Haha lekker dan Hilde . Lielle: Een maandje 1 dag in de week vrij op vrijdag is best lekker lijkt mij! Mandy: Super van je vaste contract! Ik begint trouwens gewoon om half 9 en ga weg als ik klaar ben. Dus kom hier niet op hele dagen maar ben er meestal tot een uurtje of 3. Vind dat wel prima want opzich maak ik ook al best wat uren in het hotel .
Ben ik dan de enige die liever minder zou willen werken dan de 24,5 die ik nu doe??
Heb even gereageerd in hun topic. Ze blazen het veelste veel op. Er werden in andere weken ook zo vaak trainingen en evenementen georganiseerd, zo ook de week dat ik er zat. En geen hinder van gehad hoor.
ik zou zeker niet minder willen werken dan 32 uur. Dan lever ik inhoudelijk veel te veel in in mijn functie, en dan heb ik er geen lol meer in, nog even afgezien van financiele aspecten.
Kim, absoluut!
rowo
Geplaatst: 04-08-11 13:22
Puur financieel ga ik naar 36 uur, plus dat ik in mijn vak echt niet minder kan werken Althans als ik de buitendienst in wil niet. Als het financieel uit kon wou ik wil 32 uur hoor
@ Jantine: maar jij zit met een kindje. Dat maakt wel verschil!
@ Kim: lekker hoor om 3 uur vrij zijn. Heb je iig nog wat aan de middag.
Laatst bijgewerkt door rowo op 04-08-11 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Inhoudelijk heeft mijn functie als kapster niet zoveel vind ik. Dat kan je 2 of 20 uur in de week doen, volgens mij maakt dat niets uit. Cursussen volg je toch wel. Of je nu veel of weinig uren maakt.
En tja, financieel, dat is voor iedereen weer anders en is net wat je zelf graag wil.
wb financien, dat is zeker zo tientjeh. Maar ik wil graag en paardrijden en andere dingen doen naast de paarden en dan zal ik er toch echt voor moeten werken. Van kapster zijn heb ik wienig verstand maar ik kan me er wel iets bij voorstellen dat dat inhoudelijk weinig uitmaakt als je minder gaat werken. Maar ik ben de kwaliteitsmanager van de volledige groep van zo'n 100 man + verantwoordelijk voor de uitrol op diverse lokaties, en daar heb ik gewoon die tijd voor nodig.
rowo
Geplaatst: 04-08-11 13:27
Ik heb hetzelfde als jou Lielle. Ik wil niet elke maand op een houtje bijten en puur alleen de vaste lasten kunnen betalen. Ik hou van een keer uit eten, uitgaan, spul voor je paard kopen, concoursen en lessen zijn duur etc etc. Ik woon nog in een goedkoop huurhuisje, maar vriendlief heeft hopelijk met een maand zekerheid en dan wordt er hopelijk een huis gekocht. En dan gaan de vaste lasten ook omhoog.
Wij hebben ook wel een koopwoning met redelijk veel ruimte. 2 grote slaapkamers en 1 klein boven en daarbij een badkamer en een groot zolder. Verde een kleintje erbij, eigen paard, ook lessen en wedstrijden. Spullen hoeft Uk ook niet over te klagen Die zijn er ook in overvloed.
Maar nu moet ik zeggen dat ik helemaal niet hou van shoppen voor mezelf. Alleen als ik echt wat nodig ben. Maar daarintegen koop ik me suf voor Sem.
Manlief werkt 40 uur in 4 dagen en ik werk 24,5 in 3 dagen en wij komen prima rond zonder op een houtje hoeven te bijten.
Kleding voor mezelf geef ik ook niet om. K ga echt eens in het half jaar ofzo. Maar voor mijn werk heb ik ook goede en nette kleding nodig, dus dat komt er bij. Ach zo ieder zijn ding.... de 1 komt nog niet rond van 6000euro, de ander kan het bij wijze van met 2500euro.
zo maakt ieder zijn eigen keuzes. Mijn geld gaat vooral naar de paarden en vakanties (naast gewoon vaste lasten boodschappen etc), en we hebben niet te klagen.
Vakanties hou ik al niet van, maar ja wederhelft wil toch eens in de 2 jaar wel een keer. En naast mijn hobby, gaat het geld eigenlijk nergens anders specifiek naar.
Rowo, wat een mooi vooruitzicht! Gefeliciteerd Tientjeh, voor jou is het anders idd Minder dan 4 dagen kan ik echt niet werken Dat is not done on dit bedrijf. Ik werk minimaal 40 uur id week, en aan boord 84 pw. Nu het paard weg is, lach ik mij rot... Ik hou zo veel geld over
rowo
Geplaatst: 04-08-11 13:41
Mootje schreef:
Nu het paard weg is, lach ik mij rot... Ik hou zo veel geld over
Mijn bankrekening nummer is via PB te verkrijgen hoor
Sannnn
Geplaatst: 04-08-11 13:43
Mootje schreef:
Nu het paard weg is, lach ik mij rot... Ik hou zo veel geld over
Mo, dat kan me voorstellen dat het een hoop geld scheelt!
Nu moet ik zeggen, dat het gewoon heel voordelig is om paard bij mijn ouders te hebben staan. Als ik stop met rijden, dan blijft er echt niet veel geld over in de maand. Alleen hoefsmidkosten, concourskosten en jaarlijks de rekening van de vereniging niet meer. Maar voor de rest heb ik geen stalling,voer en da kosten.
Maar dat scheelt nogal een stuk Wij staan niet erg duur en zijn per paard al ruim 200 euro per maand aan stalling kwijt, dan tel ik de DA nog niet mee.
200euro in de maand is qua stalling niet duur. Incl weidegang en binnenmanege? Gelukkig heb ik die kosten allemaal niet. Ik betaal puur aan tuigage, kleding, dekjes etc. Voer, smid, DA etc etc doen pa en ma. En ze staan bij hun aan huis.