[SGW] [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 20:49

Hoeveel punten moet je nog voor het L2 dan Sann?

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 20:52

7, nog zat dus. Moet meer dressuur gaan starten eigenlijk, wil toch wel voor eind indoorseizoen naar het L2. Heb zijn trucjes in de ring ondertussen redelijk goed door. Hoop daarom dat ik er nu ook snel op in kan spelen tijdens de proef. ;)

Fijn dat het met Zetje goed gaat! Benieuwd wat je ons te vertelen hebt binnenkort. :))
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 20-11-11 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 20:53

Behoorlijk sann haha!
Oh wat jammer Eef, je ging zo lekker!
Sanuarie Miss idd een keer filmen en dat aan je instructeur laten zien!
Rowo fijn dat zetje weer goed gaat :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 20:54

Eef: Wat balen he! Maar komt vanzelf goed. Stug doorgaan.
Mandy: Ben heel benieuwd naar het goede nieuws :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 20:55

_lautje_ schreef:
Mandy: Ben heel benieuwd naar het goede nieuws :)

Wie zegt dat het goed nieuws is :P

@ Sann: misschien ff een tijdje dan wat meer op dressuur richten? Tot je de punten hebt? Maar het komt vast goed..... Die 7 heb je zo!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 20:57

Nee, het waren geen echt slechte proeven en hij liep vooral de tweede proef goed over de rug. Maar ja, nog wel te diep en het is natuurlijk alles behalve een dressuurpaard. Dan helpt het niet als er alleen maar van die donkerbruine grote dressuurpaarden bij je in de ring lopen. Ik weet ook wel dat hij kwa africhting nog niet helemaal geweldig voor elkaar is maar het is al zo veel beter dan het was maar dat is absoluut niet terug te zien in de punten.

Edit, heb het op film dus was wel handig dat ik het nog even kon terug zien.
Laatst bijgewerkt door EvelienH op 20-11-11 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:00

rowo schreef:
@ Sann: misschien ff een tijdje dan wat meer op dressuur richten? Tot je de punten hebt? Maar het komt vast goed..... Die 7 heb je zo!

Moet ik inderdaad gaan doen, is ook mijn zwakke punt bij de SGW's. Kan me er alleen niet teveel op focussen. Hoe meer ik dressuur ga rijden, hoe meer What trucjes gaat verzinnen om onder het werk uit te komen. Maar gaat goed komen! :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:04

Scheelt dat je nu ff geen SGW's hebt waar je ook nog wilt starten. Is toch weer een discipline minder...

@ Eef: ik ken het gevoel wel een beetje. Heb het nu met Zetje ook wel in het M1. Start daarom ook amper met haar.... Je moet je paard wel zo top voor mekaar hebben wil je tegen die bewegingswonders op kunnen boksen. Ook al hebben zij hun paard minder voor mekaar, de 1e tien punten hebben ze al binnen door het paard.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:05

Rowo, volgens mij weet ik het al, aangezien wij in een bepaald topic rondhangen :D
Eef, balen van Caap! Ik ben benieuwd hoe Scene het gaat doen!
What wordt een dressuurpaard, lekker hoor... Een bad!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:06

Mootje schreef:
Rowo, volgens mij weet ik het al, aangezien wij in een bepaald topic rondhangen :D

Euh??? :o? :+

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:09

Sannn, ik herken het hoor. Hier ook zo'n draakje die onder het werk uit wil komen.
Eef, jammer van je punten!

Hier vandaag onderlinge wedstrijd dressuur gehad. 1ste proef had ik hem er net niet fijn aan. Kon hem van achteren niet hard genoeg aan het werk krijgen. De proef was vrij safe en helaas in de contra sprong hij nog over. Uiteindelijk 176 punten, maar wel tevreden over hoe rustig hij was. Normaal word hij zo heet, zodra hij aan het werk moet. Nu was het niet perfect, maar hij liet me wel zitten en rijden.

Daarna de kur gereden. Dat vond Uk toch wel erg spannend. Heel veel mensen aan de kant en de harde muziek. Aan het begin vrij heet en gespannen. Naarmate de proef verder ging, werd hij ook rustiger en in de galop kon hij even zijn ''ei'' kwijt, daarna begon hij lekker te sjouwen. Daar verder geen punten voor gekregen, was puur voor de lol.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:10

Mijn paard wordt ook niet blij van 5 x per week dressuur. Doen we dan ook niet.

