heb trouwens besloten deze week maar eens een crossparcoursje in de binnenbak te bouwen, in de (kleine) hoop dat we toch naar Chaam kunnen.
Leliaardje
Geplaatst: 04-03-12 19:39
2-6 Nou ja, interesseert me verder niets .
Anne Frankhuis is indrukwekkend hè? Er was een tijdje geleden op TV een programma over alle kinderen die naar concentratie kampen zijn gevoerd. Het is gewoon niet te bevatten dat zoiets gebeurd is. Onvoorstelbaar.
Lelieaardje ik was vorig jaar mei voor het eerst in kamp Westerbork. En met het kleine beetje wat er van over is, en hetgeen daar aan informatie gegeven wordt, kun je je een heel klein ietsepietsje voorstellen hoe gruwelijk het geweest is. Onbegrijpelijk, ik ben er echt een paar dagen van van de mik geweest.
Ik was er idd behoorlijk stil van. Ik heb ook haar dagboek (eindelijk) gelezen, en als je dan ziet waar en hoe ze drie jaar gewoond hebben, snap je een stuk meer van de beelden die Anne schetst in haar verhalen.
Ik was al ooit in Bergen-Belsen geweest, en ook Auschwitz staat hoog op mijn lijst.
Joods museum = Joods historisch in A'dam? Dat is zeker een aanrader. Terror Haz zegt me niets.
Wat op mij absoluut het allermeest indruk heeft gemaakt was het monument voor de kinderen in Jeruzalem. Een enkele brandende kaars, 1000-en keren weerkaatst in spiegels, in een verder volkomen donkere ruimte.
Mooi heh Lielle? Ik ben ook in het adelaarsnest van Hitler geweest! Die ondergrondse onderduikstelsels daar zijn echt onwijs indrukwekkend!
Ik ben momenteel echt MEGA druk dus lees steeds wat mee!
gr_roos
Geplaatst: 04-03-12 20:20
Ik ben toen ik jonger was, jaar of 15 naar het Anne Frank huis geweest en dan besef je het niet zo. Later ben ik met school naar Tsjechïe geweest en daar zijn we ook naar een concentratiekamp geweest. Was ook erg indrukwekkend. Ik kan het alleen niet uitstaan dat ik niet meer op de naam kan komen.
Wij, Jan en ik, hebben een aantal jaren geleden de routes van de invasie in Normandië gereden, een week lang elke dag een andere route. Dat was denk ik het meest indrukwekkende wat ik heb gezien op vakantie. We kwamen de 2de dag een bus vol stokoude veteranen tegen die tekst en uitleg gaven over hoe hun het daar ervaren hadden nadat ze gdropt werden. In de loop van de week kwamen we ze steeds weer tegen en een van de laatste dagen werden we uitgenodigd om in de veteranentent te komen voor een hapje en drakje. Zon reis is echt een aanrader, vooral de musea, het Amerikaanse kerkhof en Point hoc, maar eigenlijk was het allemaal geweldig. Je kijkt daarna met andere ogen naar The longest day. En toen we van Passau naar Bratislava zijn gefietst zijn we ook naar Mauthausen geweest, dat was intriest.
En dat wil ik idd ook nog heel graag een keer doen. Wordt mss deze zomer, op de terugweg uit Londen. Zo ben ik ook in Noord Frankrijk (Verdun) geweest, de slagvelden uit de eerste wereldoorlog. Dorpen die volkomen verdwenen zijn, je ziet heel vaag nog wat bobbels onder het gras van de resten muren.
Snoekiej
Geplaatst: 04-03-12 20:34
Goedenavond! Iedereen heeft hier lekker gesprongen zo te zien En Noor gedressuurt. Wat gaaf dat Jer die oefeningen al kan! Klinkt heerlijk je weekendje weg Lielle! Haha, bevalt je nieuwe topper Karen ?
Hier even een Denzel-update Gisteren is ie voor het eerst met de andere ruinen in de paddock geweest. Hij vond alles wel leuk en gezellig. Loopt alleen maar blij rond. Met de rest ging het ook wel goed gelukkig. Vandaag heb ik hem voor het eerst gelongeerd. Hij heeft een hoop looplust, en stappen op commando doet ie nog niet Maar dat komt ook vast wel goed. Mijn springzadel lijkt niet zo lekker te liggen, dus dat is jammer. Na mijn vakantie komt Godfried langs, en van de week kijk ik even met de staleigenaresse of zij misschien een passend zadel heeft liggen.
Denzel voor het eerst in de paddock
Zijn naam is definitief trouwens, het blijft Denzel (Washington)
MargreetW
Geplaatst: 04-03-12 20:34
Wij vroegen ons bv af hoe die Duitsers 8 km landinwaarts de geallieerde vloot zo haarzuiver kon beschieten, nou dat wisten die veteranen precies te vertellen, van hun compagnie van 120 man waren er na de oorlog nog 8 in leven!