[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PrietPraat

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 12:14

Aya dan is er tijd genoeg tussen wel :)!

Krijgen ze dan 5 dagen geen krachtvoeder varekaj? Geniet van barcelona!

Heir krijgen ze smorgen KV, zemelen, luzerne, bietenpulp en wortelen. Savond KV, zemelen, luzerne wortelen en olie.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 13:49

Ik denk dit jaar eens naar Marchin te gaan, hoe is de cross daar? Twijfel tussen Lo of M, is er veel verschil? Zie dat er wel wat heuvels zijn, is het verder vooral een technische cross of eerder 'zware bakken'?

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 14:30

ik ben er nog niet geweest maar wel veel lof over gehoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 14:55

Die dagen krijgt Icaro idd geen krachtvoer. De rest krijgt dat sowieso niet, daar wordt niks mee gedaan. Af en toe wel bietenpulp met een handje KV erdoor, soms wortelen of paar appels. Ze krijgen wel zo goed als onbeperkt hooi. Tot nu toe gaat dat al een paar jaar prima. En ze knallen daarmee ook al van energie. Vind het dan niet nodig als ze niks doen om er nog extra energie via KV in te gaan proppen. De bloedproef is elk jaar prima in orde met complimenten dat ze zelfs glanzen in wintervacht, dus voorlopig Hou ik dit aan.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 20:47

Ik ben in Marvhin geweest! Al de 3x! Ik zal reageren als ik terug ben!

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 21:34

Ik ben in Marchin geweest, heb de B gereden. Mooie cross en ook mooie omgeving. De cross van de M heb ik gezien en was volgens mij wel een moeilijke M. Volgens mij wel redelijk technisch.

Hier een filmpje van het water: https://m.youtube.com/watch?v=yUNYy1XmN4I

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 16:11

Veel plezier in Lissabon Varekaj! 5dagen geen KV kan helemaal geen kwaad hoor.

Ik ga hier mee met de rest qua eten: Liever rijden met een paard met honger dan met een paard met een volle maag.
Hier allemaal gewoon 2x per dag hooi en KV tegelijkertijd. Verder niks, af en toe eens wortelen, maar geen supplementen, olie of elektrolyten. Als ze aan mijn huis komen te staan, ga ik wel proberen eerst hooi te geven en 2u later hun KV. Ik let er altijd op dat ik ga rijden wanneer mijn paard nog geen KV heeft gekregen. Op donderdag heb ik les om 8u s ochtends, dan krijgt hij dus wat later zijn eten. Op zaterdagavond les meestal om 20u, ook dan krijgt hij zijn eten later. Hier zit zowiezo wel redelijk wat schommeling in de voedertijden.

Florence123 ik ben ook geinteresseerd in je crosshelm, wat voor type is het? Heb je er een foto van?

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 16:13

Skyefate schreef:
Ik meld me ook even! Het is voor de verre toekomst, dat is zeker, maar altijd fijn om hier als stille meelezer te zijn. Het zou ook enkel voor de lol zijn, want mij zie je niet al te hoog springen (schrikschijter tot en met :=) maar van mijn ponybeest weet ik dat ze het erg leuk vindt. Waar zijn de oefencrossen te doen, in feite? Zit in hartje België, Leuven, en soms is te ver gewoon te ver. :p

Welkom!!

Ik vind het ook moeilijk om oefencrossen of trainingen te vinden. Hier in de buurt (zuiden prov Antwerpen) ook niet veel te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 22:16

Ik ben aan 1 kant nog steeds potdoof sinds de vlucht :+
maar tot nu toe leuke stad!

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 21:56

Mijn crosshelm is een Charles owen pro II

Afbeelding

Echt amper gebruikt, geloof 2 keer en zeker niet met gevallen :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-16 22:03

Ik heb alles bijgehouden maar reageer even in het groot..

Qua voeren, jeetje wat een gedoe precies :p Ik voer wanneer het me uit komt :p ze krijgen wel steeds 2 keer per dag eten. Ze hebben 24u/dag hooi ter beschikking. Als ik school heb krijgen ze vroeg eten, als ik eens een dag verlof heb slaap ik wel eens uit en krijgen ze pas tegen 11/12u eten. Als ik smorgens les heb, krijgen ze er ook pas achter en we voeren ook altijd nadat we gereden hebben.

