[SGW] SGW Dijkgatbos 2013

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Re: SGW Dijkgatbos 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:47

Het dressuurproeven verhaal inderdaad :+

Ik had mijn dressuurproef vertaald (en uit mn hoofd geleerd), vervolgens was er wat onduidelijkheid (niet bij het secretariaat, maar bij andere ruiters waardoor ik overal bij de trailers hoorde 'welke proef is het?' ), nog 3 keer gecheckt in mn proevenboekje. Gelukkig, ik had echt de juiste proef in de vertaling gegooid (en geleerd), dus ik hoefde niet ter plekke een voorlezer te regelen :))

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:48

Wil Mike alleen in het Engels voorlezen dan?
Ja, inderdaad := Sommige dingen zijn toch echt eigen verantwoordelijkheid!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:48

Mootje schreef:
Waar wij ons wel over verbaasden is hoeveel mensen het reglement niet (goed genoeg) kennen en sommigen hadden de cross ook niet goed verkend....
Net als mensen die op zondag de verkeerde proef van dressuurproeven.nl voorlazen en het secretariaat de schuld geven :n

Inderdaad, dat mensen niet eens weten dat een vlag met een streep betekend dat je een alternatief hebt.... Dan vraag ik me wel eens af of het je echt interesseert.
Ik heb ook wel eens de tip gegeven om te kijken of je met een ervaren ruiter mee mag lopen en daar vragen aan mag stellen.

Volgens mij staat de dressuurproef ook nog in het VP..... Al zal het gros een VP ook niet lezen.....

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:49

Zo bedoel ik het ook helemaal niet roos, en ik hoef ook geen uitleg. Staat ook op het protocol. Het verbaasde me alleen dat het zo hoog was, had me zelf daar echt een 4 gegeven.. Tuurlijk hoef ik geen onvoldoende.. Meestal zeurt iedereen alleen als het te laag is, ik zeg het ook als het te hoog is naar mijn idee. Kan zijn dat het er minder beroerd uit zag

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:55

Bonny, Ik zat ook op die hindernis en jij ging niet optimaal maar wel netter dan het gros wat langskwam.
Wat er al eerder werd gezegd, anders worden het alleen maar onvoldoendes :=

Er zijn er denk ik ook een stuk of 10 uitgesloten omdat ze en de greppel en het alternatief niet sprongen of langs hindernis 5 reden na het alternatief....

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:58

Mootje, Mike had nog nooit van zn leven een dressuurproef voorgelezen :)) . Dat was dus de vuurdoop zondag :))

Met een alternatief, wat Heleen al aangaf, als je weet dat je het alternatief neemt roep dan alvast heel hard dat je dat gaat doen in de aanloop zodat daar geen misverstanden over bestaan (en de wandelaars uit de weg kunnen springen :+ ), daarnaast, met lopen zorg er dan voor dat je ook weet hoe het alternatief gaat ook al ben je van plan recht door te gaan. Mocht rechtdoor dan niet lukken dan weet je iig hoe het alternatief loopt :-)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:01

Apple, zo deed ik dat ook om discussies te voorkomen :j
Sommigen wisten ook niet dat je eerst de greppel kunt proberen en dan het alternatief, of dachten dat je het alternatief mag nemen na 3 weigeringen...
Zaterdagochtend dacht ik 'oeps, ik heb het reglement niet doorgelezen', maar ik wist het nogsteeds goed genoeg zonder spieken om het weekend door te komen :=

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:04

Ik heb bij jullie nog vrij uitgebreid alle routes van alle kanten gelopen :))

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:11

Haha, inderdaad! En even kletsen natuurlijk :D

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:13

Uitslagen staan online zag ik :)
Had mijn stijlpunten bij nader inzien toch liever niet gezien :') Ach het is maar een momentopname...
Laatst bijgewerkt door Goldie op 12-08-13 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:13

Apple schreef:

Kwam vooral omdat wij zo aardig waren.

