[SGW] SGW Vlietland 19/20 aug; voorbespreking

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MJ_

Re: SGW Vlietland 19/20 aug; voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 15:20

_Jitske_ schreef:
Ziet er leuk uit MJ! Lachen

Ze waren trouwens blij dat we even gebeld hadden dat ik verkeerd ook tussen de L-paarden stond, dan kon er weer iemand van de wachtlijst starten.

ja, dit is voor het eerst dat we wachtlijsten hebben en dat is natuurlijk niet leuk, leuker is als iedereen mee kan doen!

Doe jij voor het eerst mee in Vlietland? Kan me niet herinneren dat je er eerder was?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 15:30

Haha, maar 'onze' hindernissen zie je niet zoveel aan op een foto. Maar toch leuk! Dat wordt deze week nog even oefenen met het meer inrijden.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 15:33

Apple schreef:
Wat voor stiften gebruiken jullie trouwens? Gewoon rechthoekige of in een punt?

*KUCH*

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 15:36

ik heb vorig jaar met Pablo rechthoekige aan de binnenkant en punten aan de buitenkant gedaan Haha!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 15:39

Zoiets zat ik ook te bedenken ja, gezien regen en wellicht modderig terrein (en oefencross aan het einde van het programma dus terrein al modderig gereden).

jodoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 15:42

Miss,zet jij zelf de hindernissen op met de organisatie?En woon je er dicht bij in de buurt?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 15:43

Dus niet alles Widiapunten?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 15:54

Getverderrie ik heb ook helemaal geen geduld Nagelbijten / Gniffelen. Daarnet de mevrouw van de startlijst gebeld of ik al mee kon doen of nog op de reservelijst stond Haha!.

Vanavond hoor ik meer, maar ze dacht wel dat ik er al bij stond Haha!.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 16:13

jodoka schreef:
Miss,zet jij zelf de hindernissen op met de organisatie?En woon je er dicht bij in de buurt?

Ik woon inderdaad vlak bij. Ik bouw niet echt mee maar organiseer wel mee, ik zit in de organiserende stichting als secretaris. Ik ga wel donderdag en vrijdag helpen hindernissen verven en aankleden.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:17

Apple: Haha!

MissJ: die foto's belooft wat voor zaterdag. En volgens mij zit die trakhener ook in het M als ik op jullie site Parcours 2006 bekijk. Als je die trakhener zo recht van voor ziet op jouw foto lijkt het een simpel hindernisje. Maar als je de foto op jullie site bekijkt, dan zie je dat het idd een behoorlijk gat is wat er onder zit. Haha! Die wallencombi wordt toch ook iets heel anders meen ik me te herinneren te hebben gelezen. Anyway, ik heb er zin in! Kom vrijdag al lopen en even bij je buurten MissJ.
Ben trouwens wel blij met de mooie grondlijn voor de greppelcombinatie! OK dan!

Lielle: Ach gut

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:19

Het is hellaas te ver rijden voor ons vanuit limburg.
Anders had ik ook oefenparcours willen rijden..Maar jullie igg veel succes..[/quote]

Ik kom ook uit Zuid-Limburg! Uit de buurt van Epen/Vijlen. En ja: ik ga wel een oefencross rijden zo ver weg Vork ... ik moet overigens wel zeggen dat het scheelt dat ik met iemand mee rijdt (die zelf L start Haha! )

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:19

Ik draai 6 wideapunten alleen binnenste gaten voor niet.
Mijn pony had de onhebbelijke gewoonte om zijn beentjes te kruisen boven de sprong waardoor er nogal eens flinke krassen op zijn been zaten.

Mijn paard is ook vrij smal en heeft een paar mooie schieffels aan de binnenkant van der voorbenen. Zitten wel beschermers om, maar ze heeft ze niet voor niets gekregen. Ook stapt ze wel eens met de binnenkant van der hoef op de binnenkant van der kroonrand. Wil niet zeggen dat gewone stiften geen pijn doen, maar vind het voor mijn eigen gevoel prettiger als ze binnen op normale stiften staat.

