[SGW] Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Laurievc

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 09:22

Gelukkige verjaardag, Daphne!
Suces, Florence :D

Minderhout ga ik echt eens proberen te komen kijken. Ik toch naast de deur :D

Gisteren echt een meeeega goede training gehad met Genesis. Waren 3 sprongetjes van 70cm op de AC zijn en dan in slangevolte zegmaar springen. Ging echt top. Laatste sprong trok mijn lesgeefster ineens naar 1m20. Dan was ze heel snel! Mijn lesgeefster en ik moesten er allebei mee lachen hoe snel ze dan is op zo'n 'plotse' sprongen :+

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 12:41

jadeken: leuk hoor en proficiat! Persoonlijk vind ik het ook mooier met opgebonden haar :)
Ik rij zelf op wedstrijd nooit met haar in een staart altijd in dot met een haarnet erboven :) Maar verder echt hele toffe foto's :)

Antonius: We kennen dat gevecht hier ook met die merrie's . Soms heeft ze echt van die dagen dat je je eerste serieus kwaad moet maken en dan plots kan ze alles zonder enige moeite {:)-:(

florence: spannend! Ik blijf echt fan zijn van uw schimmel :)

laurie: wij gaan niet naar minderhout, heb dan een loopwedstrijd gepland staan :)

Mijn plannen vallen een beetje in het water, letterlijk dan...
maandag heb ze hun inenting gehad dus dinsdag was een rustig ritje en
heb ik eens zonder sporen gereden omdat ze altijd echt fel op mijn benen reageert, ze was wat aan de luie kant maar reageerde wel beter dan met sporen. nu hoop ik dat ik ze voldoende zal kunnen rond rijden zonder sporen in de ring.
had dan graag woensdag nog eens gaan springen maar door de regen ben ik er niet toegeraakt :(
Hopelijk kan ik vandaag nog een sprongetje nemen. Denk dat het eerder voor mijn gevoel is dan voor haar maar toch. Telkens ik voor een jumping in die week iets sprong sprong ze meestal wel goed op jumping. Dus wil ik dat nu wel een beetje aanhouden maar ja plannen in het water :(

veel succes iedereen dit weekend :)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-18 11:18

Heel veel succes iedereen vanaf morgen! Ik zal er zijn vanaf de ochtend tot kort na de middag! Extra paar handen hulp voor PP en de proeven van Antonius filmen. ;) Ik kijk er naar uit! Er gaan 2 meisjes van de stal mee, hun papa is niet thuis en ze zouden hele dag thuis moeten blijven. En das maar jammer dus ze gaan mee! :)

Morgen in de latere namiddag heb ik dressuurles, das ook alweer lang geleden dus ben benieuwd! :D Gisteren nog een heel fijn ritje gehad en ineens gelet op de dingen waar we moeite mee hebben om ze dan eens voor te leggen in de les.

@Florence: Iskander is inderdaad wel enthouusiast, leuk! :D

@Anielcaa: Fijn dat het zo al veel beter verliep in tegenstelling tot de vorige keer! :j

@Jadeken: Leuk van de Derby! En idd je haar in een staart of dot zal makkelijker en netter zijn. :o

@Daaphh: Zo te zien op foto's leuke cadeautjes gekregen voor je verjaardag! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 14:00

Iedereen veel succes morgen en dit weekend!

Hanne, veel plezier morgen met groomen. Pas maar op voor Ny, da's zo eentje om in je broekzak mee naar huis te smokkelen :P

Ik heb zondag de eerste wedstrijd op niv. 1 en ik heb er zin in! Gisteren les gehad. Icaro rij ik nu sedert week of 2 weer met mijn D-trens. Het bokriempje, consequent zijn met op tijd en stond een pittige discussie en dan deze trens ipv de baucher beginnen hun vruchten af te werpen. Hij begint enorm fijne stukken te tonen en ik begin de grens te kennen waarop ik 'm net heet genoeg kan krijgen zonder 'm te laten ontploffen of frustratie bij hem op te wekken.

Jammer alleen dat ze zondag maar 7 graden geven :brr:

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 20:45

Ik heb ook niet kunnen rijden zoals gepland. Hij ligt open aan zijn mond nog van toen ik gevallen wa en op een of andere bizarre reden was het na drie dagen niet te rijden net erger geworden ?!?! Dus heb mr lichtjes gereden en ander bit met vaste ringen, maar daar hangt hij meer op en duikt dieper...

