[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 21:57

Wat voor een auto Mo?

Ik blijf erbij dat de Q7 de mooiste wagen is :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 22:00

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 22:00

Zoek je nieuwe auto Mootje?

Vero is ook niet geschoren en heeft buitenstal. Zeg altijd als het overdag onder de 10 graden is doe ik er 200 grams op. Maar dat is het nog niet, ja nu paar nachten. Maar hou niet van eraf en erop. Volgens mij vind ze het wel prima zo.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 22:02

Mijn paarden staan alle 3 nog onder een 0 grams regendek. De oude merrie heeft nog een mooi dun vachtje. De ruin is ook nog wel aardig kort maar het probleem met hem is dat hij snel zweet. de andere merrie heeft ondanks het dek al een beste vacht.
Hier in het noorden is het ook al koud al moet ik eerlijk zeggen dat ik het heel snel koud heb. Vandaag op het werk ook hele koude handen :( .

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 22:03

Wel grappig dat ze er zwart (donker zwart) neerzetten.
Zwart is meestal niet zo licht :D

Verder wel een geinig autootje Mo. En lekker op Diesel, dat scheelt ook als je veel km's moet maken.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 22:05

De auto die ik nu heb wordt volgend jaar 10 jaar en er staan érg veel km's op de teller. Zit in dubio of ik voor de APK een andere auto koop (eind januari) of dat ik hem echt afrijd. Hangt denk ik af van de bonus van dit jaar :D

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 22:07

De mijne is volgens mij ook ouder dan 10 jaar. Maar zeker niet afgeragd zeg maar. Behalve dat ik hem als ontbijtruimte gebruik en nooit poets.

Ligt er dan ook wel aan hoeveel eraan mankeert of je een andere gaat kopen?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 22:09

Ik ben elk jaar > 1200 euro kwijt om door de keuring/beurt te krijgen :o September nog een te grote grote beurt gehad dus ik hoop op weinig punten in januari!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 22:29

Goedenavond.
Kim: Vervelend zeg dat ze jou op zondag gezet hebben in Princehage!
Sann: Inderdaad wel een domme actie van Juri, ik volg het meestal wel een beetje, heb zelf ook geturnd en mijn broer heeft zelfs nog op hoger niveau geturnd.
Mootje: Ik zou voor een niuwe gaan, die uit de link is leuk :D .
Over dekens: Bam staat in een oude kas met enkel een zomerdekentje op, die heeft nog steeds een dun zeehondenpelsje maar wel in zijn mooie donkere winterkleur :~, als hij zo dun in zijn vacht blijft ga ik hem denk ik niet eens scheren, heb dat in de 2,5 jaar dat ik hem heb pas 1x hoeven laten doen .

Ik ben vandaag thuisgebleven, heb een griepje wat al een tijdje aan het sluimeren is, vandaag was mijn keel echt helemaal rauw. Ik had vanavond wel nog een dressuurles staan, narrige Bam mocht dus lekker aan het werk met mijn instructeur erop, en dan gaat ie toch goed aan het lopen :D . (nu nog met mij erop :+ )

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 23:06

Leuk auto Mootje, volgens mij echt iets voor jou ;) Ik ben helemaal fan van een fiat 500 :o

Het is hier echt al vreselijk koud! Paarden staan allemaal nog onder een 200 grams deken maar gaan morgen over op hun echte winterdekens. Als het 's nachtz echt gaat vriezen vind ik dit veel te dun. Mythy heeft nu 1 dikke deken op, denk dat hij er binnenkort ook eentje bij onder krijgt. Ik vind het wel erg vreemd Mo dat jou paard het warm heeft onder een ongevoerde deken terwijl hij geschoren is!

