[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gr_roos

Re: [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 16:58

gomir schreef:
GvdT; ik ga ook naar Princenhage. Daar heb ik nog nooit gereden en Nijeberkoop ben ik nu al vijf jaar achter elkaar geweest. Wil weleens wat anders
Ik vind Nijeberkoop met een paard trouwens ook niet ideaal door die bosjes heen, vorig jaar had ik beste krassen op mijn gezicht
Wel mooi daar met hele stukken open veld, maar dat kan ik me van Princenhage ook nog wel herinneren(jaren terug eens gegroomd).

Ik heb er natuurlijk alleen met mijn gifkikker gecrosst en die is temet 20 cm lager als mijn paard , Kan me dan ook geen problemen herinneren in de struiken.
Als ik wel ruzie met de bosjes krijg zoek ik volgend jaar wel een andere wedstrijd uit

missmuts schreef:
Ik moet toegeven dat ik te lui ben om een parcoursje alleen voor mezelf neer te zetten. Draai dus graag met een groep mee

Ben gelukkig niet de enige die er een hekel aan heeft.
Al dat af stappen om je balken op te rapen, of om te verhogen

Tjee 13 en dan al zwanger, ben bijna net zo oud als Lielle en ik hoef ook nog even niet.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 17:14

Tsja, met 13 zwanger, bepaalt toch gelijk hoe je leven loopt terwijl je eigenlijk nog zoveel keuzes zou moeten maken..... Lijkt me helemaal niks!!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 17:24

Ik moet echt nog niet aan kinderen denken, toevallig hadden we het er gister nog over
En dan ben ik 'al' 21, als je 13 bent ben je zelf nog een kind

Ik moet nu helemaal in mijn kop gaan stampen hoe het ziekenfonds en de particuliere verzekeringen ontstaan zijn, werken etc. Eigenlijk vind ik dat zwaar nutteloos, aangezien dat over 3 maanden toch verleden tijd is, weet alleen niet of ze er in het tentamen nog op ingaan Kan het me haast niet voorstellen, aangezien dit het eerste tentamen nieuwe stijl van dit blok is en de vragen dus net ingeleverd zijn...
Denk dat ik zo 80 blz verzekeringen ga skippen Maar ja, straks vragen ze er dus wel flink op door en dan weet ik het niet zo goed. Heb het wel gelezen, maar om het nou nog te gaan leren heb ik niet zo'n zin in

Dilemma!

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 17:29

simmie: Jha die veiling gaat Huub ook heen id, wel jammer want dan is het NK en moet hij mij eigenlijk steunen he
Maar jha haha
gr margo

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 17:34

zo, ik ben terug

vanochtend naar Stal van Bortel(putten) gereden. mooie stal zeg
eerst wel er een 4 jarige tevoorschijn gehaald. ik wa sop slag verliefd! echt een koppie Alla Tobias
alleen los zien lopen, super gangen erop! maar hij was veels te klein! je mocht blij zijn als hij de 1.60 haalde

Afbeelding

daarna een 4 jarige Clinton! los lopen was die goed! maar onder het zadel...bah helemaal niks. werd ook erg weinig mee gedaan..
zijn hoofd/nek was niet mooi dat zie je ook op de foto's. erg gespannen, op het eind wilde hij wat lager lopen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

daarna naar Elburg gereden! van Triest horses...zijn vriendin is de Finse Juulia Jylas (zit in het finse springteam) zij verblijft hier, omdat het nu vriest in Finland... erg leuke mensen!!
ze haalde een 4 jarige Heartbreaker X koriander X Ramiro (G?) X Nimmerdoor te voorschijn!
en ik hoor mezelf nog zeggen :'' ik moet geen vos met 4 witte poten''
en jahoor wat was het!
maar oke, dit was dan ook een hele gave! wel redelijk aan de maat. denk rond de 167, hij verwachte dat ze ongeveer 170 zou worden
maar oke, super sprekend koppie erop(volbloed koppie)
eerst ff op stand gezien

Afbeelding
Afbeelding

ze had wel een litteken op haar been, linksachter net waar het wit stopt ongeveer...aan de binnenkant, maar kon volgens mij geen kwaad!
verder zag het er super uit...voor zover ik er verstand van heb!

toen even wat gedronken en liet die man...een hengst op video zien...hij werd als 4 jarige 2e achter Indoctro
was dat Ramiro nu?! was toen in Utrecht ofzo. naja in ieder geval zag er leuk uit!
hij liet nog even een 6 jarige hengst zien, waar ik werkelijk bij wegkwijlde! had in Lanaken gelopen met Juulia

