[SGW] [HK]Muts mee met SGWay! (deeltje 9)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ils_K

Re: [HK]Muts mee met SGWay! (deeltje 9)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 22:26

Volgens mij gaat dat ook echt rond! Mijn keel is ook 10 keer zo dik, tenminste zo voelt het.

Ik ga lekker op de bank hangen Doei!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 22:28

Ja bij mij ook, echt vervelend.

Doei!

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 22:28

Corien en Ilse, beterschap dan maar!
Ik heb ook wel lekker gereden vanavond op les. Ga zo ook lekker op bed Doei!

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 22:33

@Ilse & Corien: Beterschap!

Ik had maandag en dinsdag ook last, maar dat kan ook nog komen van die paar procent alcohol teveel zondag Knipoog
Vandaag nog naar de stad geweest, nieuwe sokken, panty's, rokje, jas, schoenen, pyama, trui, en een voetbal voor mijn broertje zijn verjaardag! Haha!

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 00:01

Haha geweldig Vief die chocofoon Clown

Net wezen rijden ging echt super goed, het was onwijs druk op stal, en iedereen reed in de zelfde bak.
Het was net een manege les.
We reden met ze 6e in de bak, maar niemand had zin om naar de andere bak te gaan, het was hier veels te gezellig.
Eerst lekker gereden, hij vond het wel spannend al die paarden, hij is toch als enige vreemd daar.
Dus paar gekke sprongen en door de bak gesjees en toen was die wel weer aardig normaal Haha!
Daarna heel geconcentreerd en ben zelf van de bak naar de stal gelopen toen ik er nog op zat.
Moet je toch het terrein over in het donker Clown
Morge gaat me zadel naar de zadelmaker word ie ff bijgevuld.
Kan die ff paar dagen uitrusten.

Ga nu lekker slapen, voel nu de spierpijn al Clown
Was ff vergeten hoe vermoeiend paardrijden was Koe

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 08:16

Goedemorgen!

Zag een chocolade telefoon voorbijkomen, erg uniek Knipoog
Ingrid: Fijn dat je paardje goed gaat.
Niet ziek worden allemaal!

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 08:47

goedemorgen!!!

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 08:52

Goedemorgen!

Ga maar eens aankleden en naar school.

Nat1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 09:22

Goedemorgen,
Beterschap voor de zieke onder ons!

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 09:23

Goedemorgen Lachen

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 09:29

Marieke_xXx schreef:
@ vief: innige deelneming! Ach gut Dacht ook eerst dat ie met rijden ofzo in de modder was gevallen!
@ Amber: Die van mij is ook best mager, en eet ook geen mais! Maar succes igg! Knipoog

Gelukkig niet de enige met een pony die geen mais lust haha.
Maar blijft de jouwe het hele jaar zo ?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 09:30

Goedemorgen Doei!
Even snel broodje eten en dan naar Woods Lachen !

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 09:33

JOHO! goedesmorges!!!
Ik ga vanacht op wintersport!!!!!!!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 09:36

Aaah Haha!
Nice Jenga! Veel plezier alvast Lachen

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 09:38

Goeiemorgen!
Veel plezier Jenga!

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 09:48

Oe lekker Jenga! Cool

@ Amber ... Lady wil ook moeilijk voller worden. Ik weet niet welke mais je bedoeld, maar kuilmais lust Lady ook niet. Maismeel eet ze overgens wel, beetje zemelen erbij en goed nat papje maken maar! Die gaf ik haar dan voor de nacht, kon ze d'r de hele nacht over doen. Tevens gaf ik haar zonnebloemolie bij, niet meer krachtvoer (hebben we wel geprobeerd, maar dat hielp niet). En vooral onbeperkt ruwvoer ... maar dan wel zo: had ze het een keer niet op dan een paar dagen minder. Weer een beetje 'honger' kweken ... als we jou bijv. elke dag voor een bord vol eten zetten dan heb je op een gegeven moment ook geen zin meer ... krijg je een paar dagen minder dan wil je wel weer meer Lachen
En bij Lady hielp vooral ook gewoon gras ... beetje moeilijk in de winter. Lastig ook, want ze had er vooral in de winter last van .. zal wel een winterdipje hebben. In de winter krijgt ze ook lucerne bij, de overige paarden ook trouwens. Vinden ze lekker en doen ze het goed op.

Heb sinds eergister m'n eerste eigen laptop Haha! De verwachte leverdatum was 25 maart, maar hij kwam dus veel eerder. Alle benodigde programma's staan er nu zo'n beetje op .. dus gister voor het eerst bij de keukentafel kunnen internetten Tong uitsteken

@ Vief .... ai, verkwikkend modderbadje voor je foon Nagelbijten / Gniffelen

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 09:55

Bedankt!