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:18

linda2008 schreef:
sanurie schreef:
Bij mij ging vandaag ook minder, met inrijden al meer spanning, elke hoek was spannend. En in de ring nog veel meer. Vluchterig, weinig aanleuning. Ondanks dat toch goede stukken er tussen met aanleuning dus dacht tussen de 160-170 punten maar er was ontzettend laag gejureerd. 2x 152 :wow: :( maarja, de eerste had ook maar 166 dus erg belachelijk want die had echt een goede proef neergezet! Het secretariaat kwam ook nog bij me dat echt belachelijk was, ze hadden me zien rijden en zo slecht was het niet en dat ik niet de handdoek in de ring moet gooien na deze wedstrijd.
Hopelijk kom ik niet elke wedstrijd zo'n jury tegen.......

Begrijp me niet verkeerd, ik wil geen reltopic aanwakkeren maar ik ben het niet helemaal met je reactie eens... Het is nogal een makkelijke weg om het op de jury af te schuiven. Ik heb deze wedstrijd vandaag ook gereden, bij de paarden. Bij de paarden waren de punten heel redelijk. Eerste plaatsen in de 190, tweede plaatsen dik in de 180 en derde plaatsen ook boven de 180. Dus jureerd deze jury dan echt zo streng als jij beweerd?! Of is er misschien toch iets minder goed gereden als je zelf misschien gevoeld hebt?

Meningen verschillend, maar zo slecht ging het echt nog niet. En dat meisje wat eerste was, had die week ervoor veel slechter gereden, toen ook gezien. En heeft toen 2x winst gereden en werd nu eerste met 166 dus lijkt mij wat vreemd. En ik heb gevoeld dat het slechter was dan die week ervoor maar heb wel eens 10x slechter gereden en nog hogere punten.

Overigens zeggen hier paar dat ik altijd slechte punten heb. Dat is eigenlijk pas sinds een korte tijd. Voorheen sprong en cross ik niet, haalde op het laatst ruim een winstpunt. Zo toch ook 8 winstpunten gereden. Toen daarna heel veel gaan springen en dit zomerseizoen er ook nog eens gaan crossen. Weinig getraint met dressuur en paard is gewoon beetje doorgeslagen want denkt bij elke wedstrijd dat hij mag.
En zelf ook slordig gaan rijden.

Ik heb gezegd, okj nu is het genoeg. Ben nu zo'n 3 weken heel serieus dressuur aan het trainen. En er is in de training echt al zo'n verschil, instructrice heel tevreden en zegt als hij zo loopt op concours ik makkelijk winst moet kunnen rijden zoals voorheen. Zelf in het L1/L2. En ik rijd nog in het B. Alleen het probleem is nu nog het op de wedstrijd voor elkaar krijgen. Maar dat is niet altijd even makkelijk, dit is pas overigens me 2 dressuur wedstrijd pas sinds 1,5 jaar ofzo. Als je cross niet meerekent.

En vorige week ging het wel iets beter dan nu, minder spanning maar die punten waren echt onterecht. En dat vind ik niet alleen zelf. Moeder van meisje dat 1e was mij ook vorige week zien rijden en ze zei ook wel van, vorige week was beter maar zoveel verscheel, nee dat is beetje onredelijk.

En tuurlijk, het is niet alleen paard zijn fout. Voordat andere denken dat ik alle schuld op mijn paard afschuif. Ook ik zelf ben heel slordig gaan rijden maar mijn houding is al heel wat bijgespijkerd in die 3 weken. Moet natuurlijk nog beter maar daar word aan gewerkt.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:35

Top Sanurie dat je het zo op pakt en de moeite neemt om uitleg te geven!!!! :)
@ Mandy ik ben wel een beetje nieuwsgierig... :D Bij ons kookt diegene die het eerst thuis is van het werk. Maar meestal kookt Geert als we beide gewerkt hebben omdat mijn energie vaak op is.
@ Jantine jammer dat je er net niet helemaal aan kon komen, maar toch nette punten.
@ Evelien jammer dat je ook net niet lekker mee kon komen. Volgende keer weer beter.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:39

