[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Oliefanter

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:41

Midden Vlaams-brabant... Lummen doen we soms maar is beperkt en voor de rest enkele plaatsen met een hindernis of 5... Als ze wat ouders is kom ik zeker eens naar Minderhout gebold, maar daar is het nu zeker wat te vroeg voor (ik zit er ook nog niet terug op).

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 23:08

caro29 schreef:
Ik had dat bij Alice ook gezien maar ik moet er steeds bijna 2 uur voor rijden. Helaas vind ik dat te ver met een jong paard. Als het dichterbij was geweest dan was ik er zeker heen gegaan.

:)

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 09:31

Oeh, dat bij Alice lijkt me hartstikke leuk! Ik ga m'n agenda er op naslaan. Zijn er mensen die zich hebben opgegeven?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 11:18

alvast een balletje opgooien, zijn er mensen die interesse hebben in een hartslagmeterclinic? Twee jaar geleden hebben we dat ook georganiseerd, en dat zag er toen zo uit:

Lielle schreef:
Carolien Munsters van Moxiesport (http://www.moxiesport.nl) zal die dag namelijk een workshop ‘Training en analyse van het sportpaard’ verzorgen over het trainen met een hartslagmeter. Hierbij krijg je de gelegenheid om tijdens een crosstraining, die door Rob Janssen wordt gegeven, gebruik te maken van een hartslagmeter, waarbij zowel van ruiter als paard de hartslag wordt geregistreerd. Tijdens de les, die dit keer anderhalf uur duurt, zal ook regelmatig stilgestaan worden bij deze meetresultaten. Bovendien krijg je deze naderhand thuis gestuurd. Voorafgaande aan de training zal Carolien een inleiding houden over de basisprincipes van trainingsleer, gericht trainen voor de eventingsport en het gebruik van de hartslagmeter hierbij.

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 11:28

Interesse! Afstand is mogelijk een probleem wel voor mij. Als het in de zomer of na de zomer is is er grotere kans dat mijn paard klaar is voor dit soort dingen... Wel echt super interessant trainen en de fysiologie daar achter snappen... Kan je denk ik ook beter inschatten wat je paard al kan of nog niet!

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 17:01

Ik heb Moordrecht opgegeven voor 16-2
15-3 ga ik naar Zundert. Spannend

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 17:13

leuk dat er zoveel interesse is (mn trouwens in andere topics ;-) ) . Ik ga even achter de schermen verder, binnenkort volgt er meer info.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 17:39

Zeer zeker wel interesse Lielle, het hangt alleen van de locatie en datum af. Daimler heeft tot nu toe steeds een keurige hartslag maar dat paard maakt zich ook totaal niet druk, dat scheelt al veel.

Leuk Tiahastrona, ik heb [naam] ook opgegeven voor de 15e omdat ze dan Shetan meeneemt. Wordt zijn vuurdoop (op de mini kennismaking in de Mosten na).
Ga er zeker weer met mijn camera in de aanslag staan :j

Zal eens vragen of er nog meer in midden Vlaams Brabant is. Lummen is toch weer net Limburg? Daar kom ik altijd langs op weg naar Bilzen.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 17:51

Tiahastrona schreef:
Ik heb Moordrecht opgegeven voor 16-2
15-3 ga ik naar Zundert. Spannend

Leuk zie ik je daar!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 17:52

Lielle schreef:
alvast een balletje opgooien, zijn er mensen die interesse hebben in een hartslagmeterclinic? Twee jaar geleden hebben we dat ook georganiseerd, en dat zag er toen zo uit:

Lielle schreef:
Carolien Munsters van Moxiesport (http://www.moxiesport.nl) zal die dag namelijk een workshop ‘Training en analyse van het sportpaard’ verzorgen over het trainen met een hartslagmeter. Hierbij krijg je de gelegenheid om tijdens een crosstraining, die door Rob Janssen wordt gegeven, gebruik te maken van een hartslagmeter, waarbij zowel van ruiter als paard de hartslag wordt geregistreerd. Tijdens de les, die dit keer anderhalf uur duurt, zal ook regelmatig stilgestaan worden bij deze meetresultaten. Bovendien krijg je deze naderhand thuis gestuurd. Voorafgaande aan de training zal Carolien een inleiding houden over de basisprincipes van trainingsleer, gericht trainen voor de eventingsport en het gebruik van de hartslagmeter hierbij.

Interesse zeker, maar het is zo ver... -O-
Ik zal nog eens kijken hoe ver het precies is maar volgens mij meer dan 2 uur rijden...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 17:55

anderhalf uur, 139 km.

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:10

@ Lielle: zeer zeker interesse! Waar zou de clinic gegeven worden?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:12

Hernen bij nijmegen

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:37

Ik ga er over nadenken! Zit nog een beetje met alles wat er de afgelopen weken gebeurd is in mn maag. Het gaat er vanaf hangen wanneer ie plaats vindt!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:41

Niet op korte termijn iig.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:44

Oke top!
Plaats je tegen die tijd nog een opmerking hier? :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:53

Ja hoor, daar zorg ik voor.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:32

Wel een mooie mogelijkheid om dat crossterrein eens te bezoeken. Lijkt me echt een fijn terrein. Geen idee hoe ver dat rijden is voor ons.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:38

jij zit toch vlakbij minderhout? Ik schat anderhalf uur.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:55

Wordt ook mijn vuurdoop percy.
misschien zitten we wel samen madelein. (Ik heb puppy ingevuld). Gezellig

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 21:54

Tiahastrona schreef:
Wordt ook mijn vuurdoop percy.
misschien zitten we wel samen madelein. (Ik heb puppy ingevuld). Gezellig

Ik ook, wij hebben nog 0 cross ervaring :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:39

Lielle schreef:
jij zit toch vlakbij minderhout? Ik schat anderhalf uur.

Wij zitten inderdaad vlakbij Minderhout. Hoop dat het een datum is die bij ons uitkomt.

[naam] heeft inmiddels een paar crossen gereden maar Shetan is echt nog een puppy paard. Moet alleen wel even kijken dat het niet te druk gaat worden als we aan alles mee willen doen. Nou ja, we, zij natuurlijk. Ik mag groomen :D

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 15:57

Ik heb gister de kringkampioenschappen gehad. Hij was heel erg braaf waar ik voor nu tevreden mee ben (helemaal na zo'n matige voorbereiding). Ga zelf anders (gespannen) zitten op het moment dat ik de proef in ga en dat in combinatie met zijn spanning zorgde ervoor dat er weinig impuls was en ik er heel erg aan moest rijden. Had 177/180. Gewoon lekker meenemen en km's maken, was ook nog maar de vierde keer dat hij mee was.
Heb er nog wel een leuke foto aan over gehouden van mijn knappe puppy paard :)

Afbeelding

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 16:55

Mooie foto!

Gisteren heb ik mij aangemeld voor de eventing training op het knhs terrein! Heb er zo'n zin in! 19 februari:)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:08

Mooie foto Rianne.

Leuk Mette, dat is voor ons nu weer te ver weg. Ben benieuwd naar je ervaring straks.

Er stond vandaag een fotograaf bij de springwedstrijd maar ik heb geen idee welke. Heb hem al vaak gezien maar weet niet meer hoe hij heet. Schiet lekker op zo, staat ook niets over op de site.

[naam] heeft voor het eerst een progressief parcours gereden. Volgende keer duidelijk meer gas geven, was de eerste keer en we wisten helemaal niet hoe dat werkte :o Was wel een geslaagde dag verder, Daimler is zo'n relaxed paard, dat is echt superfijn op wedstrijd.