[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Steph1989

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 10:42

Veel sterkte Hanne! Hij heeft inderdaad veel geluk gehad met een baasje zoals jij!

Daphne: wij gaan ook naar Baarle, maar ik doe de 60cm mee (allé als dat al lukt) en m'n vriend de 80. Terug eerste cross na het débacle van vorig jaar dus dat leek me wel een fijne hoogte om te beginnen.

Wij gaan ook zeker Overpelt en Lille meedoen. Nationaal zit er zowiezo niet in, maar denk ook dat we misschien niet naar Lummen gaan... mss met de 7j, maar denk het ook niet.

Gisteren gaan trainen en 7j ging weer heel slecht op rechts... echt heel frustrerend want ik weet dat het aan mij ligt maar ik krijg die gewoon in galop niet gedraaid en bij m'n vriend doet die dat op 1 pink... Vrijdag les, hopelijk ziet lesgever wat het probleem is... - wel frustrerend zo! Misschien is een carrière als groom mij beter weggelegd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 11:46

Antonius: Er zijn 2 crossen, kan dat? Volgend weekend van Gentse rijvereniging en op 12 maart als ik het goed gezien heb. Het is die laatste waar ik eventueel voor zou inschrijven, er gaan waarschijnlijk nog clubleden. Volgend weekend is ons eetfestijn dus kan sowieso niet.
Ik wil nu eerst de les doen om te kijken hoe hij de hindernissen aanpakt. Gaat dat vlot en zonder teveel twijfel dan gaan we wedstrijdgericht denken, met eerst een oefencross als het kan. Is het teveel gesukkel of gedoe, dan stel ik wedstrijd uit en gaan we verder lessen en oefenen tot het wel soepel gaat :)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 12:00

Zijn net dezelfde crossen, alleen volgende week zonder hindernisrechters en prijzen en dan 12 maart met klassement. Maar terrein is idem. Nu zondag is het crosstraining op Artevelde, dus ander terrein.
Nu op die wedstrijd zijn ze wel soepel, als je meer dan 3 stops hebt, zal je wel uitgesloten zijn in het klassement, maar je kan wel het parcours uitrijden als je anderen niet stoort... zie je soms 5 deelnemers tegelijk aan de finish :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 12:12

Eerst zien hoe hij het zondag aanpakt :P De rest volgt later wel. Ik rij nooit voor klassement eerlijk gezegd. Plezier staat op de eerste plek en tegelijk helpt dat nog het beste om zonder (veel) stress rond te rijden. Ik ga er anders teveel aan rijden, teveel denken en dan maak ik het mezelf moeilijker dan nodig is + ik span mezelf op. Heeft bij hem niet echt goeie invloed. Eerst kilometers maken, ervaring opdoen en later kan het serieuze er dan wel bijkomen.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 14:06

Katharinaa schreef:
Ook van mij heel veel sterkte Hanne!

Ik heb enkel LRVcrossen gepland. 2 april Overpelt, 10 april Lille en 17 april Lummen. Ook wel 3weken na mekaar. Maar denk dat dat voor mijn paard in de B geen probleem is. Heb nog nooit de indruk gehad dat hij moe was bij aankomst. Stel nu dat ik naar t nationaal zou mogen, dan zouden het wel 4 weken na mekaar zijn, lijkt me wel wat veel. Wat zouden jullie doen?

hier bij mij hetzelfde probleem.
Ik weet bovendien nog niet zeker of ik Overpelt kan rijden of niet (ivm samenvallen overkamping dressuur en enkel de eerste 4 mogen overkampen). Dusja ik kan ze alle 3 inschrijven maar als ik dan moet overkampen moet ik sowieso 15€ boete betalen omdat ik dan de cross niet start.
Als ik wel kan naar Overpelt dan rijd ik 4 weken achter elkaar en dat is echt teveel

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 14:08

Van mij ook heel veel sterkte Hanne! niets is zo erg als je beste maatje verliezen :(