Bonny, wat wil je nu horen? Dat je ondanks je slechte gevoel een top ruiter bent??
Ik heb liever dat iemand met te lange teugels over de sloot schiet dan bij zulke noodsprongen de teugels als steun gebruikt en het bit tussen de oren trekt.... Greppel en water zijn gewoon lastige hindernissen om te bekijken en al rijdt iemand de hel cross met waslijnen, als het paard dan onder controle is en goede afstanden heeft krijgen ze gewoon een voldoende. Lees gewoon eens het beoordelingsformulier. Dan zie je dat de zit 1/4 is van houding zit. Houding zit is dan weer 1/3 op het totaal en dan is de greppel ook nog eens 1 van de 2 hindernissen die ik moet beoordelen. Dus als je gaat terug rekenen (de helft van 1/4 van 1/3) valt dat niet mee zitten wel mee. Was het bij 5 ook nog slecht da had je wel een onvoldoende te pakken.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:19

Mootje en Roos, dat scheelt natuurlijk wel :)) Moet wel even bijpraten natuurlijk :))

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:25

Leuk, uitslagen staan online :-)

Snelheid moet ik aan werken, dat wist ik al :j . Wel twee keer een voldoende voor stijl, dat is mooi :-)
Als ik die stops nog kan wegwerken de volgende keer dan komt het helemaal goed :))

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:26

Dais heeft natuurlijk niet zulke lange benen als Kev had :P

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:26

_lautje_ schreef:
Mister T schreef:
Ja vond ik wel! We vlogen er overheen :o (en was de eerste x dat ik een picknick tafel sprong!)

Scheelt dat Hetje wel eens keertje eerder een picknicktafeltje heeft gezien 8-)

Klopt :D Mazzelaar ben ik ook met een ervaren paardje als hetje!
alleen voel ik me soms wel een kneus met een ervaren paard onder mijn kont, maar toch niet foutloos rijden :Y) maarja geduld! er zit een stijgende lijn in...

Noor, haha ow je was verplaatst naar de greppel? niet meer bij de picknick tafel dus.
Bedankt voor het compliment. Hij was inderdaad best gespannen dus maar rustig aangepakt. Daarna dacht hij bij elk 'bruggetje/afdaling' in het parcours dat er een slootje kwam hihi oelke keer afremmen :+
Roos, niet teveel van aantrekken. het blijft jurysport toch.. Ik hou ook niet van zulke discussies. lost niks op.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:28

MisterT, er was ook een Z paard die de eerste greppel niet leuk vond ;)

Wat betreft de discussie over de beoordeling, dat mensen het niet met me eens zijn kan gebeuren. Alleen als je nu eens een beoordelingsformulier bekijkt dan staan daar 12 punten op die je moet beoordelen en in 3 cijfers terug moet laten komen. Is het toch niet raar dat je punten soms wat hoger of soms wat lager zijn. En dan heb je minimaal 2 hindernissen om te beoordelen. Daarnaast speelt het soort hindernis ook nog mee, als men zo op een boom boven de sprong zit dan is het sneller een onvoldoende dan bij een slootje. Laatstgenoemde wordt door 90% van de starts niet uit het boekje gesprongen (en dan van alle klassen) Meeste paarden kijken ook naar het stromende water.
Laatst bijgewerkt door gr_roos op 12-08-13 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:29

Roos, correctie: CIC3*** paard die Z startte! Hij had het wel creatief opgelost :))

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:30

gr_roos schreef:
Apple schreef:

Kwam vooral omdat wij zo aardig waren.

Bonny, wat wil je nu horen? Dat je ondanks je slechte gevoel een top ruiter bent??
Ik heb liever dat iemand met te lange teugels over de sloot schiet dan bij zulke noodsprongen de teugels als steun gebruikt en het bit tussen de oren trekt.... Greppel en water zijn gewoon lastige hindernissen om te bekijken en al rijdt iemand de hel cross met waslijnen, als het paard dan onder controle is en goede afstanden heeft krijgen ze gewoon een voldoende. Lees gewoon eens het beoordelingsformulier. Dan zie je dat de zit 1/4 is van houding zit. Houding zit is dan weer 1/3 op het totaal en dan is de greppel ook nog eens 1 van de 2 hindernissen die ik moet beoordelen. Dus als je gaat terug rekenen (de helft van 1/4 van 1/3) valt dat niet mee zitten wel mee. Was het bij 5 ook nog slecht da had je wel een onvoldoende te pakken.

Ik wil helemaal niks horen.. Ik was gewoon verbaasd over de hogere cijfers omdat het voor mijn gevoel slechter gingen.. Meestal zeuren mensen alleen maar als het te laag is naar hun idee. Of zeuren, dan hoor je ze er over..

