dan toch niet meer voor te doen ?? Geniet er dan lekker van.....maar ja dat zal ik wel te simpel denken.
Wel zuur voor Gal weer geen Spelen.....Ik verwacht niet dat Schockmohle hem koopt om vervolgens Gal er op de laten rijden ???

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 14:18

Ik ben heel moeilijk geloof ik, want ik weiger ooit nog in een renault te rijden O:)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:30

bianca hoop het wel.. maar dat zit er denk ik niet in.. vond het al vreemd dat hij zo veel om gal heen hing op de WEG

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:33

Ik ben dan wel weer zo kinderachtig dat ik het jammer vindt als er een Duitser op gaat rijden en alles wint. O:)
Maar de verkoop kan ik me heel goed voorstellen. Heb wel lol om dat topic, overdreven reactie's zo nu en dan. :')

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:35

Ja somige reactie's zijn echt erg haha of het een wereld ramp is :')

Vind het alleen erg sneu voor gal, hem maar lekker maken dat hij er de OS mee kan rijden en dan nu op eens het geld niet kunnen weerstaan... beetje vreemd maar goed..

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:38

Mo is een automaat niet wat voor jou? Voor de trailer is het echt heerlijk, en ik spreek uit ervaring!
Sannn wat super nieuws! Vero moet maar op gym en dan is het hopelijk weer goed!
Corien beterschap

Wat betreft Totilas, geld moet inderdaad rollen. Voor hetzelfde geld ligt hij morgen dood in de stal, weg=weg
Edward moet gewoon een nieuwe uitdaging zoeken, denk dat hij nog wel wat voor handen heeft en anders heb ik nog wel een leuke zwarte hengst in de aanbieding ;)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:39

Bvw kan je gal niet mailen :') ohoo das niet lief :=