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 18:21

Heel veel sterkte Hanne, nachtmerrie van iedereen om je maatje te moeten afgeven :(

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 00:53

Ik probeer de lrv ze wel allemaal te starten. De B crossen zijn opzich niet zwaar. Als de ondergrond echt slecht is rij ik niet. En ik weet dat er toch altijd iets tussenkomt dus uiteindelijk rij ik ze nooit allemaal. Denk dat ik vorig jaar maar 2 lrvs heb gereden.
Met cas zou ik ze wel allemaal rijden. Die komt na de finish nog frisser aan als bij de start, waar die soms zijn energie blijft hale , ik vraag het me echt ad.

Vraagje: hier eten ze de stallen echt op. Het zijn zo houten. Ze krijgen genoeg voer. Altijd hooi ter beschikking. En er wordt afgewisseld met wortels en biet. Ze staan nu op een veel kleiner stuk als anders. Maar zeker groot genoeg om de benen te strekken. Ik Weey dat het uit verveling is, maar wat kan ik er nog opsmeren? We hebben evht al super veel geprobeerd. Motorolir, frituurvet met pili-pili poeder in, vonden ze heerlijk; iets heel bitter,.... Wie heeft de gouden tip? Over een maand gaan ze terug de gewone weien op. Maar het moet opgelost worden. Blits zit al door de plank heen. Wat opzich gevaarlijk is want hij kan er met zijn piot tussen. Dus er hangt nu een andere plank voor maar we kunnen ze de stallen toch niet laten opeten

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 09:05

Daaphh: hadden wij ook met onze houten stallen toen we nog niet verhuisd waren. Als je ergens nog aan carboline kan geraken, super spul maar mag in de originele versie niet meer verkocht worden, enkel nog een bio versie maar dat helpt niets. Wie weet nog bij een boerke ofzo?
Maar anders doe je er niet veel aan vrees ik |(

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 11:01

Ik geloof dat we zelf al carboline hebben gebruikt, maar dat ze dat ook op eten. In de zomer eten ze ook aan de palen... Net bevers

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 11:54

Via A.gradi heb ik ook eens iets besteld tegen het bijten aan deuren en dat hielp wel. Staat volgens mij bij anti bijt bij de ruitershop artikelen. De merknaam weet ik niet meer.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 01:30

Ja, ik las nog mee.