Qua iets geven voor de cross, Goh ik geloof er opzich niet in. Heb ook nog niet het gevoel gehad dat nodig te hebben. Nu tot nu toe heeft blits maar een B gelopen, maar bij Caruso in de L moest ik vaak nog inhouden omdat hij zo aantrok en we veel te vroeg waren ookal galoppeerden we op ons gemakje.
Electrolyten geven we wel bij, als de paarden een zware training hebben gehad en veel gezweet hebben krijgen ze een handje in het voer. Of na een cross waar het warm/veel zweet was.

Marchin in de M, qua heuvels valt die goed mee. This gene platte, maar ook geen tongeren waar ge zo ne felle hebt. Eerder wat golvend maar zeker niet extreem en qua hindernissen. Ze organiseren 3x per jaar een cross en 3x is hij "helemaal" anders. Soms worden hindernissen van de B voor M gezet maar dan technischer, soms hebben ze iets dikkere, maar om het echt een zware M te noemen, dat denk ik niet. Ik zal eens kijken of ik een video heb van Sarah of Dirk in de M

Veel plezier in Lissabon! Ik ben deze ochtend geland van New York en het was echt super leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 22:58

Even tussendoor: ik ben geslaagd en bij deze officieel afgestudeerd als Bachelor verpleegkunde *\o/*
en het regent hier dus alsof de sluizen open gezet zijn.

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 12:17

Proficiat Varekaj!! *\o/*

Hier krijgen ze zelfs geen kv, ze staan elk op een grote weide en krijgen veel hooi, enkel mijn 'oud' paard krijgt 's avonds wat kv omdat hij dat wel kan gebruiken, maar de andere hebben meer als energie genoeg, zelfs in het cross seizoen krijgen die dat niet, gewoon omdat ze anders te energiek worden.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 14:57

Proficiat Varekaj!! Zie je wel dat het allemaal goed ging komen, goed dt je toch hebt doorgebeten! Dat maakt het nog extra knap!!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-16 23:03

Gefeliciteerd! Nu kan je extra genieten van je vakantie

Ik heb gezien dat in W.aregem de stallen opgeslagen zijn... 80€ was het neit eerst €70/75?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 23:58

Als ze hier op de weide staan is idd ook minder KV nodig. En ze zijn ook beter in conditie omdat ze de hele tijd rondlopen, spelen en doen. Ook frisser en vrolijker in het hoofd. Het is dat mijn weide te klein is, anders stonden ze toch echt 24/7 buiten. Ik merk echt verschil daarin.

Genieten van mijn vakantie doe ik zeker :D Eten is hier tot toe altijd heel goed geweest. Ga paar kilo bijgekomen zijn haha.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 17:16

Proficiat Varekaj!

Gisteren terug naar het vrijspringen geweest met mijn jonkie en het ging al stukken beter :D

Mijn paarden krijgen overigens wel eten voor het rijden, anders kan ik met Ferro niets aanvangen. Hij is zo op zijn eten gesteld, echt niet te doen.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:10

Proficiat!! Nu dubbel zo hard genieten vAn barca ;).

Antonius, Canch haar goeie rondjes zijn idd al uitgeput ;(. Twas zo er een geit vandaag :(. Als eiland filmpjes wil zien, dan kan ik ze via fb sturen

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-16 22:20

Jammer dat je op een geit zat!! Toch gek dat ze dat zo heeft! Mij mag je de video wel sturen.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:34

Oh jammer PP. :-( hier niet veel beter. Had me na enkele goeie rondjes in de 90 eens in de meter ingeschreven resultaat.1ste parcours uitgebeld op de 1 :-( 2de parcours was stukken beter maar niet echt met een goed gevoel 2 balken . Geen idee wat had :-( maar ja kop op zeker.
Mij mag je gerust ook je filmpje sturen.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 09:06

K.t PP -O- je mag wel filmpje sturen!

