[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 19:22

Zo jullie hebben weer goed door gekletst! :D

Ik heb ook eerst met mijn zusje samen pony gedeeld. Heel snel kwam er eigen pony voor ons beide voor in de plaats. Dus ik kan er ook over meepraten Helaas ben ik nu nog maar de enige die rijdt, wel ongezellig soms als je gewend bent alles samen te doen. ;)

Wow 20 paarden Margriet! Dat is druk, hebben jullie een stal ofzo?
Dat is inderdaad bijzonder Sussie, ik hoor nooit dat bijna iedereen in het gezin ook echt rijdt. Laat staan samen doen met alle paarden. Wat ontzettend vervelend ook dat ze je steeds afwijzen. Hoor er inderdaad heel veel over, allemaal zoeken ze mensen met ervaring.
Ik heb al zoiets meegemaakt Rowo, maar dan met mijn pony die artrose had. Die hebben we helaas af moeten laten maken. Maar daarom wil ik nu ook dat ze grondig nagekeken wordt. Hopelijk maak ik me druk om niets, bang was ik toch al. Haal allerlei enge dingen in mijn hoofd.
Weet je inmiddels al wat er was Mootje? Schrikken zeg!
Mooi dat je het zo naar je zin hebt Noor! Geniet er nog van! :D
Gaaf dat je zo kan reizen voor je werk Lielle! Het zou voor mij niets zijn elke keer weer weg. Vind 1 of 2 keer in het jaar meer dan genoeg dan.
Ik kan in als fysiotherapeut straks wel part time gaan werken. Wil ik ook gaan doen want ik wil nog een vervolg opleiding er achter aan plakken!
Wat leuk Snoekiej zo’n clinic. Lijkt mij echt leerzaam.
Dat is balen Kim. Hopelijk kan je ruilen dat je toch alsnog op de zaterdag kan starten.

Ben nu weer bijgelezen volgens mij ;)
Heb al vakantie! :D Nou officieel moet ik morgen nog naar school maar ik kan om 10 uur al met Vero bij de kliniek terecht dus dat gaat voor! Heb ook nog geen wedstrijden verder gepland, heb alleen Barchem en Bathmen nog staan. Maar denk dat ik die beide af kan zeggen.

Sim

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 19:24

Fijn dat je morgen al met Vero terecht kunt.
Vrijdag gaat niet door? Althans, ik zal alleen moeten denk ik. Hopelijk hebben ze snel een (gunstige) diagnose.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 19:24

Kim, er zullen vast nog wel mensen zijn die een beetje kunnen ruilen. Ik heb gelezen wat een problemen ze hebben met die loonwerker, wat een gedoe zeg := Echt als het vanwege 1 man niet door zou kunnen gaan, dat is toch echt k.ut van die vent!?
Fijn dat je al zo snel terecht kunt met Vero Sannn!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 19:29

_Sim_ schreef:
Fijn dat je morgen al met Vero terecht kunt.
Vrijdag gaat niet door? Althans, ik zal alleen moeten denk ik. Hopelijk hebben ze snel een (gunstige) diagnose.

Sorry Sim, even helemaal niet meer aangedacht. Maar ik denk inderdaad dat ik geen bosrit kan maken. Ja, misschien moet ik languit met haar stappen, dus dan kan ik het bos wel in gaan, maar daar is voor jou niets aan. Hopelijk snel weer!

Erg he voor die organisatie van Princenhage.. Ik las het ook al.

Hebben jullie het trouwens al gehoord van van Gelder, dat hij weer cocaine heeft gebruikt?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 19:30

Wat er aan de hand was weet ik niet, maar er lopen door de hele buurt toezichthouders. Die heb ik hier nog nooit gezien!
Sannn, Fijn dat je deze week nog terecht kan bij de kliniek.
Madelene, Jij hebt ook een druk leven :oo
Sussie, Wat balen zeg, al die afwijzingen :(:)
Sim, Bevalt het werk nog?

Ik heb alleen nog Princenhage (ik ben eigenlijk wel blij dat ik zondag start), maar ik snap dat dit voor velen niet te doen is! Verder heb ik nog niets staan voor dit jaar. Ik denk dat ik pas weer in December op pad ga.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 19:39

Sann: Fijn dat je zo snel terecht kan.. Zal duimen dat het allemaal meevalt :)!
Mootje: Hmm := Hopen dat het vannacht wel rustig blijft..

Ik heb helemaal geen concoursen meer staan..
Viel me trouwens vandaag wel weer op dat ze echt een dikje aan het worden is :+

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 19:45

Ik heb overleg gehad met mijn scheerster (klinks een beetje raar :+), en zij zegt dat als ik nu ga scheren, ze over een paar weken wss meer moet, omdat ze nog niet echt haar wintervacht heeft. Als ik Vorstin zo zie heeft ze toch al aardig lang haar en zit ze ook alweer dik in het haar, maar toch twijfel ik. Vorig jaar heb ik haar ook rond half/eind oktober geschoren, en toen is ze mooi kaal gebleven. Maar toen was het ook kouder natuurlijk.
Wat denken jullie?

