[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MissM

Re: [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 10:45

Simmie: Ik heb je idd ook nog met Djin zien springen, zo zonde van al die balken!, het leek wel alsof ze idd haar best niet deed om erover te komen.

Lielle: Super dat je de M zo goed hebt uitgereden! De rest van je verhaal had ik al gehoord natuurlijk, en ik was erg nieuwsgierig hoe het verder was gedaan (heb nog voor je geduimd in de auto!)

Missmuts: Jammer dat jij ook niet verder kwam bij het water. Ik had daar al mijn derde weigering, vandaar dat ik het nog maar een keer probeerde. Mijn winstpunten was ik toch al kwijt...

Scum: heb jou geloof ik wel zien lopen bedaht ik later, maar ja de zenuwen voor de cross he, dan valt het muntje niet meteen!

SGWukkie: Super dat het zo goed ging, ik heb er bewondering voor hoor dat jij en Lielle die M cross zo goed uitrijden!. Tot nu toe vind ik de L al niet meevallen, weet eigenlijk wel zeker dat Marpie en ik nooit M zullen rijden, vind dit wel mooi zo.

Gomir: Fijn dat jij ook lekker gerdene hebt! Balen is dat als er niets bij staat, was vorige week in Lisse ook al (al veranderde daar niet veel naar de M toe, je was eerder aan het twijfelen wat komt er nou eerst: L of M?)

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 10:58

SGWukkie schreef:
Weet iemand trouwens of er ook nog foto's gemaakt zijn op Ysselsteyn?

Dit staat er op de site van Ysselsteyn:

Foto's

Op zondag 2 Oktober zijn er door Paul van Oers foto's gemaakt in de cross-country. De foto’s zullen t.z.t. te bekijken zijn op de website van Paul van Oers.

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 11:05

Lielle en SGWukkie: in 1 woord super!

Jeetje Simmie, ik ken dat "dip"gevoel erg goed, het is best moeilijk om daar uit te komen. Je gaat ook met steeds meer spanning het parcours in omdat je toch bezig bent met of het nu wel goed gaat. Veel parcoursen rijden zal inderdaad wel lekker zijn, desnoods start je een paar oefenparcoursen zodat je weer echt een lekker gevoel hebt. Kun je daarna altijd nog een B parcours erachteraan doen.

Missmuts, kun je niet nog ergens B HC rijden? Dan kan je lekker crossen en kun je proberen of Oeste wel gewoon het water in wilt lopen.

Pietpiraat, ik heb je helaas niet kunnen volgen in Vasse, ik wist je gewone naam niet! (Ik was zaterdagochtend al vroeg de deur uit.) Wel even melden volgende keer he!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 11:29

Net gesprek gehad op het advocatenkantoor en ik ga volgende week maandag al beginnen!!! Heb er echt zin in en zij waren ook erg enthousiast!

Deze week nog even van het mooie weer genieten en wat nieuwe nette kleertjes kopen

SGWukkie: goed hoor, fijn dat het vertrouwde gevoel weer terug is

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 11:35

Wat goed, SGWukkie!

Lielle, beterschap.

Dat is misschien nog wel een goed idee, Canter.

Simmie, het indoorseizoen ook maar goed gebruiken voor parcoursjes rijden.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 12:03

Lielle, beterschap.

SGWUkkie, ik heb PvOers gezien bij de enalaatste hindernis (die heuvel).
Bij het hek (hindernis 4?) zat er ook een, maar ik weet niet wie dat was.

Marieke, geniet nog een laatste dagje van je vrijheid. Werkte jij ook niet nog op een school?

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 12:05

Ja, op het ROC in Eindhoven, maar daar ben ik alweer een tijdje gestopt..

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 12:12

SGWukkie: fijn dat je uit jouw dipje bent en dat je met zo'n goed gevoel de wedstrijd hebt uitgereden! Heerlijk als je weer 1 bent met je paard en weer vertrouwen in elkaar hebt.

Marieke: fijn om ook van een ander te horen dat de stop op 6 niet mijn fout was (ik twijfelde later toch weer of ik zelf niet een fout had gemaakt of te dicht had gereden ofzo). Ik verbaasde mezelf ook door zo rustig te blijven, zeker nadat ze kaarsrecht op de achterbenen stond, het draakje. Toch heb ik geen spanning zelf in het parcours, ben ook niet extra zenuwachtig voor het springen nu. Ik heb echt de instelling van "we zien wel hoe het gaat". Ik ga er natuurlijk wel voor, maar me extra druk maken heeft geen zin, daar heb ik alleen mezelf mee. Het gekke is dat ik juist extreem rustig aan het springparcours begin.....ook al weet ik dat Killea kan stoppen.
Spannend hoor, je nieuwe baan! En al volgende week beginnen! Succes!

Missmuts: ik was zowiezo al van plan om het winterseizoen spring- en dressuurwedstrijden te gaan rijden. En ik ga met Lammert naar verschillende terreinen om daar te lessen.
Maar Diepenheim staat nog steeds op het programma met Killea. We gaan er gewoon voor! Ik heb deze en volgende week nog een keer springles en dan moet het toch een keer goedkomen!

