[SGW] [HK]Muts mee met SGWay! (deeltje 9)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

andrea16

Re: [HK]Muts mee met SGWay! (deeltje 9)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 00:39

Zooooo, wat eeb dekjes zeg! Dat is toch niet normaal Bloos! Volgens mij heb je dan ook geld teveel, ik kan het me echt niet voorstellen dat je zoveel geld uitgeeft aan dekjes.

Ik heb vanavond weer een fijne springles gehad, ze was in het begin een beetje stug maar begon na een kwartiertje toch lekker losjes te lopen. Na het springen nog even doorgereden en toen liep ze écht lekker los, had zo de proef in gekund Clown Voortaan misschien eerst maar gaan springen en dan dressuren Tong uitsteken

Ik ga ook snel slapen, morgenochtend even naar de dierenarts om te enten! Doei!

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 07:40

Goedemorgen!

Dat heb ik ook altijd, na de springles is hij fijn los. Alleen meestal wat te heet om een dressuurproef te rijden Knipoog

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 07:53

goede morgne.. Ieder zijn ding zal ik maar zeggen..

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 08:32

Goeiemorgen!
Vorstin is ook heerlijk los als ik even gesprongen heb, maar ook gelijk gek in dr koppie. Denk niet dat ik een dressuurproef zou kunnen rijden, ze denkt dan echt alleen maar: waar is de hindernis, waar issie, baaas?

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 09:09

Goedemorgen

rowo schreef:
Dan hebben ze iig lang zat buiten gelopen.... Ik heb geen puf meer om zo laat de stallen nog te doen. Zomers moet ik het overigens ook vaak om 11 uur s avonds nog.

Vanaf eind maart doe ik geen stallen meer, tenzij het heel slecht weer wordt. Dan komen ze ook niet meer op stal.
En dat duurt dan tot ergens november, maar ook dat is weer afhankelijk van het weer.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 09:57

Goeiemorgen!!

Das wel makkelijk Ruud, TG zou ik daar alleen echt geen plezier mee doen. Die heeft het na een paar uurtjes wel gezien.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 10:07

Die van ons gaan elke morgen om half 7 naar buiten. En daar zullen ze moeten blijven tot ik terug ben van mijn werk. En dat in de winter en in de zomer.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 10:12

Goeiemorgen Doei!

Ik wou dat ze hier zomers 24/7 buiten konden, maar helaas kan dat niet. Overdag stikt het hier van die k*tdazen en worden helemaal lekgeprikt. Ze gaan dus onwijs rennen als ik ze dan buiten laat. Ze staan zomers dus alleen s nachts buiten en dan mest ik dus uit als ik ze (in het donker) buiten zet.
Helaas stikt het voor 6 uur s ochtends alweer van die beesten, dus moet ik er ook weer zo vroeg uit om ze naar binnen te halen. Echt kl ote, maar het is niet anders.
Nu lopen ze gewoon van ongeveer 9 tot 4 buiten, ligt er aan wanneer ik rijd en wanneer ik thuis ben.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 10:17

Goedemorgen!
In de winter gaat er bij ons niks op het land, omdat het dan veel te drassig is hier.
Vanaf april gaan ze weer af en toen naar buiten en vanaf mei gaan ze elke dag vanaf 10 uur naar buiten tot wanneer je hem eruit haalt.
In de winter hebben we alleen af en toe de padock en de stapmolen, vind ik opzich wel goed dan kan het land ff bijkomen.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 10:19

TeeGee schreef:
Goeiemorgen!!

Das wel makkelijk Ruud, TG zou ik daar alleen echt geen plezier mee doen. Die heeft het na een paar uurtjes wel gezien.

Ze staan bij ons met z'n drietjes lekker in de wei. Oasis is vanaf het moment dat hij bij ons kwam ook gewoon direct naar buiten gegaan, terwijl hij stal regime was gewend. Geen enkel probleem. Lekker met de hoofden naar beneden de hele dag grazen, slapen, luieren, anklooien en weer grazen.
Komt nu al eens voor dat we in het weekeinde te laat thuis komen en dan zoeken ze het ook maar lekker uit in de wei.