Ze krijgt trouwens zowiezo een figuurtje :+
http://www.therapeutischpaardrijden.com ... oranje.gif
Laatst bijgewerkt door Snoekiej op 13-10-10 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 19:46

Ik zie Richard met Costa op de reservelijst van P'hage staan :?

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 19:46

Sann, mijn duimen draaien

Ik heb volgende week mijn L1 debuut staan, dat weekend daarna springen, dan dressuur, springen, weekend niks, dressuur, springen, springen, weekend niks etc.
Heb best veel concoursen in de planning staan. Doel is om de winter de L1 dressuur door te komen en lekker te springen en dan in April L2 dressuur en L springen.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 20:06

Shanouk: Mooi!! :D

Nou ik heb een wedstrijd gevonden. 2 proefjes in Almelo.
Dus dan nog maar eens een winstpuntpoging wagen :))

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 20:06

kimdepim schreef:
Nou ik baal als een stekker!
Hebben ze zomaar een gedeelte van de B naar zondag gedaan in Princehagen.
Dit stond niet vermeld in het vraagprogramma. Ik sta dus op zondag en dan kan ik niet! :(
Ik ga maar een mailtje sturen denk ik. Ik vind dit toch wel raar hoor.

Hier nog 1 met een probleem. Er is gezegd dat ik tot 16.00 moest jureren. Had een dubbele afspraak staan en die verzet, naar 18.00. Nu is het B ineens om 17.20 afgelopen, ga ik nooit redden. Moet mijn paarden in ieder geval nog eten geven en het is ruim 1.30 rijden voor mij. Staan alleen dubbele startijden vermeld. De L pony's gaan ook om dezelfde tijd de cross in. Hoop voor mij op een schrijffout. Andere afspraak kan echt niet verzet worden.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 20:10

Geeft niks Sannn, wat in het vat zit verzuurd niet. Alleen stappen vind ik niet erg, maar ik denk dat Sim dan een beetje (boel) vervelend wordt.

Mooi figuurtje Snoek, past goed bij haar naam.

Mootje, zag ik ook al. Moet een foutje zijn.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 20:23

@ sannn Jeetje wat balen dat Vero weer kreupel is :(:) . Hopelijk komen ze snel achter de oorzaak. Je had toch een kreupelheidsonderzoek? of ben ik in de war.
@ bvw ik doe ook altijd veel met veulens. gewoon dekje enzo erop leggen..
@ billy leuk dat de 3 jarige goed is op de foto. Zou mooi zijn als zij PROK wordt.
@ Margriet wow 20... ik heb er nu 3 staan waarvan 1 drachtig. Druk zat!
@ Lielle klinkt goed al die tripjes naar het buitenland
@ sussie ik heb ook een gewrichtsziekte en werk de ene week 32 en de andere week 40. Met de paarden erbij en wedstrijden merk ik wel dat het vermoeiend is maar door mijn medicijnen ben ik gelukkig stabiel en heb ik geen ontstekingen momenteel. Loop er alleen soms als een zombie bij. Werk weet er ook niks van. Ik weet wel dat er een site bestaat met alleen juridische functies.
@ snoekiej hopelijk wordt zij niet verkouden. Ik hoop zondag te gaan scheren want merrie begint steeds meer op een ijslander te lijken. Moet alleen nog even kijken of ik voldoende Sedalin heb.
@ sannn ik vind het een domme actie van Yuri. Hoor net wel op het nieuws dat hij het onkent. Story continues

Over ervaren paarden en jonge paarden. 1 keer een pony gehad omdat mijn ouders vonden dat ik daar veel van kon leren. Pony liep in het B kader springen. Een L parcours klassiek wilde zij niet springen of je moest de teugels lang laten. Weigerde om een andere manier van rijden te accepteren. Ik heb vooral jonkies gehad en dat vind ik het leukst. Ik rij vanaf mijn 5e op de manege en kreeg op mijn 9e een pony in de lease. Toen ik 11 of 12 was mijn 1e eigen pony (3 jaar oud) maar die moest ik met 6 jaar in laten slapen. Toen kreeg ik een kant en klare pony. Met 16 ben ik naar de paarden gegaan wel met een ouder paard. Heerlijk dier. Daarna alleen jonkies gehad/gereden. Delen met mijn zusje heb ik nooit gedaan. Wij hebben een compleet verschillende manier van rijden. Ik ben de technische en de probleemoplosser van de 2. Mijn zusje ging alleen voor het winnen en wilde geen jonkies. Heeft zij ook geen geduld voor.
Wat betreft wedstrijden opgeven. Heb nu 1x dressuur en 3x springen opgegeven opgegeven maar dat zijn wedstrijden die snel vol zijn. De andere wedstrijden zijn doordeweeks of kring en daar kan ik altijd wel bij :D

