[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 21:51

Proficiat!

Hier geen les, batterij van camion heeft volledig de geest gegeven :( dus eerst nieuwe halen.

Vriend en ik zijn onze citytrip naar Lissabon aan het uitstippelen. En vanaf morgen tem woensdag Aalst Carnaval *\o/* 3 dagen flink feesten en vieren haha.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 09:28

Veel plezier daaph :)

proficiat katharina :)

Hier ook terug op jumping geweest in de gaverranch eens ondanks dat ik redelijk ziek(grote valling, koorts,keel pijn) ben.Voor de mensen die de gaverranch een beetje kennen weten dat dominique altijd wel vrij technische en moeilijk parcours zet. Deze keer was het ook niet anders. Ik had mezelf opnieuw 2 keer ingeschreven voor de 90 cm. tijdens de verkenning had ik al iets van ja zal wss niets worden. Ik had me wel voorgenomen van niet kwaad of teleurgesteld te zijn gezien ik ziek was. Het begon al redelijk slecht in het inrijden. Ze liep constant weg, als ik aan reed naar een sprong bijna telkens verkeerde afstand. het wenen stond mij nader dan het lachen. nu ik had iets van gaat het niet stop ik gewoon. Ik vertrok aan mijn parcours en voelde eigenlijk onmiddellijk dat het wel goed zat :) resultaat was 1 balkje in het eerste parcours en foutloos in het 2 parcours :) zonder enige twijfel of aarzeling :) Hier een gelukkige ruiter ondanks het ziek zijn :(

jammer van dat je batterij kapot is :( varekaj

PrietPraat

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 10:04

Dikke proficiat Mila! Ik ben daar eigenlijk nog nooit weest gaan springen daar :), kvind dat vervelend dat terplaatste inschrijven :P.

Ik ging eigenlijk naar de breemeersen gaan springen, maar ben uiteindelijk niet gegaan :+. Nu zondag normaal wel gaan springen, hier op de manege dan :).

Ik heb me overigens toch ingeschreven voor de indoor eventing, omdat het nu toch in warege.m plaats vindt :P, 60 cm :). Ik ben eens benieuwd...

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 10:52

ah wel dominique bouwt heel vaak op nationale en internationale wedstrijden en ja dat merk je wel in zijn parcours indoor ook amai :o maar ja wel goeie parcours natuurlijk :)

tof :) veel succes in elke geval.
Ik ga mij zondag eens wagen 1m denk ik. gezien ze nu al een tijdje goed springt.

ow ik heb ook zitten twijfelen maar ga het niet doen. ga wachten tot het buiten seizoen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 11:20

Technische parcoursen kom je overal tegen, dan is zo een oefenwedstrijd wel ideaal vind ik.

Veel succes PP!

Hier nog eentje die ziek is: keelpijn en kop vol snot. Zat al paar dagen te broeien en is gisteravond doorgebroken. Vanavond dus geen carnaval denk ik. Want vannacht ook zo stormen, amai. Daarin loop ik vandaag liever niet buiten.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:19

Ik had gehoord dat het carneval vandaag niet doorging? of is dat een roddel? :)

Ik ben gisteren ook op jumping geweest in Westdorpe, terug 1.10 na een lange tijd door de examens. Ferro deed het goed maar sprong overal veel te hoog over. Hindernis 5 was een grote oxer en hij ging van erg ver met als resultaat dat ik na de sprong met lange teugels zat, mijn kluts even kwijt was en een volte heb moeten rijden. Domme ik 8)7 maar wel een flink paard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 23:01

Carnaval zelf is wel doorgegaan hoor :) alleen de maandagstoet is afgelast ivm het weer. Denk dat dat voor het eerst in de geschiedenis is. Ben toch de hele namiddag meegeweest, voelde me behoorlijk. Nu een half uurtje thuis. Maar wat een wind zeg! Het viel wel op dat er veel minder volk was dan anders, ook de cafés waren abnormaal leeg. Ben benieuwd hoe het de rest vergaat. Ik ben naar huis gekomen wegens oorpijn van de wind en kou. Mijn vriend is nog aan het vieren, die belt me wel als ik hem ergens deze nacht of volgende ochtend moet ophalen.

yasmintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 11:34

florence123 schreef:
Gelukkige verjaardag Hanne!