LL: dat klopt wel ja. Ik gaf mijn paard gebroken mais door zijn krachtvoer. Veel paarden vinden kuilmais niet lekker.
En ik zweer bij het bijvoeren van plantaardige olieen!!! Het heeft een goed effect op de spijsvertering, werkt afdrijvend bij zandverstoppingen, en je paard krijgt er een mooie glimmende vacht van.
Omegaolie en Lijnzaadolie zijn het beste vanwegen de samenstelling, maar ik ga niet elke maand 25 euro aftikken als je in de winkel voor een paar centen zonnebloemolie kan halen.
Mijn paard krijgt elke dag een flinke scheut over zijn voer.

TIP VOOR DE ZOMER (IVM DAZEN EN MUGGEN):
Koop de grootste fles olie die je kan vinden en een flinke knol knoflook. ontvel de knoflooktenen, Snijd de knoflooktenen in de lengte door, en doe deze in de olie. Laat dit een paar dagen trekken.
Bij elke voerbeurt de fles even schudden zodat de knoflook goed door de hele olie trekt. een flinke scheut over het voer doen. Werkt tegen steekbeesten vanwege de geur die het paard via de huis gaat afscheiden.
Laatst bijgewerkt door jenga_8 op 07-03-08 10:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 09:58

jenga_8 schreef:
Bedankt!

LL: dat klopt wel ja. Ik gaf mijn paard gebroken mais door zijn krachtvoer. Veel paarden vingen kuilmais niet lekker.
En ik zweer bij het bijvoeren van plantaardige olieen!!! Het heeft een goed effect op de spijsvertering, werkt afdrijvend bij zandverstoppingen, en je paard krijgt er een mooie glimmende vacht van.
Omegaolie en Lijnzaadolie zijn het beste vanwegen de samenstelling, maar ik ga niet elke maand 25 euro aftikken als je in de winkel voor een paar centen zonnebloemolie kan halen.Mijn paard krijgt elke dag een flinke scheut over zijn voer.

Nou idd, daarom geef ik ook gewoon zonnebloemolie Tong uitsteken

Nu ze op 'rust' staat trouwens geen van die extra's .. gewoon heeeel klein beetje brok en veel ruwvoer. Met die herstellende peesblessure hoeft en mag ze immers niet veel te doen. Ze is nu ook behoorlijk mollig voor haar doen Bloos Zelfs toen ze drachtig was zag ze d'r niet zo uit Tong uitsteken

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 10:21

Maismeel heb ik idd ook van gehoord ! Want dat moet je ook aan maken met water he ?
Het probleem alleen is dat die van mij met zijn 2en staan, en vaak samen eten. Dus moet even wat op verzonnen worden.

Maar zemelen ? Kan je dat dan onbeperkt voeren ook ? Omdat ze er de hele nacht op kan doen ?
Ik ga straks even die conditie voer halen en dan hoor ik ook de uitslag van de mest onder zoek Nagelbijten / Gniffelen

We moeten hooi bij gaan kopen, want we moeten echt gewoon 'onbeperkt' hooi gaan voeren. Maar daar moet ik het is even over hebben met de boer, want die zit dat niet zo zitten. Maar.. ik kan gewoon niet alles zelfs ophoesten ! En het is ook zijn paard. Zie nu al tegen dat gesprek op.

Die flesjes die ik gistern gekregen heb, moet ik iedere avond 0,8ml in ze mond spuiten. 2 Flesjes van 20 euro Nagelbijten / Gniffelen

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 10:51

Goeiemorgen.. En ik ga over een uur op wintersport... Haha!

Nat1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 10:54

Luxket, veel plezier!!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 10:57

komt goed Haha!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 11:13

nou ik gaat er vandoor, veel plezier allemaal hier, en nie te veel posten he Tong uitsteken

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 11:42

Heel veel plezier *LOL*

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 12:11

Aahhh ... iedereen gaat op wintersport is jaloers Clown

@ Amber ... ik maakte er idd een echt goede natte slobber van. Als ik dan een half uur later kwam was het ook een stevige massa geworden, dus niet te weinig water. De zemele deed ik er in het begin bij omdat ze nogal kieskeurig is wbt haar eten en zemelen at ze wel .. en dat is er gewoon wat bij gebleven ... bovendien had ik het idee dat er iets meer structuur in het goedje kwam .. ik nam het zelf een beetje een bindmiddel Tong uitsteken Heel klein beetje zemelen erdoor hoor (zeg maar 12% van de hoeveelheid maismeel).
Wbt. zemelen in het algemeen ... ik heb nooit problemen gehad met zemelen. Ik geef het eigenlijk altijd na het rijden, als beloning .. beetje muslie erdoor en smullen maar. Ik heb het nooit gewogen, maar je hebt van die 1kg napjes voor het brok ... daar dan elke keer wel bijna 2 van. Geen probleem. Pony van m'n zusje was chronisch hoefbevangen, die kreeg het ook voor haar medicijnen en ook om haar in haar mindere periodes aan het eten te houden. Die heeft er ook geen last van gehad.

Zo, dure flesjes! Wat zat er ook alweer in?

Wij hebben hier op het werk een darttournooitje (elke week eigenlijk) ... ik kan d'r echt geen barst van. Die stomme pijltjes lijden een geheel eigen leven Bloos ... Maar heb zonet m'n eerste potje gewonnen Haha! zat in de verliezersfinale Bloos