[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 22:04

Ik heb haar in PB een hele uitleg gestuurd over hoe en wat in de cross.

Edit: Ik was in de week met de trailer weg, stonden 2 paarden op. Reden op de autostrade. Kreeg opeens een klapband! Heb me echt nog nooit zo hard verschrokken, ik denk de paarden ook niet.
Snap niet waarom dat gebeurd, de banden waren nog de week daarvoor vervangen

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 06:43

Ja hallo... Ik heb een mailtje gestuurd voor een box... Abnormaal! Mijn goesting is over!!
Zit nu op iPad en typt niet makkelijk, ik zal het hier straks volledig kopiëren.
Ik twijfel sterk of ik ga, en zo ja, denk dat ik een stalling in de buurt ga zoeken!

PrietPraat

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 06:53

Oei :?

Kzou het hier wel nie kopiëren, kan gemakkelijk gevonden worden.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 06:59

Dan moet je wel een mailtje sturen naar het adres dat in het voorprogramma staat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 08:57

Yep, hele duidelijke PB en uitleg al gehad van Daaph :D

Op zich wil ik eerst gewoon kennismaken. Dit seizoen rij ik in de dressuur ook sub-provinciaal en als springwedstrijden alleen lage parcourtjes en promo's. Eerst ervaring opdoen en kilometers maken, de rest kan volgend jaar ook wel. Springen 60cm pakte hij zijn eerste cc vorige week heel goed op, met wat meer routine komt dat zeker in orde.

LRV heb ik geen ervaring mee en ik weet ook niet of ze überhaupt een crossgroep hebben bij de club vlakbij stal. Nationaal en occ weet ik niet echt wat het verschil is, dat moet ik nog uitzoeken. Ook qua begeleiding... dressuur en springen heb ik goede lesgevers voor, het crossgedeelte echter wordt zelf uitzoeken hoe en wat.

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 09:06

Bedankt, ik ga er zelf dressuur mee blijven rijden en hopelijk komt het toch ooit nog goed en kan ik nog eens een crossje rijden.
Gelukkig dat Diepenbeek dan niet op het programma stond bij ons ;)

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 09:08

Het wordt echt wel duur tegenwoordig om eventings van VLP te rijden :s

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 09:25

Varekaj: een OCC is op provinciaal niveau en hierin kunnen 60, 80, 90 en heel occasioneel eens 1m georganiseerd worden. CNC is nationaal niveau en hierin zijn de reeksen B (90), L (1m), J ( jonge paarden, niveau idem L), M (1m10), Z (1m20).
Je hebt dan ook nog de open reeksen, Bo, Lo, Mo, Zo. Dit dient voor ruiters of paarden die reeds ervaring op hoger niveau hebben en toch lager willen starten. Het niveau van de open reeksen is idem als de gewone reeksen, enkel bij Zo heb je dressuur en jumping niveau Z, maar de cross is niveau M.
In het reglement kan je dit ook duidelijk terugvinden, dus ik zou zeker het eventingreglement eens volledig doorlezen.
Vanwaar ben je precies? Er zit bv een goede lesgever die cross rijdt in Scheldewindeke, K*obe C*ammaert. Daar kan je terecht om crosslessen op zijn eigen terrein te volgen.
Je kan op de manege waar ik soms in de piste rijd in Heusden, ook af en toe een crosstraining doen, er zijn (ervaren) lesgevers beschikbaar als je dit wil en er wordt dan ook nog een OCC en vrije cross georganiseerd, dus dit zou wel een mooie oefening zijn dan voor jou.

Aldislamp2: ja het is inderdaad duur!! En dan kiezen veel ruiters enkele wedstrijden uit die het mooist zijn/meest sfeer hebben en die zitten dan snel overvol natuurlijk. En de 'mindere' wedstrijden krijgen ze zo te weinig volk en stoppen ze met organiseren (denk nu aan Beverlo).

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 09:43

Daaphh schreef:
Ik heb haar in PB een hele uitleg gestuurd over hoe en wat in de cross.

Edit: Ik was in de week met de trailer weg, stonden 2 paarden op. Reden op de autostrade. Kreeg opeens een klapband! Heb me echt nog nooit zo hard verschrokken, ik denk de paarden ook niet.
Snap niet waarom dat gebeurd, de banden waren nog de week daarvoor vervangen

amaaie :oo! Ik zou ook nogal verschieten en idd raar als ze nog maar net vervangen zijn!! Op iets zeer scherp gereden ofwel was er iets mis met die band . Geen schade hopelijk aan de paardjes?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-14 10:35

Nee gelukkig geen schade. Ze waren wel verschrokken, maar daar bleef het gelukkig bij.
Wat was het met die mail van Diepenbeek?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 10:38

Dus om te starten begin je dan op OCC 60cm bij wijze van spreken? Weer wat wijzer :)

Ik weet dat er in Heusden wel eens een oefencross georganiseerd wordt, ga die datums eens in de gaten houden. Zelf zit ik in Aalst met paardlief, Heusden is dan ook goed doenbaar. Affligem is maar 15 à 20min met trailer van stal, heb dan ook contact opgenomen met het sportbestuur ivm gebruik van het paardenterrein. Je kan er de galopbaan en dergelijke blijkbaar afhuren, heel interessant voor mij en nog wat stalgenoten als er ook materiaal beschikbaar is. Wij zoeken namelijk verschillende terrein waar je regelmatig kan gaan oefenen voor springen en dergelijke, zodat de paarden ervaring opdoen op locatie. Heb navraag gedaan of er ook crosshindernissen ter beschikking zijn eventueel als je het terrein reserveert.