Jumping zie ik wel zitten, tstaat niet te heel hoog. De cross ligt wel heel erg nat op sommige plekken, en de extra bakken regen van vandaag hebben niet geholpen. Ik hoop dat ze 4a er uit halen :P.

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 21:40

Oh hoe staat de cross? Heb er echt zoveeeeel zin in!

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 23:15

Succes morgen allemaal! *\o/* *\o/* hopelijk blijft het een beetje droog. Al was het vorig jaar ook maar een hééél natte bedoening :+ en ik vond het springen echt niet zo makkelijk staan toen :o maar ik ben dan ook een kneusje^^ Voor diegene die mij niet op fb hebben: die van mij heeft alweer bijna twee weken stilgestaan omdat ik achtereenvolgens ging gaan skiën :brr: en voor een congres naar de zon {:} . Maar t beest klaagt niet, in tegendeel. Hij vond het alleen wel nodig om héél pittig te zijn gisteren (en mijn lief het leven zuur te maken in mijn afwezigheid, monster). Had eventjes een heropvoeding nodig }>

Wie gaat er naar Arville binnen twee weken? :) moet mijn accomodatie nog eens regelen, ahum.

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 06:48

Veel succes iedereen!

Ik ga naar Arville binnen 2 weken! De oefencross, maar ik ben bang dat ze m'n reeks nog gaan schrappen bij teveel inschrijvingen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 07:44

Eigenlijk wel jammer dat bij zoiets de oefencross geschrapt moet worden en bijvoorbeeld geen ruiters die HC willen starten.

Ik zag voorbij komen dat er in wetteren ten eerste ook een oefencross georganiseerd wordt ofzoiets, zat in mijn mailbox.

Gisteren zijn de paarden officieel op weideseizoen gegaan. 3 van de 4 was oortjes erop, galopje naar achter, rollen en eten. Icaro daarentegen heeft als een idioot een kwartier rondgesjeesd, gebokt, geschoven, gerold en het eerste uur de rest niet met rust gelaten.
't Was precies tijd dat die weer 24/7 buiten kan.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 09:11

Ik zag passeren dat de zondag al volzet was van arville. Ik ga normaal op zaterdag.

Succes iedereen ! Ik kijk er ook naar uit al ben ik toch een tikje nerveus

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-18 12:48

Kmoet zeggen dat er zeer goed wordt gereden in Waregem. :j Dikke proficiat allemaal! Ik krijg wedstrijdkriebels hierdoor. Concept combiné zou uitstekend bij mij passen :P

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 20:42

Dank jullie wel voor alle verjaardagswensen!

Hoe is het al in Waregem geweest?

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-18 21:07

Ik sta te popelen om het zelf te vertellen maar dat ga ik overlaten aan degene die hebben gereden. :P

En vriendschap gesloten met Ny. <3 <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 21:12

Ny is leuk hè :D

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 21:39

Bij mij goed gegaan! Stond na dressuur 3de en met foutloos springparcours binnen tijd momenteel 2de (wel HC natuurlijk)

Zag dat Antonius supergoeie score heeft voor dressuur! En mooi vanboven in het klassement tussen al die toppers!

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 21:43

Er wordt inderdaad heel goed gereden :D (net even gespiekt om eventingmaster door 't enthousiasme hier).

Wondje in de mond goed gebleven PP?

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-18 22:50

@Varekaj: Fi is ook leuk maar Ny wilt de aandacht voor haar hahah. Keek ze smekend voor een kriebeltje. :+

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 23:00

Ik sta wel niet vooraan maar ben wel tevreden tot nu toe. Ze was heel hevig voor in te rijden voor dressuur in de ring was het dan beter ik stond in de middenmoot jumping was foutloos ze sprong met een heel goed gevoel. Nu sta ik 17 de. Cross al gaan verkennen. Vind hem wel pittig. Maar we zien wel :-)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 23:09

Ik ben heel tevreden!
Fi bijna 72% op 1% van Karin met fl.etcha, ik vind dat een serieus compliment :j
De proef voelde ook wel goed, we hebben het thuis geen enkele keer zo goed kunnen rijden. Had alleen verwacht dat ik op zand zou mogen rijden, niet dus -O- moest om 8u32 proef rijden, was beginnen losrijden, om 8u14 beslist op vijzen te zetten, ik heb serieus een wereldrecord neergezet denk ik, want om 8u22 zat ik er al terug op! Geen ideale voorbereiding dus, misschien daarmee dat het zo goed ging :+

Ny deed ook flink haar best, moest paar keer hoho tussen mijn tanden door fluisteren, maar er zaten geen fouten in de proef en een 5e pl. Foutloze jumping en 5e gebleven. Ik vind de cross wel moeilijk staan voor B, in mijn herinnering zaten er in Waregem niet zulke combinaties voor B -O- ik vrees dus voor morgen... ik hoop gewoon te kunnen uitrijden zodat ze ervan leert!