En over Shuddy, het was niets acuuts. Het was voorbereid. Maar de laatste tijd sukkelde Shuddy heel hard. Hij kwam constant het één na het ander tegen dat het geen doen meer was voor mij en hem. En dat waren niet alleen ernstige dingen ofzo. Als ik enkele dingen moet opnoemen wat er op dat moment ongeveer aan de gaande was. Slechte spijsvertering (wisselende mest), hoefproblemen zonder garantie dat het al dan niet opnieuw opflakkert ondanks de hele dure supplementen, zijn gebit was niet in goede toestand (snijtanden bovenaan heel stuk afgesleten omdat hij luchtzuiger is, en het verplichte op stal blijven heeft het proces erg versneld, hij kon zijn snijtanden niet meer op elkaar zetten en er waren al stukken afgebroken. Hij kon geen harde dingen meer afbreken zoals wortels en appels. Hij had al 2 kiezen te kort en een diastema. Zijn tanden zouden verder afslijten en dan zou kort gras een probleem kunnen worden, en een leven op de paddock is voor Shuddy geen leven als de rest op de weide staat.), zijn heupen stonden scheef, zijn rug was in niet zo'n goede conditie (met die heupen enzo),... Een hele waslijst. Kortom zijn weerstand was slecht. 't Is altijd al een tere geweest, maar zijn immuniteit werd met de tijd minder en minder. En zijn problemen kwamen steeds frequenter voor. Ik heb met de dierenarts gesproken over de opties. Want ik werd er moe van om constant ongerust te zijn en ik voelde mij dan heel schuldig tegenover Shuddy met die medische mallemolen. Zijn mentaliteit is ijzersterk geweest maar zijn lichaam takelde zichtbaar af. En ik merkte wel dat Shuddy bleef doorgaan maar hij werd heel tam. Bleef 'content' maar het vuur dat ik gewoon was van hem was er niet echt meer. En na het gesprek met de dierenarts kwamen we op een plan. Sowieso enkele dagen er over nadenken en spreken met verschillende mensen. Bel me weer op binnen enkele dagen en dan kunnen we beslissen. Ofwel inslapen ofwel wachten tot er weer iets gebeurd dat we dan zeggen van het is genoeg geweest. Op een weide zitten op pensioen was ook geen optie voor mij en de dierenarts, Shuddy had te veel verzorging nodig daarvoor. Ik heb dan oa. met de stalgenootjes gepraat, ook met de vorige eigenaar. Vooral gesprek met de vorige eigenaar was doorslaggevend. Hij zou er al veel eerder een streep onder gezet hebben. Shuddy was op. Te zien aan zijn medische en fysieke toestand was hij oud. En ik zou het niet aankunnen om te blijven doorgaan en iedere dag ongerust zijn van zou het vandaag zijn? Of morgen? Of overmorgen? Nee dat zou mij opvreten. En Shuddy kennende, zou het een gegeven zijn dat hij binnen de periode van 2 maanden sowieso weer iets zou tegenkomen. Daarom hebben we besloten om er een punt achter te zetten. Dierenarts zei dan ook van gooi hem weer terug buiten bij zijn vrienden, stop met de supplementen, ... Laat hem nog wat paard zijn. De laatste dagen heb ik hem dan ook ROT verwend. Zijn laatste dag heeft hij ook een paar uur op het gras gestaan, gemalen wortels gegeten, veel slobber gegeten, koekjes à volonté,... Want hij hield enorm veel van eten. Rond 19u30 maandagavond kwam de dierenarts er, en is hij vredig ingeslapen in de piste. Hij heeft er niets van gemerkt. Het was echt hartverscheurend om zijn hoofd in m'n armen te houden terwijl hij overleed. 'k Heb er veel van afgezien, en ik zie er nog van af maar sta nog altijd achter mijn beslissing. Het was gewoon het beste voor hem. |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 03:16

Je hebt gekozen voor zijn welzijn en dat is altijd de juiste keuze. Niemand kan je nog afnemen wat jullie samen hadden, en ondanks de downs zijn dat ook heel veel ups geweest. Uit die ups heb je gouden herinneringen. Uit de downs heb je enorm veel kunnen leren. Hoe hard en pijnlijk het verlies ook is, Shuddy heeft je wel ontzettend veel geleerd en jij hebt hem ontzettend mooie en paardwaardige jaren gegeven.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-16 09:41

Varekaj schreef:
Je hebt gekozen voor zijn welzijn en dat is altijd de juiste keuze. Niemand kan je nog afnemen wat jullie samen hadden, en ondanks de downs zijn dat ook heel veel ups geweest. Uit die ups heb je gouden herinneringen. Uit de downs heb je enorm veel kunnen leren. Hoe hard en pijnlijk het verlies ook is, Shuddy heeft je wel ontzettend veel geleerd en jij hebt hem ontzettend mooie en paardwaardige jaren gegeven.

Helemaal mee eens!
Je hebt de beste, maar moeilijkste keuze gemaakt. En jullie hebben enorm veel van elkaar geleerd!

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 11:30

Daar ben ik het ook zeker mee eens! Heel moeilijke keuze om te maken, maar wel degene die voor hem het beste was!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 15:28

Ik zit zelf met tranen in mijn ogen Hanne! Chapeau voor de moeilijke keuze die je in het belang van Shuddy gemaakt hebt! Hij heeft het fantastisch gehad bij jou, jij hebt supertoffe dingen meegemaakt met hem, dit nemen ze jou nooit meer af! Hele dikke knuffel en veel sterkte!