Dazen (klopt heeeeel hard af) hebben we hier niet heel veel. En ze reageren er niet echt op. We hebben meer last van de zg paardenvlo. Die krengen zitten bij merries met name op de weke delen. Ze zijn keihard en niet me je vinger eenvoudig te doden.
Knutten hebben we ivm het wisselse veen ook genoeg, maar gelukkig hebben ze geen van allen last van manen exceem.

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 10:20

@ ingrid: Het komt helemaal ok met jullie als combi. Jullie raken vast snel met mekaar bekend en dan gaan jullie als een trein! Paardje heeft lekker ritme.

@Rowo: wat eend ekjes zeg! Ik moet zeggen dat ik ook een aardige stapel heb liggen, maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik die ouwe lorren ook niet weggooi...

Bij ons staan ze zolang mogelijk op het weiland. Zodra de bodem echt slecht wordt gaan ze in de bak. en als het gras weer snel genoeg groeit gaan ze weer lekker de wei op. Ik hoop dat dat niet lang meer duurt, wan tdie bak hebben ze nu ook wel weer gezien!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 10:21

Dat is vervelend rowo. Gelukkig ligt onze wei tussen de landen in. Er staan slechts aan 1 kant bomen dus niet veel dazen. Daarbij heeft Oro zo'n deken op die moet voorkomen dat hij gaat schuren. Dan kunnen de dazen niet veel.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 10:21

Helaas heeft de pony hier ook nog eens zomerexceem. Ons laatste redmiddel is de deken, nu dus hopen dat het helpt.

En wees blij dat je die ***beesten niet zo veel hebt. Hier wordt je er echt heeeeeelemaal gek van.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 10:24

Ik weet het, in het verleden stonden onze paarden in Lunteren. Daar was ook niet eens meer te rijden.

Zeker dieper hier in het bos is het helemaal dazen vrij.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 10:25

Scum schreef:
Dat is vervelend rowo. [img]Gelukkig ligt onze wei tussen de landen in. Er staan slechts aan 1 kant bom[/img]en dus niet veel dazen. Daarbij heeft Oro zo'n deken op die moet voorkomen dat hij gaat schuren. Dan kunnen de dazen niet veel.

Om ons hele erf staan bomen. Helemaal rondom! Daarnaast hebben we ook nog eens een vijver, wat het extra versterkt. Niks aan te doen dus.

Overal bomen Boos!
Afbeelding

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 10:32

Vocht is niet het probleem. Wij zitten hier direct aan de bos en op 300 meter ligt een heel groot veen gebied en overal vennen.

Mij is dus nog steeds niet helder wat nu de bepalend factor is.

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 10:37

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 10:44

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 10:46

Zijn er geen vogels die de beesten vreten?

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 10:50

hmm dan snap ik niet waarom wij er relatief weinig last van hebben. Zowel moeras als een nat heide gebied binnen een straal van een paar honderd meter.
Maar eigenlijk vind ik het dan ook wel prima. Gewoon houden zo Tong uitsteken
Of we hebben misschien toch ergens die natuurlijke vijanden zitten.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 10:51

Wat ik weet is dat het bij bomen en water juist erger is met de dazen. Als ik dan kijk bij ons klopt dat dus ook.. Bij de vijver in de buurt is het het allerergst

Ik wou dat er iets werd uitgevonden wat die beesten voorgoed allemaal vermoordde.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 10:52

Die dazen vallen schijnen wel te werken.
Wellicht een paar rond de vijver zetten.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 10:52

Water is volgens mij waar ze zich voortplanten en geboren worden. Die eitjes zouden dus door vissen of kikkers gegeten kunnen worden.
Als ze zijn uitgekomen, gaan ze dan niet in een boom wonen?

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 10:53

Kikkers hebben we idd in overvloed.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 10:56

Wij hebben niet zoveel last van dazen, zitten midden in het landbouw gebied, dus geen boom te verkennen.