Met dressuur staat ze op kleine stiftjes en dan binnen op de meest afgesleten die ik heb. Dat is zeker met het oog op schieffels en ze dressuurt fijner als ze op kleine stiften staat.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:26

Vorig jaar in Vlietland hebben we bij de stand die er toen stond grote stiften gekocht, omdat wij alleen kleintjes hadden. 2 ronde voor de voorbenen aan de binnenkant en 6 met punt!!

Ben er zaterdag ook al en dan heb ik nog wat tijd om het M en Z te bekijken, dat lijkt me erg gaaf om te zien!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 16:57

ik heb maar 1 set stiften Bloos
vierkante zonder punt, middel maat.

Ik heb nog nooit problemen gehad dus niet echt reden gehad om mijn set uit te breiden.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 17:00

werd net gebeld door onze wedstrijdsecretaresse, waar mijn coupon blijft... oeps, was ik schijnbaar vergeten!!
Lekker voorbeeld op mijn thuiswedstrijd Clown

Ik vroeg me al af waarom er alleen bij mijn paard niet stond wie zijn vader is, maar nu snap ik het Haha!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 18:45

miss_jumpy schreef:
ik heb maar 1 set stiften Bloos
vierkante zonder punt, middel maat.

Ik heb nog nooit problemen gehad dus niet echt reden gehad om mijn set uit te breiden.

Ik heb helemaal niets! Hoop dat het gaat met dr blote voetjes! Maar als ze echt een glibberkont was geweest had ik dat toch al een keer met een training moeten merken?toch?

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 18:52

jawel, training geeft een aardig beeld. Heeft Tal helemaal geen ijzers?
Je moet er gewoon rekening mee houden, stel dat sommige stukken echt glad zijn zondag, kan je bijvoorbeeld door de bochten draven ofzo, maar dat voel je zelf het beste.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 18:55

Denk dat ik maar een aantal extra lange stiften in ga slaan voor het weekeinde Haha! Haha!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 18:56

yeah een excuus om te draven!
Nee Tal heeft geen ijzers, maar heeft me tot nu toen nog geen ' glad' gevoel gegeven. Ook niet in en om waterbakken met modder enzo. Naja we merken het zondag wel. En het wordt mooi weer, met al die zonnedansende bokkers, dus hej wat nou glad!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 19:10

Talida schreef:
yeah een excuus om te draven!
Nee Tal heeft geen ijzers, maar heeft me tot nu toen nog geen ' glad' gevoel gegeven. Ook niet in en om waterbakken met modder enzo. Naja we merken het zondag wel. En het wordt mooi weer, met al die zonnedansende bokkers, dus hej wat nou glad!

nou, dat is juist goed, zonder ijzers, dat is beter dan met ijzers en zonder stiften.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 19:17

Met ijzers had ik er idd wel een paar stiftgaten in laten zetten. Nu ben ik snel klaar;o)

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 20:52

Zonder ijzers hebben ze echt veel meer grip!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 21:15

Nou, ik ga meedoen Go jij! Go jij!

Ik word nummer 201 bij de oefencross Haha!. Nu staat daar nog iemand anders, maar in de loop van de week wordt de startlijst aangepast Haha!.

Ik heb 4 stiften met punt liggen, zo te horen voor de zekerheid dus nog maar even 2 extra aanschaffen.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 21:18

nieuws op http://www.eventingsport.com

Vlietland hoopt op beter weer - 14 augustus
De organisatie van SGW Vlietland krijgt zeer veel regen over zich heen. Zojuist vertelde de crossbouwer aan Eventingsport.com er alle vertrouwen in te hebben dat de bodem het houdt: "Er staan na de regen van de afgelopen dagen nog geen plassen, ik verwacht dan ook geen problemen, maar een zonnetje zou geweldig zijn!".

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 21:19

Apple schreef:
Nou, ik ga meedoen Go jij! Go jij!

Ik word nummer 201 bij de oefencross Haha!. Nu staat daar nog iemand anders, maar in de loop van de week wordt de startlijst aangepast Haha!.

Ik heb 4 stiften met punt liggen, zo te horen voor de zekerheid dus nog maar even 2 extra aanschaffen.

Leuk Go jij! Go jij!