Voor het M/Z vind ik het dan net makkelijker dan andere jaren, alé niet te luid roepen, maar de moeilijke combi van hagen op middenplein is eruit, de coffin is overbouwd, haag na het water staat veel verder... die lijn net voorbij de renbaan op dat klein weitje zal de moeilijkste combi zijn vermoed ik, moet morgen nog eens goed verkennen voor Z. Morgen eerst nog focussen op jumping!

Veel succes nog aan iedereen en alvast proficiat met onze mooie starts!

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 23:17

Hihi zo dicht bij Flet.cha en de peper vond ik ook heeeeelll straf :D chapeau hoor! En voor Lollie ;)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 00:15

Ik sta derde na jumping en dressuur en dik tevreden dus. Ook het gevoel was goed! Maar idd vrees voor de crossen, twee gebroken lijnen, en na mijn crash in de stage zie ik deze geheel niet zitten. De eerste 4ab ,opzich cava, maar de grond op element a is zo slecht, tegen ik daar moet rijden is dat een slachtveld. Ik zou die er uit halen, maar er wordt daar niet over gesproken. 9ab is een no go, hoek van 90 graden haal ik nooit. Hij luistert niet snel genoeg. En dan de b van 10 is echt breeeeed. En dan nog op plekken slechte bodem. Dusja heb wel wat stress.

Super he antonius en winnie! Heb je jumping gezien winnie en die zag er zot gecontroleerd uit :D.
Laatst bijgewerkt door PrietPraat op 01-04-18 00:51, in het totaal 1 keer bewerkt

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 00:48

Lene, wondje is goed gebleven smeerde eerst vulketan maar nu sinds woensdag honing zalf en veel beter. Korsten waren er af dus we roze vlek maar huid soepel en zacht en zeer veel gesmeerd :D.

Antonius, ben al blij dat jij de B ook pittig vindt. Dacht al dat ik een bleiter was :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 08:16

PP van jou had ik het al gezien op FB, mooie foto met Winston! Denk jezelf naar de overkant van de sprong en naar het einde van de cross. Je hebt met canch voor hetere vuren gestaan, dit gaat lukken.
Geniet in ieder geval van elke seconde!

Antonius proficiat! Mooie cijfers voor dressuur ondanks de stress met de vijzen. Stond het nergens vermeld dat het op gras ging zijn?
Thumbs up voor Fi en Ny alvast.

Ga stilaan beginnen met klaarmaken voor mijn eigen proef vanavond. Laarzen poetsen, zadel en hoofdstel een veeg geven, alles klaarzetten. Ik HOOP dat Icaro beetje deftig is op de weide, hij heeft gelukkig een deken op.
Maar dat heeft hier gisteren sedert de vroege avond nog een aantal keer gegoten, jongens toch. Het mag echt stoppen, straks kan ik beter eendjes houden ipv paarden.

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 09:32

@prietpraat: ik wist eigenlijk echt niet hoe ze ging zijn in de jumping omdat het zo lang geleden was en ik moet plots 10min vroeger binnen dus enkel kruisje rechtje en oxer van 80 kunnen springen, maar ik dacht komaan dat kan ze wel! En ze was echt heel flink, ik kon haar supergoed rijden. Alleen die ene lijn voor de dubbel was ik aan het twijfelen om 4 of 5 galopsprongen te rijden omdat ze wel redelijk ruim gegallopeerd, maar heb dan besloten om voor 5 te gaan. Dus ik sprong en nam terug en ze luisterde zo goed dat ik plots aan 6 galopsprongen kwam hahaha maarja ze deed het wel flink!

Veel succes iedereen vandaag! Hoe laat moeten jullie rijden? Ik om 17u!

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 10:03

Weet er iemand trouwens de minuutpunten van de B?