Juulia vroeg of ik er op wilde, maar liet haar eerst even, zodat ik kon zien hoe en wat!
zag er leuk uit! springen ook! daarna ik! voelde goed aan. oke 4,5 jaar...heeft nog opleiding nodig, maar ze was braaf en alert!
springen ging ook goed. die man gaf me nog de nodige tips! erg leuk! daarna ging hij en me pa uitgebreid koffie drinken enwerd ik weggestuurd langs de weg! haha cool! stuk langs de weg uitgestapt! erg leuk! daarna nog evn bij Juulia gekeken die een volbloedje aan het trainen was!
paard is 1,5 jaar geleden gekeurd!
overal 1tjes en 2tjes, alleen linksvoor(of rechts) een chipje, maar er tond wel achter, geen belemmering voor de sport!!
naja blablabla
hier de foto's!
ik rijd met iets te korte beugels
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

weinig springfoto's...mijn pa stond te kleppen!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ik twijfel nu echt allemachtig! ik was echt heel positief, maar denk aan van alles...afkeuren, paard heeft volgens mij nog nooit op de kar gestaan, is 170 niet te groot?!

pffff HELP!!!!!!!!!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 17:37

ik vind die vos alleen maar heel leuk!!!!!
Dus aan mij heb je weinig, ik snap wel dat je voor hem viel!

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 17:42

Leuk beest, maar laat je hem nog een keertje keuren? Springt goed aan de fotos te zien, en hij is zeker niet te groot!!
gr margo

andrea16Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 17:45

Woh, die vos is mooi! Heeft goede springtechniek zo te zien, en oogt ook niet te groot hoor.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 17:49

Ik vind het een super leuk paard op de foto. En ik hou ook niet zo van vossen met witte benen. Ben wel weer fan van Heartbreker

Misschien heb je hier wat aan. Ik wilde een klein paard. Zo rond de 1.63.
Mijn merrie is inmiddels de 1.63 ontgroeid en meet zeker 1.68 als het niet meer is. Ik merk er met rijden weinig van, met opstijgen wel
Je moet gewoon op je gevoel af gaan. Op de foto ben je zeker geen smurf op een paard. Je zegt zelf dat je beugels te kort waren

Kan je niet met Gitte overleggen wat verstandig is mbt het voorbeen?
Veel succes met je beslissing.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 18:10

ahhh wat zijn jullie lief!!!
zien jullie trouwens dat ze een kleine witte vlek bij haar singel heeft?! gelukkig is die niet zo groot haha!
heb net nog even de film bekeken en ik grijns er wel bij weg!

Love: uiteraard wordt ze dan opnieuw gekeurd! ik ken geen da uit die buurt, maar ik heb ook geen zin om het paard naar NH te sleuren!!

GvdT: ja ik stuur haar even een mailtje hoe en wat!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 18:13

Ik vind die vos heel gaaf! Heeft trouwens precies dezelfde aftekeningen aan de benen als Mier had (incl. dat litteken ). Ook vlek onder de buik zeker, alleen de bles is anders

Het enige waar ik aan twijfel is dat chipje, zou eerst eens precies willen weten hoe, waar en wat!
Ontario had bij verkoop een kleine calcificatie ergens, wsl door aantikken. Dat was volgens rapport ook geen probleem voor de sport en verzekering accepteerde het zonder problemen.
Is het een botfragmentje vind ik het een ander verhaal...(heb dit laatst voor Karin al eens getikt bedenk ik me nu) Daar hoeven ze nooit last van te krijgen, maar als ze er last van krijgen ben je te laat.
Maar misschien is het wel net zoiets als Ontario had, dat kan ik hiervandaan ook niet zien Zou er de keurend arts eens over bellen als ik jou was

De Clinton vind ik trouwens ook leuk Heb je die nog zien springen? De meeste clintons die ik gezien heb sprongen echt grandioos

Volgens mij heeft Marco nog bij Van Bortel gewerkt trouwens, heb de naam iig weleens horen vallen

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 18:15

LOve; jammer dat het gister niet helemaal vlekkeloos liep, maar dat komt volgende keer wel weer Wat een super dressuurpunten zeg