@ Sanurie: bedankt voor je reactie. Gezien ik geen discussie wil aanwakkeren (en ik ook niets in dit topic te zoeken heb ;) )laat ik het bij mijn eerste berichtje. Ieder mag ermee doen wat hij/zij wil. Succes in ieder geval met de komende wedstrijden.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 23:08

Voor sommige mensen even een :(:) . Hopelijk komt het dressuurgevoel snel weer terug!
Lielle ging wel lekker! En nog iemand, maar weet niet meer wie :o .

Sannn: dat van dat lichtrijden is bij Laurie en Giga ook het grote probleem. Laurie krijgt haar er dan net niet door dat laatste stukje. Nou ja, de laatste keer lukte het wel, dus hopelijk volgend jaar weer 8-) . Thuis loopt ze nu lekker, maar ja, dat zegt niet zoveel voor de wedstrijden voglend jaar.

Fijn dat Zetje goed gaat!!!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 23:13

Goedenavond!
Ik ben moe en voldaan na een leuk weekend! Gisteren was ik dus naar Wicked geweest met de jubileumactie (2e kaartje gratis). Vandaag kwam ik bij mijn vader, en heb ik precies dezelfde brief met actie weer in de bus, alleen nu van Miss Saigon! Daar wilde ik al graag heen, dus da ga ik doen :D Vanmiddag ff bijgekletst met een vriendin, en toen mijn broertjes + vaders verjaardag gevierd met familie en vrienden. Was weer heel erg gezellig. Ben nu echt moe, dus ik ga lekker mijn bedje in!

Leuke hond Itsme!
Haha San, wat is er gebeurd met die vriendin van je :P
Lekker gereden dus MM
Ziet er goed uit Danielle
Lekker mistig bij jullie ook Leliaardje
Jammer dat het zo slecht gaat met Ferrose Joki
Jij hebt je wel vermaakt dus in het bos Sim
Gefeliciteerd met je punten Corien! Super meis!
Jij ook gefeliciteerd met je punten Lielle!
Lekker dagje dus Lau
Dat is een mooie afsluiter Kim
Jammer dat je dressuur weer niet fijn ging Eef. Maar blijven doorzetten meis!
Fijn dat je Zetje weer mag rijden Rowo
Lekker dat What zo fijn ging San!
Op wat voor muziek was je kur uiteindelijk Tientjeh?

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 23:17

Valt voor sommigen tegen om weer te dressuren na het cross seizoen lees ik :(:)
Maar ook een aantal goede resultaten! :)

Mendy wat een schatje zeg! Heb je al een naam, of lees ik daar overheen??
Marijke super leuk van je neefje :)
Shanouk dan heb je mooi geluk met die actie!

Weekend is alweer voorbij, had van mij wel wat langer mogen duren :z

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 23:24

Evelien jammer dat dressuren toch tegenviel
Snoek leuk zo een nieuwe actie

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 23:30

Wat een discussie over dressuur hier, je ziet ook wel dat de crossen zijn afgelopen, de crossende bokkers worden tijdelijk dressurende bokkers :D .
Lielle, Corien en Bianca: Top, gefeliciteerd *\o/* !
Joki: Wat raar van Ferrose, verstandig dat je hebt afgegroet.
Eef: Wat vervelend dat je de verbetering nog niet kon terugzien in je punten, maar troost je, ook met een groot bruin dressuurpaard kan je hier last van hebben, weet ik helaas maar al te goed uit eigen ervaring.
Sanurie: Jammer van je punten, aan de ene kant misschien wel reden om mat meer op de dressuur te trainen, na 3 weken dressuur oppakkken kan je ook niet verwachten dat het geweldig gaat, als hij de 1,5 jaar daarvoor zijn eigen gang mag gaan. Ook uit eigen recente ervaring weet ik ook dat je soms ook wel echt pech kan hebben en voor een prima proef ineens in de 150 punten kan halen, onwijs balen en frustrerend, maar daar kan je niks aan doen helaas, risico van het vak.

