[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 13:26

Meer is maar tot B? Op wedstrijd denk ik. Dus ik denk dat minderhout beter is voor training.

Wij hebben enkel nog maar galoptraining gedaan. Gaan volgende week denk ik beginnen met de hindernissen.
Ik heb me wel ingeschreven op de oefencross van zowel Ciney als Baarle! Ga ze allebei rijden in een hand galopke. De week erna ben ik heel de week op zeeklassen. Heeft nog wel tijd om te recupereren.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 15:46

Ik zou persoonlijk niet zo ver rijden om te gaan trainen in Meer :)
is wel een leuke cross maar voor een training vind ik het toch te ver.

Mijn jumping ging gisteren redelijk. Met beide 1.10 gestart. Colorado, de bel ging en hoppa hij blokkeerde nog voor ik door de startlijn was gereden ik heb hem een paar serieuze zweepslagen gegeven, hij bokte enkele keren tegen de houten zijwanden van de piste en opeens voelde ik dat zijn druk/spanning weg was. Daarna hindernis 1 aangereden en fijn rondgesprongen; 1 balkje door afstandsfoutje.

Ferro opnieuw dezelfde fout als vorige week, hij ging enthousiast en we reden door een scherpe bocht de hindernis scheef aan, we waren allebei verrast en dan gewoon volte gereden en opnieuw netjes aangereden. Weer een domme fout van mij! Maar de piste (rijbaan piet) is zoooo klein. Kon echt niet fijn de bochten uit rijden. -O-

Volgende week ga ik zondag naar Moorsele, hopelijk daar eens geen domme fout van mij want Ferro doet telkens zo zijn best maar ik daarentegen.... 8)7

@Antonius: van deze keer heb ik geen filmpje, heb tegen de rest gezegd dat ze niets mochten doen en heb hem zelf wat met de zweep gestuurd. Vorige keer zaten ze er zo achter te jagen dat hij te hard vloog. Hoop op de finale te kunnen filmen :)

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 15:49

Dit is een foto van gisteren, beetje klein

Afbeelding

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 16:03

Leuke foto! Jammer van de volte, maar beter opnieuw aanrijden dan er schuin op af! En uiteindelijk is de jumping in de winter maar een training naar het seizoen he. Alle zo bekijken wij dat hier toch.
Leuke foto! Die kan gerust nog een paar gaatjes hogers starten!

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:19

Daaphh schreef:
Leuke foto! Jammer van de volte, maar beter opnieuw aanrijden dan er schuin op af! En uiteindelijk is de jumping in de winter maar een training naar het seizoen he. Alle zo bekijken wij dat hier toch.

Dankje! jaa ik had wss toch een balk gehad als ik er was overgegaan. Maar 2 jumpings achter elkaar bijna dezelfde fout is toch wel genoeg nu.
Ik zoek iemand die met hem eens 1.20 wil starten. Zelf weet ik dat ik zenuwachtig ga zijn omdat het 10cm hoger staat en ga zitten prutsen dan. :')

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 16:26

florence123 schreef:
Daaphh schreef:

Dankje! jaa ik had wss toch een balk gehad als ik er was overgegaan. Maar 2 jumpings achter elkaar bijna dezelfde fout is toch wel genoeg nu.
Ik zoek iemand die met hem eens 1.20 wil starten. Zelf weet ik dat ik zenuwachtig ga zijn omdat het 10cm hoger staat en ga zitten prutsen dan. :')

Precies ik :o

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 17:39

Antonius schreef:
Dacht ik ook ja. Heb via pb even contact gehad, mocht het onderhoud van het paard betaald worden, zou mij dat eventueel wel kunnen interesseren, maar nu? Paard zou niet onder je kont verkocht worden, wordt gezegd, maar ja, zelfs als je daar op papier afspraken rond maakt, hoeveel is dat papier waard als het paard wel verkocht wordt?
En hoeveel eigenaars laten hun paard wedstrijden lopen als het niet is om te verkopen?

heb je nog iets gehoord hiervan? Zou graag eens weten hoe het paard eruit ziet want ik
heb een vermoeden dat iemand die ik ken daarop is ingegaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 20:52

Is Meer het domein De Mosten? Ben ik in 2014 geweest voor eerste initiatie cross. Heel fijn terrein qua bodem. Er zaten aantal zwaardere hindernissen bij vond ik, maar als leek kan ik daar niet correct over oordelen. Op zich wil ik daar wel graag nog eens naartoe voor training maar hier hebben we sowieso geen bos. Dat alleen is voor Icaro al een aanpassing tegenover open veld.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 16:24

Iemand hier die naar een van de oefencrossen gaat?

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 18:42

Ik naar Baarle Nassau normaal gezien

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 20:00

Wij ook naar baarle nassau.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 20:17

Welke reeks starten jullie?

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 21:48

Ik heb 1m genomen.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 21:57

Ik ook! Zien we elkaar vast wel!

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 22:35

Leuk! Ik denk dat ik volgend weekend even naar Meer ga, zodat hij toch weer eens een crosshindernissen gezien heeft.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 22:53

Ik doe volgende week die indoor cross in Waregem en dan eind april starten met tielt en Gavere.
Moet enkel nog eens wat crosshindernissen springen in maart, nog wat twijfel waar ik naartoe zal gaan...