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 17:35

Ben ik ook volledig mee eens. Je hebt het hart op de juiste plaats en denkt niet alleen aan je eigen gevoelens. Veel mensen doen dat te vaak omdat ze denken het verlies niet aan te kunnen maar dat vindt ik egoïstisch. Het is onnodig om je paard te laten afzien of laten aftakelen na alles wat zij ook voor jou gedaan hebben. Het is een moedige en correcte keuze. Ik heb dit jammer genoeg zelf meegemaakt en toen ook deze keuze gemaakt. Het verlies is enorm zwaar en hard, maar je hebt alle leuke en soms minder leuke herrineringen die je voor altijd kan koesteren. Ik ben er zeker van dat shuddy geen beter baasje kon hebben.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-16 21:40

Ik ben vandaag op jumping geweest. 90 foutloos maar was niet zo goed vond ik. 1m 2 balken maar veel beter gereden. Volgende x ga ik 2x de meter doen en dan hopelijk eens de overstap naar 110

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 22:06

Klinkt als een heel moeilijke, maar wijze beslissing Hanne! Nogmaals veel sterkte. Koester alle mooie herinneringen.

Goed dat 1m beter ging Daphne. Bij mij is meestal het eerst parcours het beste.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-16 22:10

Jaa bij mij normaal ook! En mijn rijden was misschien iets beter. Daar had ik altijd goede afstand, maar blits was super vervelend, ik kreeg hem niet rustig.
Terwijl bij de meter, ik 1x onder in zat en 1x wat groot. En daar was get gevoel veel beter, hij liet zich rijden.
Normaal zou ik veel meer stress hebben bij de 1m want dat staat hoger en vooral breder :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 22:34

Ik ben vandaag op springles geweest en Icaro heeft me getrakteerd op een gedeukte knie. Hij wou een dubbel niet springen, talloze keren opnieuw aangereden en bij een keer langslopen met mijn knie de paal vol geraakt + voorover gesleurd en Linker pink dubbel geklapt. De pink is aan de kneukel wat blauw en gezwollen. Ik heb de les uitgereden maar naar huis rijden was zacht gezegd een hel. Kon amper de koppeling deftig indrukken.

Intussen de knie gekoeld, de zwelling is wat weg maar kan nog altijd niet uit de voeten. Trap op lukt, trap af amper. Plooien of druk doet gewoon pijn. Als het morgenvroeg nog zo is wordt het eerder ritje naar spoed dan naar crossles -O-

Qua gedrag merk ik verdomd goed dat ik 5 dagen ben weggeweest. Hij is chagrijnig, probeert te bijten en drammen en met rijden gewoon een varken.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 23:08

~~}>
Sorry, mag niet lachen O:)
Een echte vent alé, hij heeft een gebrek aan aandacht gekregen! Hoe was die uitleg van de lrv over eventing? Ik hoop dat je morgen toch kan rijden!

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 23:18

Ocharme! Weet je waarom hij niet over die dubbelsprong wou?
Hopelijk morgen al beter.

Morgen onze laatste lrv-indoor. Duimen maar! Ik hoop eindelijk eens dubbel foutloos te zijn.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-16 23:26

Veel succes! Ik duim alvast! Denk je naar provinciaal/ nationaal te mogen?

Veel beterschap ! Hopelijk morgen toch naar de crossles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 23:45

Awel dat is nu eens de goeie omschrijving zie, inderdaad een echte vent.
Geen idee waarom hij de dubbel niet wou nemen. Ik merkte wel dat hij niet aantrok naar de sprongen zoals vorige keer, maar hij ging wel vlot. Had eerder verwacht dat hij zou kijken op een stijltje met golvende planken, die ging echter prima.

Misschien mist hij nog vertrouwen voor de afstand goed te zien? Er zat 1 galoppas tussen.

Volgende keer beter, daarom nemen we les.

Morgen zien we verder maar ik vrees ervoor.