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 12:13

Naja hier mijn verslagje van ysselsteyn. Ik ws niet helemaal in vorm vandaag en daar kwam ik gedurende de dag wel achter.
Allereerst reed ik mijn dressuurproef met Prodeo verkeerd en dus kreeg ik -2, hierdoor werd ik 3de met 180 pnt en mag dus niet klagen.
Met niverma reed ik wel foutloze proef en werd 1ste met 187pnt. springen had ik niefke een balk, maar voor haar doen was het goed. Dit paard is nogal heftig en gedroeg zich vandaag super. In de cross liep ze als een ervaren paard, zelfs de afsprong in het water deed ze vanzelf. Maar helaas maakte ikzelf een kostbare fout. Ik reed de hindernis voor de berg op het laatst voorbij. ik zag alleen het blauwe en rode bordje en begon te twijfelen. Toen zag ik de post zitten en was ik er al voorbij. Dit kosten me 10 strfpnt. Ik was wel binnen de tijd en werd 8ste.
Prodeo sprong goed met 1balk, als je er vanuit gaat dat ik nauwelijks los kon rijden omdat ze inliepen!
Moest er meteen in. Met de cross was prodeo erg de baas aan t spelen, hij begint het spelletje door te krijgen. Maar alles leek goed te gaan. Dacht het moeilijke gehad te hebben, smalletje en alles verliep super. Kom ik bij het water en zonder enige aanleiding stond ie stil op de eendenkooi. Omdat ik zelf ook niet 100% was besloot ik hem dit snel te vergeven. En reed verder maar toch met te weinig overlevingsdrang want op het balkje in het water viel hij ook stil. Toen heb ik besloten dat het genoeg was voor vandaag, je meot toch eerlijk blijven tegenover je paard. En ik ben er over heen gereden en langs de volgende hindernis gereden (C). Daardoor ben ik uitgesloten. Maar ben wel verder gereden. 100m voor de berg ging prodeo weer op de rem, zomaar om niets. Er was nog niet ns een hindernis. En toen was ik wel even boos op hem. Toen heb ik hem toch wel even duidelijk gemaakt dat dit niet de bedoeling was.
Dit alles maakte mijn dagje ysselsteyn wat minder geslaagd. Ben iig wel met me neus op feite gedrukt!Succes komt niet vanzelf. En mijn paardje blijft eigenwijs!!
Dit is een reden om weer extra te gaan trainen voor Princehage. En hoop dat Prodeo en ik daar weer een team zijn!!
gr margo

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 12:19

Ach ja, kan een keer gebeuren he Margo.....komt ook allemaal best nauw tijdens zo'n cross en als je dan zelf een keer je dag niet hebt of net niet genoeg geconcentreerd bent...zal vast weer lukken in Princehage!

Wel goed van je B paard trouwens! En ook super dressuurpunten, zeker voor zo'n hete!

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 12:24

Jha dat paard kan echt tekeer gaan. dus vond het super knap. Heeft nog maar 3x meegelopen. En is ook nog eens een echte merrie!! Maar ze vind dit crossen echt leuk. En heeft zich er ook bij neergelegt dat ze rustig moet lopen in een B-proef. ze loopt normaal Z1. En wil dus alles behalve stappen en draven!! Marieke van jou ook super he!!Had je nog zien dressuren was echt super netjes!

gr margo

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 12:32

Hé Love, volgens mij heb ik je zien rijden op die heuvel.
Ik stond daar nog eventjes te kijken en toen kwam er een ruiter die al voor de heuvel wat bijtikte. Op de heuvel ging het op zich wel gewoon goed maar schreeuwde ze "Wat doe je nou toch vandaag".
Was jij dat

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 12:43

Gomir en sgwukkie, super gereden als ik het zo lees.
Gaat 1 van jullie nog naar Nijeberkoop?

Lielle beterschap. Ik hoop voor je dat je idd met 1dag beter bent.

Margo, super van je B paard,maar balen van Prodeo.
Ik zat vorige week niet zo lekker in mijn vel.
Kwamen een hoop loslopende kinderen bij dus heb toen maar rustig aan gereden.
Kan je ook wel begrijpen dat je stopt als het niet lekker loopt.

Als ik het zo lees lijkt het wel of de crossen wat zwaarder gebouwd gaan worden. Was wel de opdracht van de KNHS uit. Die wilde het niveau meer naar europees niveau tillen.

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 12:46

GvdT schreef:
Gomir en sgwukkie, super gereden als ik het zo lees.
Gaat 1 van jullie nog naar Nijeberkoop?