Weet jij toevallig hoe die Niverma verder gefokt is/uit welke merrie ze komt en waar ze gefokt is? Dat zou nl heel goed een paard uit dezelfde stam als mijn Otje en het paard dat RT reed kunnen zijn

Ik had je per ongeluk Prodeo genoemd in mijn vorige post en denk niet dat je dit gezien hebt. Ben wel nieuwsgierig

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 18:18

je blijft de vraag herhalen gomir
uiteraard laat ik haar keuren, en misschien ij een 2e arts om info vragen! het chipje zat thv het kootgewricht(hmmm dat woord ben ik nu schijtziek ) maar het had dus geen belemmering voor de sport....maja dat zegt nog niks!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 18:21

Gomir: stuur haar even een Pbtje

RT: gaaf beest!! En 1.70 is toch niet te groot? Als het een goed paard is maakt maat ook niet zoveel uit....ik geloof dat Milton maar 1.58 was...en je staat er erg goed op!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 18:27

Ik kon geen pb versturen, omdat de gebruikersnaam niet bestond, snap nu wel waarom trouwens. Had haar zelf een nieuwe naam gegeven Dacht dat ze het misschien daarom niet gezien had, daarom herhaalde ik mezelf nog maar een keer.

En ik had nog iets, maar ik weet het niet meer
O ja, had die stal in putten niet iets te maken met de roodnoot-stam Volgens mij komt Moos daar ook vandaan dan.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 18:30

ja dat klopt Gomir! dat is van de rootnoot stam!!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 19:04

IK vind het en echte Heartbreaker. Zou de achterhand er wel iets meer in mogen trekken tijdens het springen.
Ik vraag me alleen af of een Heartbreaker geschikt is voor de cross.
Ik vind de Clinton op de foto wel iets mooier in het type staan.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 19:08

peanutbutter schreef:
IK vind het en echte Heartbreaker. Zou de achterhand er wel iets meer in mogen trekken tijdens het springen.
Ik vraag me alleen af of een Heartbreaker geschikt is voor de cross.
Ik vind de Clinton op de foto wel iets mooier in het type staan.

ja wat de achterhand betreft heb je wel gelijk!
qua cross...ach wanneer rijd ik nu cross?! eigenlijk nooit! heb mijn pony naar het M gereden, maar ik wil nu toch meer het springen in! altijd al gedaan

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 19:26

ben normaal ook niet zo dol op vossen met witte benen maar deze vind ik toch wel mooi!
die Clinton ziet er trouwens ook mooi uit zo los,
en jammer dat dat 1e paard zo klein was, erg leuk beestje

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 19:49

Hoi Gomir, heb je vraag nu ontvangen.
Nivera alias de gek!!!Haha omdat ze altijd zo maf en druk doet op concour!!
Ik geloof dat de moeder Iverma is. Maar ik heb de eigenaar al proberen te bellen maar die neemt niet op. Ik heb de spullen niet van haa dus vraag het nog even na, Maar volgens mij stond die K voor de fokker,zou Kruithof kunnen zijn maar doe nu echt een gokje.gr

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 19:51

Prodeo had trouwens ook een leuke naam kunnen zien, maarjha er is maar 1 prodeo en das mijn lieve paardje

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 19:55

Leuk paardje RT!
Op één foto lijkt hij heel erg op Emiel van Kim
Heb geen verstand van chipjes..
Wel slim dat je er toch nog even een DA naar laat kijken.
Laatste still is echt leuk zo met die staart rechtover eind

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 19:57

Even voor alle Vive la Vie rijders onder ons.
Alle winnaars krijgen een uitnodiging en mogen dus gratis binnen
De 40 euro is incl drank!!
Dus nu komt iedereen zeker wel Wordt in ieder geval een avondje met veel dronken mensen als je die 40 euro eruit wil drinken.
Of we moeten allemaal cola drinken.
Ik ga in ieder geval met de fiets het is dicht bij en dan kan ik tenminste meer dan 2 wijntjes drinken
gr margo

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 20:00

Gomir:
jha ik twijfel nog of ik dressuurruiter ga worden, haha
Prodeo is daar best wel geschikt voor, tenminste dat zegt iedereen.
Maarjha ik ben al geswitcht van springruiter na sgw ruiter !!
Denk dat ik het nou maar bij sgwen houd!!
gr margo

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 20:06

Ik ben eigenlijk dressuurruiter (was met mijn pony al Z2 dressuur toen ik voor het eerst over een boomstam ging springen ) en dat komt alleen maar van pas in de SGW