Tot nu toe nog geen reactie gehad op mail, denk dat dat voor een paar mensen hier wel interessant kan zijn?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 11:00

Daaphn: ik stuur je pb met de mail erin. Had er trouwens over gelezen van de klapband. Is inderdaad heel erg verschieten! Heb dat ook eens gehad met de paardencamionette. Gelukkig dat je voor de rest geen schade hebt, kon veel erger zijn!

Varekaj: je mag starten op het niveau dat je wil, en je kan ook overgaan naar een hogere reeks als je dat wil. In nationaal moet je in principe x-aantal wedstrijden moet bepaald resultaat uitrijden vooraleer je kan overgaan, maar in praktijk kijken ze hier niet naar.
Denk wel dat in Affligem weinig 'vaste' hindernissen staan, de meeste zijn hindernissen die ze zetten als het cross is, maar die worden volgens mij ook weer opgeruimd. Je mag altijd het antwoord op je mail laten weten, maar denk dat er wel andere terreinen zijn waar meer zal staan.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-14 11:18

Ik heb je terug gemaild!
Hopelijk ben je er wat mee!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 20:58

Dankzij tip van Daaphh ben ik bij iemand terecht gekomen in Bilzen, die ik zelfs ken, maar gewoon niet aan gedacht had. Wij gaan hier stallen huren aan zeer mooi prijsje. Mijn vriendin die met de tent gaat, mag die daar ook neerzetten. Als je interesse hebt, prietpraat, of iemand anders, dan wil ik gerust ook een stal mee reserveren voor jullie. Wil wel graag zo snel mogelijk het aantal bevestigen...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-14 21:18

Ahhh wat leukk!! Dan worden we voor een weekendje buren!! Ofja bijna buren!!

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 10:09

Zo goed als alle vraagprogramma's staan online nu :)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 15:16

Voila logement Diepenbeek is in orde! Wij zullen in Zutendaal logeren :), 20-25 ervan.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 16:07

ohh leuk!! is inderdaad ook niet ver van Diepenbeek

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 21:37

Zucht, ik snap m'n paard niet.
Dressuur was ze heel goed vandaag, 42 strafpunten. Jumping=ramp, gelukkig mocht ik blijven proberen. Cross goed, geen wolkje aan de lucht meer. Juist een stopje op het Haagje voor het water. Ze stond stil maar Kging haar er wel nog overgekregen hebben, maar triep iemand 'niet vanuit stilstand springen!' twas thans vree laag Haagje en doorzichtig en ze maakte aanstellen om er over te gaan. Je kon er gewoon door wandelen in feite. Dusja kmoest toch opnieuw aanrijden en dan weer efkes probleem maken maar twas snel over en dan alles weer goed. Twas leuke cross, niet te moeilijk wel, maar leuk en verzorgd!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 21:50

Op training in Aalter ging het goed, toch?
Is er een bepaalde trigger waarop ze dom begint te doen? Muziek, veel paarden...
Zou het geen oplossing zijn om De ruiter waarvoor je groomt er eens een jumping mee te laten doen?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 21:58

Nee geen idee welke trigger, er waren niet veel paarden, piste was totaal nie kijkeriger, ze was ook nie kijkeriger. Ze was gewoon stout. Kvraag ma af of het is omda ik het boompje heb gesprongen als laatste hindernis vr ingesprongen, da ze mss dacht da ze moest crossen? Kweet nie wat het is :(.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 22:10

Wat vervelend dat de jumping niet ging! Misschien is het inderdaad geen slecht idee om hem er eens mee te laten rijden.

Heb ik nu ook met de bruine gedaan. Maar we zijn nog niet veel verder. Het ligt bij ons niet aan het rijden, maar hij is heel gevoel aan zijn mond, waardoor als je iets te hard je handen dichdoet, hij volledig in paniek slaat.

Misschien is het ook zoiets bij jou, dat jij misschien niet merkt doordat je vaak met haar rijdt?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 09:44

Kweet ie, heb niet het idee dat het dat is.

Jullie beetje gespaard gebleven van het noodweer? Hier gelukkig wel.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 09:54

Wij gelukkig ook geen schade. Ze voorspellen wel nog slechter voor komende nacht...

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 10:09

Tis hier net weer begonnen met regenen.