Vanavond weer met mn hond naar cusus geweest, toch weer erg leuk! En erg vermoeiend volgens mijn hond ;)
Morgenochtend eerst even de paarden rijden en daarna door naar Boekelo, lekker dressuur kijken en de cross helemaal lopen. Vrijdsag les van Lucinda en zaterdag en zondag ook weer Boekelo, lekker weekend dus 8-)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 23:09

Evie, Mag ik een keer komen kijken bij jouw springles?
Billy, Jij gaat een goedgevuld weekend tegemoet :D Wil Toby een beetje luisteren op de cursus?

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 23:17

Luisteren gaat eigenlijk best goed, thuis is het echt goed en op cursus wordt het steeds beter. Maar ik heb hem pas 4 weken en met zoveel afleiding om hem heen, wat hij niet gewend is moet ik volgens mijn intructeur (noem je dat ook zo bij een hondenschool??) heel tevreden zijn! Dus dat ben ik ook <3

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 23:22

Billy: Het is wel vreselijk koud bij jullie dan, brrrr. Zo te lezen ga jij je niet vervelen dit weekend met al die leuke dingen op de agenda :D .
Mootje: Ja hoor, publiek is altijd leuk ;) , heb morgen van kwart over 5 tot kwart voor 6 / 6uur les, als je een ander keertje wilt komen kijken kan je me ook pb-en.

Ik ga slapen, welterusten allemaal .

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 23:23

Morgen moet ik toch in Berkel zijn om mijn trailer op te halen, dus kan wel komen kijken :j Ik ben benieuwd hoe hij lesgeeft!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 23:26

Thanks voor de scheerervaringen allemaal!
Ik loop nog hard te twijfelen of ik zondag al ga scheren, want om nou op zo'n korte termijn nog een keer te moeten scheren, zie ik niet zo zitten. Ik wil liever gewoon 1x. Ik kijk het weer nog even aan tot vrijdag en even zien hoe Vorstin zich de volgende dagen voelt. Probleem is ook dat ik alleen een zomerdeken of een 370 grams deken heb. Dus eigenlijk moet het hier echt wat kouder worden, anders heeft ze het wel erg warm. Ik heb namelijk momenteel eigenlijk geen geld voor een nieuwe deken erbij :o

edit: Kijk net op de Divoza site, de goedkoopste staldeken van Pagony moet nog wel lukken, die is maar 40 euro :=

Leuk dat je weer gaat starten Vief!
Gave auto Mootje! Die Mercedes is mijn vader ook gek van, maar idd onbetaalbaar
Beterschap Evie :(:)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 07:52

Mootje schreef:
Bij ons staan de meeste paarden (ongeschoren en in een binnenstal) onder een 200 of 300 grams :oo Is mijn paard dan zo;n uitzondering op de regel dat hij geschoren is én het warm heeft?

Ik had die van mij van dinsdag op woensdag een 200 grams op gedaan. Woensdagochtend was ze goed bezweet, dus maar onder 2 dunne dekens en dat gaat goed. De mijne is op der linkerhals na kaal :+

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 08:04

Ik heb die van mij sinds hij geschoren is onder 200 gram staan.
Maar nu vriest het 's nachts en twijfel ik of ik meer op moet gooien.
Midnight staat in een binnen-buiten stal, moelijk uit te leggen. Is wel buiten maar beschut met 4 paarden bij elkaar dus is iets warmer dan de echte buitenstallen.

Ik moest net gewoon de autoruiten krabben, bah. Ik wil zomer!!