Ik wou dit gewoon kwijt zonder jou aan te vallen of een reactie uit te lokken of te vragen waarom het zo was.. Dat staat op mijn formulier. Ik weet hoe het zit want heb van Jan bakker les.. Die is er net zo op als dat jij bent.
Maar ik stop er over, merk dat je dingen anders opvat als dat ik het bedoel en dat is zonde van dit topic

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:32

Mootje schreef:
Dais heeft natuurlijk niet zulke lange benen als Kev had :P

Kev moest altijd alles bekijken in het bos behalve de hindernissen _-:( dus met Kev was ik over het algemeen nog langzamer :)) . Dais keek na het slootje alleen heel erg bij elk bruggetje dat we daarna passeerden :))

Ik heb ooit in een heel ver verleden een cross gelopen samen met Roos en die gaf aan dat je als je over het algemeen dacht dat als je een best tempo had dat je dan waarschijnlijk nog een tandje harder moest. Dat heb ik onthouden want met de paarden die ik heb klopt dat zeker :))

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:35

Dat is bij mij ook het geval apple, denk je dat je hard gaat ben je nog te langzaam.. Geef nu altijd beetje gas bij.. Is voor de vos nog niet hard genoeg, maar die kan nog niet meer, met de bruine klopt het aardig dan :) Die moet ik eigenlijk gewoon laten lopen, gaat het beste

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:37

Bonny, ik spreek vaak nog met Jan na en wij zijn het beide redelijk eens wanneer we een 4 geven. Met een 5 weet men meestal ook wel dat het onvoldoende is. Ik heb gisteren 1 keer een 4 gegeven en dat kon ook een 3 zijn. Dat er geen groot ongeluk gebeurt is, is 100% de handigheid van het paard geweest.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:40

Ik heb een geweldig weekend gehad dat begon op donderdagmiddag voor mij en gisteravond eindigde. Ik vond het een weekend waarin ik niet alleen merendeels leuke sport heb gezien maar mij ook weer verbaasd heb over de efficiëntie waarmee de hele familie Beukers met aanhang aan het werk is. Niet alleen de opbouwploeg maar ook alles eromheen.
En dat kwam onder andere terug in bv. ome Jack die mij (in voor mij doen heul vlot tempo) door het bos zag haasten om op tijd bij de waterbak of finish te komen, en die met z'n portofoon bij me bleef zodat ik Noor goed kon volgen.

Verkeerde proef starten is gewoon dom, maar volgens 1 deelnemer stond het toch echt op de startlijsten. Ja Lieverd maar dat waren nog de startlijsten voor L paarden, en jij rijdt toch geen L proef? Nee?? Oh.
Zondag kwam er een deelnemer naar mij toe die een onvoldoende voor stijl had gekregen, beugels waren o.a. te lang. Ze vond dat ze zelf wel mocht beslissen hoe ze ging rijden en dat als haar "doos" uit het zadel kwam ze al in de verlichten zit zat. Hahaha, prachtig toch.

Piepers en jankers hou je overal, maar ik denk dat 95% van alle deelnemers een geweldige dag hebben gehad.

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:43

Apple schreef:
Mootje, Mike had nog nooit van zn leven een dressuurproef voorgelezen :)) . Dat was dus de vuurdoop zondag :))

Met een alternatief, wat Heleen al aangaf, als je weet dat je het alternatief neemt roep dan alvast heel hard dat je dat gaat doen in de aanloop zodat daar geen misverstanden over bestaan (en de wandelaars uit de weg kunnen springen :+ ), daarnaast, met lopen zorg er dan voor dat je ook weet hoe het alternatief gaat ook al ben je van plan recht door te gaan. Mocht rechtdoor dan niet lukken dan weet je iig hoe het alternatief loopt :-)

He ik bedenk me ineens.. Jij moest 2 voor mij :D Hoorde jou wel in 't Engels inspringen haha, dus lees nu ' Engels' en dacht ineens dat jij dat vast moest zijn! Je had een groene outfit aan zeker? :)
Ik zie net dat ik een 7 en 8,5 op stijl had, wel blij mee :D

@Margreet: Mooie verhalen haha! Gebeurt heel wat vooraf en tijdens zo'n cross he! In Oenkerk hebben we dat ook,kunnen we nog tijden over napraten :D
Laatst bijgewerkt door marije1987 op 12-08-13 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:47

gr_roos schreef:
Bonny, ik spreek vaak nog met Jan na en wij zijn het beide redelijk eens wanneer we een 4 geven. Met een 5 weet men meestal ook wel dat het onvoldoende is. Ik heb gisteren 1 keer een 4 gegeven en dat kon ook een 3 zijn. Dat er geen groot ongeluk gebeurt is, is 100% de handigheid van het paard geweest.

Dat geloof ik graag, jullie komen goed overeen

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:56

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik ook nog een leek ben op sgw gebied hoor.

Vind de sfeer wel echt zoveel beter dan op een dressuur wedstrijd! Mijn vader (haat dressuurwedstrijden) zei zelfs dat ie een te gekke dag heeft gehad!