Zoooo bijgelezen :D

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 20:42

Ter info: De bpaarden in Princenhage is niet verzet naar de zondag er zijn extra startplaatsen beschikbaar gemaakt op zondag om meer Bpaarden combi's te kunnen laten starten. Dus de Bpaarden start op zaterdag EN op zondag. Dat dat niet bekend is gemaakt is een fout van ons idd en bij deze excuses, maar het is niet zo dat wij de Bpa op zaterdag geschrapt hebben en naar zondag verplaatst hebben.
Als we alleen op zaterdag een Bpaarden zouden doen zou de wachtlijst enorm zijn

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 20:45

Snoek; ik heb dat hetzelfde gehad. Heb de merrie 2 weken geleden geschoren. Maar die was nog bezig om vacht aan te maken. Dat wist ik ook.
Alleen stond zij met haar dikke vacht te zweten in de wei. Dus vond ik toch echt dat het eraf moest.
Maar nu is het alweer compleet bijgegroeid! Ze is na het rijden ook niet droog te krijgen. Die moet ik dus over een paar weken weer compleet scheren.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 20:48

Die van mij is nog volledig kaal. Ik wilde vandaag een dikkere deken opdoen, maar meneer stond te zweten onder zijn nulgrams vanavond :+

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 20:51

Nou, hier is het wel koud hoor. Termometer stond net op 4 graden. 's Nachts vriest het hier al. We hebben de watersproeiers ook uit de rijbak gehaald.
En 's morgens moet ik al krabben.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 20:52

:oo Jij woont ook iets meer op het platteland dan ik, toch? In Delft en R'dam hoefde ik nooit te krabben, mensen stoken daar de buitentemperatuur omhoog _O-

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 20:54

Ik zit zuidelijker. Hier is het 's winters meestal kouder en 's zomers meestal wat warmer. Ik merk het al als ik naar het noorden ga, bijv. Eindhoven. Kan zomaar 5 graden schelen.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 20:57

inderdaad ook in het verre zuiden erg koud...
maar ik heb meneer ook vandaag zijn (nog redelijk dunne) jas afgedaan...hij is ook nog bezig met alles aan te laten groeien vanwege dat hij de hele zomer met een eczeemdeken heeft gestaan..maar ik vind het persoonlijk prettiger en mooier utizien 2x weinig als 1x heel veel haar..
en doordat hij zich zo druk kan maken zweet hij gigantisch af en toe...en afgelopen week duurde het ruim een half uur voordat hij droog was..

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 21:11

Hier in het oosten is het volgens buienradar nu het koudste.. 3 graden.. Brrr!
Merk ook wel vaak dat het weer echt anders is tussen Rotterdam en hier als ik uit de trein stap.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 21:12

Madelene, Ik kan jou volgens mij de hand schudden qua drukdoenerij!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 21:20

Het gaat mij nog niet eens om het mooiere, maar gewoon echt dat het niet praktisch is als ze zeiknat blijven na het rijden. Alleen dat het zo snel aan zou groeien had ik ook weer niet gedacht. Oro heb ik niks aan gedaan nog. Die blijft van zichzelf veel dunner in de vacht. VOrig jaar heb ik hem pas in januari geschoren.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 21:48

Kan me heel goed begrijpen dat Sim dar geen zin in heeft Sim. Haha, kromme zin. ;)
Klopt inderdaad Caro, vorige week woensdag heeft ze kreupelheidsonderzoek gehad. Toen liep ze iets kort van voren maar verder niets, kon weer rustig aan beginnen met rijden.Voor mijn gevoel liep ze steeds niet goed, maar iedereen zei dat ik me aanstelde. Gisteren was het dus echt weer zeer duidelijk te zien, dus gelijk gebeld. Ik vind het ook dom van Yuri van Gelder, maar hij ontkent het zelf hoorde ik net.

Ik heb Vero nog onder 0 grams regendeken staan. Overdag staat ze in de wei en 's nachts in buitenstal. Maar het nadeel vind ik dat het straks weer warmer wordt, dus dan kan ik nu wel dikkere deken opgooien maar dan moet ik straks weer naar dunner. Ben nooit zo van het wisselen, dus wacht maar zo lang mogelijk met de 200 grams. Al las ik alwel in het andere topic dat de meesten de 200 grams er al op hebben liggen.
Ik heb hier nog niet hoeven krabben, maar meestal wel snel. Het is hier wel elke ochtend echt heel mistig. Ga winterjas wel weer uit de kast halen, het is fris zat!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 21:51

Bij ons staan de meeste paarden (ongeschoren en in een binnenstal) onder een 200 of 300 grams :oo Is mijn paard dan zo;n uitzondering op de regel dat hij geschoren is én het warm heeft?

:o Zit op internet te kijken voor auto's... Zie net een mooie voorbij komen!