Snoekiej schreef:
Thanks voor de scheerervaringen allemaal!
Ik loop nog hard te twijfelen of ik zondag al ga scheren, want om nou op zo'n korte termijn nog een keer te moeten scheren, zie ik niet zo zitten. Ik wil liever gewoon 1x. Ik kijk het weer nog even aan tot vrijdag en even zien hoe Vorstin zich de volgende dagen voelt. Probleem is ook dat ik alleen een zomerdeken of een 370 grams deken heb. Dus eigenlijk moet het hier echt wat kouder worden, anders heeft ze het wel erg warm. Ik heb namelijk momenteel eigenlijk geen geld voor een nieuwe deken erbij :o

Wat voor deken zoek je? Ik heb nog een waterdichte HH deken die voor een klein prijsje weg mag ;-)

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 08:19

Goedemorgen!
Als w zijn vacht zo door laat groeien, mag ik ook wel weer scheren. Heb alleen geen zin om dan weer zo'n winter te krijgen als vorig jaar!
Sannn nee geen stal. Uit de hand gelopen hobby! :D

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 08:48

Goeiemorgen!
Ik ga zo naar mijn zus in Vinkeveen, wordt eindelijk weer eens geknipt :D Daarna gauw naar stal de paardjes rijden. Vanavond moet ik weer weg, dan ga ik voor het eerst met een dispuut op open activiteit. Dit dispuut wil ik niet bij, maar ze gaan chocoladefonduen :~

@ Marjan, ik heb nog een 200g deken nodig, maat 195. Maar bij Divoza heb ik wel een aardige gezien!

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 08:59

Margriet, dat kun je zeker een uit de hand gelopen hobby noemen, haha

Snoekiej, veel plezier vanavond, heerlijk chocoladefondue :-)
De deken die ik te koop heb is een HH, 200 gram, maat 195.

Moet zowiezo alles eens doorkijken, heb best wel wat spul liggen wat ik niet meer gebruik maar ben tot nu toe steeds te lui geweest om alles door te kijken en op marktplaats/bokt te zetten. Zal ik dit weekend maar eens doen.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 09:13

Hier staan de paarden nog dag en nacht in de wei. Alleen als ik 's avonds les heb gehad laat ik ze binnen staan. Wiso staat alleen onder haar exceem deken en frits staat naakt in de wei. Wiso ziet eruit alsof ik haar heb geschoren en er wordt ook steeds gevraagd, "goh heb je haar al geschoren?" Nee dus ;)
Frits krijgt wel al wat vacht maar is eigenlijk heel snel droog na het rijden. Wiso wordt ook niet geschoren, Frits straks wel

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 09:38

Goeiemorgen :wave:

Gister springles met Avi gehad en het vertrouwen groeit weer wat. Maar t is gewoon geen topper. Was overigens wel erg leuk dat Zoé mee reed in mijn les met zijn eigenaar.

@ mootje: Die auto die jij plaatste vind ik persoonlijk niets. Maar er is zoveel leuks te koop. Wat zoek je?

En ik heb gister Zetje ook haar echte winterdeken op gedaan (300gr ?). Onze stallen zijn net zo fris als buiten en idd was het 3 graden. Ter voorkoming van meer vacht dus maar wat dikkers op. Avi loopt nog onder een twijfelaar, maar had vorig jaar zonder deken nog een zomervacht :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 09:52

Goedemorgen!

Het is lekker rustig op 't werk, want mijn leidinggevende is er niet :D
Rowo, Ik zoek die auto met trekhaak en de 2.2 TDCI motor ;) Alleen ik wil (liever) geen pikzwarte auto. De nieuwe Citroën C5 break HDI vind ik ook mooi, maar ik ben eigenlijk een a-citrofiel :o Alpha vind ik ook <3 maar daar kan geen trailer achter!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 09:55

Jeetje wat een geklep hier!

Hoop gelezen over dekens, druk zijn etc.
Overigens staat bij mij alles al 2 weken onder 200gr dekens.

Gisteren een echt sjees dagje gehad. HAd om 11 uur 4 paarden gereden, toen een werkcollege. Daarna gelijk door naar A'dam, uit eten met vriendje en naar een concert van Philipe Jarrousky. Was heel erg mooi. Ga nu maar weer eens naar huis en paardjes rijden.

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 09:55

Dat is lekker rustig werken dan Mootje.
Is zo'n klein autootje als ik heb niks voor je? Daar kan net een trailer achter ;-)