Hanne, weet niet of je momenteel hier leest? Wil je vertellen wat er gebeurd is? Of nog te moeilijk? In ieder geval nogmaals veel sterkte!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 23:19

Start je de outdoor Waregem niet Anthonius?

Ook langs mijn kant nog eens heel veel sterkte Hanne! Zo plots ?! Zoals op Facebook al vaker is gezegd, hij had zich geen beter baasje kunnen wensen! :(:)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 23:23

Nee geen Waregem. Waregem, tielt en Gavere is allemaal na elkaar, dus teveel om te rijden en waregem heb ik al zoveel gereden, Gavere en tielt nog niet dus ga liever eens naar daar. Vind Waregem ook nie zo speciaal om te doen :o

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 23:28

Ik ben nog nooit in Waregem gestart. Alle die Waregem. Was aan het denken om die toch te starten.

Wanneer het Arville is kan ik al niet rijden en het weekend daarna is nationaal, die ga ik toch niet mogen starten omdat ik maar 1of 2 lrvs heb gedaan dit seizoen. En dan is het alweer lang wachten

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 23:43

Goh, ik vind Waregem ideaal om van reeks over te gaan, niet te technisch, geen echt zware hindernissen, vlak terrein... Maar zoals jij altijd foutloos in de B crosst, vind ik er voor jou in de B niet veel uitdaging aan. Ale, ik zou er zoals in jouw geval geen 150 km voor rijden. Maar weet niet of je naar Gavere of tielt kan? Die zijn wel op 1 dag dus weet niet, gezien de afstand, of dat een optie is voor jou?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 23:47

Dan is het hier lrv cross altijd. En die kan ik dan net wel..

Ik ga nog zien, als we met een leuke groep kunnen gaan is het een leuke opwarmer.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 08:50

ik start niet in baarle Nassau maar mijn vriend wel. Ik denk ook dat hij 1m ingeschreven heeft.

Wij starten zo wie zo waregem. Ik vindt waregem een leuke cross om het seizoen te starten. Ik heb ook nog nooit waregem gereden maar wel al elk jaar mee geweest met mijn vriend. Het is inderdaad wel een leuke cross als je een overgang maakt. Tielt en gavere weet ik nog niet goed. zowiezo 1 van de 2 maar kweet nog niet welk 1.

Hanne ook van hieruit veel sterkte, het is inderdaad heel plots gebeurd. Hij was nogtans op de goede weg?
Ik weet jammer genoeg hoe het voelt om uw beste vriend te verliezen. Niets kan vervangen wat jullie hadden, koester de mooie momenten en weet dat hij altijd bij jou is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 09:35

Ik heb vrijdagavond een infoavond in Gavere over veiligheid en reglementen in eventing via de lrv met nog paar clubleden. Op zich dacht ik na de cross les zondag de oefencross Heusden te proberen en Gavere als eerste wedstrijd. Maar ik wacht af wat de les zondag zegt (als ze doorgaat ivm de kou?). Ik wil wel 1 of 2 crossen gaan kijken als toeschouwer om te zien hoe het er aan toe gaat, dan sta ik niet compleet onwetend op het terrein. De kentucky beschermers zijn aangekomen , zien er heel fijn uit :D

Hanne, ook van mijn kant nog eens heel veel sterkte. Zo plots afscheid nemen is de grootste nachtmerrie voor elke eigenaar. Ik zat in shock op bed in Lissabon toen ik het las, gewoon onwerkelijk. Shuddy is nu naar de eeuwige groene weides maar hij had bij jou even goed er paradijs met zo'n prachtig baasje. Als je erover wil praten, je weet ons te vinden.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 09:53

Ook van mij heel veel sterkte Hanne!

Ik heb enkel LRVcrossen gepland. 2 april Overpelt, 10 april Lille en 17 april Lummen. Ook wel 3weken na mekaar. Maar denk dat dat voor mijn paard in de B geen probleem is. Heb nog nooit de indruk gehad dat hij moe was bij aankomst. Stel nu dat ik naar t nationaal zou mogen, dan zouden het wel 4 weken na mekaar zijn, lijkt me wel wat veel. Wat zouden jullie doen?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 10:00

Varekaj: hou er rekening mee dat de wedstrijd in heusden op een andere plaats doorgaat dan de training nu zondag, en het terrein van de wedstrijd ligt heel slecht. Het parcours loopt een stuk door het bos en dat ligt te doen, maar er is ook +/- de helft over weide en akkers te doen en met de regenval van de voorbije weken... Weet niet of je op voorhand moet betalen? Anders kan je wel inschrijven en op zaterdag al eens verkennen, dan weet je of het te doen is of niet. Als het nu stopt met regenen zal het wel lukken, maar nog extra regen wordt moeilijk vrees ik. Zeker als Icaro nog niet veel conditie heeft, opletten voor blessures.

Katharina:3 weken na elkaar doe ik nooit, ook niet in de B... Mocht ik van jou zijn, zou ik mijn kansen afwegen of ik naar nationaal zou mogen of niet en dus evt Lille of Lummen laten vallen. Denk dat je de impact van een cross toch niet mag onderschatten, ok het is 'maar' B, maar in de lrv zijn het meestal nog vrij lange crossen ook...