Bij zwart en wit zie je elk stofje en modderspettertje en ik heb niet als hobby 'auto's wassen' Jep, er moet een paardentrailer achterkunnen en liever ook niet 'net aan'. Budget heb ik niet echt, het liefst gewoon zo min mogelijk!
Ik heb een anderhalfpaards trailer met een kogeldruk van 75kg en een MTM van 1300kg, maar het liefst wil ik een auto met een trekgewicht van 1500 of 1600kg, omdat de constructie dan iets minder vatbaar is voor onderhoud. Motor neem ik sowieso de sterkste diesel (2.2 of 2.5 TDI). Ik heb nu een getunede 1.9 TDI, maar die mist af en toe net dat laatste beetje!
bvw
Geplaatst: 14-10-10 11:39
wij hadden een landrover freelander maar nadat hij met de achterwielen van de grond kan omdat een paard vervelend deed op de trailer duurde het welgeteld 3 dagen of er stond een zwaardere auto voor. Een vw caravelle, weegt meer dan twee ton en mag 2500 kg trekken
Mijn kleintje (BMW 523 i ex) mag 1800 kg trekken. Heb een 1,5 paardstrailer en ga toch nooit met meer dan 1 paard op pad dus dat gaat prima. Alleen is het wel een echte zuiperd als de trailer er achter hangt. Maar hij rijd heerlijk.
Voor 2 paarden moet je toch zeker wel 2000kg mogen trekken. Ik geloof dat onze ML zelfs 3500kg mag trekken. Mijn pa heeft een mercedes E klasse en die mag net een 2 paards met 2 paarden trekken.
@ lielle; das idd wel heel ruim voor 1 paard. Maar ja als je er 2 hebt, heb je er niets aan
Moet zeggen dat dat tot nu toe nog erg is meegevallen, oa in Gorssel kwamen we er op eigen kracht weer af. Alleen in Chaam zijn we ooit weggesleept, maar daar zat echt iedereen vast.
Lielle, Die auto heeft mijn vader ook en is inderdaad een fijne trekauto, maar ik vind het koppelingpedaal niet fijn (pijn bij veel schakelen). Met deze auto ben ik één keer het terrein opgesleept en 1x eraf geduwd (zonder paard in trailer).
Er gingen al geruchten ja. Maar vind het toch jammer. Hopelijk mag Edward hem blijven rijden. Maar als een andere ruiter hem koopt dan is het toch niet zeker dat die er op dezelfde manier mee wegrijd? Mij hoef je er geen GP proef mee te laten rijden hoor, haha.
AntheaV
Geplaatst: 14-10-10 12:29
Marjan: Ja ik las het net ook al. Zo zonde. Vind het ook heel jammer voor Edward, hoop ook dat hij hem wel mag blijven rijden...
Wij hebben een Opel Frontera 4x4 diesel. Hij mag 2400 trekken. Die heeft geen enkel probleem met de trailer.
Was even een schok om te zien dat Totilas verkocht is. Ontzettend jammer voor de Nederlandse dressuursport en voor Edward. Maar het zat er natuurlijk wel aan te komen. Op een gegeven moment worden er zulke hoge bedragen geboden dat je die gewoon niet kunt weigeren als eigenaar.
Wij hebben een mitsubishi outlander voor onze trailer staan. Geen hele dure auto's maar wel een erg fijne. Vierwieldrive en toch ook veel laadruimte achterin.