Ik ga niet naar Nijeberkoop. Ik ga naar Princenhage.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 12:48

Ha Margo, dat vermoeden had ik al: wij stonden dus met de veewagens naast elkaar. Ik was degene met de rode veewagen die wat sjaggie vertrok
Goed van je B-paard en gefeliciteerd! Je dressuur-punten waren wel erg goed

Simmie, goed dat je doorgaat! Ik heb er respect voor dat je zo goed aan het werk blijft met haar.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 12:50

Marieke, ik zag je losrijden met Pico en dat zag er inderdaad errug mooi uit! Wat een afdruk en schwung heeft ie...ehh...zij!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 12:51

L0ve schreef:
Jha dat paard kan echt tekeer gaan. dus vond het super knap. Heeft nog maar 3x meegelopen. En is ook nog eens een echte merrie!! Maar ze vind dit crossen echt leuk. En heeft zich er ook bij neergelegt dat ze rustig moet lopen in een B-proef. ze loopt normaal Z1. En wil dus alles behalve stappen en draven!! Marieke van jou ook super he!!Had je nog zien dressuren was echt super netjes!

gr margo

Die van mij is ook echt zo'n hete merrie....thuis staat ze altijd stil, maar in de proef lukt dat nog niet. Zat er gister alleen 4 keer in.....had dus 2 keer een 4 en 2 keer een 5....maar goed, ze kan heerlijk met schwung en veel veer lopen, dus ik zie het maar door de vingers
Zal nog weleens goed komen...misschien als ik van de winter weer ga dressuren en dat ze weet dat er géén cross achteraan komt

Vindt Huub het niet jammer dat ie niet meer mee kan rijden met dit soort wedstrijdjes? Zou wel leuk zijn als hij ook weer een jong paard had..

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 12:53

missmuts schreef:
Marieke, ik zag je losrijden met Pico en dat zag er inderdaad errug mooi uit! Wat een afdruk en schwung heeft ie...ehh...zij!

dank je

het leuke is dat mijn intsructrice er in het begin he-le-maal niets aan vond..en nu elke les roept dat het zo'n goed dressuurpaard zou zijn

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 12:54

Princehage is me een aantal jaar terug zo tegen gevallen, dat ik automatisch voor Nijeberkoop heb gekozen dat weekend. Vind het daar wel erg fijn rijden.

Hoe ik er volgende week over denk weet ik niet. Eerst maar eens ongeschonden dat heuveltje met al die struiken zien te overleven

Marieke instructeurs roepen wel vaker wat als jij maar lekker aan het rijden bent. Wel leuk dat ze nu zo enthousiast is over Pico

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 12:56

SGWukkie:
Jha ik zei inderdaad wat doe je nou toch vandaag!Haha. Hij stond ineens perplex maar id de berg ging gelukkig wel goed. Prodeo moet vaak 1 gallopsprong meer, dus moest echt bijrijden omdat hij zo liep te miepen.
GvdT: Precies soms moet je keuzes maken, en ik moet eerlijk zeggen vind het niet zo heel erg om een keer -2 te krijgen
Missmuts: jha ik kan hje nog wel herrineren. Met een schimmel toch. Haha jha let maar niet op mij hoor heb altijd zulke diepgaande gesprekken met mijn paarden. vooral als ze stout zijn geweest haha. Hoe had jij gereden?

Marieke: Huub vind het wel jammer, hij heeft een hekel aan groomen haha. wil veel liever zelf rijden en helemaal als ik Martino bij heb. Die vind hij leuk om te rijden. Maar we zijn druk op zoek naar een nieuwe topper!! Misschien loopt er in Boekelo wel wat bij.
gr margo

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 13:02

missmuts schreef:
Simmie, goed dat je doorgaat! Ik heb er respect voor dat je zo goed aan het werk blijft met haar.

Dank je.
tja, ik kan het bijltje er bij neergooien (maar daar ben ik het type niet voor) en denken "laat de boel maar even de boel en ik zie later wel weer", of heel hard werken en ons uit de dip krijgen. Ik heb voor het laatste gekozen...........
Ik ben geen type om recreatief te rijden. Ik wil een doel hebben en dat bereiken. We zullen doorgaan!!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 13:29

Heb trouwens Rob net een uitgebreide "how to use Bokt" mail gestuurd, dat wilde hij graag weten, dus ik ben benieuwd of hij hier binnenkort een kijkje komt nemen

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 13:38

marieketencate schreef:
Heb trouwens Rob net een uitgebreide "how to use Bokt" mail gestuurd, dat wilde hij graag weten, dus ik ben benieuwd of hij hier binnenkort een kijkje komt nemen

Leuk zeg! Ben benieuwd wat zijn boktnaam wordt.
Je hebt hem toch wel de link van ons mutsen topic gegeven he?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 13:42

L0ve schreef:
Maar we zijn druk op zoek naar een nieuwe topper!! Misschien loopt er in Boekelo wel wat bij.
gr margo

Heb je deze al gezien (verkoop van meerdere eventing paarden)

http://www.top-eventers.com/

Trouwens, over die paarden die verongelukt zijn in Kreuth, staat nu een berichtje van op de eventingsite. Het waren 2 paarden ipv 3.
Eén een scheur in de aorta (paard van Bettina Hoy) en 1 paard was gevallen in een bocht en had zijn been gebroken. De ongelukken zijn dus niet op een hindernis gebeurd.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 13:46

Simmie schreef:
Je hebt hem toch wel de link van ons mutsen topic gegeven he?

tuurlijk

las het net van die paarden ja....zit die Bettina Hoy ook niet mee zeg