Ik heb gisteravond ook wedstrijd gehad, met losrijden liep hij best wel stoer te sjouwen met zijn achterhand er goed onder, dus met een goed gevoel mijn proef in, in de proef verloor hij helaas weer wat impuls, een paar goede oefeneningen voor 7 en een paar 5 voor slordige dingen, helaas viel hij bij de linksomkeert uit galop, na opnieuw aanspringen in contra maakte hij ook nog eens een wissel dus dat werd een 3 en een 5, 170 punten was het resultaat. De tweede proef hem vantoveren en tussendoor ook echt een keer flink tussen zijn ribben geprikt toen hij weer aan mijn been wilde gaan plakken :o, maar het had wel het gewenste resultaat, hij ging actiever lopen en ik zat voor het eerst in 2 jaar weer eens echt te genieten tijdens (een paar onderdelen van) een dressuurproefje :D .
Resultaat was 175 punten en een tweede plaats met 1 punt verschil op nummer 1.

Nog niet goed genoeg voor een wp dus, maar er zit zeker verbetering in en begin dit nu ook (eindelijk!) heel langzaam aan terug te zien de punten, in de tweede proef kreeg ik ook echt weer een beetje de smaak te pakken, wij blijven in ieder geval stug volhouden en doortrainen!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 23:55

Fijn dat het beter ging Evie!

Heb van mijn moeder een verbod op dressuurwedstrijden gekregen. :Y) Maar voor het seizoen nog ee paar keer starten en verder niet.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 23:56

Ik kwam er gisteren achter dat ik nog maar 1 springcoupon heb :oo . Hopelijk heeft de moeder van Laurie er nog 1, anders wordt het een kalm laatste maandje in 2011 :D .

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 08:50

Lees minder goede dressuur verslagen.
Nacht is hier wel goed gegaan ma was half 5 beneden voor het werk. En alles lag nog te slapen. Alleen begon om 6u de kleine te blaffen 3x naar beneden geweest. Branco (de grote) deed 1x mee. Dus alle afgestrafd. 7u begon de kleine weer. En nu weer. Pff maarja blij dat branco het niet doet want dan zullen me ouders niet zo blij zijn.
straks even kijken of ik zoeffie alleen kan rijden. Papa moet dr altijd vast houden want opstappen vind. Ze niks (en doe het al met trapje)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 09:16

Goedemorgen.
Leliaardje: ik heb er nog 35 liggen, hebben :Y) ? Nee gekheid, gelukkig na 1 juli besteld dus ik kan er 32 terugsturen, maar daardoor helaas nog maar 3 coupons, dus ik kan ook nog maar 1 keer starten dit jaar.
Vervelend dat de honden aan het blaffen waren Mendy, die zijn misschien ook een beetje van slag door de nieuwkomer? Hopelijk lukt het alleen opstappen.

Ik ben er vroeg uit vandaag :z , heb pas van 3 tot 5 college maar wil graag nog even in het licht en buiten de grote drukte rijden. Maar wat is het weer mistig zeg, kon gisteravond niet eens de overkant van de bak zien in de polder :+ , dus Bam maar even losgelaten in de longeerbak, en wat ging die uit zijn dak zeg := , ben blij dat ie dat soort dingen onder het zadel nooit doet *klopt af*.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 09:24

Morning!

@ Mendy, lief hondje! <3
Verder heb ik gelezen dat Sim heerlijk het bos in is geweest, dat het eventingfeest zeer geslaagd was, dat Bianca erg nette punten had in de M2 - gefeliciteerd! Verder helaas ook een heel aantal mindere verhalen over de gereden dressuurwedstrijden, jammer meiden. Volgende keer beter. Eef, ook niet mee naar Bartels? Ik denk dat ik hem juist mee zou nemen :o :+

Hier een erg druk weekend gehad met klussen, feestjes, kraamvisite en gisteravond nog naar Twilight geweest. Nu weer op werk.
Jer is al een paar weken semi-vakantie aan het vieren :o Beetje longeren, beetje rijden.. paar vrije dagen in de week. Nou ja, het is even niet anders. Hij ziet er wel erg goed uit en is vrolijk, dus hij was er ook wel een beetje aan toe denk ik ;)