Florence, jij een filmpje van het vrijspringen?

Mila: jammer maar als je zelf reed zoals anders, kan je niet anders denken dan dat het pech was!

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 09:33

Antonius: ja ik kwam in een goed tempo, mijn afstand was ook goed en toch twee keer op de rem. heb ze dan eens wat aangepakt derde keer ging ze er wel over. had me gelukkig weer twee keer ingeschreven. dan sprong ze wel goed, ik was dan natuurlijk wel een beetje gefrustreerd en zat met veel druk te rijden, waardoor de afstanden niet goed waren. al bij al toch wel blij dat ze toch niet meer gestopt heeft :) maar toch een beetje teleurgesteld. ik had mss zelf ook te veel stress, geen idee... Woensdag ga ik in elk geval les gaan volgen op parcours. dit weekend rijd ik dressuur dus kan ik niet op jumping en volgende week ga ik naar FHE, kan dan opnieuw niet op jumping. er zal dan weeral 3 weken tussen zitten mss dan terug eerst parcours van 90 beginnen

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:41

Jammer van de jumpings!

Nog proficiat Aldislamp! Idd mooie naam! Geniet van jullie gezinnetje :)

En proficiat met je afstuderen Varekaj! Knap gedaan met het allemaal te combineren!!

Hier beetje heel druk met alles te organiseren voor de trouw en de verbouwing van ons huis... pff! Ondertussen proberen we goed te trainen... de 5j (allé 6 ondertussen - de A'do) staat terug bij ons. Gaat best terug goed met m'n vriend. Ze staan feitelijk terug waar ze vorig jaar stonden op dit moment... maar bon, dat is al beter dan hoe het op het einde van het seizoen was!
Ik en m'n J'tje gaan ook relatief goed. Hoewel ik echt (zelf) niet goed kan "sturen". Ik doe altijd iets verkeerd op de rechterhand waardoor hij een beetje gaat blokkeren maar samen met m'n vriend probeer ik het stilaan onder de knie te krijgen!

Gisteren 2u gaan trainen in Meer in de gietende regen en koude... plezant is anders :p. Maar de paarden gingen heel goed! De A'do had terug vertrouwen, en op de lage sprongen ging ze heel ontspannen. Hoewel hij van mij niet mocht wilde m'n vriend persé die Trakhener daar doen, en daar ging ze dan wel over met heel veel overschot, maar naar mijn gevoel veel te paniekerig. Ben blij dat hij zelf merkte dat ze nu eerst eens een aantal maanden zich comfortabel moet voelen in het lage werk!
De 6-7j (J'tje) deed gelijk ook alles super goed. Alleen kan die soms zo lui zijn... zijn zusje doet die op en afsprongen echt zo elegant gelijk een echte. En hij kletst er zo maar op en af :+. Wel grappig om te zien!

Heb ter voorbereiding van de oefencross in Baarle dan ook enkele babysprongetjes en op- en afsprongetje gedaan en het viel goed mee :) !

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 12:31

Training klinkt goed Steph! Ben jij ook al in minderhout geweest? Ik al in Minderhout maar nog niet in Meer, is het de moeite om zover te rijden (voor ons 110 km) of kan ik beter naar Minderhout gaan?
Heb nog geen enkele crosstraining gedaan, wordt iets voor begin maart. Ligt nu nog wel zeer nat toch?

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 12:48

Goh wij doen die altijd als "1e training" na de winter omdat het gewoon toegankelijk is (is gewoon een openbaar bos feitenlijk) en omdat er veel makkelijke dingen staan.

Naar minderhout gaan we altijd als we les hebben ofzo bvb tegelijk. Ik zou zo ver niet rijden voor Meer denk ik... in Minderhout staat er meer, zeker voor de hogere combinaties.

Ik zou Meer wel aanraden met een 3j/4j ofzo.

Het was extreem nat, maar in Meer ligt het meeste in het bos dus lag het redelijk OK. Enkel één sprong lag echt op gras en die hebben we niet gedaan (hadden ook geen vijzen in).