Hier blijf ik ook maar bij kopen maar er gaat niets de deur uit. Ik heb een hele kamer in huis vol met paardengrief 8)7

Heb trouwens wel nog een charles owen crosshelm liggen die te klein gekocht is, amper 2 keer gebruikt.
Als er iemand interesse heeft?

heb je een foto van de helm? en welke maat? :)

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 12:16

Ik meld me ook even! Het is voor de verre toekomst, dat is zeker, maar altijd fijn om hier als stille meelezer te zijn. Het zou ook enkel voor de lol zijn, want mij zie je niet al te hoog springen (schrikschijter tot en met :=) maar van mijn ponybeest weet ik dat ze het erg leuk vindt. Waar zijn de oefencrossen te doen, in feite? Zit in hartje België, Leuven, en soms is te ver gewoon te ver. :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 15:04

Als je graag les wil moet je een keer kijken bij Gie.L Van.houche, die zit denk ik in jouw buurt. Voor cross moet je jammer genoeg flinke afstanden doen, het meeste zit in Limburg als ik me niet vergis.

Iemand interesse in een verkoudheid? Gratis en voor niks...

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 15:15

ik ben heel het weekend "ziek" geweest :) ik ga vriendelijk bedanken ;)

zijn er hier mensen die electrolyt bijgeven? zoja wanneer geven jullie dit bij? of eventueel andere suplementen? Ik geef voorlopig enkel electrolyt in het water bij na de cross. dus niet na een jumping of intensieve les. Nu vroeg ik me af of dit genoeg was.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 15:29

In de zomer krijgt ze elektrolieten beetje voor en na de wedstrijd in haar voeder en heeft en halve energybooster voor en halve na de cross. In haar water moet ik niets doen of ze drinkt het niet op. Als ik een hele intensieve les heb gehad in warm weer dan krijgt ze ook wat extra's. In de winter krijgt ze nooit iets bij, ze heeft hare liksteen waar ze lustig aan likt, dat is ook wat extra zout :).

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 15:41

bedankt pp :) worden ze dan niet heviger van die energybooster?
We hadden er al aan gedacht omdat aan onze vos te geven als het genk is bijvoorbeeld. We merken dat hij na de cross en dan de dag nadien de jumping toch mss iets wat pit verliest.

Geef je die electrolyten dan een paar dagen voor de wedstrijd tot een paar dagen na de wedstrijd of enkel op de dagen van de wedstrijd. bv een twee daagse wedstrijd dan enkel op die dagen?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 15:47

Ik geef alle dagen vitame E + selenium poeder door haar eten bij en telkens ik gereden heb (ongeacht intensiteit) elektrolyten. Omwille van haar spieren geef ik na een intensieve les of cross ook neutradex bij om het melkzuur sneller te neutraliseren.
Voor de cross geef ik ook een energybooster. Ik krijg wel het idee dat ze hierdoor minder snel verzuurt in de cross, maar het is misschien ook wishfull thinking... Heviger wordt ze er niet van.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 15:50

Ik rij enkel eendaagse, Ik doe meestal enkel de dag zelf en als ze veel gezweet heeft de dag erna ook nog en als ze warl geven de dag ervoor ook al.

Ik heb niet de indruk dat ze hevig wordt van energiebooster, in arville had ik enkele erna gegeven en was ze echt moe na het water al. En in tongeren bleef de looplust met een halve energybooster die ik ervoor had gegeven (tot dat ze met haar voorbenen in dat waterputje was gestekt :+).

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 16:26

eigenlijk zou het dus geen kwaad kunnen om zo een energybooster voor de cross te geven? ik heb het nog nooit gebruikt en heb er dus geen ervaring mee :)

Antonius: Wanneer krijgen jou paarden dan eten als je elke keer electrolyt bij geeft als je rijdt? Onze paarden krijgen meestal voor ze werken hun eten. mogen ze die electrolyt dan voor het rijden ook krijgen? of maakt dat niet zoveel uit?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 16:30

Ik geef 's morgens en 's avonds KV, ik geef electrolyten dan s' avonds bij het KV, maar ze krijgen altijd na het rijden eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 17:16

Vanuit de club is de vraag gekomen of er interesse is om de oefencross mee te doen in Heusden op 12/3. Heb gezegd dat ik eerst ga afwachten hoe de cross les gaat.

Ik zit een beetje in een praktische knoop. 's Morgens voer ik zelf en zet dan alles klaar voor 's avonds, dan geeft de stalbaas. Ik zou graag de paarden dan ook 's morgens in het werk zetten, maar ik twijfel over het goeie moment. Als ik aankom en dus voor de voerronde, of erna. Ik geef zowel het hooi als KV. Hoewel ze normaal meer dan genoeg hooi krijgen lijkt het me niet aangenaam dat ze moeten werken op een "lege" maag. Icaro eet stro als zijn hooi op is, Tibor niet.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 18:19

Wij zijn vorig jaar naar spreken gewest van karin donkers over voeding en conditie. Zij zeiden uw paard eigenlijk 2-3 uur nodig heeft om krachtvoer te verteren. Wij zorgen dus altijd dat onze paarden minimum 2 uur voor het rijde eten krijgen. Lukt dat niet krijgen ze nadien eten. Ruwvoer kan veek minder kwaad. Dus hooi mogen ze gerust eten voor ze werken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 18:34

Verdorie, stalbaas komt rond half 8 en ik rond 10u. Zou ideaal zijn voor KV, maar voeren is maar 1x/dag inbegrepen. Avondronde is meestal al tussen 4 en 5, best vroeg maar ik mijd 's avonds naar stal gaan als het kan. Niet omdat ik niet graag in het donker rij, wel omdat het hier Door wegenwerken pure ellende is om er te geraken sinds een goeie week. Toch tussen half 5 en 7 ivm spits.

Ga blij zijn als ik ze kan verhuizen en weer volpension sta met ook binnenpiste. Kost klap geld maar dan kan ik eindelijk weer relatief zorgeloos aan de slag.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 19:17

Smorgens zou inderdaad ideaal zijn. Jammer dat ze smorgens niet voeren. Wij voerden vroeger ook enkel savonds. Maar na die sprekenzijn we veranderd naar twee keer per dag ivm het verteringsproces van de paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 19:27

Nu worden ze ook 2x gevoerd, smorgens Door mij en dan in de avond geeft de stalbaas wat ik heb klaargezet. 1x/dag voeren wat klaarstaat is dus inbegrepen. Dat volgen ze relatief strikt op, dus vragen om smorgens ook even een schep KV naar binnen te mikken zal niet lukken. Al helemaal niet omdat ik eerst hooi geef en pas aantal minuten erna KV ivm vertering en maagzuur.
Ik gebruik wel slowfeeders op stal. Enerzijds omdat ze anders meer hooi versmossen dan opeten, anderzijds dat ze dan toch wat langer te knagen hebben.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 10:37

Hier krijgt ze eten na het werk. Een paard kan beter werken met een lege maag, dan een volle maag.
canch krijgt twee keer per dag eten, samen met hooi. In de zomer als ze dag en nacht op de weide staan krijgen ze maar ene keer eten (savonds dan).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 10:58

Wel ja ideaal zou zijn als hij KV krijgt om half 8 en ik rij dan tegen half 11-11u. Maar dat gaat niet lukken, en ik doe geen 3u over 3 stallen uitmesten :) Dus het zal ook na het werk worden en dan 's avonds een handje. Nu staan ze op rust met dat weer en ik vertrek morgen 5 dagen naar Lissabon, dan krijgen ze alleen hooi.

Op de weide krijgt Icaro ook maar 1x/dag. Staat meer dan genoeg gras en meer heeft hij nog niet nodig gehad tot nu toe.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 11:29

Wij zijn vaak maar na 22 uur savonds terug van het rijden en dat vindt ik dan te laat om dan nog te eten:) daarom krijgen ze altijd rond 18 uur eten bij ons. Wij rijden vaak maar om 20-21 uur zo is hun KV dan ook al verteerd :) s morgen krijgen ze in de winter bieten, KV en hooi, smiddags terug hooi en s'avonds een emmer wortelen, KV en hooi. In de zomer krijgen ze hetzelfde maar zonder de bieten en wortelen :)